Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Летище Бургас

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
20 окт 2008: 20:19


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3826
Последните чартърни полети за този сезон са на 28 октомври до Хелзинки и на 25 октомври до няколко германски града. От началото на годината до сега летището в Бургас е обслужило 1,9 милиона пътници. Най- многобройните чуждестранни групи и тази година са пристигнали от Германия, макар като цяло този пазар да бележи лек спад. Спад има при туристите от скандинавските страни, Велкобритания и Ирландия. Отчетен е ръст при гостите от Русия, Полша, Унгария, Чехия, Словакия. През зимата бургаското летище ще поддържа две редовни линии от Бургас до София и от Бургас до Лондон.

burgas24.bg
Най-отгоре
valjoooo
20 окт 2008: 22:50
Гост
спад ли преди 3 години като минеха милион и на летището всички викаха от радост респективно по големи премии !lol сега и на 1,9 милиона не са доволни
Най-отгоре
dolphin_bs
21 окт 2008: 08:18
Регистриран потребител #27
Регистриран: 15 окт 2008: 10:07

Местоположение: Бургас
съобщения: 82
Не е важно служителите да са доволни,а пътниците.Чувал съм ,че на много заминаващи им тарашат багажите.Прибират си най различни вещии,което е най-жалкото,после се хвалят и продават "придобивките си".Така,че не 2 милиона и,20 милиона да минат,пак ще сме си същите боклуци....
Най-отгоре
valjoooo
21 окт 2008: 21:57
Гост
не на много а на всичките аз познавам почти всички които бачкат на куфарите но мога да ти кажа че с васяка измината година контрола става все по строг кражбите намалят
Най-отгоре
noemis
18 ное 2008: 14:44
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Proposed project for Burgas' Airport terminal

www.bulgarconsult.com


















"Фрапорт" започва да разширява летище Бургас
Строежът трябва да приключи най-късно до 30 април догодина


dnevnik.bg





Концесионерът на летищата във Варна и Бургас "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" търси компания, която да проектира и изгради разширението на летище Бургас. Процедурата е обявена на сайта на агенцията за обществените поръчки, като в нея фирмите могат да се включат най-късно до 19 декември. Гаранцията за участие е 50 хил. лв., като все още не е ясна прогнозната стойност на поръчката.

Строителството на обекта трябва да приключи най-късно до 30 април догодина. Проектирането включва разширяване на сегашния перон на североизток и югозапад. Избраната компания ще трябва да се заеме и с управлението на самия проект. Всички участници в процедурата трябва да са регистрирани по Търговския закон и да имат валидно удостоверение за актуалното си състояние, което е издадено не по-рано от три месеца преди датата на представянето му. Задължително условие е дружествата да представят информация за общия си оборот от проектиране през последните три години, както и приходите си от строителство за последните пет финансови години.

Възложителят изисква фирмите да имат валидна застраховка "Професионална отговорност" за първа категория строежи. Така също и подробен план на изпълнените подобни договори от тях през последните три години. Сред тях задължително трябва да присъства проектиране на обекти от транспортната инфраструктура с полагане на бетонови настилки, чиято стойност е не по-малка от 180 хил. лв.

Кандидатът е длъжен да предостави доказателства, че е изготвил в съответствие с изискванията на ICAO поне два проекта за перон на летище. Освен това в конкурсната документация е необходимо да има списък на проектантския екип, както и документи, удостоверяващи тяхната професионална квалификация. Задължително условие е компаниите да са регистрирани в Камарата на строителите. Дружествата трябва да имат собствена акредитирана пътна и строителна лаборатория или сключен договор с такава. Компаниите трябва да разполагат и със съответната техника за полагане на бетон.

Концернът "Фрапорт" има 35-годишна концесия за летищата във Варна и Бургас, която може да бъде удължена. Срокът й започна да тече от 2006 г. Според първоначалните данни на компанията дружеството трябваше да вложи 403 млн. евро в двата аеропорта. През тази година "Химимпорт" влезе в концесията на морските летища във Варна и Бургас, като придоби индиректно дял в концесионера на летищата "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт".

[ Редактирано 11 ное 2010: 01:20 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
12 дек 2008: 10:52
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Летищата в Бургас и Варна изпреварват Франкфурт по ръст

Източник: ipo.bg
12.12.2008




Едно от най-големите европейски летища - Франкфурт, обяви, че през ноември тази година е реализирало спад в пътникопотока със 7% до 3.9 млн. души спрямо същия период на миналата година, отбелязва earthtimes.org. През периода януари-ноември броят на пътниците, използвали услугите на германското летище, е намалял с 1% до 49.7 млн. души.
В същото време българските аерогари, които са част от групата Fraport, управляваща и летище Франкфурт, реализираха ръст за първите единадесет месеца на годината. Броят на обслужените пътниците във Варна и Бургас се е увеличил съответно с 18.6% и 37.5%.

Летището на компанията в Анталия е обслужило с 3.9% повече туристи, а това в Перу е отчело ръст от 3.3%.

Общият брой на пътниците, обслужени от всички летища на Fraport през периода януари-ноември, е нараснал с 1.1% до 73.1 млн. души.

burgas24.bg


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
22 яну 2009: 13:04
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Почти два милиона пътници на летището за 2008 година

Източник: News.Burgas24.bg


Стабилно развитие на полетите по редовните вътрешни и международни линии през 2008 г. отчитат от Летище Бургас. Вътрешните полети са се увеличили с 33 %, а полета по новата международна редовна линия Бургас-Лондон продължи много успешно и през зимния сезон, като навотарването е близо 99%.
Общо превозените пътници през 2008 г. са 1 936 865, като е отчетен минимален спад с 0.63 % спад спрямо миналата година.

През отчетната година най-популярните дестинации са били Чехия, Русия - с ръст на пасажерите. Най-голям пазарен дял на Летище Бургас имат туристите от Германия, въпреки лекия спад от 4.59%.

След Германия най-голям интерес към бургаския аеропорт са проявили граждани на Великобритания и Швеция. С 38% са се увеличили руските туристи, отбелязва се тенденция на нарастване на пасажерите от Израел, Чехия, Холандия и Швеция. За пръв път интерес към използването на Летището проявяват страни като Узбекистан и Казахстан, последната обаче настоява и за редовна товарна линия.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
23 яну 2009: 15:17
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Летище "Бургас" изгони градския транспорт

Божидар Божков
segabg.com


Международното летище в Бургас изгони градския транспорт от територията си, с което се нареди сред малкото аерогари в света, които затрудняват, вместо да улесняват своите клиенти. Десетки години автобусите с номер 15 на местния превозвач "Бургасбус" спираха точно пред входа на терминал "Заминаващи пътници". Новият концесионер на летището "Фрапорт" обаче закри спирката, а на служителите на портала бе наредено да не допускат автобусите вътре. В същото време нелегални таксита постоянно обсаждат терминалите на аерогарата, а техните шофьори буквално изнудват пасажерите да ползват услугите им.

В момента градските автобуси спират на едно голо поле на един километър от летището. Там няма никаква информационна табела. В самата аерогара също никъде няма информация, която да указва на пътниците откъде могат да ползват евтиния градски транспорт.

Главният технически директор на "Фрапорт" Карл Май призна, че наистина са взели подобно решение. Той обаче каза, че това било направено изцяло в интерес на пътниците. "Преместихме автобусната спирка от съображения за сигурност, тъй като искаме да предотвратим евентуални задръствания, които тези големи автобуси могат да предизвикат", обясни г-н Май. Той обаче не коментира защо в същото време летището е постоянно обсадено от още по-големи автобуси на различни туроператорски фирми. Според Май изгонването на градския транспорт от аерогарата не било направено, за да се улесни работата на нелегалните таксита.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
blago84
25 яну 2009: 13:08
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Това е старо... градският транспорт не е добре дошъл на летището от години. Чел съм плановете за развитие... които предвиждат основно чартъри (с осигурени трансфери) и карго... и тук там някой нискотарифен за цвят. За такъв тип дейност естествено не им е нужна връзка с обществения транспорт.... Остава да се надяваме да преосмислят политиката си в един хубав ден.
Най-отгоре
peyodp
25 яну 2009: 21:36
Гост
Дам, въпреки че новината е от преди 3 дена в медиите, градският транспорт от години не влиза в летището. Некоректно е казано, че спирката е на километър от летището, след като е точно до входа му - на колелото. И по-добре да нямат връзка с обществения транспорт, преди години си спомням всеки път автобусите обикаляха по 4-5 минути из тясните "улици" на летището и накрая много често даже никой не се качваше/слизаше. След като махнаха обиколката из Летище Бургас, се направи такава в кв. "Сарафово" и така общественият транспорт е в полза на много повече хора.
Най-отгоре
Отиди на страница       >>