Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

Петролопровод Бургас-Александруполис

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
06 окт 2010: 20:10
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Екоминистерството ще се произнесе до месец по доклада за "Бургас - Александруполис"

dnevnik.bg

Министерството на околната среда днес потвърди, че е получило доклада за оценката на въздействието върху околната среда (ОВОС) на проекта за нефтопровод от Бургас до гръцкото пристанище Александруполис. От ведомството обещават да се произнесат по качеството на доклада в началото на следващия месец.

От заключенията зависи решението на България дали да участва в проекта.

Документът е бил внесен в понеделник, а по закон ведомството трябва да се произнесе в месечен срок. След това докладът ще бъде обсъден и от Висшия екологичен експертен съвет към МОСВ, а после ще се състоят и обществените обсъждания.

За това, че оценката е внесена в екоминистерствата на България и Гърция съобщи в понеделник руската агенция РИА Новости. Според нейното съобщение докладът е изготвен от консултантите ILF Consulting Engineers и Environmental Resources Management (ERM).

Мнения от форума на Дневник:
Е как става това бе хора? В поненелник оценката е получена,същия ден РИА Новости побликува информация за това,а нашево брата в лицето на зам.министърът Евдокия Манева отрича и даже очаквала че това ще стане през февруари.

При представяне на Доклад за ОВОС от служители на МОСВ се изготвя оценка, като възможните варианти са:

А - предоставена е пълна информация без пропуски и слабости;
Б - предоставена е информация с незначителни пропуски, които не са важни при вземането на решение;
В - предоставена е информация с пропуски, които не са от съществено значение при вземането на решение;
Г - предоставена е недостатъчна информация за вземане на решение, но изискваща сравнително малка допълнителна работа;
Д - крайно недостатъчна информация с много пропуски и слабости, което не позволява вземането на решение.
Ог А до В Доклада се приема, при Г се дава възможност за допълване и нова внасяне, а при Д следва отхвърляне и ново изготвяне на Доклад.
Тук са играли много пари и се предполага, че доклада ще е поне в категория В......
Добре, че после следва обществено обсъждане.
Там нещата могат да се "пропукат по шевовете"!



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
09 ное 2010: 14:13
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

България решава днес за Бургас-Александропулис

Драгомир Николов

Министерството на околната среда и водите днес трябва да излезе с решение дали одобрява оценката за въздействие върху околната среда на проекта "Бургас-Александропулис", научи "Сега". В 9.30 часа експертен съвет към министерството ще разгледа доклад за ОВОС на проекта в българския му участък, който на 6 октомври бе внесен от представители на компанията, ръководеща проекта - "Трансболкан пайплайн".

За същата екооценка преди няколко месеца премиерът Бойко Борисов отсече, че няма как да е положителна и че това ще ни послужи за основание да се откажем от проекта, без да плащаме неустойки. Процедурата по нашето законодателство изисква, след като в продължение на един месец ековедомството е разглеждало доклада и днес се произнесе, да има обществени обсъждания в продължение на един месец. Крайното решение се взима след това.

Експертите трябва да сложат днес край на спора дали нефтопроводът застрашава защитени зони в Странджа и дали създава риск от разливи в Черно море. Оценката бе поискана от нашето министерство, след като възникнаха спорове по технологията за разтоварване на петрола.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
09 ное 2010: 19:54
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
МОСВ даде отрицателна оценка на доклада за "Бургас-Александруполис"

Източник: БГНЕС

Министерство на околната среда и водите постави отрицателни оценки на доклада за въздействието върху околната среда и на приложения към него доклад за оценка на степента на въздействие върху зоните от "Натура 2000" за българския участък от нефтопровода "Бургас-Александруполис".
Заради неясноти и съществени пропуски, министерството връща двата доклада за доработване на възложителя "Транс Болкан Пайплайн Б.В. - клон България". Сред посочените мотиви присъства това, че не са представени всички възможни варианти за претоварване на нефта, че няма категорична оценка как конкретно би се отразил един разлив на риболова, туристическата и развлекателната индустрия. Не са посочени и конкретни мерките за борба с разливите.

Възложителят разполага със срок до два месеца от получаване на бележките да отстрани посочените пропуски и да представи в министерството допълнени доклади по оценка на въздействието върху околната среда.

Яко протакане. Реши ли се нещо да се забави нямаме стигане.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
blago84
09 ное 2010: 23:18
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Като искат данни за метод, алтернативен на предложения от инвеститора, да си ги съберат сами...
Моите данни са в полза на технологията с буй.
Най-отгоре
noemis
11 фев 2011: 18:57
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Прекратяват ”Бургас-Александруполис”?

1kam1.com

Очаква се проектът за нефтопровода "Бургас-Александруполис" да бъде прекратен заради неизпълнение на финансовите задължения от страна на българските акционери, съобщи бившият член на Съвета на директорите на международната компания "Транс Болкан пайплайн" Пламен Русев, цитиран от БНР. "Транс Болкан пайплайн" е компанията която би трябвало да строи петролопровода. По думите на Русев, решение ще бъде прието на общо събрание на акционерите, което предстои да се проведе в Рим на 17 февруари.

"Мога да потвърдя, че проектът отива към прекратяване и това е един хубав изход към настоящия момент, защото българската страна не си плаща задълженията, което създава напрежение между акционерите", каза Пламен Русев. По думите му вследствие на това и гръцката страна е спряла да си плаща, а не може само едната страна да финансира. Трябва да има равноправност, допълни той.

Според него преките загуби за България на тоя етап ще са някъде около 15-20 милиона лева, защото на толкова възлизат задълженията на българския акционер. Парите трябва да бъдат взети от държавния бюджет, тъй като министерството на финансите е принципал по проекта. Непреките загуби не могат да се изчислят, каза още Русев. Той прогнозира, че вероятно, нарушавайки международното споразумение, другите страни ще искат обезщетения до 300 милиона.

Най-неприятното е, че някъде около 800 милиона евро са загубени за нашата страна, изтъкна Русев. Според запознати обаче България може да избегне плащането на глоба според условията на трансбалканското партньорство, ако се оттегли въз основа на отрицателна екологична оценка.

Проектът "Бургас-Александруполис" не е прекратяван, обявиха от Министерствотo на финансите в отговор на думите на Русев. Директорът на пресцентъра му Бетина Жотева уточни, че проектът не може да бъде спрян с едностранно решение, на която и да е от държавите, участващи в него. На 17 февруари в Рим ще се проведе заседание на акционерите, за да се обсъди на какъв етап е проектът и самият факт, че се планира такава среща означава, че той не е спрян, каза тя.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
16 фев 2011: 10:25
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Русия ще прекрати участието си в проекта Бургас-Александруполис

Източник: БТА

Русия има намерение да излезе от проекта по изграждането на петролопровода Бургас-Александруполис. Очаква се руските участници в проекта - компаниите Транснефт, Роснефт и Газпром нефт - да обявят прекратяване на неговото финансиране в Рим на заседание на надзорния съвет и на събранието на акционерите в проектната компания Транс-Болкан Пайплайн, съобщава руската агенция ИТАР-ТАСС, като се позовава на информация на руския вестник "Ведомости".
Тръбата трябваше да заработи през 2011 г., но началото на строителството и досега не започнало. Властите на България, през чиято територия ще премине петролопроводът, и досега не са съгласували проекта, отбелязва руската агенция, като се позовава на руския вестник и припомня, че новото българско правителство, дошло на власт през 2009 г., е изразило съмнения относно екологичната безопасност на проекта и фактически е прекратило финансирането му.

По-рано този месец вицепрезидентът на Транснефт Михаил Барков съобщи, че в Рим акционерите по проекта Бургас-Александруполис ще обсъдят възможностите за по-нататъшно съществуване на компанията-собственик на бъдещия нефтопровод.

"Ще бъде обсъждана ситуацията с позицията на българската страна, финансовото състояние на компанията, която разработва проекта, и възможностите за по-нататъшното й съществуване при така създадените финансови условия", посочи той на 10 февруари.

Барков добави тогава, че Русия не е поддръжник на идеята за прекратяване на проекта. Руската страна обаче е единствената, която в сегашния момент продължава да финансира проекта, след като България не изплати в края на 2010 година задълженията си от 6 млн. евро и Гърция последва примера й.

Споразумение за строителството на петролопровода Бургас-Александруполис бе подписано от Русия, Гърция и България на 15 март 2007 година. Проектът предвижда доставка на петрол до терминали в Средиземно море, заобикаляйки турските протоци Босфора и Дарданелите. Дължината на петролопровода трябва да бъде 285 км, а пропускателната способност - 35 до 50 милиона тона суров петрол годишно. Общата стойност на проекта се оценява на около 1,5 милиарда евро. Проектът за петролопровода на територията на България се оценя на около един милиард евро.

Преговорите по проекта започнаха още през 1994 г. Международната компания за реализиране на проекта беше създадена през 2008 г.

България не е уведомена за руски отказ от Бургас-Александруполис

Източник: Дарик Радио

Българското правителство не е уведомено нито официално, нито неофициално, за отказа на Русия от проекта Бургас-Александруполис, съобщи вицепремиерът Симеон Дянков. По думите му днес предстои среща с руската компания Транс Болкан Пайплайн, която е проектната компания, и на нея би могло да бъде поставено предложението за отказ. Ето как Дянков коментира заявките на руската страна:

"Това са обичайни ходове, които руската страна е правила многократно досега по какви ли не проекти. Според мен това е един тип начин да се каже "ние, руснаците не сме доволни". Аз многократно пък съм казвал българската позиция, която е, че изчакваме да видим каква ще е оценката за въздействие върху околната среда и само тогава ние ще тръгнем нанякъде. Междувременно ние не сме плащали над година никакви вноски. Това сме го казали официално, за да няма съмнения относно това и ние няма да плащаме вноски, докато няма ясно решение каква е оценката за въздействие върху околната среда. Ако руската страна наистина се откаже, това ще е добро решение и за нас, защото тя си признава, че всъщност вината е при тях."

Министърът на околната среда Нона Караджова съобщи, че процедурата по оценка за въздействие върху околната среда е в ход, но заради неточности в доклада на инвеститора до края на февруари компанията трябва да представи преработен доклад. Министър Караджова посочи някои от пропуските:

"Много малко бяха засегнати въпросите, свързани с евентуални действия при евентуални аварийни разливи. Тоест ние нямаме информация, ако се допусне подобен разлив, какви ще са мерките от страна на експлоатиращите съответните съоръжения, за да реагират незабавно за минимизиране на рисковете. Освен това ни беше необходима и допълнителна информация, свързана с евентуалните въздействия върху защитените зони НАТУРА. Знаете, че в региона има няколко езера, които са с богато биологично разнообразие и са в европейската мрежа НАТУРА 2000".

Нона Караджова обясни, че правителството изобщо не е обсъждало излизане на страната ни от този проект. От своя страна вицепремиерът Симеон Дянков обясни, че отказът на Русия от проекта няма да причини загуби на България. До момента страната ни дължи 5 милиона евро като вноска по проекта, а бъдещото й плащане ще бъде без лихви, увери Дянков.

[ Редактирано 16 фев 2011: 15:02 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
21 май 2011: 18:49
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Строят пристанище за “Бургас - Александруполис"

Източник: News.Burgas24.bg

Новият проект за нефтопровода "Бургас - Александруполис" предвижда изграждането на пристанище за разтоварване на танкерите на българския бряг. Това става ясно от предоставената на българското екоминистерство нова Оценка за въздействието върху околната среда на маршрута на тръбата. Причините за промяната в проекта са максимално ограничаване на рисковете за околната среда и зоните в "Натура 2000". Eкоминистерството ще трябва да разгледа новите планове и доклада за ОВОС, преди да се произнесе дали тръбата може да се строи.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
23 май 2011: 22:07
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Trans Balkan Pipeline B.V. (TBP) предложи ново решение за разтоварване на нефт в Бургаския залив

Източник: News.Burgas24.bg

На 19 май 2011 г. на Министерство на околната среда и водите на Република България беше представена преработена Оценка за въздействие върху околната и социалната среда (ОВОСС) по Проекта за нефтопровод "Бургас-Александруполис".

Фирмата TBP преразгледа по-ранната концепция от 2009 г., която подкрепяше ЕЗП (единичните закотвени платформи - буйове за разтоварване на суров нефт), като в настоящия момент дава предпочитание разтоварването да се извършва посредством усъвършенствани естакади в Бургаския залив. В началото беше предпочетена опцията ЕЗП (буйове), защото единичните закотвени платформи биха могли да бъдат разположени извън зоните Натура 2000 във външната част на залива. След поредица от консултации с българските органи по опазване на околната среда, както и с другите компетентни институции, първоначалният проект за естакада беше допълнително подобрен и разработен по-подробно. Бяха дефинирани и всестранни мерки за смекчаване на въздействието върху околната среда. В резултат на това, TBP стигна до заключението, че рисковете за Натура 2000 ще бъдат на приемливо равнище, тъй като ще се осъществяват подобаващи мерки за контрол.

Значително предимство на естакадата е, че съоръженията ще бъдат разположени в близост до пристанище "Росенец" - индустриална зона, която ще даде възможност за връзка със съществуващата инфраструктура за транспортиране на нефт.

Владислав Емелянов, Главен изпълнителен директор и Председател на Управителния съвет на TBP заяви: "Нашите намерения са да осъществим проект, който да отговаря изцяло на съображенията на българските институции, отговорни за опазване на околната среда. Вярваме, че усъвършенстваната естакада е най-добрата опция както за акционерите, така и за обществеността и за самия проект."
Проучванията по ОВОСС бяха проведени в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство, както и с най-строгите международни стандарти за екологични и социални оценки.

"В качеството си на значим проект в европейската нефтена инфраструктура, TBP поддържа и занапред ангажимента си да продължи тясното си сътрудничество с всички заинтересовани страни по маршрута Бургас - Александруполис," подчерта г-н Емелянов.

В разработването на ОВОСС участваха различни фирми и експерти. Фирмата ILF Consulting Engineers (Мюнхен) осъществи проучванията съвместно с водещата консултантска фирма ERM в областта на околната среда, както и с местните подизпълнители - българската фирма "Геомарин" (София) и гръцкия консултант Exergia (Атина). Освен това, университетски професори, научно-изследователски институти, технически консултанти като "Химремонтсрой" (София), Asprofos (Атина), "Гипротрубопровод" (Москва), местните юридически консултанти и техническият екип на TBP бяха привлечени да участват.


Какво значи "рисковете за Натура 2000 ще бъдат на приемливо равнище"???!!!
Как може да се дефинира опасността за природата като "приемлива"?! Много несериозно звучи.
Накрая излиза, че няма да на буйове, а на естакада в близост до брега - пак няма да е в пристанище и пак държавата няма да получава и лев за това!

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
blago84
25 май 2011: 16:42
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Реално погледнато, пристанището е най-опасният възможен вариант. По-голямата част от тежките аварии с танкери се случват именно при маневрите за влизане/излизане от пристанището...

Колкото до рисковете - такова нещо като нулев риск не съществува. И все пак не би било зле да покажат някакви стойности спрямо другите дейности извършвани в акваторията на залива. Просто "приемливо" звучи някак несериозно.
Най-отгоре
ji
23 юни 2011: 09:41


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
Министерството на околната среда за втори път върна за допълване екооценката за проекта за петролопровод "Бургас - Александруполис". Това съобщи пред БНТ министър Нона Караджова.

Автор на доклада е проектната компания "Транс болкан пайплайн", създадена за строителството на съоръжението. В последния вариант на доклада тя беше предложила два алтернативни варианта за разтоварване на петрола в Бургас - старият вариант на буйове и нов - на пристанище.

Според Караджова обаче информацията за варианта "пристанище" не е достатъчна. Затова компанията има срок от два месеца, в който да я допълни.

Едва след това ще се пристъпи към обществено обсъждане на екооценката.

dnevnik.bg
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>