Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Обещаните велосипедни алеи

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
21 апр 2015: 22:03
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
sa_radev написа ...

Пускам pdf-ите на алеите по "Чаталджа" и "Индустриална". Интересното е, че по "Индустриялна" алеята е разделена на две платна от зелените площи с дърветата. Алеята е отбелязана с оранжево.
_.pdf
_.pdf

Така нещата се връзват, но остава въпросът как според проектантите и общината ще се опазят велоалеята от автомобилите и сервизите на тротоара. Ами те (сервизите) само като отворят клетките/вратите и извадят гумите и половината тротоар заедно с велоалеята стават неизползваеми!

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
sa_radev
21 апр 2015: 23:01

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
Въпросът, според мен, е дали изобщо проектантите и възложителя са мислили за велоалеи или за евросредства и биене в гърдите кой колко е направил.
Голяма част от велоалеите още на проект са неизползваеми...
Както и преди съм казвал, докато хората, от които зависят да се случат велоалеите не се качат на колела - няма да има нормални условия за развитие на този транспорт.
Аз лично ще продъжавам да си карам по платното, както ми е разрешено от ЗДП.
Най-отгоре
Уебсайт
mipopov
22 апр 2015: 08:31

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
sa_radev написа ...

Голяма част от велоалеите още на проект са неизползваеми...
Както и преди съм казвал, докато хората, от които зависят да се случат велоалеите не се качат на колела - няма да има нормални условия за развитие на този транспорт.
Аз лично ще продъжавам да си карам по платното, както ми е разрешено от ЗДП.


Точно това е проблемът, че те самите не го възприемат като алтернативен транспорт и затова и сътворените от тях алеи са такива.


"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
seagull
22 апр 2015: 11:15

Регистриран потребител #1138
Регистриран: 19 мар 2013: 22:00

съобщения: 219
Native acacian is better than native pobedian, altogether native kumlukian.
Най-отгоре
noemis
22 апр 2015: 12:13
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Някой знае ли защо има застъпване по два различни проекта на едно и също трасе (около стотина метра) на две отделни велоалеи с различни обществени поръчки и финансиране?

В момента тази отсечка (от края на Чаталджа до края на надлеза над кръговото) се изпълнява по проекта за велоалея по ул.Чаталджа:

_.pdf

А в същото време за същата тази отсечка има обявена обществена поръчка по друг проект:
Велоалея "Пътен възел „Юг“ - пътен възел Бургас – М.Търново-Созопол"

Снимки от изграждането на въпросната отсечка може да видите от горния линк.

[ Редактирано 22 апр 2015: 12:17 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
sa_radev
26 апр 2015: 21:45

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
Днес изпробвах отсечката по "Индустриална".... Никак не съм очарован - колелото ми е без амортисьори, нито отзад, нито на вилката и всяка неравност се усеща. Сега някой ще каже да си взема свястно колело....
Друсането не е проблем, а това че след дъжда има локви, някои до 3см дълбоки.
На доста места, отдводнителните шахти са над асфалта и не вършат никаква работа....
Също толкова неравни са и новоасфалтираните тротори-велоалеи из Меден Рудник.
Честно казано, по платното човк се придвижва по-бързо....
Най-отгоре
Уебсайт
noemis
27 апр 2015: 16:28
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
25 април 2015

Отново ул.Индустриална.

По маршрута са разположени няколко центъра за гуми и автосервизи, които обслужват клиентите си върху тротоара и велоалеята. На практика няма място за безопасно преминаване, а единствения начин да се заобиколи е като се слезе на пътното платно. Това от своя страна създава условия за множество инциденти - от гледна точна на шофьорите има внезапно изскачане на колоездач/и на пътя, което е много по-неприятно в сравнение с това колоездачите да се движат през цялото време вдясно на пътното платно.




Още няколко снимки със същата ситуация и друг автосервиз.
Вижда се как велосипедистът заобикаля като слиза на платното за движение.








Велоалеята още не е завършена, а на места вече поддава. Тук са започнали да я оправят, но има участъци където е въпрос на време да се случи нещо подобно.




Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
TOXICALERT
29 апр 2015: 16:57
Регистриран потребител #50
Регистриран: 22 ное 2008: 23:06

съобщения: 436
Идкам да попитам.... тия велоалеи от някоя частна ортопедия ли ги проектират...?!?
Най-отгоре
sa_radev
29 апр 2015: 21:59

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
За ортопедия не знам дали ги проектира, но съм сигурен, че ги строят по най-новите БИО и ЕКО стандарти - в рамките на 3 до 5 години, са се разградили на 100% в околната среда! :)
Най-отгоре
Уебсайт
mipopov
01 май 2015: 14:27

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Един интересен анализ за шумовото и въздушно замърсяване на град Бургас, изложен от обществения посредник на града. Това е поредното доказателство, че засега транспортната политика на града не дава никакъв резултат: <връзка>

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
Отиди на страница   <<        >>