Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти |
|
<< Назад | Напред >> |
Проект за интегриран градски транспорт |
Отиди на страница << >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
maniask |
|
||
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27съобщения: 92 |
<връзка> Експерти на Община Бургас, водени от зам.-кмета Красимир Стойчев, се завърнаха от работно посещение в Амстердам и Утрехт. Там те се запознаха на място с модела на интегриран градски транспорт, въведен в най-развитите холандски градове. Натрупаните впечатления и всички приложими на бургаска територия практики ще бъдат използвани при изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас". Те ще залегнат в основата на заданието за проектиране на тукашното BRT- трасе. Като водач и домакин на бургаската група се изяви Гуидо Брюгеман - представител на програмата "Джаспърс" и консултант при подготовката на одобрения от Европейската комисия бургаски проект. Самият той е родом от Амстердам. Най-общо казано, * в основата на концепцията за интегриран градски транспорт стои приоритизирането на автобусния и велосипедния превоз, за сметка на леките автомобили. Основен компонент в холандския модел е въвеждането на така наречените "бързи автобусни линии" /BRT/. По тях е забранено придвижването на всякакви други транспортни средства, освен автобусите на градския транспорт. В повечето случаи те са съвсем отделни платна, до които леките автомобили въобще нямат достъп. За оптимизация на маршрутите им се строят подземни тунели и виадукти. Когато няма място за изграждане на отделни платна, BRT - трасетата се маркират върху улицата с общото движение. В Холандия въвеждането на концепцията за интегриран градски транспорт е започнало преди 25 години. Дотогава централните части на големите им градове са били препълнени с автомобили, подобно на днешните Бургас, София, Варна, Пловдив. Никак не е било лесно да бъде убедена широката общественост в полезността и перспективата на този модел. В Амстердам например е имало граждански протести и оставки на ключови фигури от местната власт, но * всяка следваща администрация е продължавала да работи в тази посока, без да политизира проблемите. Днес е истинско събитие да видиш автомобили в супер центровете на градове като Амстердам и Утрехт. Влизането им не е забранено, но движението е така организирано, че те се придвижват много по-бавно, в сравнение с автобусите и велосипедите. Синята им зона пък е толкова скъпа, че ако се застоиш, буквално започваш да "кървиш" във финансово отношение. След автобусите, на най-голяма почит в Холандия са велосипедите. За тях е изградена перфектна мрежа от велоалеи, обхващаща както вътрешноградските, така и междуградските пространства. Честа практика е хората да ходят на работа с колело дори до съседен град, отдалечен на трийсетина километра разстояние. * 33 % от всички дневни пътувания в Холандия се извършват с велосипед. Месечният наем на велосипед е 5 евро. За нас звучи куриозно, но в Амстердам има проблем не с недостига на паркоместа за автомобили, а за колелета. Затова в момента там се строи паркинг за велосипеди с 60 000 места. Показателен е примерът с амстердамския квартал на богатите, който се нарича "Пет къщи". В него не може да се влезе с автомобил - просто няма изграден такъв път. Дотам се стига с градски транспорт, а във вътрешността местните жители се движат пеша или с колелета по велоалеите. Иначе за автомобилите в Амстердам и Утрехт са изградени буферни открити паркинги в покрайнините на града, подземни и надземни в центъра. Ако искат да се движат из централната част, собствениците ги оставят там и за по-бързо и удобно пътуват с градски транспорт или колело. * За автобусите от градския транспорт светофарът винаги свети зелено! В Холандия всеки се съобразява с BRT - трасетата. Когато те се пресичат с друга пътна артерия, по която се движат леки автомобили, специални датчици /монтирани под пътното покритие/ "усещат" автобуса и подават сигнал до съответния светофар, който спира всички останали до неговото преминаване. На всяка спирка и във всеки автобус има електронни табла, които постоянно дават информация за движението на градския транспорт. Въведена е практичната система за електронно таксуване. Бързите автобусни линии вече са на такава почит в Амстердам, че при строителство на нови квартали и предградия най-напред се планира откъде ще минат те, и чак след това всичко останало. Изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас" /на стойност 67 млн. евро/ започва и трябва да приключи през 2013 г. Той е пилотен за България и реализацията му няма да бъде лесна. "Разчитам на бургазлии да подкрепят това наше начинание. Когато изпълним проекта, ще започне една нова епоха в развитието на модерен Бургас. Надявам се, че политическите ми противници също осъзнават важността и мащабите на проекта. За да го доведем до успешен край, трябва да оставим настрана дребните търкания и да обединим усилията си до степен на пълна мобилизация", заяви кметът Димитър Николов. * Любопитен факт: Около летища и натоварени автогари в Амстердам има дори отделно улично платно, наречено KISS AND RIDE /целувай и пътувай/. На него можеш да спреш за минута с личния автомобил, да пожелаеш хубав ден на партньора си преди да слезе, да го целунеш и да продължиш нататък : ) |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
звучи супер изглежда сякаш освен за доставката на новите автобуси всичко останало е все още на ниво идеен проект и се доизмисля в момента дано наистина крайния резултат прилича поне до някъде на някой от тези два града |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Основен компонент в холандския модел е въвеждането на така наречените "бързи автобусни линии" /BRT/. По тях е забранено придвижването на всякакви други транспортни средства, освен автобусите на градския транспорт. В повечето случаи те са съвсем отделни платна, до които леките автомобили въобще нямат достъп. За оптимизация на маршрутите им се строят подземни тунели и виадукти. Когато няма място за изграждане на отделни платна, BRT - трасетата се маркират върху улицата с общото движение. Общо взето с някои изключения за нас е в сила последното: Когато няма място за изграждане на отделни платна, BRT - трасетата се маркират върху улицата с общото движение. С течение на времето много хора се изказаха, че няма как да се изпълни изискването за отделни платна и в същото време това да не затрудни максимално движението в центъра и другите по-тесни улици. Това беше и моето виждане по въпроса, но.... Днес е истинско събитие да видиш автомобили в супер центровете на градове като Амстердам и Утрехт. Влизането им не е забранено, но движението е така организирано, че те се придвижват много по-бавно, в сравнение с автобусите и велосипедите. Синята им зона пък е толкова скъпа, че ако се застоиш, буквално започваш да "кървиш" във финансово отношение. Аз лично подкрепям подобна концепция и нямам нищо против движението на автомобилите да бъде силно затруднено чисто физически. Например, по Ботева правят две от платната само за рейсовете, като те са с предимство винаги и по всяко време, а за автомобилите остават двете средни платна - при този вариант задръстванията ще са постоянни, а придвижването кошмарно. Като допълнение да разширят още синята зона и да я направят 2-3 лв. на час и цитираното по-горе ще се случи и тук. Всичко хубаво, само че като знам манталитета на нашенеца и как поне 90% ще ревнат срещу едно подобно развитие на нещата... трудно, да не кажа почти невъзможно за осъществяване и ако кмета иска някаква подкрепа, задължително трябва да се мине през сериозна разяснителна кампания. Проблемът е, че чисто по нашенски тази концепция може да бъде осакатена и на практика неработеща - аз все още не съм видял български управленец (без значение на какво ниво), който да има "дупе" да направи нужните реформи въпреки общественото мнение, страхът от провал и загуба на рейтинг. [ Редактирано 06 юни 2011: 21:28 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
най-якото е че сякаш в общината четат този сайт писахме за съмнителната реализация на буслентите, за велокултурата и Утрехт .......... |
||
Най-отгоре |
|
||
mitkobsmr |
|
||
Регистриран потребител #190
Регистриран: 17 май 2011: 10:15съобщения: 66 |
Абе "Ноемис", ти кола нямаш ли.? разни неща, гаджета и хора не превозваш ли.? винаги ли си пеша, с ръце в джобовете и излизаш само в слънчев ден.? ами ако БАБА ти каже: -"Неомисчо, ела тука Баба,с две момчета на Ул.Лермонтов, с един Бус, да пренесем старите мебели..до Серопиталището,ама ще напраим 3-4 Курса, че е бая покъщнината !"случката е на 22.януари.2012-сняг, и температутра-около минус 9 градуса.(ще ти отнеме 4 -5 часа и около 1 кофа нервни клетки) ии ай сега кажи със "Вело-революцията" как точно ще стане.???и със 5 лв/час синя зона. |
||
Най-отгоре |
|
||
blago84 |
|
||
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12Местоположение: Chicago, IL, USA съобщения: 179 |
Като си платиш съответната сума за престоя, ето така ще стане. Така ще го правиш само когато наистина има нужда, а не да ходиш с таратайката си даже и до кенефа, само за да те видят мама, тати, леля и баба какъв голям гъзар си се извъдил. | ||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
mitkobsmr написа ... Абе "Ноемис", ти кола нямаш ли.? разни неща, гаджета и хора не превозваш ли.? винаги ли си пеша, с ръце в джобовете и излизаш само в слънчев ден.? ами ако БАБА ти каже: -"Неомисчо, ела тука Баба,с две момчета на Ул.Лермонтов, с един Бус, да пренесем старите мебели..до Серопиталището,ама ще напраим 3-4 Курса, че е бая покъщнината !"случката е на 22.януари.2012-сняг, и температутра-около минус 9 градуса.(ще ти отнеме 4 -5 часа и около 1 кофа нервни клетки) ии ай сега кажи със "Вело-революцията" как точно ще стане.???и със 5 лв/час синя зона. "Ноемисчо" има кола и я ползва предимно като излиза извън града или трябва да пренесе някакъв товар (мноого рядко). През останалото време си джитка с колелото !lol. Проблем?! А ако трябва да "пренеса на баба нещо", едва ли това ще ми се наложи повече от 1 път на година(говорим предимно за центъра). Моделът е доказано работещ и не виждам принципна причина да не може да се случи и тук освен разбира се съпротивата на съгражданите ни. В Холандия въвеждането на концепцията за интегриран градски транспорт е започнало преди 25 години. Дотогава централните части на големите им градове са били препълнени с автомобили, подобно на днешните Бургас, София, Варна, Пловдив. Никак не е било лесно да бъде убедена широката общественост в полезността и перспективата на този модел. В Амстердам например е имало граждански протести и оставки на ключови фигури от местната власт...
[ Редактирано 07 юни 2011: 13:08 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
diko |
|
||
Регистриран потребител #198
Регистриран: 27 май 2011: 16:52съобщения: 21 |
Утре ще се състои обсъждане на проекта в Казиното от 16ч. Ако някой има възможност, може да го посети. 28 юни /вторник/ Изложба ''Изящните съкровища на траките'' Зала "Коджакафалията" (ет.I), 10.00-22.00 ч. Вход: 7 / 2 лв. Изложба на индийския писател, философ и общественик Рабиндранат Тагор Зала ''Георги Баев'', (ет.I), 10.00-22.00 ч. Вход: свободен Информационен ден по проект "Интегриран градски транспорт на Бургас" Зала "Петя Дубарова" (ет.II), 16 ч. Вход: свободен Клавирен рецитал на Александра Кремъкова Зала "Петя Дубарова" (ет.II), 19 ч. Вход: свободен Срещи на Танго общество Зала "Петя Дубарова" (ет. I), всеки вторник от 19.00-21.30 ч. Вход: свободен Кино под звездите "Бялото слънце на пустинята" филм от Русия Открита сцена "Охлюва", 21.30 ч. Вход: свободен [ Редактирано 27 юни 2011: 16:15 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Над 20 български и чуждестранни компании с интерес към проекта "Интегриран градски транспорт" на Бургас Източник: News.Burgas24.bg На 5 юли Община Бургас проведе Информационен ден за обществена поръчка за проектиране на системата за бързи автобусни линии - част от проекта "Интегриран градски транспорт за Бургас", в който взеха участие над 20 български и чуждестранни компании, представители на неправителствени организации и представители на общинска администрация. Срещата бе водена от Красимир Стойчев - зам.-кмет "Бюджет, финанси, икономика и стопански дейности", Гуидо Брюгерман - ръководител на екипа за предварителните проучвания по проекта и Даниела Николова - координатор на екипа по проекта. Информационният ден започна с пътуване по трасето на бързата автобусна линия, където бяха представени на място различните възможности и се обсъдиха евентуалните проблеми, които биха могли да възникнат при проектирането на линията и изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт". След това срещата продължи с представяне на основните елементи и изисквания на обществената поръчка и завърши с полезна дискусия с представителите на бизнеса и общината. Община Бургас организира за първи път подобен информационен ден и той е част от политиката й за прозрачни и ефективни тръжни процедури. Обществената поръчка за системата на бързи автобусни линии ще включва 6 основни дейности: преглед на новата транспортна схема съгласно настоящата улична мрежа, анализ на настоящата улична мрежа за възможността за проектиране на маршрута на бързата автобусна линия, преглед и оптимизиране на всички кръстовища с оглед даване на приоритет на обществения транспорт, анализ и предложения за развитие на мрежата от велосипедни алеи в града, проект на централна автобусна спирка и проекти на нови автобусни терминали. Очаква се тръжната процедура да стартира през септември тази година. Проект BG161PO001/1.5-01/2010/001 "Интегриран градски транспорт на Бургас"се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013, съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие е на стойност 67 млн. лв. и е пилотен за България. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Красимир Стойчев: Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас Източник: Радио "Фокус" Ще има няколко обществени поръчки за Интегриран градски транспорт в Бургас. Това каза Красимир Стойчев, зам.-кмет по финансите в община Бургас. "Няма да бъде само една фирма, която да кандидатства за Интегриран градски транспорт. В момента тече обществената поръчка и се гледат техническите условия за автобусите. Преди няколко дни поведохме информационен ден и поканихме фирми във връзка с проектиране на линията на бързите линии. Съответно разведохме ги с автобус и им показахме къде е трасето и къде са конфликтните точки. Всички да се запознаят. Тази процедура започва да се готви и в началото на месец септември ще бъде обявена. Едновременно с това готвим процедура за менажиране на самия проект и също ще има обществена поръчка, която предполагам ще изготвим през следващата седмица. След това ще поканим няколко други фирми за участие в обществена поръчка за електронното отчитане на билетите. Имаме за видео наблюдение, интелигенти системи и за всички тях ще има обществени поръчки, които ще протичат след месец септември. В момента се готвят", каза още Стойчев. На въпрос кога ще пристигнат новите автобуси и има ли забавяне Стойчев отговори, че веднага не може да се каже, защото има комисия. "По Етичния кодекс и членовете на комисията не може някой външен извън комисията да коментира такива условия, но по принцип има срокове. Има технически условия, които се оценяват, след което, ако се продължи по този етап, ще има класиране. В обществената поръчка е посочено след като има обявен победител и се подпише договор в шестмесечен срок трябва да пристигнат първите автобуси, защото те не са серийни или някакви туристически автобуси. По бързите линии ще бъдат специални автобуси, които трябва да отговарят на определи условия", коментира зам.-кметът. По думите му само няколко страни имат такива бързи линии, BRT линиите. "Взехме решение специалистите, които работят в община Бургас само за едни ден да се направи посещение в Холандия и с очите си да видим как е изградена такава бърза линия просто само да не се запознаваме по документи и действително беше много интересно. Посетихме два града- Амстердам и Утрехт. Качвахме се по автобуси с наблюдаване на детайли. Много ползотворно смятам беше това посещение особено на нашите архитекти, които конкретно при заданието, което трябва да направят за проектирането и за изграждането ще им помогне много. По принцип автобусите, които трябва да се доставят са ЕВРО 5 .Там са много високи изискванията. Комисията, която ще ги оцени, ще наблюдава дали всички критерии са спазени", каза още Стойчев. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << >> |