Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

паркоместа в жилищните райони

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
18 фев 2014: 11:35


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
смятам да пробваме да проследим изпълнението на това до края на 2014

Община Бургас продължава да изпълнява методично политиката си за модернизация не само на транспортната, но и на паркинговата система в града. Така през 2014-та година в комплексите и крайните райони ще бъдат създадени стотици нови паркоместа. Идеята е бургазлии да бъдат спокойни, че автомобилът им нощува на удобно място близо до дома им. В центъра на града обаче с все по-голямо предимство ще продължат да се ползват новите автобуси, а скоро и новите тролеи в градския транспорт, велосипедистите и пешеходците - така, както са подредени нещата във всеки модерен европейски град.



* Ето част от местата, където тази година е предвидено изграждане на нови паркоместа:



Жилищен комплекс "Лазур"

- 20 броя паркоместа по ул. "Васил Петлешков" - между ул. "Поморийска"- бл. 12 и бл. 14.

- Изграждане на 86 броя паркоместа пред бл. 3,бл. 5.

- Изграждане на 20 бр. паркоместа пред бл. 16 и странично на бл. 19.

- Изграждане на паркоместа пред бл. 71-72 и бл. 32

- Изграждане на паркоместа зад бл. 40, пред бл. 46.



Жилищен комплекс "Братя Миладинови"

- Изграждане на 20 бр. паркоместа по ул. "Вардар".

- Изграждане на паркоместа зад бл. 47 - ул."Родопи".

- Изграждане на 15 бр. паркоместа западно от бл. 1 и 1А

- Изграждане на паркоместа зад бл. 129



Жилищен комплекс "Меден рудник"

- Улица пред бл. 112-113 -110 -109 - крайуличен паркинг.

- Паркинг между бл. 486 и бл. 487 - /по жалба с подписка/. Ще бъдат осигурени над 100 паркоместа.

- Пред бл. 35 и бл. 39 ще се изгради крайуличен паркинг за 20 паркоместа.



Жилищен комплекс "Славейков"

- Паркинг зад магазин "Технополис" .

- Паркинг и улица до бл. 119.

- Паркинг и улица до бл. 49, бл. 152, бл. 48, бл. 70.



Списъкът не е окончателен и при възможност обектите в него ще се увеличат. Продължава и процесът за освобождаване на "Меден рудник" от незаконните гаражи. Гледката в комплекса стана видимо по-приятна, след като за 3 години поетапно са премахнати над 3000 метални клетки.

<връзка>
Най-отгоре
sheikh77
18 фев 2014: 22:41
Регистриран потребител #188
Регистриран: 16 май 2011: 06:42

съобщения: 347
От проследяване глава не боли. Ако е в капиталовата е изпълнено.
Най-отгоре
bateto_toshko
02 мар 2014: 15:52

Регистриран потребител #11
Регистриран: 05 окт 2008: 12:08

съобщения: 99
за ж.к.Зорница нищо ли няма да има за тази година....ще си купя джип 4x4 за да паркирам върху храстите :P

Всичко далеч от морето е провинция
Най-отгоре
mipopov
02 мар 2014: 16:39

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Интересно защо повечето хора си мислят, че Общината е длъжна да им осигурява паркоместа?
Пример: Купува си човек апартамент в нова кооперация, която е навряна между няколко големи блока и започва да паркира по тротоари и градинки, защото нямало къде да паркира. А като си е избирал апартамента, той много добре е знаел, че няма да има къде да паркира. За това, че той не е помислил за колата си, Общината не е виновна и съответно не е длъжна тя да мисли за нея!
От друга страна самата Община , по-точно определени служители са виновни, че са допуснали това презастрояване в града. Сега, заради тези служители, всички ние ще плащаме за тези паркинги, вместо за подръжка на едни красиви градинки, например.
Затова колкото по-скоро се започне с преустрояването на жилищните квартали в Зони 30, толкова по-скоро ще има някакъв ред в тези зони!

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
nikolla
02 мар 2014: 18:38

Регистриран потребител #1638
Регистриран: 14 дек 2013: 23:20

съобщения: 98
mipopov написа ...

Интересно защо повечето хора си мислят, че Общината е длъжна да им осигурява паркоместа?
Пример: Купува си човек апартамент в нова кооперация, която е навряна между няколко големи блока и започва да паркира по тротоари и градинки, защото нямало къде да паркира. А като си е избирал апартамента, той много добре е знаел, че няма да има къде да паркира. За това, че той не е помислил за колата си, Общината не е виновна и съответно не е длъжна тя да мисли за нея!


Ето ти друг пример:
Възрастна жена живее в дадена къща или апартамент от 60-ина години и с времето всичко наоколо се застроява, каква вина има тя, че пред вратата и са спрели автомобили, които "няма къде другаде да паркират"?!
Дори тук Общината няма вина, но може да се намеси, осигурявайки паркоместа на НАГЛИТЕ шофьори.Няма да ви казвам колко коли съм надраскал с ключа си. Всяка сутрин, когато тръгвам за работа, нечия кола отнася по една дълга драскотина от моя ключ.
Говоря за "Възраждане", където за жалост в горната статия няма нищо.Това е един огромен минус.В един от кварталите с най-скъпи жилища, инфраструктурата и паркирането са кошмарни!!
Вижте един от любимите ми клипове в YOUTUBE
Най-отгоре
mipopov
02 мар 2014: 19:13

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
И от тази политика страда най-слабия участник в движението- пешеходеца и най-вече възрастните хора, майките с колички и инвалидите. Строежът на нови паркоместа е временно решение ...

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
j_s_georgiev
02 мар 2014: 21:16
Регистриран потребител #1533
Регистриран: 18 сеп 2013: 12:23

съобщения: 27
Добре де mipopov, аз сега не разбрах общината виновна ли е или не. Нали като се проектира една сграда, има някакви норативи за определен брой места за паркиране, в зависимост от броя на апартаментите. Защо това не се спазва. Нали все гледаме как било в европата, там няма коли по тротоарите и пред входовете, защото колите са в паркинги под сградите. А какво да кажем за гаражите които не се ползват по предназначение. Те са или магазинчета, фризьорски салончета, офиси, плод зеленчуци и какво ли още не.
Най-отгоре
TtW
02 мар 2014: 22:00
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
Мрънкането за паркинги идва от хора привърженици на анархията. Положението е изпуснато преди години и всеки, който очаква общината да му осигури място пред блока или е малоумен или няма изгода да живее в уреден град. Безплатно искали да бъде, че и да им е пред входната врата. Отговориш ли му, че няма как да стане ще ти се изхили нагло и ще каже - ами тогава ще си паркирам където намеря. Същите тези хора доброволно са си купили жилищата и всички до един са били наясно какво ги чака. Който не му харесва да се маха от центъра и Възраждане и да отива в комплексите.
Паркинг места не е възможно да се осигурят и общината не е длъжна да го прави. Дори всички магазинчета и офиси на партерните етажи да се превърнат в паркинги, те няма как да поемат и 20% от паркираните на улицата автомобили. В същото време ще направят невъзможен временния престой и синята зона където са възможни и вече уредени.
Най-отгоре
sa_radev
02 мар 2014: 22:03

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
j_s_georgiev е прав - за всеки тип сграда - жилищна, офис или др. си има норматив за осигурени паркоместа, обаче на база квадратура. Т.е. при малки жилищни площи (гарсониери) не се предвиждат паркоместа, такива има за големите жилища.
Всяка жилищна сграда трябва да е осигурена на 110% с паркоместа, като 10% са на прилежащата улица.
Проблем №1 е в самото законодателство, т.е. на държавно ниво и зависи от промени в закона.
Проблем №2 са инвеститорите, които изискват повече по-малки жилища, за които не се изисква обезпечаване с паркоместа.
Често в Общината се входира за разрешително един проект, а после се променя разпределението.
Проблем №3 е завишения КИНТ без да се вземе предвид капацитета на инфраструктурата.
Проблем №4 е използването на гаражи не по предназначение.
И така нещата се натрупват, а Общината не е длъжна да осигурявя паркиране и гариране на частни имоти.
Най-отгоре
Уебсайт
mipopov
02 мар 2014: 23:49

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Според мен проблемът не е толкова в начина на строеж, а в разрешителните за строеж. Защо се дават, след като се знае, че ще има проблем в последствие. Вярно, че са спазени отстоянията от сградите по закон, но до колкото знам Общината има право да даде право за строеж или да го отхвърли. Нещата са изтървани, но ощеимавъзможност да се оправят и то точно сега, защото този кмет няма да е повлиян от евентуална загуба на следващите избори!

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
Отиди на страница       >>