Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
Обещаните велосипедни алеи |
Отиди на страница >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
tkpopov |
|
||
Гост
|
Както е известно още преди настоящият кмет да дойде на власт, наред с обещанията уж за подобряване на инфраструктурата на града, упорито се точеше и мълвата, че ще бъдат изградени и велосипедни алеи. Какво е положението до момента? Ако попитаме някой служител в сферата на Общината имаме ли вече изградени велоалеи, той убедително ще отговори "Дааа! Има!" Но ако попитаме някой запален велосипедист, като мен, който всеки ден използва двуколесното си превозно средство за редовен транспорт, надали неговият отговор ще бъде толкова убедителен! Със сигурност масово отговорите ще бъдат отрицателни. И как няма! На колко места в града има до момента завършени велоалеи? Никъде. Първата велосипедна алея, чието строителство беше започнато преди три години трябваше да свързва комплекс "Меден Рудник" с Центъра на Бургас. Когато благодарение на снимки побликувани в редица медии я видях за първи път се зарадвах. Наистина изградена по европейски стандарт. С две платна и червена асфалтова настилка. И нали съм любопитен отидох да "покарам колело" на това трасе. За съжаление хубавото изглежда хубаво само на снимка. Първият абсурд с който се спречках е, че на практика в "Меден Рудник" има "Велоалея за никъде". Началото откъм комплекса започва от един особен участък в непосредствена близост до два контейнера за смет а краят й е прекъснат от 17-сантиметров бордюр на около 30-тина метра преди един от най-опасните пътни възли - там където трябва да бъде изградена прословутата "Детелина", около която в последните две-три години се вдигна страхотна пушилка. А що се отнася до качеството на настилката то е "европейско качество по български". Червената настилка е нанесена върху други два пласта по-стар асфалт и резултатът от това вече е очевиден. Красивата червена настилка на места вече е нагъната, напукана и се "чупи като вафла". Друго прословуто трасе е велоаеята, която трябва да свързва Центъра на Бургас със квартал "Сарафово". За нея няма какво да коментираме. Всеки който е минавал с колело по нея вероятно се е сблъскал с недостатъците й. И уж беше започнало изграждането й с европейски пари а какво стана? Готов участък от нея беше съсипан и то само за около месец след изграждането й. Това според мен е пореден пример за качеството на свършената работа от фирми, приближени на общинари. Ами велоалеята, която трябваше да свързва централна градска част с Морската градина? Със сигурност повечето от бургазлиите знаят как беше започнато строителството й. В продължение на близо година и половина беше направен един мизерен участък до пресечката на улиците "Цар Симеон" и "Генерал Гурко" който започваше от някъде си и свършваше пред едно дърво. Чак в края на миналата (2010) година започна доизграждането й. Но как? Започна се откъм улица "Адам Мицкевич". Изглежда медиите си затварят очите пред някои факти, които изглеждат повече от абсурдни. Докато се полагаше твърде некачествената асфалтова настилка върху подложка с неизвестен произход по участъка "Адам Мицкевич", в същото време моторните триони произнасяха смъртните присъди на столетните дървета по улица "Гурко". Бургаски велосипедисти, да ви е честит новия участък от велоалеята по улица "Гурко" от площад "Баба Ганка" до улица "Цар Симеон". Общината е толкова "загрижена" за велосипедистите, че направи тази велоалея два пъти по-широка от тротоарните площи, предназначени за пешеходците. Така, че ако трябва да сме верни на европейския правилник за движение по улиците и пътищата, това означава че докато велосипедистите фучат по велоалеята, клетите пешеходци ще трябва да заобикалят и да се блъскат в отворените врати на магазините. Но тук е България. По тази велоалея няма да фучат велосипедисти. Не и в близките 10-ина години. Не и докато асфалтовата настила се полага върху валирани остатъци от строителни материали. А какво да говорим за самия асфалт. Що за настилка е тази, която буквално се разрушава под гумите на велосипеда? Ако велоалея с такова качество на асфалта се използва по холандски сигурно няма да издържи и 5 месеца. Не стига това, че за капак отгоре трасето е прекъснато на места от високи бордюри. Например пресечката на улиците "Гурко" и "Трайчо Китанчев". Представям си как велосипедистите карайки доволно по тази велосипедна алея стигайки до пресечката с "Трайчо Китанчев" слизат от велосипедите, за да ги пресекат улицата като пешеходци, бутайки превозното си средство. В момента продължава доизграждането на велоалеята по "Гурко" и тук се задава неизвестното x. Как двата участъка - този по "Адам Мицкевич" и другият по "Гурко" ще бъдат свързани при условие, че първият е изграден откъм лявото, вторият откъм дясното улично платно? Друго започнато велосипедно трасе от ЖП Гара, минава успоредно на булевар "Иван Вазов" и стига до... ...едно колче. Тук ще сложа само едно изречение. Сакън бургаските велоалеи да не се различават от софийските! И накрая една велоалея с неизвестно предназначение. Тя се намира откъм южната страна на хотел-парк "Приморец". Еднопосочна велоалея започваща от никъде и завършваща в неизвестното. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Най-после един веломаниак във форума :) Естествено гласувах с "Не. Не са изградени по европейските стандарти и на места дори са опасни." Аз също всеки ден се придвижвам с колело и тези неща няма как да не ми се набиват на очи. Все пак има няколко проекта, които в съвсем близко бъдеще могат да променят нещата в положителна посока. На първо място (като реализация) е проектът за интегриран градски транспорт по програма Джаспърс (темата във форума). Като оставим спорните моменти от него настрана, ще цитирам само частите отнасящи се до изграждането на велоалеи: Общата стойност на "Интегриран градски транспорт на Бургас" е 67 млн. евро. С 24 от тях ще бъдат закупени 67 чисто нови екологични автобуса, стандарт ЕВРО 5. За сравнение, в момента 90 % от автобусите на градския транспорт в Бургас са със стандарт ЕВРО 0 и ЕВРО 1. Изпълнението на проекта включва още: - Изграждане и разширяване на автобусно депо; - Приоритетни автобусни ленти и светофарна система; - Обновяване на пътнически терминали; - Буферни паркингови зони; - Интегрирана електронна билетна система; - Система за информиране на пътниците в реално време; - Център за контрол на трафика; - Система от велоалеи и др. Срокът за изпълнение на "Интегриран градски транспорт на Бургас" е до ноември 2013 г. - В проекта обръща ли се внимание и на други видове транспорт? Казвам това, защото Бургас е морски град, а морски транспорт нямаме. - Интегрираният градски транспорт се предлага за финансиране по една схема на оперативната програма, която е с обхват обществен транспорт и то градски транспорт. Няма как в обхвата на проекта да бъде предвиден морски транспорт, но въпросът идва много навреме, защото казах, че ние разглеждаме модернизацията на транспорта в цялост. Има заложени компоненти, които ще позволяват промоцията на алтернативни начини на предвижване.Една част от проектния бюджет е насочен към изграждане на система от велосипедни алеи, която да обхване целият град и с подготвеният от администрацията Общ устройствен план идеята е да се изгради не само една система от велоалеи, но и от съоржения за използването на велоспиедния транспорт като начин на предвижване. Друга цел, която преследваме с транспортния проект е, осигурявайки високо качество на транспортната услуга ние да подобрим безопасността на движение, да създадем възможност за безконфликтно движение ни на пешеходци, така че това също е някакъв друг аспект на начините на предвижване. Ще бъде въведена такъв вид транспортна схема, при която с предимство ще се ползват пешеходците, велосипедистите и автобусите за сметка на автомобилите. - Изграждане/ реконструкция/ рехабилитация на пешеходни алеи и тротоари, изграждане на велосипедни пътеки и алеи, пешеходни зони, алеи за пешеходци и велосипедисти, подлези, транспортна инфраструктура, включително свързани дейности, като поставяне на указателни знаци, маркировка и др. като част от интегрираната система за градски транспорт; Като приложение - на тази карта в оранжево са обозначени бъдещите велоалеи дадени вече като единна свързана система. Голяма част от тях са предвидени по програма Джаспърс: http://file.burgas.bg/OUP/Transport_22_03_10_Ob6tina.jpg Картата в PDF формат: transport_22.03.2010.pdf Допълнително от проекта за реконструкция на Морската, който тече в момента: - 47 000 квадратни метра алейна мрежа ще бъдат подменени, 3 декара зелени площи ще бъдат обновени, а за какъв период от време ще продължи реконструкцията на Приморски парк? - В Морската градина реконструкцията е за 150 календарни дни. Надявам се да имаме хубави слънчеви дни, защото синоптиците ни разтревожиха като казаха, че зимата ще бъде по-тежка от миналата година. Дано да нямаме сериозни спирания на реконструкцията. Цялата алейна мрежа ще бъде подновена. На две места ще обособим и трасета за велоалеи, които по цялото протежение на Морската градина ще могат да бъдат ползвани от любители на велосипедите. Конкретно за "Велоалеята за никъде" от Меден Рудник - от темата за пътен възел Меден рудник: Първоначалният проект за "Детелината" ще бъде частично актуализиран, за да бъде изцяло съобразен със спечеления от Община Бургас проект за интегриран градски транспорт, който предвижда изграждането и свързването към пътния възел на трета лента за новите еко-автобуси и велоалея. За велоаеята, която трябва да свързва центъра на Бургас със квартал "Сарафово" - на обсъждането на бюджет 2011 за квартала стана ясно, че в плановете влиза свързването на Сарафово с Морската градина чрез алея (пешеходна и за велосипедисти). За съжаление не мога да дам връзка към публикацията, но съм сигурен че го имаше застъпено за тази година. За връзката между Адам Мицкевич и Гурко през бул. Демокрация (темата във форума): Говорих с техническия ръководител за лошата настилката в момента и той ме увери, че това е само първия пласт. Като приключи ремонта и на двете улици ще бъде положен и последния слой. На тези снимки се вижда, че има още около сантиметър до ръба на бордюра, който предстои да бъде запълнен: Велоалеята откъм южната страна на хотел-парк "Приморец" е...нямам думи просто. Тя заема целия тротоар и поне аз не съм видял някой да кара колелото си по нея - по неудобна трудно може да се направи. Иначе като връзка е предвидена да минава между дърветата в посока на гарата и да се свърже с велоалеята на бул. Иван Вазов. За всичко останало няма как да не се съглася. Нека да видим окончателните планове по Джаспърс и тогава можем да коментираме повече. [ Редактирано 02 мар 2011: 16:35 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Обществени велосипеди и вело-стоянки Велоалея бул. Ст. Стамболов Велоалея, свързваща Созопол - Бургас Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Любителски веломаратон идва и в Бургас Източник: News.Burgas24.bg Първият любителски веломаратон - обиколка на България, който има за цел да популяризира велосипеда като транспортно средство за безопасно придвижване в населените места, пристига в Бургас на 18 април /понеделник/. Всички бургазлии, които се вълнуват от идеите, прокламирани от организатора - Фондация "Фактор", могат да посрещнат вело маратона на своя територия и да се включат в него със своите велосипеди, макар и в рамките на града. Колоната ще дойде на бензиностанция "Петрол" - при входа на Бургас откъм Слънчев бряг, между 16.30 и 17.00 часа. На това място бургаските приятели на колоезденето могат да се присъединят към нея. Там тя ще бъде изчакана от автомобил на общинска полиция, който ще я поведе към сградата на Община Бургас. Около 17.30 часа велосипедистите ще пристигнат пред Общината и ще направят презентация на своята инициатива в Заседателната й зала. Всеки желаещ може да присъства. Обиколката започна в София на 2 април 2011 г. и ще завърши на 4 май 2011 отново в София. Ентусиастите стартират всеки ден от различно населено място. За времето на колоездачната обиколка участниците ще карат 2500 км. и ще преминат през 33 града, 28 от които са областни центрове, извършвайки пълна обиколка на България. Във велосипедната обиколка участват 29 човека, сред които има и граждани на Турция, Молдова, Украйна и Русия. Още 96 велосипедисти са изявили желание да участват в отделни етапи от маршрута. Целта на обиколката е да се представят пред обществеността предимствата на велоалеите и придвижването с велосипед. Ентусиастите-колоездачи също така ще дискутират с общинските и областни власти необходимостта от: * Изграждането на нови и поддръжката на вече изградени велоалеи, велопътеки и сектори за колоездене на територията на Република България. Национална стратегия за изграждане на национална мрежа от велосипедни алеи; * Стандартизация при изграждането на велоинфраструктура, конструкция и пътна маркировка; * Създаване на Европейски колоездачен туристически коридор през територията на Република България - "EuroVelo"; * Пътна маркировка за вече съществуващи новопостроени пътища и колоездачни алеи. Председател на Фондация "Фактор" и организатор на събитието е велопътешественикът Вячеслав Стоянов. Той става известен с обиколките си с велосипед на Черно море и брега на Гърция през 2009 г. и обиколката на Средиземно море през 2010 г. Вячеслав Стоянов провежда тези велопътешествия за каузата на събирането и рециклирането на отпадъците, изхвърлени на сметища покрай пътищата, бреговете на реките и морските плажове. Там съм! [ Редактирано 15 апр 2011: 21:00 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
в доклада на маняците за интегрирания градски транспорт има някаква си схема за велоалеите ясно е вече че нови велоалеи са част от реалния проект и вероятно до голяма степен проектните алеи са тези нарисувани в доклада |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
До 2013 г. правят още 20 км. велоалеи в Бургас www.burgas.bg Първият любителски веломаратон - обиколка на България, който има за цел популяризиране на велосипеда като транспортно средство за безопасно придвижване в населените места, мина през Бургас. Ентусиастите, участващи в него, бяха посрещнати пред сградата на Общината от зам.-кмета Йорданка Ананиева и директора на дирекия "Евроинтеграция" Руска Бояджиева. Основна цел на веломаратона "Безопасно колоездене" е популяризиране на инициативата за създаване на Европейски колоездачен туристически коридор през територията на Република България - "EuroVelo", изграждането на нови и поддръжката на вече изградени велоалеи, велопътеки и сектори за колоездене в страната. Йорданка Ананиева пожела успех на организаторите от Фондация "Фактор" и хората, които ги подкрепят. Тя им разказа за собствения принос на Община Бургас към популяризирането на велосипеда като транспортно средство. Част от спечеления проект "Интегриран градски транспорт", чието изпълнение започна, е изграждането на 20 км. нови велоалеи в Бургас. Това ще се случи до 2013 г. Отделно Община Бургас строи нови велоалеи със собствени средства. За младежите пък беше направен байк парк. Веломаратонът "Безопасно колоездене" започна в София на 2 април 2011 г. и ще завърши на 4 май 2011 отново в София. Участниците стартират всеки ден от различно населено място. За времето на колоездачната обиколка те ще карат 2500 км., преминавайки през 33 града, 28 от които са областни центрове. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
[ Редактирано 06 май 2011: 10:09 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
|||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Връзка към статията "Велореволюция" от началната страница. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
20 май 2011 Велоалеята по Адам Мицкевич и Гурко, която свързва пл. Тройката с Морската градина. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница >> |