Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Абсурдите
 
<< Назад | Напред >>

Абсурди всякакви

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
17 юни 2011: 17:14


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
а ти какъв си в цялата схема?
Най-отгоре
noemis
06 юли 2011: 11:13
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

ГЕРБ готви скандални привилегии за София
Столицата да получава две субсидии, а общината сама да променя общия устройствен план, предвижда проектозаконът, писан по заръка на Бойко Борисов

в-к СЕГА
ТАНЯ ПЕТРОВА

Скандални привилегии за финансирането на Столичната община предвижда обещаваният отдавна проектозакон за София. Според текста, изготвен по заръка на премиера от общинската група на ГЕРБ, София занапред ще получава 2 отделни субсидии - като община и като столица. И двете субсидии обаче ще изхождат от безпринципни постановки.

В момента София получава пари от бюджета по общия за всички общини ред, с които се покриват делегираните от държавата дейности като образование, социални услуги и др. Тъй като градът е по-богат от много населени места, някои елементи в субсидията за него са по-ниски. Авторите на проекта за закон са се погрижили това да се промени. Те настояват при изчисляването на субсидията населението на София изкуствено да се завишава. Така един жител на столицата ще се равнява на 1.3 жители на друг град. "По-високият коефициент за населението се налага, защото през субсидията се изпълняват функции на града като столица," твърдят вносителите. Проверка на "Сега" показа, че въвеждането на по-висок коефициент ще засегне главно субсидията за капиталови разходи. За цялата страна в момента тя възлиза едва на 27.7 млн. лв.

Наред с това София ще получава ежегодно и втора субсидия. Тя трябва да компенсира града за това, че в качеството си на столица пропуска множество ползи - например при данък сгради, от който са освободени редица държавни имоти, музеи, университети, храмове. Бюджетът ще изплаща на града и отстъпките в картите за транспорт на студенти и ученици от други градове, както и извършените разходи за чистота и осигуряване на обществения ред около провеждането на митинги, държавни церемонии и други национални прояви. От текста не става ясно как точно ще се планират тези компенсации от държавния бюджет, след като много от разходите трудно могат да се прогнозират, като например тези за предстоящи протести и церемонии.

Столицата ще получава допълнителни пари от бюджета и за изграждане и ремонти на общински пътища и друга инфраструктура, които обаче са със столични функции. Държавата ще поема 50% от разходите за тях, а колко и кое да се ремонтира, ще решава правителството.

Не е ясно с колко точно се очаква да нарасне бюджетът на София след тези мерки, защото към момента проектът не е придружен от мотиви. Много от компенсираните дейности не са запазена марка за столицата - държавни имоти има навсякъде, на много места има университети и пътуващи студенти, протести и митинги, а също и важна инфраструктура. Не е ясно защо останалите градове няма да получават подобни компенсации. Столицата и в момента получава приоритетно финансиране от бюджета - както за метрото, така и за други обекти, като ремонта на бул. "Брюксел" например.

"Не сме виждали още законопроекта, до момента има поне 8 версии на подобен проект. Като се запознаем, ще коментираме", заяви изпълнителният директор на Националното сдружение на общините Гинка Чавдарова. Според нея София е онеправдана, доколкото са онеправдани и всички останали общини заради ниските субсидии. "Поемат ли се нови отговорности от града, та да се предвиждат допълнителни компенсации", попита Чавдарова.

ОЩЕ ЕКСТРИ

Наред с двойната субсидия София ще се сдобие и с други екстри. Така например към кмета вече ще може да се сформира политически кабинет, какъвто сега имат само министрите. Към Министерския съвет пък може да се създаде поредният съвет - за подпомагане изпълнението на столични функции. Най-скандалното ново правомощие обаче е искането Столичният общински съвет да може сам да приема частични изменения в общия устройствен план на града. Приемането на плана бе под силен инвеститорски натиск и затова законодателят реши, че тези решения следва да са отговорност на Министерския съвет след съответното обществено обсъждане и гласуване в общината. Частичните изменения в устройствените планове години наред се критикуват и са основен механизъм за прокарване на частни интереси и заобикаляне на устройствените параметри.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
06 юли 2011: 15:00


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
ура
най-сетне
Най-отгоре
Praetor
06 юли 2011: 15:37
Гост
ji написа ...

а ти какъв си в цялата схема?

Наблюдател съм, нищо повече. Интересното в случая е, че хората, които са заинтересовани проблемът да се разреши изведнъж млъкнаха и едва ли не твърдят, че нищо такова не са писали... Това е то, българска работа - когато ги мачкат го приемат за нещо нормално (нищо, че скришом се възмущават), а когато им разрешаваш проблема скачат срещу теб и те уверяват, че това не е нормално...


[ Редактирано 06 юли 2011: 15:40 ]
Най-отгоре
noemis
26 окт 2011: 03:11
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Публикувано в рубруката НОВИНИ ОТ ВАС на dnevnik.bg:

Креативно и бързо решение

Това е само един стълб на новия тролеен маршрут в Бургас, но пък за сметка на това е на може би най-натоварената спирка в града (на Операта). Както се вижда, подходено е с нюх и прагматизъм и са спазени всички норми на безоп....тговорност. Явно фирмата изпълнител е чиста пред съвестта си за този мазен кабел, който би трябвало да влиза под земята в стълба. Явно и общината е чиста пред съвестта си за добре направената проверка и предполагам,че няма претенции, според разни изисквания и нормативи, къде да се намира кабела и дали да има капак на стълба.


Захранващ кабел е израстнал от земята и се е вплел в мрежата на тролея!
Фотограф: hidko


[ Редактирано 26 окт 2011: 03:12 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
26 окт 2011: 15:47
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Днес минах край спирката на Операта - оказа се, че всъщност стълбовете с висящи и не добре обезопасени кабели са два.





Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
22 дек 2011: 12:07
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Как паметник на културата в Бургас бе превърнат в кич

Един паметник на културата на площада в центъра на Бургас е пострадал от несъгласувани и чужди намеси. В резултат на това високата архитектурна стойност вече граничи с кича. Малка стъклена къщичка - вход на бистро, поставена върху публичната общинска собственост, се превръща в порочен кръг на въпроса законна или незаконна е тя.

БНТ - ВИДЕО

Абсурдът продължава - след това интервю на 16 декември, със заповед на Министъра на културата, бе дисциплинарно уволнена директорката на Института за паметници на културата доц. д-р арх. Йорданка Кандулкова.

Един от мотивите за уволнението:

Един от мотивите в заповедта за уволнение е мнението на арх. Кандулкова, изразено в медиите във връзка с реконструкция на сграда-паметник на културата в Бургас, като според министерството с позициите си тя е уронила доброто име на работодателя си. "Единственото, което казах, е становището на института за този обект", коментира Йорданка Кандулкова.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
mmaksim
22 дек 2011: 14:39
Регистриран потребител #205
Регистриран: 05 юни 2011: 16:00

съобщения: 80
още по темата
Как паметник на културата в Бургас бе превърнат в кич

<връзка>
Най-отгоре
ji
23 фев 2012: 13:22


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
гурко за пешеходци и велосипедисти



Най-отгоре
vasi.mincheva
23 фев 2012: 23:25
Регистриран потребител #202
Регистриран: 28 май 2011: 23:48

съобщения: 493
Да на тези табелки се дразня от миналата година! Дори и сега когато вече няма да минавам от там с детската количка, положението си остава същото! Нямаше ли нещо, че трябва да се плаща наем за тротоарно място на общината за подобни табелки?!?!?
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>