Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти |
|
<< Назад | Напред >> |
Супер Бургас |
Отиди на страница >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Зелена светлина за "Супер Бургас"Амбициозният проект "Супер Бургас" е обект с национално значение14:06 | 10-07-2008 Министърът на транспорта Петър Мутафчиев утвърди меморандум за изпълнение на проекта „Зона за обществен достъп на морска гара, железопътна гара и автогара Бургас” (ЗОД), съобщиха от Министерството на транспорта. Меморандумът е подписан от кмета на община Бургас Димитър Николов, областния управител на Бургас Любомир Пантелеев, генералния директор на ДП „Пристанищна инфраструктура” Петър Сеферов, генералния директор на НК „Железопътна инфраструктура” Антон Гинев и от изпълнителния директор на БДЖ ЕАД Христо Монов. С този документ се дава възможност за координация на съвместните действия на различните институции за изпълнението на проекта. Той се основава на решение № 38 на Министерския съвет, с което проектът е обявен за обект с национално значение. Срокът за неговото изпълнение е до 2014 г. Целта на ЗОД е да се даде възможност за изпълнение на нови обществени функции в затвореното до този момент пристанищно пространство и за интеграцията на транспортната инфраструктура в общинската градска част, като се отчитат преди всичко интересите на обществото. Проектът ще даде нов тласък за развитието на морския туризъм и за привличане на повече посетители чрез яхтения и круизния туризъм. Проектът за Зона за обществен достъп ще съдейства за увеличаване на броя, видовете и качеството на услугите за граждани и гости на община Бургас, предлагани на територията на трите гари: митнически, гранични, агентски, брокерски, куриерски, пощенски, финансови и културно-развлекателни. С неговото изпълнение ще се постигнат целите на държавната политика за правилното функциониране на пристанище Бургас, която включва: Пристанище Бургас да стане предпочитано пристанище за транзитни товари, като се превърне в логистичен транспортен център,осигуряването на реални условия за конкуренция на пристанищните услуги; създаването на условия и инфраструктура, подпомагаща развитието на туризма; постигане на хармонично и балансирано развитие и взаимодействие между пристанищните райони и градските зони; опазване на околната среда; да се увеличаване на пропускателната способност на пристанището. news24.bg [ Редактирано 15 дек 2010: 09:44 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Павел МАРИНОВ, авторът на „Супер Бургас“: След 2014-а ставаме врата към морето29.02.2008Морската, автобусната и железопътната гара в Бургас стават обекти с национално значение. Трите съоръжения са включени в проекта „Зона за обществен достъп на транспортен възел морска гара, жп гара и автогара - Бургас”, част от трансевропейски коридор №8. За тази идея се заговори при представянето на проекта “Супер Бургас” още по време на общинските избори, неин инициатор е Павел Маринов – шеф на червената група в местния парламент, съветник на министъра на транспорта. - Господин Маринов, от МС съобщиха, че „Зоната за обществен достъп на морска гара, жп гара и автогара в Бургас“ става обект с национално значение. Какво означава това? - Това означава, че целият контрол, всички разрешения по отношение на строителство, проектиране, изграждане, връзки с други ведомства, стават с приоритет и с решение на МРРБ. За целта се формира екип, тъй като проектът е междуведомствен - инвеститорът не е едно ведомство, а са три . На практика това са Министерството на регионалното развитие, чрез областна управа - Бургас, Министерството на транспорта чрез двете структури - железопътна и пристанищна инфраструктура и община Бургас, като основният бенефициент е общината. В тази връзка бе създаден екип, който започна да ръководи изграждането и строителството на проекта. - Идеята за изграждането на този транспортен възел е част от „Супер Бургас“, за който вече се знае достатъчно. Как се преборихте да стане приоритет на правителството? - Идеята не е моя, аз съм инициатор. Туристическата индустрия, която е изведена като приоритет за държавата поради характера на бургаския интермодален транспортен възел не само за товари, но и за туристи, и за да може всичко това да се случи, трябва да се насочат огромни по обем инвестиции в нашия регион. За това е необходимо да бъдат извършени проекти, и то на съответното ниво. След кратък анализ на възможностите на териториите на Бургас стигнахме до извода, че пристанището притежава този потенциал и насочихме вниманието си там - да бъде развита пристанищната инфраструктура, и то по-точно пристанище „Изток” като база за този проект, за интермодален пътнически терминал, така наречения пътнически възел морска гара, автогара, жп гара. - Колко време ще отнеме реализацията? - Предполагам, че имате предвид завършване до ключ .Това е доста тежък проект. Ние може да считаме, че той започна, тъй като му е даден статут. Миналата година през лятото мина фазата обществено обсъждане. Надявам се до края на март да приключи. Въпреки че администрацията работи мудно, все пак се грижим това да става малко по-бързо и полагаме необходимите усилия. Имаме пълното съдействие от община Бургас. Проектът трябва да се съчетае с оправянето на инфраструктурата в централна градска част, макар че не е част от нея, но е свързана и е неделима част от проекта. Естествено ще бъде изграден на етапи. Ако говорим само за пристанищната част, предвиждаме до 2014 година да приключи строителството на някои обекти. През миналите месеци актуализирахме връзките на вътрешната инфраструктура с центъра на Бургас, имам предвид пътната инфраструктура. Решихме обходният път на Бургас откъде ще минава през първите три години. Два обходни пътя има по принцип. Единият - съкратен вариант през езерото Вая, другият е по-далечен вариант, с оглед накъде ще тръгне строителството на Бургас и връзките. Започнахме процедурите по създаване на общинска пристанищна инфраструктура в Поморие, Царево, Ахтопол, Созопол и по цялото Южно Черноморие, за да се осъществи смисълът на тези пътнически превози по море лятно време. На всички е ясно, че на бургаското летище лятно време идват милион и половина пътници. Целта е поне 20 % да се пренасочат по морски пътища. - Концесионерът на летището “Фрапорт” съгласен ли е? - От “Фрапорт “ не само са съгласни, но и проявяват индикации за включване в проекта. Тъй като Сарафово може да стане естествена морска гара за морски таксита за разпределение на пътническия поток от самолетите към комплексите по морски път, а не по натоварената пътна мрежа. - Бургас преди години имаше морска гара, сега я няма. Може би и Вие като дете сте ползвал "кометите". Ще ги има ли отново? - Проектът не предвижда частна инициатива от този тип, а създаване на инфраструктура, за да може частните инвеститори да инвестират в различни подобни услуги. Има голям интерес, ако това стане, да бъдат закупени малки морски съдове, с които да бъдат извършвани услуги за подводен риболов, макар че рибата в Черно море, както всички знаем, намалява, но пък има археологически морски хоризонти. - Какви ще са необходимите промени в сега съществуващите структури на пристанището, жп гарата и автогарата? Сега те са самостоятелни звена. - Аз не съм архитект и трудно мога да дам компетентно мнение, но мога да говоря повече по организацията. Естествено, че функционално старите сгради, които имат историческа стойност, ще бъдат запазени. Тези, които биха могли да послужат за новата концепция, също ще бъдат запазени, но по-скоро трябва да се внесе една нова мисъл за тази територия. Все пак трябва да се предложи на обществено обсъждане. При всички положения всеки етап ще бъде публикуван и по закон е така. Решението ще бъде взето на национален експертен съвет като концепция за идеен архитектурен проект дали се връзва с града, с ландшафта, с пристанищни дейности, с бизнеса на място, с улиците, с всичко това. Има вече много сериозен набор от специалисти, които ще могат да се произнесат. - Ще имаме ли в този смисъл публично-частно партньорство? - Това е една от възможностите. При всички положения ще искаме пари от Европа. Защото нашата идея не е само да го превръщаме в бизнес, а да има и обществен характер ползването на тази територия, като за целта е нужно да има възвръщаемост, а не печалба. До 25 % от инвестицията трябва да бъдат осигурени от Фонд „Регионално развитие” директно. Друга част ще бъде финансирана чрез кредитиране на съществуващи структури и само онези звена, които изпълняват функцията си като част от проекта, свързани с печалба, ще бъдат дадени на публично-частно партньорство, на частни инвеститори, за да може в тях по тази схема да бъдат извършени инвестициите. Не е нужно да бъдат харчени парите на общината или на държавата за печеливши инвестиции, има си частен бизнес за това. - Правени ли са сметки колко ще излезе реализацията като пари? - Въздържам се от преценка, ще бъде на много сериозна стойност. - Пристанище Бургас ще играе немалка роля в транспортния възел, който ще е част от трансграничния коридор №8. Идеята е да се развие, да предлага все повече услуги. Преди дни обаче стана ясно тежкото положение на бургаския порт заради липсата на товарооборот от „Кремиковци”. Това ще окаже ли влияние на проекта? - Това оказва влияние на приходната част на пристанищна инфраструктура и на оператора, но няма отношение към проекта. Ако се наложи съкращаване вследствие на намалелия обем от работа, това ще засегне не хората от София, а хората от Бургас и косвено бюджета. Трябва да сме по-подвижни, да търсим варианти, не бива да приемаме нещата като вечни. Аз съм оптимист по отношение на насипния терминал, тъй като той не се ползва само от „Кремиковци”. Увеличаване на капацитета се очаква на насипния терминал и контейнерния терминал, чието строителство ще приключи до 2014 година. Също фериботният, Ро-Ро терминала, които се надяваме да приключат по програма до 2014 година. И нефтеният терминал, да не го изпускаме, защото обикновено го забравяме, но и той е в залива. От друга страна, вследствие на последната полемика, стана ясно, че е добре да не се забравя . - „Зона за обществен достъп на транспортен възел морска гара, жп гара и автогара Бургас” пряко ще касае туризма. Да очакваме ли круизни кораби след време и позволява ли дълбочината на залива те да идват в Бургас? - При първия етап на разширяването пристанището бе удълбочено на 17 метра и половина и това е далеч над изискванията за един пътнически краб. - Съвместимо ли е на едно място да се развива яхтен туризъм и да има товарни дейности? - Предвижда се в заданието и цялата част на източно пристанище да се превърне в яхтена база и е направено място за круизи. - Евентуалното построяване на петролопровода би ли могло да окаже отрицателно влияние на този проект? - Една пристанищна ифраструктура, когато бъде построена както трябва, независимо от това какви товари превозва, има само ползи от това. Влизат повече товари, повече пари, повече бизнес, има по-високо качество на живот, повече възможности за инвестиции, по- красив град. Навсякъде е така. Във всички големи пристанища и градове има широки инфраструктурни проекти, включващи и други товари, не само насипни, но и нефтени. Никой не говори само за нефта. Има и други опасни товари, не говорим за тях, не сме чували. Но се товарят и разтоварват различни киселини, оцетна киселина и солна киселина, която е многократно по-опасна от нефта. Като се спазват изискванията на наредбата и закона и хората като си разбират от работата, никой не разбира, че това върви и се извършва като дейност. Не бива да противопоставяме едното на другото. Трябва просто да свършим нещата както трябва. Според мен развитието на пристанището - да разтоварва повече нефтени продукти ще даде по-голям приход и по-големи възможности за изграждане на туристическата индустрия. - А какви ще са ползите на бургазлии от реализацията на Вашия проект? - Ще бъде решен въпросът за движението на колите в централна градска част. Няма смисъл да правим морска гара и в рамките на един ден от кораба да излязат три хиляди туристи да се разходят в центъра на града и този център да е в това състояние, в което е в момента. Ясно е, че трябва да бъде генерално решен въпросът за колите в центъра. Да няма коли по улиците. Тротоарите и фасадите на сградите трябва да са много добри, да не кажа прекрасни, което не е чак толкова трудно да се постигне, малко повече търговски части, и то добре устроени с оглед привличане на вниманието на един турист и това какво той може да прави в центъра на града. Това са преките ползи, не говоря за естетическите наслади, които бихме могли да получим - една модерна инфраструктура, един модерен град. Надявам се това да освободи и мисленето ни, да бъдем по-свободни в приемането на новите технологии и да не се плашим от тях. Автор: Интервю на Катя НИКОЛОВА factor-bs.com [ Редактирано 15 дек 2010: 09:44 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
zaburgas.info |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
пристанище Бургас - изток :? :? :? port-burgas.com [ Редактирано 05 окт 2008: 11:32 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
В следващите постове ще дам развитието на проекта по хронология плюс итервютата. [ Редактирано 18 ное 2008: 16:04 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
ji (сб юли 07 2007, 12:08) Суперпроект отваря Бургас към морето Изпреварваме Варна с първия интермодален транспортен комплекс у нас, каквито има в най-модерните пристанищни градове От Румяна Емануилиду Бургас ще има своя морска гара. Тя ще бъде част от така наречения единен пътнически център, който ще бъде изграден в крайморския град. Това предвиждат и трите проекта, които бяха предложени на обществено обсъждане. До 5 години в Бургас трябва да бъде създадена зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида превоз - железопътен, автобусен и морски. Идеята е взета от големите европейски пристанищни градове. Във вашия град ще се създаде единен пътнически център и ще се даде възможност за развитие на яхтено пристанище, каза непосредствено преди обсъждането министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Това ще бъде първият в България интермодален транспортен комплекс. Следващият ще е във Варна. Реализирането му ще допринесе изключително за развитието на туризма и за стимулиране на бизнеса, допълни министърът. За финансиране на проекта се предвиждат две възможности - от структурни фондове на Европейския съюз или чрез Публично-частно партньорство. Трите идейни проекта са създадени от три архитектурни ателиета - студио “Мотто" /арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова/, “Зодиак" /представлявано от арх. Тодор Дафов/ и Бургаска строителна асоциация /представлявана от арх. Никола Ликоманов/. Те предвиждат преместване на съществуващата автогара, за да се отвори централната пешеходна улица “Александровска" до морето, изграждане на морска гара, яхтено пристанище, търговски зони и места за забавления и атракции. В самата стилистика са търсени морски елементи и уникалност с амбициите зоната да стане емблематична за черноморския и пристанищен Бургас. Кметът Йоан Костадинов представи идеята си част от Пристанището също да се даде за стопанисване на общината чрез формите на публичната или частната общинска собственост. Става въпрос за корабни места от 1-во до 6-то и за управлението от общината и на пасажерското пристанище, и на яхтеното, които могат да бъдат изградени на тези места. “Порт Бургас има Мастерплан, който позволява центъра на пристанището да се измести с 300-400 метра на юг. Или паралелно с изграждането на новата обсъждана зона, трябва да се изгражда и Терминал № 1, Терминал № 2Б и фериботния комплекс", коментира изпълнителният директор на “Пристанище-Бургас" ЕАД Аргир Бояджиев. Той смята, че разширението на търговското пристанище няма да попречи на реализирането на обществения проект. „Александровска” стига до брега в проекта на Мотто Той предвижда създаването на множество зони - входна, централна, автогара, жп гара, яхтен клуб и морски център, ВИП-зона и спортен център. В този проект ул. “Александровска" стига морето чрез пешеходен мост, който да бъде обвързан с паркова среда, така че потокът да премине плавно в новата градска територия. Тъй като в проектираната зона се преплитат три вида транспорт - жп, автобусен и морски, проектантите ги организират в единна система. За тях е било водещо новият градски център да има атракционен, търговски и административен характер, да се изгради характерен образ на пристанищната зона на Бургас, която да се превърне в символ на града. Връзката между главната пешеходна улица и Морската градина и в момента е прекъсната. С централното си място зоната би могла да определя в голяма степен визията на града. Сега територията е с контролиран достъп и е част от Пристанище-Бургас. Евентуална промяна на характера и функциите би била свързана с опазване на ценните архитектурни обекти - като сградата на митницата, жп гарата, както и всички съществуващи фарове. Входна зона В нея се извършва пешеходната връзка с улица “Александровска". Жп-гарата се допълва от нов логистичен или търговски център. В проекта има още информационен и атракционен център, зелени площи, запазване на съществуващата сграда на митницата, изграждане на множество търговски обекти край гарата и покрай спирката на автобусния транспорт, наземни паркинги. Централна зона - в нея се предвижда изграждането на висока административна сграда, търговски, развлекателен център, атракции, заведения за обществено хранене, зелени площи, както и многофункционално площадно пространство пред голямата развлекателно-търговска сграда. Тук е и подхода към пристанището - той е естествено продължение на площадното пространство. Зона на автогарата Проектантите са преценили, че на сегашното си място автогара “Юг" запушва пешеходната зона от “Александровска" и предвиждат да се премести, но да има връзка с морската зона - Морска гара с четири корабни места за пътнически кораби. За автобусите е организиран достъп покрай кея под сегашния хотел “Приморец". На мястото на автогарата се изграждат атракции, заведения за обществено хранене и услуги, зелени площи. Пристанищна зона - с Морска гара, атракции, зелени площи, паркинги и съществуващи фарове. Зона на яхтклуб и Морски център - тук е предвидено яхтеното пристанище с автомобилен достъп и всички други услуги за осигуряване на обслужването в него. Яхтеното пристанище е разчетено за 300 яхтени места на място дълбоко, тихо и близо до градския център. Зона на ВИП хотел - съчетана със спортен център, яхтен пристан и зелени площи. Проектантите смятат, че тази зона ще стане визитна картичка на града ни и ще определя неговият морски облик. БСА: Проектът ще доведе половин милион туристи Проектантите от Бургаска строителна асоциация са отчели, че сега градската среда е тотално изолирана от морето. До пристанището няма никакъв пешеходен достъп нито от центъра, нито от Морската градина, както и не съществува Морска гара. В този аспект трите зони в третия проект са съсредоточени около “Александровска", Морската градина и самото пристанище. “Александровска" се явява основен подход към центъра на града. Предвидено е Морската градина да се отвори така, че да има възможност да стигне до морето в района на пристанището. Това е предвидено и в Генералния план за развитие на пристанище Бургас. Частта от 1 до 12 корабно място се предвижда за отдих, спорт и туризъм. Общественият интерес ще бъде задоволен с административни офиси, търговски сгради, както и със сгради за отдих и развлечение. В момента пристанище “Изток" е изолирана изоставена зона, покрита с амортизирани кранове и сгради. С подходящи връзки това може да се промени и така то да стане част от градската структура, е позицията на проектантите. Мястото на автогарата е предвидено да бъде на сегашната спортна площадка “Васил Левски", за да се освободи излазът на пешеходния поток от улица “Александровска" към морето. “Александровска" пресича булевард “Булаир" на същото ниво, а “Булаир", където се движат автомобилите, е вкопана в частта от улица “Фотинов" до района малко след самата жп гара. Тук е предвиден и паркинг за подземно и надземно паркиране на 150 автомобила, обслужващ новата сграда на НКЖ, както и подземен паркинг под сградата на митницата. Проектантите отчитат момента, че изграждането на нов международен пътнически терминал рязко ще увеличи притока на туристи. По груби сметки се очаква около 500 хил. посетители на година да бъдат привлечени по този начин, след реализирането на проекта. Морският терминал ще позволява да се приемат кораби с голям тонаж и размери. Предвидено е той да бъде на два или три етажа като пътниците ще бъдат посрещани на ниво първи етаж и след митническа проверка ще слизат на ниво партер и оттам ще бъдат извозвани към авторага Юг. Аминистративно-търговските сгради са разположени перпендикулярно и така те осигуряват достъп до брега, а същевременно в тях ще бъдат разположени офисите на Пристанищна инфраструктура, Пристанище-Бургас, корабни агенции и други. На 11 и 12 корабни места, където сега са разположени силозите, е предвидена търговско-административна сграда за специализирани пристанищни дейности. Търговски център ще бъде разположен западно от сегашната сграда на митницата. Като огледален образ на пътническия терминал е проектиран Търговско-развлекателен и детски комплекс, богато озеленен и преливащ към Морската градина. В Южния търговски център в близост до бившето 7-мо корабно място е разположен аквариум. В най-южната част близо до фара в тази разработка се предвижда увеселителен и атракционен център. фактор [ Редактирано 23 ное 2010: 19:05 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
ji (сб юли 07 2007, 12:14) Мутафчиев: Новият транспортен възел в Бургас ще стимулира туризма "Проектът за създаване на зона за обществен достъп до Транспортен възел ЖП гара - морска гара - автогара в Бургас ще стимулира туризма и частните фирми за морски пътнически превози", заяви в Бругас министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Посещението му в морския град започна със среща с кмета Йоан Костадинови участие в общественото обсъждане на проекта. На него присъстват депутати, транспортни експерти, представители на общинска и областна администрация, както и на големите предприятия в региона. Проектът предвижда създаване на зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида транспорт-автобусен, железопътен и морски. Идеята е взаимствана от големите европейски пристанищни градове. С осъществяването на проекта ще се създаде качествена услуга за гражданите и ще се даде възможност за развитие и на яхтено пристанище в Бругас, каза още министър Мутафчиев. За финансирането му се предвиждат две възможности-от структурните фондове на ЕС или чрез публично-частно партньорство. Това е първият голям проект в Бургас на транспортното ведомство. Министър Мутафчиев заяви, че подобен проект ще се разработва и във Варна покрай модернизацията на източното пристанище. В 12.00 ч. министър Мутафчиев ще открие разширението на пътнически терминал на летище Бургас. news.expert.bg Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
петък, 14.09.2007, 14:49 ч. Мост на улица “Александровска” ще води до “Супер Бургас” Заключителната фаза на общественото обсъждане за Проект "Супер Бургас” започна днес със среща на заинтересовани лица и организации, пред които отново бяха представени трите състезаващи се проекта. Общото в идеите на архитектите от фирма “Зодиак”, Бургаската строителна асоциация и Архитектурно студио “Мото” е съчетаването на жп, авто и морска гара с административни и търговски сгради, като се запазят сега съществуващите, част от които са архитектурни паметници, както и създаването на модерно яхтено пристанище. Една от фирмите предлага да има и аквариум. Различни са вижданията на архитектите относно свързването на улиците “Александровска” и “Булаир” с новия транспортен център. Предложенията са надлез или подлез на едната от тези улици. Друг важен елемент от проекта е паркингът. Според становището на Съюза на архитектите важно е да се определят сградите, които ще бъдат ситуирани в комплекса. Ако те са административни за обслужване на пристанището и бизнеса, ще е необходим постоянен паркинг за хората, които работят там. Ако са предимно атракциони, няма да е нужно паркингът да е толкова голям. Според председателя на Съюза на архитектите Петко Йовчев не е възможно никакво съоръжение да се построи под морското ниво заради високите подпочвени води и плитката канализация. На проектантите трябва да се даде задача да мислят за отслабване на трафика, каза арх. Йовчев. Според него натовареното движение от и за Бургас от другите населени места по морето може да се облекчи като се създаде отново възможност гражданите да пътуват до Варна, Несебър, Поморие, Созопол и на юг по море. Според представителите на бургаския яхт клуба градът ни има шансове да стане домакин на световни първенства по ветроходство, ако проектът се реализира както се предвижда. Заместник областният управител Георги Николчев още веднъж подчерта, че трябва да се включи в проекта мостът и цялата стара част на морската градина до пристанището. До момента няма резултат от общественото обсъждане на Проект “Супер Бургас”, заяви един от авторите на идеята Павел Маринов. Резултатът от днешната среща ще бъде изпратен до медиите, до общинската администрация и до министъра на транспорта, за да се вземе под внимание при възлагането на обществената поръчка. www.burgasnews.com [ Редактирано 23 ное 2010: 19:07 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Мостът влиза в проекта "Супер Бургас" Съоръжението е опасно и се нуждае от спешен ремонт от Румяна Емануилиду 20 септември, 15:12 Мостът под казиното е любимо място за разходка на бургазлии, но може да стане недостъпен заради неадекватното отношение на държавата. През лятото много хора го използват за риболов или скокове в морето Мостът на Бургас да бъде включен в проекта "Супер Бургас" предложи на заместникобластният управител Георги Николчев. Това стана по време на заключителната фаза на общественото обсъждане на проекта за обществен достъп до Морската гара, жп гарата и автогарата, станал популярен като проекта "Супер Бургас". Той потвърди мнението на областната администрация във финансирането на проекта да бъдат предвидени средства за моста на централния плаж, който има спешна нужда от рехабилитация. Седмица преди това областната администрация поиска спешно 70 000 лева от Министерството на държавната политика при бедствия и аварии за ремонт на съоръжението. "Мостът в Морската градина е държавна собственост. След построяването му през 80-те години са извършвани само козметични ремонти. Поради факта, че е изложен на прякото въздействие на агресивната морска среда, конструктивното състояние на съоръжението непрекъснато се влошава", гласят аргументите пред министъра на държавната политика при бедствия и аварии Емел Етем, пред министъра на регионалното развитие и благоустройството и Асен Гагаузов. "Има реална възможност освен рехабилитация да се направи и изцяло нов архитектурен план на моста. По този начин и плажната ивица ще стане част от "Супер Бургас", коментира областният управител Любомир Пантелеев. Ако това стане, цялостният нов облик на Морската градина ще бъде факт и ще отговаря на общата концепция за бъдещото развитие на приморския район. "Новото съоръжение може да се доразвие в кей за приемане на лодки и малки плавателни съдове. Сега такъв тип услуги, свързани с атракционни излети и круизи, не могат да бъдат предлагани, а най-подходящото място е мостът", смята изпълнителният директор на пристанище Бургас Аргир Бояджиев. Според представителите на местния яхтклуб Бургас има шансове да стане домакин на световни първенства по ветроходство, ако проектът се реализира. Идеята да бъде създадена зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида превоз железопътен, автобусен и морски, е заимствана от големите европейски пристанищни градове. В края на миналата седмица пред обществени организации и представители на бизнеса отново бяха представени в подробности трите идейни проекта за крайбрежната зона на Бургас. За реализацията се състезават проектите на архитектурно студио "Мотто" на арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова, "Зодиак", представлявано от арх. Тодор Тафров, и на Бургаската строителна асоциация, представлявана от арх. Никола Ликоманов. Авторските колективи се разминават във вижданията си за начина на свързване на улиците "Александровска" - пешеходна, и "Булаир" транспортна, с новия транспортен център. Предложенията са за изграждане на надлез или подлез на една от тези улици. Ако сградите, които ще бъдат изградени в комплекса, са административни за обслужване на пристанището и бизнеса, ще е необходим постоянен паркинг за хората, които работят там. Ако са предимно атракциони, няма да е нужно толкова голямо съоръжение. Председателят на Камарата на архитектите в Бургас Петко Йовчев е категоричен, че не е възможно да се построи каквото и да било съоръжение под морското ниво поради високите подпочвени води и плитката канализация. На проектантите трябва да се даде задача да мислят върху градоустройствени решения за облекчаване на трафика, каза арх. Йовчев. Според него натовареното движение в Бургас може да се облекчи, като се създаде отново възможност гражданите да пътуват до Варна, Несебър, Поморие, Созопол по море. www.dnevnik.bg Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Транспортен проект в Бургас ще се финансира по няколко различни начина 27 февруари 2008 | 13:02 | Агенция "Фокус" Бургас. "Зоната за обществен достъп морска, жп и автогара в Бургас", която бе обявена за проект с национално значение, ще се финансира по няколко различни начина, предаде кореспондентът на Агенция „Фокус”. Една четвърт от парите ще са от европейски фондове, като те ще дойдат директно от Фонд "Регионално развитие". Друга част ще бъде финансирана чрез кредитиране на съществуващи структури и само онези звена, свързани с печалба, които изпълняват функцията си като част от проекта, ще бъдат дадени на публично -частно партньорство, каза Павел Маринов, инициатор на проекта. "Идеята за проекта не е нова, но е нова организацията по изграждането му. "Липсва такъв опит в държавата при сегашните условия при разнородна собственост. Големите инфраструктурни проекти станаха лесно, защото собственикът беше един, държавата решава и става. Тук трябва да се съобразим с три вида собственост, която има три начина за управление за вземане на решения и четири източника на финансиране, говоря за държавни, за европейски пари, частни пари и за кредитиране, което трябва да бъде така направено, че да помогне за създаването на тази идея, а не да й попречи", допълни още Павел Маринов. Според него, ако хората, участващи в проекта, се подведат и запчнат да спорят, защо това, а не друго, проектът няма да мръдне. В момента се полагат всички усилия между Министерството на транспорта, Министерството на регионалното развитие и община Бургас в единност и неделимост този проект да се реализира, посочи той. Катя НИКОЛОВА Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница >> |