Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

принципи за изграждане на вело инфраструктура и култура

Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
04 окт 2013: 08:36


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
едно страхотно четиво за тези които имат желание да се задълбочат
взето е от тук - <връзка>
целият наръчник може да свалите от сайта или от тук

цитат който дава отговор на един от големите спорове тук

Въпреки че на някои места се прилага времево ограничение, основно се препоръчва велосипедистите да имат достъп до зоните без автомобили през цялото време по няколко причини:

• Велосипедистите не са целева група на забраната за движение. Целта на зоната без автомобили е да елиминира негативния ефект от моторизираното движение.

• За транзитното велосипедно движение зоните без автомобили често са директни, безопасни и привле-кателни преки пътища.

• За велосипедистите, които приключват своето пътуване в зоната без автомобили, тя дава безопасен, директен и комфортен достъп до крайните им точки.

Когато се слива с пешеходния поток, велосипедистът е този, който е по-бързият и е потенциалният източник на опасност, с вероятност да изненада или уплаши пешеходците. На практика, обаче, велосипедистите и пе-шеходците обикновено безпроблемно споделят общо пространство и опасенията за обезпокояване на пешеходците се оказват неоснователни и преувеличени.
От юридическа гледна точка на велосипедистите може да бъде даден достъп чрез добавяне на знаци, които да ги изключат от забраната за влизане по същия начин, по който са изключени превозните средства за доставка и на живущите в района.
Тук няма правно разделяне: на велосипедистите официално е разрешено да използват цялата ширина на зоната. Целта тук е по-скоро психологическа. Добре различим велосипеден път в средата окуражава пешеходците и велосипедистите да останат в пространството, заделено за всеки от тях и твърдо да го защитават като свое. Това може да доведе до конфликт между двете групи, който е важно да бъде избегнат.



[ Редактирано 04 окт 2013: 08:56 ]
Най-отгоре
mipopov
05 окт 2013: 08:02

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Това трябва да се прочете от всеки, който работи в Общината и има връзка с транспортната инфраструктура!

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
ji
07 окт 2013: 10:20


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
..........
bikefacilitiesdesignmanual.pdf
Най-отгоре
eshall
09 сеп 2014: 13:53
Регистриран потребител #2037
Регистриран: 09 сеп 2014: 12:26

съобщения: 1
Много хубав пост

eshall
Най-отгоре
noemis
09 сеп 2014: 15:32
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Той поста хубав, но тези които трябваше да ги знаят тези неща едва ли са се занимавали да четат подобни "четива". Достатъчно е да се види проектатнтите и общината какви недомислици вършат с новите велоалеи.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
mipopov
09 сеп 2014: 17:42

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Ей, големи гадове тези. Един пример не са дали за велоалея по тротоара, че да може да се ползва и от нашите проектанти.

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт