Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Летище Бургас

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
blago84
26 яну 2009: 00:08
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Засега на практика няма нужда 15 да ходи на летището, макар че като бургазлия (и противно на намеренията на фрапорт) се надявам за в бъдеще да има повече редовни полети, които отново ще изискват обществен транспорт до летището.
Най-отгоре
peyodp
26 яну 2009: 19:28
Гост
blago84 написа ...

Засега на практика няма нужда 15 да ходи на летището, макар че като бургазлия (и противно на намеренията на фрапорт) се надявам за в бъдеще да има повече редовни полети, които отново ще изискват обществен транспорт до летището.


Ами, дано. Но тогава ще бъде добре да се направи специално за градския транспорт някакъв достъпен маршрут, защото, както казах, преди минаваше по едни тясни улици и 6 пъти подскачаше през "легнали полицаи" - 3 пъти на отиване и 3 пъти на връщане и направо беше убийствена цялата тази обиколка из летището. Нищо чудно да е имало някаква подписка срещу това.
Най-отгоре
noemis
09 фев 2009: 22:07
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Фрапорт Туин Стар обяви конкурс за Музея на авиацията в Бургас
"Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД ще възстанови Музея на авиацията в Бургас, съобщиха от дружеството.

dnevnik.bg

Млади архитекти, дизайнери и художници от цялата страна ще могат да приложат своето въображение и творчески дух, като предложат проект за новото разположение на Музея на авиацията в Бургас.

Информация за конкурса вече е разпространена в университетите у нас. Авторът на най-добрия проект ще получи парична награда от 1200 лв.Поощрителни парични и предметни награди ще има също и за проектите, класирали се съответно на второ и трето място.

Според плана за развитие на летище Бургас, музеят ще бъде ситуиран на площ от осем хиляди квадратни метра, на изключително атрактивно място – входа на летището. Така експонатите ще се виждат от всички пътници и посетители на аеропорта. Перфектна видимост ще бъде осигурена и от пътя, по който туристите минават от Бургас към курортните комплекси на север от града и обратно.

Музеят на летище Бургас е единственият музей на гражданската авиация в страната. Създаден е през 1998 година. В него са разположени над 100 експоната – самолети и модели на самолети, кацнали през последните 80 години на летище Бургас, видеокасети, книги, снимки и предмети от историята на авиацията. Запазеният сред тях ИЛ14 например, е единственият в България.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
23 мар 2009: 20:58
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Готов е идейният проект на новата сграда на летището в Бургас
Административната постройка е с широкоплощен партер и многофункционален първи етаж


sg.stroitelstvo.info
23/03/2009







Обект Административна сграда на летище Бургас
Инвеститор "Фрапорт Туин стар сърпорт мениджмънт" АД
Проектант арх.студио "Архлайн – Николов" с ръководител арх. Станислав Николов
Площ на парцела 24 дка
Застроена площ 985.52 кв.м
Разгъната застроена площ 2149.89 кв.м

Изготвен е идейният проект на новата административна сграда на летище Бургас. Той е дело на бургаското архитектурно студио "Архлайн - Николов" с ръководител на екипа арх. Станислав Николов.
Сградата е на три нива и е разположена в североизточната част на парцела, който е 24 декара. Теренът е с минимална денивелация с много добро изложение в благоприятните посоки. Застроената площ е 985.52 кв.м, а РЗП - 2149.89 кв.м. Височината на сградата е 11.80 м.
Архитектурата е повлияна от специфичното формообразуване на административните тела, съчетани с широкоплощния партер и многофункционалния първи етаж.
Основният подход към сградата за персонала е от североизток, където е разположен главният вход към фоайето.. На ниво партер са предвидени кабинети, обслужващи административната дейност на летището, кафене, обслужващи, складови и технически помещения. На втория етаж също са поместени кабинети, голяма мултифункционална зала, складове и обслужващи помещения. На третия етаж се предвиждат предимно технически помещения
Сградата е решена с административен профил на телата в горните нива с един вертикален комуникационен възел, разположен в центъра на пресичащите се обеми. Оформени са широкоплощни партерно и първо ниво с цел многофункционалност.
Конструкцията на сградата е монолитна стоманобетонова. Външните стени са от видим бетон 25 см.
Използваните материали по фасада са алуминиева дограма с прекъснат термомост и стъклопакет с аргон, видим бетон за архитектурните елементи по и над сградата, както и неподвижни засенчващи ламели на втори етаж.
Енергийната защита на сградата е допълнена от топлоизолации при покривите – 12 см екструдиран пенополистирол, и при пода на първи партерен етаж с 2 см екструдиран пенополистирол "Фибран Fl".
При някои детайли, където е невъзможно да се приложи топлоизолация с нормална дебелина, топлинните мостове се пресичат с "Депрон".
За спазване на противопожарните изисквания за таванните облицовки се използват пожарозащитни плоскости, във влажни помещения – импрегнирани строителни или пожарозащитни плоскости.


[ Редактирано 11 ное 2010: 01:15 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
29 апр 2009: 15:56
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Купиха най-модерните пожарни автомобили за летище Бургас

6 чисто нови супермодерни противопожарни и аварийно-спасителни автомобили тип "Пантера" бяха закупени за летищата във Варна и Бургас от концесионера "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД. Колите са последна дума на техниката, високопроходими, със самостоятелно задвижване на всяко от колелата (6х6) и за 23 секунди развиват скорост от 0 до 80 км/ч. Носят 12 тона вода, тон и половина пенообразувател и около 250 кг прах. Помпата за водата хвърля 6200 литра в минута при налягане 10 атмосфери, а струйникът на покрива е с обсег 85 - 90 метра. За България колите са единствени, подчертаха от ръководството на летището. Инвестицията е на стойност около 8 млн. лв.

3 от новите пожарни ще идват за Бургас, останалите остават във Варна. Доставката им е част от процеса на пълно обновяване и модернизиране на техниката, включително и аварийно-спасителната, което концесионерът извършва на двете морски летища. В резултат на направените през последната година инвестиции в тази сфера аварийно-спасителната им категория ще се повиши с 2 степени - от 7-а на най-високата - 9-а.
СТАТИЯТА
















[ Редактирано 27 окт 2010: 18:39 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
14 юли 2010: 08:39


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3790
.....

Най-отгоре
noemis
18 окт 2010: 17:44
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Започва мащабен ремонт на летището

Във вторник започва големият ремонт на Летището, предаде репортер на Burgas24.bg. Концесионерът на Бургаската аерогара "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД започва реализацията на най-важната част от своята мащабна инвестиционна програма за модернизиране на бургаското летище.

На 19 октомври се слага началото на разширението на перона, както и началото на рехабилитацията на пътеките за рулиране на летището. Модернизирането включва още изграждане на нови пътнически терминали, строителството на редица важни обекти, свързани с нормалната работа на летището карго служба, пожарна, както и нова административна сграда.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
27 окт 2010: 18:32
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Започна строителството на новите сгради на летище Бургас
Стойността на проектите надхвърля 12 млн. лeвa

sg.stroitelstvo.info
Веднага след края на активният туристически сезон "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД, концесионер на летище Бургас, стартира изпълнението на мащабна инвестиционна програма, свързана с модернизация на летищния комплекс.
Паралелно с два големи инфраструктурни проекта започна и строителството на новите сгради на бургаското летище, които са част от подготвителните дейности, необходими за старта на изграждането на новия пътнически терминал на аеропорта. Проектите визират изграждането на административна сграда на летище Бургас, противопожарната служба и карго обслужването на нови терени. Теренът, на който се намират съществуващите сега сгради, попада в петното, определено за строителството на новия пътнически терминал на летището и те предстои да бъдат съборени.







Стойността на проектите, които се осъществяват в момента на летище Бургас, надхвърля 12 млн. лева. В ход е реализацията на мащабен проект за разширението на перона за въздухоплавателни средства на летището, в резултат на което стоянките за самолети ще бъдат увеличени с още четири. Вече са завършени стоянките за самолети код "С" и в момента се извършва разширението в частта му за самолети код "Е". Строителството се извършва от "Главболгарстрой – Инфраструктурно строителство" АД. Проектът е на "Рутекс" ООД.
Вторият инфраструктурен проект е свързан с рехабилитация на пътеките за рулиране на въздухоплавателни средства. Напредва и строителството на новата карго сграда на летището. Конструкцията вече е завършена и започва покриването й. Проектът е разработен от "Ка Инженеринг" – Варна. Изпълнител е "Сградостроене Варна" ООД.
Предстои и стартът на строителството на сградата на службата за противопожарна безопасност. С проектирането и строителството са ангажирани консорциум "Омакс –Евробилдинг".
До края на месеца ще стартира и строителството на новата административна сграда на летище Бургас. Проектът е разработен от екип на "Химпроект" Девня с главен проектант арх. Георги Бачев. Строителството ще се извърши от "Стимекс" ООД.
Новата административна сграда на летище Бургас, която ще бъде разположена в близост до новия вход на летището, ще бъде на три нива с разгърната застроена площ от около 900 кв.м. и височина около 11 метра. Основният подход към сградата за персонала е от североизток, където е разположен главният вход към фоайето. На партера е предвидено да се обособят офисите за администрацията на летището, обслужващи, складови и технически помещения. На втория етаж също ще бъдат разположени офиси, голяма мултифункционална зала и обслужващи помещения. На последното ниво ще се намират техническите помещения за обслужване на сградата. Грижата на концесионера за екологията ще бъде отразена и при строителството на новата административна сграда на летището, където ще бъде внедрена т.нар. "BuildingManagementSystem" – интелигентна система за управление на разходите за топло, електрическа енергия и вода.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
12 ное 2010: 17:28


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3790
връзка ....

данните за летището са много обнадеждаващи
сериозен ръст на пътниците за цялата година
включително и есенния октомври
сравнено с варна където ръста е нулев за повечето месеци или има минимален спад нещата изглеждат много добре

без да разбирам от тези неща много ме изненадват стойностите на карго превозите
сериозен ръст и там
само за сравнение октомври през летището са минали 883 тона докато примерно за юли през летище софия са минали 1300 тона
съизмеримо е и с тенденция да се увеличава

[ Редактирано 12 ное 2010: 17:30 ]
Най-отгоре
noemis
17 ное 2010: 18:05
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Търсят строител за новия терминал на летище Бургас

Източник: в. "Черно Море"

Концесионерът на варненското летище "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД подхваща строителството на новия терминал. Компанията вече търси фирма, която освен изготвянето на инженерингов проект трябва да вдигне до ключ терминала. Заради сериозността на проекта от фирмата са дали срок от 2 месеца на кандидатите да изготвят предложенията си. Както и досега концесионерът остава верен на стратегията си да разработва двете морски летища - Варна и Бургас, в пакет. Инвестицията, която ще бъде направена в двете, е в размер на 75 млн. евро, като 36 млн. ще отидат за южния аеропорт. Единици от българските фирми обаче ще успеят да преодолеят сериозното сито за участниците, защото като задължително условие е поставено компаниите да са с минимум 50 млн. евро годишен оборот за всяка от последните 3 г.
В момента се доработва техническият проект, обясниха от пресслужбата на варненското летище. Той е дело на английската фирма "Халкоу груп" съвместно с "Паскал и Уотсън" и българската "Савант Елбул". Първоначалният вариант за новия терминал беше той да е на 2 етажа, но впоследствие плановете на концесионера се промениха и всички дейности бяха свити на 1 ниво.

Инвестицията, която ще бъде направена в двете, е в размер на 75 млн. евро, като 36 млн. ще отидат за южния аеропорт.

т.е. 39 млн. евро за варненското и 36 млн. евро за бургаското !?!?!
На фона на по големия брой пътници и карго превози на бургаското летище това разпределение звучи много странно и най-малкото нелогично. Още повече, че предварително обявените намерения бяха за значително по-голяма инвестиция.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>