Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти |
|
<< Назад | Напред >> |
Петролопровод Бургас-Александруполис |
Отиди на страница >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Регистрираната в Холандия Международната проектна компания "Транс-Болкан пайплайн", която ще изгражда тръбопровода "Бургас-Александруполис", не можа да представи в Бургас екипа си и проектната готовност. Ръководството на компанията бе посрещнато пред хотел "България" от протестиращи представители на граждански, екологични и политически организации, и партии, които след това нахлуха и в залата за презентация. "Не сме готови да дадем всички подробности за компанията и проекта – все още се намираме в етапа, в който трябва да изучим всички аспекти на проекта. Фирмата е създадена преди девет месеца и през това време имахме да свършим много работа", бяха думите, които успя да каже главният изпълнителен директор на "Транс-Болкан пайплайн" Александър Тараканов. "Ние не искаме диалог", "Не ви искаме тук", "Вън от Бургас", "Никой не ви е канил", "Мафия", "България" бяха нестихващите възгласи. Присъстващият заместник-министър на регионалното развитие и благоустройството Калин Рогачев бе засипан с обвинения. Той каза, че по отношение на Натура 2000 законът ще бъде спазен и ако проектът не отговаря на изискванията, няма да бъде реализиран, но това не успокои протестиращите. Те продължиха с възгласи: "Лъжец", "Ние не сме третия свят", "Ние от народа не щем петролопровода". След около 15 минути викове и обвинения представянето бе отложено с половин час. През това време управата на хотел "България" повика охраната на хотела и допълнителни сили от частната 3SСOT. Наредено бе гардовете да изхвърлят всеки, който нарушава обществения ред. Запитан от журналисти знае ли, че в Бургас имаше референдум за и против петролопровода и резултатите от него, Тараканов отговори, че знае, но е тук, защото изпълнява междуправителствено споразумение на три държави. "По отношение на стандартите руското законодателство е по-строго, отколкото европейското и ние искахме да го обсъдим с гражданите, но диалог няма", каза още Тараканов. Той бе репликиран, че тук е европейска, а не руска територия. Малко по-късно представянето бе официално отменено, а гостите – изведени в друга зала. При опита на протестиращите да влязат и в другата зала се стигна до стълкновения с охраната и гостите бяха изведени от друга врата под засилена охрана към хотела. Пред него вече имаше засилено полицейско присъствие. В предварително раздаденото на журналистите прессъобщение пише, че "екологичните и технологични консултанти са представили стъпките, които се предприемат в екологична насока преди стартирането на проекта, както и най-модерните технологии, които ще се приложат при изграждането на проекта." В него е представено ръководството на фирмата – руснаците Александър Тараканов, изпълнителен директор; Владимир Немцев – директор Връзки с правителствената и обществеността; Инна Корнеева – административен директор; Владислав Емелянов – главен финансов директор; Пламен Русен – директор за България; Кристиян Хейнц – германец, ръководител на проекта и Лорън Осмонд – англичанка, старши консултант по околна среда. "Ако видя банка, която да отпусне кредит за такъв проект, ще бъда изумен, защото тръбата е къса. Турция нямаше да се откаже, ако тя беше ефективна. Ако все пак се построи, ще бъде празна, за да се чудят хората от бъдещите векове защо е построена", каза пред журналисти бившият директор на дирекция "Екология" в Нефтохим Евтим Цинцарски. Други специалисти изказаха съмнение, че българският интерес е смачкан между Гърция и Турция, които имат таен договор за развитие на региона с две пристанища и рафинерия за сметка на Бургас. Във вторник и в Гърция е имало протести. Членове на Граждански инициативен комитет (ГИК) срещу петролопровода от гръцка страна са блокирали обсъждането и в Александруполис, съобщиха от комитета. dnevnik.bg [ Редактирано 21 окт 2009: 14:40 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
http://www.bszone.info/?p=4704 | ||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Кристиян ХЕЙНЦ, директор на ILF - фирма надзорник на петролопровода Бургас -Александруполис: 20.03.2009 Нефтът ще се разтоварва в морето. Търсим най-удачното място за буйовете - Г-н Хейнц, два дни Транс- Болкан Пайплан /компанията, която ще изгражда петролопровода Бургас-Александруполис/, както и Вие, проведохте работни семинари в Поморие, срещнахте се с местната власт и различни неправителствени организации, на какъв етап се намира проектът? - В момента се намираме на етап определяне мястото на резервоарния парк или нефтената база, както още го наричаме, и мястото на разполагане на съоръжението за разтоварване на танковете. Определили сме един по-широк коридор, в рамките на който ще премине трасето на тръбопровода. Следващата стъпка ще бъде да се уточни точното трасе и маршрут, по който ще премине петролопровода, след което ще се тръгне към изготвяне на Оценка за въздействие върху околната среда. Работата по това ще започне през следващия месец и ще продължи до есента на тази година. Единственото ясно техническо решение, което окончателно е взето, е за мястото на нефтената база. Тя ще бъде близо до сегашната рафинерия. Няма да ползваме естакада за разтоварване на танковете или пристанище за петрола. Той ще се разтоварва от съоръжение в морето. - Т.е. ясно е, че вариантът с т.нар. монобуй, който е популярен при нас, е предпочетен, а не разтоварване на пирст? - Да, точно така. Взехме това решение, защото през 2000 година беше направено проучване, което доказа, че при пристанището ще е необходимо да се извърши голям обем драгиране. Второто ни съображение, което наклони везните към избора на монобуй, беше, че с него искаме трафикът на танкерите да остане далеч от залива. Една от следващите големи стъпки, която предстои, е да се обяви търг за строителните работи. По предварителни разчети това ще стане до април 2010 година. Към днешна дата се планира експлоатацията на петролопровода да започне в края на 2012 година и началото на 2013 година. - Колко варианта за трасета на сушата съществуват, ще се съобразите ли с факта, че те ще преминават през курортни зони и такива в специална защита? - Разбира се, въпросът за опазване на природата се взема предвид, специално тук, в Бургас, трябва да се съобразим с опасенията на местното население, които са свързани с туризма. Резултат от това, че ги отчитаме, е, че вече се отказахме от едната алтернатива за разтоварване на пристанище. Ще вземем под внимание тези аспекти, когато определяме трасето на петролопровода и местата, където той ще излезе на брега. Трасето няма да навреди на туризма, защото тръбата ще е заровена дълбоко в земята и няма да се вижда. Разбира се, ще има една малка помпена станция, която ще бъде разположена на брега, и ние трябва да намерим подходящо местоположение за нея. Мястото й ще има известно отношение към туризма. - В чисто техническо отношение колко ще е голяма тя? - Търсим площадка с размери около 5 хектара. На нея ще има помпена станция и два резервоара или две цистерни. От октомври миналата година се стремим да установим контакт с местните органи на властта, за да получим информация относно ограниченията и съществуващите зони, и ни беше трудно да я получим. - Подобри ли се комуникацията между двете страни ? - Да, в резултат на срещите в Поморие вече е установен този контакт и е достигнал работно ниво. - Според работния проект на какво разстояние от брега ще бъдат разположени буйовете в морето и къде точно? - Има техническо ограничение, което не позволява на буйовете да бъдат разположени твърде далече от брега. Петролът трябва да се изпомпва от танкерите до брега с помпи, чийто капацитет не позволява разстоянието да бъде не повече от 15 км от брега, за да можем да използваме този подводен тръбопровод. Двата най-подходящи варианта, които обмисляме към днешна дата, са единият монобуй да бъде на 6,7 км от района на Поморие, и вторият вариант е на около 10 км от него. Засега проучваме възможността за две или три такива съоръжения. - Как се развива проектът в гръцка страна и по-лесно ли се работи там? - И там съществува подобен въпрос как да се определи мястото на съоръжението за разтоварване на танкерите, защото и в Александруполис има екологични ограничения и опасения, свързани с туризма. Този конкретен проблем наскоро го разрешихме, но като цяло и технологичният процес, и трудностите са сходни. Не е трудно да се изгради трасето в двете страни, това е един сравнително лек за изпълнение проект. И в Александруполис резервоарният парк или нефтената база ще се намира в индустриална зона, за да не влияе на околната среда. - Ще ползвате ли български подизпълнители в някои от дейностите, защото опасенията са, че фирмите ще са изцяло чужди и населението няма да може да участва, няма да се разкрият работни места? - Който и да спечели търга, ще наеме български и съответно гръцки подизпълнители. Разбира се, те трябва да са конкурентоспособни, знам, че има такива потенциални, които са на ниво. Дори на този етап сме наели две български фирми за подизпълнители от Бургас, които работят наши задания в областта на планирането. Това са „Геомарин” и Камара на инженерите.Те са много добри експерти в геодезичните проучвания в трасето. - От географска гледна точка трудно ли е трасето, по което ще минава тръбопроводът? - Най-трудното ще е да се намери най-удачното място за буйовете. Това трябва да бъде място, където най-малко ще се окаже въздействие върху Бургас. Коридорите, по които би могло да преминава трасето и които сме проучили, не са толкова трудни и не биха ни затруднили. - Самите тръбопроводи ще преминават през доста частни земи, в преговори ли сте със собствениците? - Цялата дължина на трасето в българска територия ще е 170 км. Бих казал, че ще закупим земя за изграждането на резервоарния парк или нефтената база, както и за помпената станция. Що се отнася за трасето, нямаме решение, защото законите в трите страни са различни, но една възможност е да се поиска от собствениците право на преминаване. - Т.е. под наем? - Собственикът ще има собственост върху нея, но ще имат ограничения за земеползване. Ние ще имаме право на достъп до съоръженията си всеки път, когато е необходимо. - По време на срещата в Поморие архитекти, морски специалисти и екологични организации Ви дадоха препоръки, ще ги вземете ли предвид? - Бих искал да подчертая, че това беше конструктивен диалог и ние чухме съображения и опасения от страна на НПО, органите на властта и населението, чухме предложения, имаше разговор и диалог между представителите на екипа на проекта и заинтересовани страни. За нас беше много ценно, че получихме обратна информация и идеи, а по отношение на опасенията - за нас беше сигнал да се върнем отново към тези конфликтни аспекти, за да видим дали не можем да променим нещата. factor-bs.com [ Редактирано 22 мар 2009: 13:51 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Протестът на поморийци оскъпил Бургас-Александруполис с 10 млн. евро Източник: Медияпул 10:25 / 23.04.2009 Отпечатай Изпрати Трасето на бъдещия петролопровод Бургас-Александруполис няма да минава през територията на Община Поморие и това прави излишни протестът на гражданите на Поморие и референдумът за или против проекта, планиран за 16 май в града. Това заяви кметът на Поморие Петър Златанов в сряда след обсъждане на окончателното трасе на тръбата през българска третитория. Инвеститорите от Международната проектна компания (МПК)"Транс-Болкан Пайплайн" са уверили Златанов, че са се отказали от вариантите на трасе за тръбата, минаващо през Поморие и това щяло да оскъпи проекта с 10 млн. евро. Сумата обаче е едва 1% от общата стойност на тръбата, която ще е около 1 млрд. евро. Всъщност преминаването на проекта през Поморие щеше да е незаконно, защото за града има одобрен Общ устройствен план, който предвижда ваканционни и жилищни имоти по крайбрежната ивица, а не технически съоръжения. Освен това в такъв вид тръбата щеше да засегне защитени еко зони като Поморийското езеро и устието на р. Ахелой. Избраният вариант е два буя (контейнери за разтоварване на петрол от танкерите) да бъдат разположени на 15 км навътре в морето в границите на нефтеното пристанище Росенец и от там две тръби, една с руски и една с каспийски петрол, ще отвеждат горивото до помпената станция в границите на завода "Нефтохим", Бургас. От там подземна тръба ще транспортира суровината до гръцката граница. Там ще е единствената НАТУРА 2000 зона, която не може да се избегне - районът на р. Марица. Затова ще се търси екологично безопасен метод за преминаването на съоръжението. До края на юни Националният експертен съвет по устройство на територията ще се произнесе по проекта. В момента тече и процедурата по Оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) на проекта и оценка за съвместимост с екологичната мрежа НАТУРА 2000. Тя продължава между 6 и 8 месеца. През това време ще бъде изготвен идейният проект и икономически анализи. Финансов консултант на проекта е "Сосиете Женерал", като банката ще проучи възможностите и желанието на банките да финансират проекта. Около 25% от стойността на тръбата ще се осигури от инвеститорите. Кризата е по-скоро ипотечна, а не на инфраструктурните проекти, каза Стефан Гунчев, консултант към проекта и началник на офиса на регионалния министър Асен Гагаузов, и добави, че няма да има проблем с набирането на средства за проекта. Няма да има проблем и с потреблението на петрол в световен мащаб - в момента то е спаднало с 2-3%, но най-вероятно ще се възстанови, каза Пламен Русев, директор на МПК за България. burgas24.bg ------------- много интересно къде са сега всички активни борци за чиста природа точно в момента когато наистина трябва да се протестира след като явно лъгаха токова време че уж начина на разтоварване не бил избран а в крайна сметка всичко е било ясно |
||
Най-отгоре |
|
||
Seaborn |
|
||
Регистриран потребител #29
Регистриран: 15 окт 2008: 12:32съобщения: 160 |
На мен пък ми е интересно какво означава следното: ji написа ... Избраният вариант е два буя (контейнери за разтоварване на петрол от танкерите) да бъдат разположени на 15 км навътре в морето в границите на нефтеното пристанище Росенец... :? [ Редактирано 26 апр 2009: 23:34 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Енергийният холдинг се оттегля от "Бургас-Александруполис" до Гърция "Български енергиен холдинг" излиза от проектната компания за петролопровода "Бургас-Александруполис". БЕХ той ще продаде 50% си дял в нея на "Техноекспортстрой". Това реши правителството. Прехвърлянето на акциите ще е възмездно, като държавната компания ще покрие разходите от 2.9 млн. направени от холдинга до момента. Дружеството беше създадено преди три години за реализацията на проекта, чиято стойност надхвърля 700 млн. евро. БЕХ мотивира оттеглянето си с глобалната финансова криза, която изисквала по-консервативна инвестиционна политика. Тя налагала участието му в приоритетни енергийни проекти, които гарантират сигурността на доставките, както и в строителството на АЕЦ "Белене". В началото на годината ръководството на холдинга при обявяване на проектите си пропусна петролопровода. Тогава изпълнителният му директор Галина Тошева обяви, холдингът продължава да участва в проекта. "Не планираме да търсим друг акционер в петролопровода", коментира пред "Дневник" членът на съвета на директорите на "Техноекспортстрой" Стефан Гунчев. СТАТИЯТА Това сега как да се тълкува? 1. Проектът зацикля и правителството гледа да се отърве от него по възможност на печелба (много малко вероятно). ИЛИ 2.Правителството се готви да продаде дела си на частна компания , която по случайност ще е собственост на офшорка с управител адвокат, който управлява компании на Газпром, т.е продажба на национални интереси. То май нещо реторичен се получи въпроса, ама айде... [ Редактирано 15 май 2009: 12:09 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Част от интервю на премиера Бойко Борисов в Стандарт: - Как ще действате по отношение на Бургас-Александруполис? - Нашите претенции винаги са били да се защити екологията. Не може да поставим под риск най-красивата част на България, където има големи инвестиции и то на частни лица, с малки, средни и всякакви хотели. Има туристи, рибари. Трябва да гарантираме чиста околна среда. -ВРЪЗКА- Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Руските медии: България може да напусне проекта Бургас-Александруполис Източник: News.Burgas24.bg България може да напусне проекта за петролопровод Бургас-Александруполис, коментира днес електронното издание „Газета ру". Властите в страната заявяват, че нямат пари за строителство на тръбата. Но експерти смятат, че България просто започва търг: да излиза от изгодния проект страната не възнамерява, но и да плаща не иска. България предупреди, че може да прекрати два съвместни с Русия енергийни проекта. Новия министър на финансите Симеон Дянков заяви, че страната не разполага с финансови ресурси за реализирането на АЕЦ „Белене" и властите възнамеряват да разгледат въпроса за замразяване на проекта. „Очевидно, българските власти са решили, че да се привлича голям кредит е нецелесъобразно. Може би, защото биха могли да възникнат проблеми с погасяването му", смята анализаторът от „Брокеркредитсървис" Ирина Филатова. „Освен това, не е известно, какви точно условия е поставила Русия за кредита", допълва тя. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
„Коммерсант": България е отстранена от „Бургас-Александруполис" 21.10.2009 Автор: Фактор Източник: Фокус Русия е получила всички необходими разрешения за полагането на газопровода „Южен поток" през турски териториални води, с което България губи ролята си на транзитна държава, коментира електронното издание „Еурактив". Турският министър на икономиката Танер Йълдъз е предоставил всичко необходимо, за да може „Южен поток" да премине през територията на Турция. Събитието, на което бе домакин Италия, елиминира България като транзитна страна за подкрепяния от „Газпром" проект. България е изключена и от проекта за петролопровод „Бургас-Александруполис", отбелязва в. „Коммерсант". С елиминирането на България от двата проекта, руският премиер Владимир Путин дава ясен отговор на новия български премиер Бойко Борисов, който наскоро му заяви, че правителството „се нуждае от време" да реши за големите енергийни проекти с руско участие. ====================== А дано! Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
blago84 |
|
||
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12Местоположение: Chicago, IL, USA съобщения: 179 |
Ако петролопроводът „Бургас- Александруполис” е икономически обоснован и отговаря на всички изисквания, той ще бъде построен, са декларирали днес двете страни. България очаква от проектната компания представяне на вариант с прокопаване на канал и разширяване на пристанището като алтернатива на плаващите буйове за разтоварване на нефта, съобщи "Фокус", като се позова на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. На тази база съвместно с местните власти и обществеността на засегнатите общини ще бъде взето решение за технологичния вариант за осъществяване на проекта. Необходими са ясни гаранции за екологичната безопасност на нефтопровода, подчерта министър Трайчо Трайков. ===== Тук пък аз казвам "А дано! Този проект е нужен на Бургас. И е от ключово значение не само за Бургас и България а и за Европа като цяло. Естествено и аз не искам петролни разливи... но считам, че ако се направи нужното, за висока експлоатационна сигурност на съоръжението - то проблемите ще са нулеви, а ползите - големи. Така че още един път А дано! |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница >> |