Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

Проект за интегриран градски транспорт

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
14 апр 2011: 16:23


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по проект "Интегриран градски транспорт на Бургас" подписаха кметът Димитър Николов и зам.-министърът на МРРБ Лиляна Павлова. Това се случи в един от модерните автобуси, които Община Бургас закупи преди две години със собствени средства. С него беше направена обиколка по част от маршрута на бързата лента, чието обособяване предстои като част от реализацията на проекта. Тя ще бъде предназначена за приоритетно движение на автобусите от градския транспорт. Сега по основната за града линия /№211/ се пътува за 45 минути от едната до другата крайна спирка /к-с "Меден рудник" - к-с "Изгрев"/. След реализирането на проекта от "Меден рудник" до центъра ще се стига за 8 минути, а цялото разстояние ще се минава за около 25 минути.

"Щастлив съм, че от фаза говорене минаваме във фаза действие. Радвам се, че именно Лиляна Павлова е човекът, който разписва договора от страна на МРРБ. Бургас е готов да помага на другите големи български градове да подготвят своите проекти за интегриран градски транспорт", заяви кметът Николов.

"Бургас е първи, защото имаше най-голяма готовност да реализира толкова голям проект. От 440 млн. лева, които ЕС ни дава по ОП "Регионално развитие" за модернизация на транспорта, 131 млн. лв. са за вас", добави зам.-министър Лиляна Павлова. У нас управляващ орган на проектите по тази оперативна програма е МРРБ.

Общата стойност на "Интегриран градски транспорт на Бургас" е 67 млн. евро. С 24 от тях ще бъдат закупени 67 чисто нови екологични автобуса, стандарт ЕВРО 5. За сравнение, в момента 90 % от автобусите на градския транспорт в Бургас са със стандарт ЕВРО 0 и ЕВРО 1.

Изпълнението на проекта включва още:
- Изграждане и разширяване на автобусно депо;
- Приоритетни автобусни ленти и светофарна система;
- Обновяване на пътнически терминали;
- Буферни паркингови зони;
- Интегрирана електронна билетна система;
- Система за информиране на пътниците в реално време;
- Център за контрол на трафика;
- Система от велоалеи и др.
Срокът за изпълнение на "Интегриран градски транспорт на Бургас" е до ноември 2013 г.
"Надявам се да сме готови преди крайния срок. Ние предварително подготвихме голяма част от процедурите, за да спестим време", каза още кметът Димитър Николов.

burgas24.bg





22.pdf

[ Редактирано 14 апр 2011: 16:45 ]
Най-отгоре
ji
14 апр 2011: 16:49


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
............



















Най-отгоре
ji
14 апр 2011: 16:51


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
..............



















Най-отгоре
ji
14 апр 2011: 16:53


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
........................



















Най-отгоре
ji
14 апр 2011: 16:54


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
................



















Най-отгоре
ji
14 апр 2011: 16:55


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
................

















Най-отгоре
noemis
19 апр 2011: 14:27
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Обществена поръчка обяви общината за доставка на 67 нови автобуса

Източник: News.Burgas24.bg

Община Бургас обяви открита процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП, за доставка на 28 дизелови съчленени и 39 метанови солови нископодови автобуса за масов градски транспорт.

Това е част от изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт", спечелен от Община Бургас по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 г. Неговата стойност е 131 181 116 лв., от които 109 523 114 лв. са безвъзмездна финансова помощ.

Бургас е първият български град, в който се реализира подобен проект, с което той ще изпревари с 2 години всички останали в страната, по отношение модернизацията на градския си транспорт.

"Условията са конкретни и прозрачни. Каним за участие всички фирми - производители на такива превозни средства. Бургазлии заслужават най-доброто!", каза кметът Димитър Николов.

Документите за участие могат да бъдат закупени в Центъра за работа с клиенти на Община Бургас, всеки работен ден от 09.00 до 16.00 часа. Те са публикувани и в електронен вид на интернет страницата на общината.

Изпълнението на проекта "Интегриран градски транспорт" трябва да завърши до 26.11.2013 г.

Основните му компоненти са:

  • Доставка на нови автобуси - 28 съчленени дизелови автобуси и 39 единични метанови автобуси
  • Въвеждане на система за бърз автобусен транспорт (BRT)
  • Въвеждане на приоритетна за автобусите светофарна система
  • Въвеждане на нова оптимизирана и атрактивна автобусна маршрутна мрежа
  • Централна автобусна спирка с атрактивен дизайн
  • Електронна билетна система
  • Информация за пътниците в реално време по спирките и в автобусите
  • Система за мониторинг и контрол на обществения транспорт
  • Автобусна работилница и депо
  • Дизел и метан станция за обслужване на автобуси
  • Реконструкция на автобусни терминали - автогара до ж.п. гара и автобусен терминал в ж.к. Меден рудник
  • Изграждане на мрежа от велосипедни маршрути
  • Пешеходни надлези
  • Предпроектни проучвания и концепция за надграждане на BRT системата след успешното й въвеждане
  • Предпроектни проучвания и концепция за изграждане на буферни паркинги в ключови зони на града
  • Предпроектни проучвания и концепция за автобусен терминал за междуселищен транспорт
  • Предпроектни проучвания и концепция за интегрирана система за управление на трафика.



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
04 май 2011: 15:44
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Общината запознава бургазлии с качествата на новите автобуси

Източник: News.Burgas24.bg

Община Бургас използва възможността отново да запознае и увери бургазлии, в качествата и модерните технически характеристики на новите автобуси, на които ще се возят до няколко месеца:

- Процедурата беше предварително обявена на интернет страницата на Агенцията за обществени поръчки още през ноември 2010 г. Документацията е съгласувана с Управляващия орган на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 - 2013 г., в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройство, и от Агенцията за обществени поръчки с писмо Изх. № 99-00-6-5278/07.04.11.

- Екип от външни консултанти и общински експерти положи огромни усилия и неколкомесечен труд по документацията за процедурата. Техническите параметри за доставка на превозните средства са дефинирани в рамките на предпроектното проучване, изготвено през 2009 г. от консултантската фирма ARUP, с подкрепата на финансов механизъм JASPERS.

- Автобусите трябва да отговорят на най-високите екологични стандарти (минимум EURO 5), да бъдат климатизирани, да осигуряват достъп за трудно-подвижни пътници, да съдържат информационни табла и възможност за монтиране на апарати от система за електронно таксуване, както и GPS апарати за проследяване на автобуса. В допълнение на това доставчиците следва да осигурят обучение и сервиз, както и резервни части.

- Новите автобуси ще предотвратят увеличаването на вредни емисии във въздуха, ще увеличат средната скорост на движение на градския транспорт и ще предоставят много по-висок комфорт за гражданите и гостите на Бургас.

Припомняме, че Бургас е първият град-модел в България с проект за интегриран градски транспорт и всички останали големи общини използват опита му, за да стартират тепърва подобни проекти.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
05 май 2011: 08:16


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Съветникът Стойновски да прекръсти движението си на „КАУЗА ПРОТИВ БУРГАС”

След като Ваклин Стойновски гласува против създаването на Индустриална зона в Бургас, атакува ремонта на най-оживената и любима бургаска улица „Александровска” и направи няколко опита да саботира проекта „Интегриран градски транспорт” за 67 млн. евро, кметът Димитър Николов смята, че е крайно време съветникът да прекръсти движението си „Кауза Бургас” на „Кауза против Бургас”.
От друга страна, кметът благодари на Ваклин Стойновски, че днес отново му предоставя повод да каже на бургазлии, че ще се возят на нови модерни автобуси, въпреки опитите на кандидати за местната власт да пречат на тази необходимост за транспортната схема на града .
Днешните изявления на съветника Стойновски, относно височината на автобусите работещи с метан, навежда на въпроса, дали интересите му не се пресичат с тези на известен автомобилен производител от наша южна съседка.
Относно сигурността на автобусите, Община Бургас е посочила ясни критерии, съобразени с програма JASPERS, с които всеки производител трябва да се съобрази и е даден достатъчно дълъг срок тези изисквания да бъдат съобразени и внедрени при производството на превозните средства.

Община Бургас използва възможността отново да запознае и увери бургазлии, в качествата и модерните технически характеристики на новите автобуси, на които ще се возят до няколко месеца:

- Процедурата беше предварително обявена на интернет страницата на Агенцията за обществени поръчки още през ноември 2010 г. Документацията е съгласувана с Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2013 г., в лицето на Министерство на регионалното развитие и благоустройство, и от Агенцията за обществени поръчки с писмо Изх. № 99-00-6-5278/07.04.11.

- Екип от външни консултанти и общински експерти положи огромни усилия и неколкомесечен труд по документацията за процедурата. Техническите параметри за доставка на превозните средства са дефинирани в рамките на предпроектното проучване, изготвено през 2009 г. от консултантската фирма ARUP, с подкрепата на финансов механизъм JASPERS.

- Автобусите трябва да отговорят на най-високите екологични стандарти (минимум EURO 5), да бъдат климатизирани, да осигуряват достъп за трудно-подвижни пътници, да съдържат информационни табла и възможност за монтиране на апарати от система за електронно таксуване, както и GPS апарати за проследяване на автобуса. В допълнение на това доставчиците следва да осигурят обучение и сервиз, както и резервни части.

- Новите автобуси ще предотвратят увеличававенето на вредни емисии във въздуха, ще увеличат средната скорост на движение на градския транспорт и ще предоставят много по-висок комфорт за гражданите и гостите на Бургас. Припомняме, че Бургас е първият град-модел в България с проект за интегриран градски транспорт и всички останали големи общини използват опита му, за да стартират тепърва подобни проекти.


Пресцентър Община Бургас
Най-отгоре
maniask
15 май 2011: 11:18
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Тук я има информацията на английски от сайта на Европейската банка за възстановяване и развитие.
Най-отгоре
Уебсайт
Отиди на страница       >>