Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Абсурдите
 
<< Назад | Напред >>

Абсурди всякакви

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
17 сеп 2015: 09:09


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
вярно е, че най-проблемната част от трасето на БРТ според настоящия проект няма да е с буслента, но това може да се промени в бъдеще
не е вярно, че автобусите ще чакат с колите по светофарите
управлението на светофарите ще бъде част от цялата система и автобусите ще бъдат пропускани приоритетно
дори и заедно с останалите
(в момента Стамболов и Ботева са сравнително спокойни улици и по тях задръствания липсват)
не е вярно че 5-6 пешеходни пътеки не са от значение (в момента от болницата до гарата има поне 5 пешеходни пътеки за които се сещам)
по 20 секунди на всяка от тях за спиране, изчакване и ускоряване са си 2 минути
по предварителна информация бързите автобуси ще минават на 3 минути .......
не е вярно и това, че преустройството на Стефан Стамболов ще увеличи скоростта
напротив
на теория може и да изглежда така, но ситуацията в момента е такава, че по тази улица паркоместата са изградени по такъв начин и неправилното паркиране е такова, че това стесняване само ще притисне още повече автомобилите и ще им се наложи да заобикалят спрелите по-бавно и внимателно
това ще затрудни автомобилния трафик по улицата

пак казвам
аз съм много ЗА приоритет на пешеходците и за мен най-добрият вариант е всички пешеходни пътеки по маршрута на БРТ да станат светофари
така автобусите ще минават на зелена вълна
пешеходците ще пресичат по заявка
автомобилите ще имат спиране на всеки 200 метра и ще се забавят

другият вариант ..... както явно неизказано мислят и предните двама писали тук ... е да се откажем от БРТ и да не харчим повече излишно пари за глупости

[ Редактирано 17 сеп 2015: 09:23 ]
Най-отгоре
vench
17 сеп 2015: 10:44

Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45

съобщения: 1070
Доста дълго става трасето между Механото и Новата поща, където няма да може да се пресича пеша. Мен специално доста ме прецакват да заобикалям...

Иначе тази ограда, дето ще я слагат я подкрепям, защото там наистина всеки пресича, както си иска. И в Бургас като цяло всеки прави каквото си иска. И от тая гледна точка не знам колко имат тежест нещата, които се правят, но това са си мои разсъждения и терзания вътрешни.

Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена!
Най-отгоре
mipopov
18 сеп 2015: 12:15

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Пешеходното движение трябва да е с приоритет в едно населено място пред другите алтернативи на автомобила, защото пешеходците са най-многобройните участници в движението, а в същото време са най-безащитните! Недопустимо е другите алтернативи да пречат на хората, а с тези проекти за велоалеите и бързата линия виждаме точно това. Пешеходците трябва да имат възможност да пресичат на ниво терен на всяко кръстовище и това трябва да им бъде осигурено! Ако искат да не се пречи на Бързата линия, можеше в проекта да вкарат и светофари (защо не с бутони), които да могат да се управляват от шофьорите на автобусите, на всяка пресечка, а не да ограничават хората! Иначе ще имаме достъпна среда, ама друг път...
Имам чувството, че от Общината просто са заложили прекалено много на този проект, защото велоалеите им са провал и не искат сега и този да се провали, ама няма как една бърза линия, която се движи на ниво терен из целия град да е бърза като метро.

[ Редактирано 18 сеп 2015: 12:43 ]

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
sa_radev
18 сеп 2015: 21:24

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
Хахах, хич не им е проблем пешеходната пътека (имам предвид че е по-малък), колкото паркирането пред ТОХ-а!!!
Пак казвам - автомобилното движение в Бургас не се ограничава (независимо какво си говори администрацията), защото това предизвиква отлив на гласоподаватели!!!
Най-отгоре
Уебсайт
kdkrastev
18 сеп 2015: 21:49
Регистриран потребител #909
Регистриран: 27 яну 2013: 13:45

съобщения: 132
Е как да се ограничи трафика, като в целия свят расте? В Сингапур има такси за движение в града и пак е голям. Да не говорим какво е във Франция например, където и на платените магистрали може да чакаш с часове Хайде да не искаме хем да се развива икономиката, хем да забравим за колите.
Най-отгоре
mipopov
18 сеп 2015: 22:00

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Напротив. В Европа вече намалява, а нашите градове са с най-много автомобили вече на глава от населението. Всъщност справката, която ни изложиха на един семинар беше за София, но щом за София е така, не вярвам в другите наши градове да е много по-различно.

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
sa_radev
18 сеп 2015: 22:16

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
Съвсем друго имах предвид. Не мисля, че трябва да се сравняваме със Сингапур, достатъчно е да се погледне как са решени тези проблеми в градове с население между 80 и 500 хиляди. Трафикът по магистралите расте, включително и по градските, НО! - в жилищните райони, централните и историческите градски части, автомобилният тарфик е ограничен за сметка на градски и алтернативен транспорт.
Бургас е съпоставим по площ и население с Майнц - хубав град, от който могат да се вземат добри примери!
И при положение, че площата на ЦГЧ заедно с Славейков, Изгрев и Зорница е около 20-25 кв.км, разстоянията в града не се толкова оогромни, че да се тъпчем с коли навсякъде!
Въпрос на манталитет и контрол - 40% палят кола за по-малко от 500м!
Най-отгоре
Уебсайт
kdkrastev
19 сеп 2015: 11:26
Регистриран потребител #909
Регистриран: 27 яну 2013: 13:45

съобщения: 132
За липсата на контрол съм напълно съгласен.
Всъщност големия брой коли на глава от населението е следствие и от неадекватната данъчна политика. Данъците трябва да зависят от това колко МПС-то замърсява и руши инфраструктурата. Не е нормално старата барака да плаща 10-20 пъти по малък данък от новата. Би трябвало да е обратното. Отделно част от колите не се декларират, декларират се с намалена мощност или просто не се плащат данъци за тях. А данъчните и полицаите, които би трябвало да следят за това, са първите нарушители.
А контролът при паркирането, дори и в синята зона, е тотално занемарен. Всеки е виждал системни нарушители, които никой не пипа. Срещу 2 лв. на ръка пък си осигурявяш безпроблемно паркиране за целия ден.
От там идва проблемът с трафика и големия брой коли.
Най-отгоре
MG
25 сеп 2015: 15:37
Регистриран потребител #244
Регистриран: 06 авг 2011: 16:20

съобщения: 329
sa_radev написа ...

Съвсем друго имах предвид. Не мисля, че трябва да се сравняваме със Сингапур, достатъчно е да се погледне как са решени тези проблеми в градове с население между 80 и 500 хиляди. Трафикът по магистралите расте, включително и по градските, НО! - в жилищните райони, централните и историческите градски части, автомобилният тарфик е ограничен за сметка на градски и алтернативен транспорт.
Бургас е съпоставим по площ и население с Майнц - хубав град, от който могат да се вземат добри примери!
И при положение, че площата на ЦГЧ заедно с Славейков, Изгрев и Зорница е около 20-25 кв.км, разстоянията в града не се толкова оогромни, че да се тъпчем с коли навсякъде!
Въпрос на манталитет и контрол - 40% палят кола за по-малко от 500м!


Точно Майнц не е май най-удачния пример. И като цяло градовете в Германия. В Майнц преди 2 месеца бях и впечатленията ми са следните - страхотни задръствания на места и никакви места за паркиране в центъра на града (фрашкано беше с коли).
Подобна е картинката и с повечето немски градове.
Най-отгоре
ji
09 дек 2018: 15:07


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
следващите:
Българска агенция за инвестиции

Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>