Форуми

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
WarKiller
10 дек 2010: 15:57


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
Европейската комисия позволи на България включването на обекта за изграждане на зона за обществен достъп на Пристанище Бургас, известна като „Супер Бургас”, в Оперативна програма „Транспорт”. Това съобщи за GlobusNews председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщение към НС Иван Вълков. Решението е обявено на работна среща, която се провежда днес в Сандански.

В началото на октомври т.г. от Министерството на транспорта заявиха, че ще прелокират оперативната програма “Транспорт“, за да не загубим парите по нея заради ниската усвояемост. От близо 2 млрд евро бюджет за транспортни проекти страната ни е усвоило едва 91 млн. евро, а изискването на ЕК е да е разплатила поне 296 млн. лв. до края на 2011 г., иначе започва да губи пари. Сега опитите ще са да се прехвърлят средства от бюджета на програмата към други проекти като „Супер Бургас”.

Проектът предвижда бургаското пристанище да се преустрои в огромно инфраструктурно съоръжение, което ще обединява възможностите на морския, железопътния и автомобилния транспорт. Ще има пътническо и яхтено пристанище, ще има пешеходна зона със заведения и атракциони.
----
<връзка>

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
ji
10 дек 2010: 16:18


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
еха
звучи страхотно
сякаш само трябва да се напънем да свършим сериозна работа по проектирането и кандидатсвтането и да вземем едни сериозни пари
Най-отгоре
noemis
10 дек 2010: 16:42
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Много добра новина!
Що се отнася до напъването, кметът и екипа му са доказали, че могат успешно да взимат подобни проекти (стига да зависи от тях). Дано да успеят и този път.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
11 дек 2010: 19:44


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
добре де
само аз ли не мога да намеря някъде картинката на ПУП-а който приеха
помня че съм виждал някъде в новинарските сайтове нещо от нея .....
на сайта на общината нищо не откривам
Най-отгоре
DENIS
14 дек 2010: 13:06
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
Над 4 500 работни места ще съзаде "Супер Бургас"
Вторник, 14 Декември 2010 13:50
Е-мейл Печат ПДФ
super-burgas

Резултатите от предпроектното проучване на проекта "Интермодален пътнически терминал - Зона за обществен достъп - Бургас" бе представена от изпълнителния директор на проекта Павел Маринов. Проектът, добил популярност като "Супер Бургас" ще създаде работа за 4 години за над две хиляди души само по изгражднето, каза Маринов. Над 3 хиляди ще бъдат работните места след построяване на "Супер Бургас", а над 1 500 ще бъдат те по поддръжка на дейностите.

"Супер Бургас" ще бъде изграден на две фази, като се предвижда през този програмен период да бъде реализирана първата. Нейният индикативен бюджет е 30 млн. евро и ще обхване района на пристанище Бургас-изток между 1-во и 4-то корабни места. Предвижда се там да бъде построена Международна морска гара (круизен терминал), паркинги и зелени площи, а съществуващата инфраструктура да бъде рехабилитирана, така че портът да бъде отворен за посетителите на града.

Зоната за свободен достъп в Бургас ще влезе в ОП "Транспорт", ако бъде одобрена на мониторинговия комитет на програмата през декември.
На днешното представяне присъстваха кметът Димитър Николов и арх.Петко Йовчев от "Атика R 5", която спечели търга за проекта.

Най-отгоре
DENIS
14 дек 2010: 13:08
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
Представят предпроектното проучване на "Супер Бургас"
Вторник, 14 Декември 2010 01:02
Е-мейл Печат ПДФ
super-burgas

Резултатите от предпроектното проучване на проекта "Интермодален пътнически терминал - Зона за обществен достъп - Бургас" ще бъдат представени днес в 11.00 часа в зала "Компас" на хотел "България".

"Супер Бургас" ще бъде изграден на две фази, като се предвижда през този програмен период да бъде реализирана първата. Нейният индикативен бюджет е 30 млн. евро и ще обхване района на пристанище Бургас-изток между 1-во и 4-то корабни места. Предвижда се там да бъде построена Международна морска гара (круизен терминал), паркинги и зелени площи, а съществуващата инфраструктура да бъде рехабилитирана, така че портът да бъде отворен за посетителите на града.

Зоната за свободен достъп в Бургас ще влезе в ОП "Транспорт", ако бъде одобрена на мониторинговия комитет на програмата през декември.
Проектът е на стойност около 50 млн. евро, теренът основно е на ДП "Пристанищна инфраструктура"- бенефициент по проекта, другите ползватели са общината и Национална компания "Железопътна инфраструктура". Гражданите ще имат достъп до тази част от пристанищната територия, за която вече има изработен ПУП. Това е първата фаза на проекта. По този начин градът ще се отвори към морето.

Проектът кандидатства на мястото на водния Батин – Белене, който най-вероятно ще остане за друг програмен период. Това от своя страна спомогна за пренасочване на средствата към пристанищните зони, за които се разчиташе на заемни средства. Напълно възможно е проектите за контейнерни терминали да бъдат преосмислени и споразуменията за тях с Европейската банка за възстановяване и развитие - коригирани. Според Георги Генчев, заместник-генерален директор на ДП "Пристанищна инфраструктура", контейнерни терминали са необходими и на двете пристанища, но съществуващият 2А в Бургас може да бъде с променено предназначение, а нов да бъде построен само във Варна, където французи предлагат да направят яхтено пристанище.
Най-отгоре
ji
14 дек 2010: 16:53


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
мега дразнещите цигании за контейнерните терминали
вместо до сега да ги бяхме построили
всякаква инфраструктура е оправдана инвестиция
супер идиотско е как продължават да мрънкат за този терминал за насипни товари и да планират да го преправят вместо да се работи в посока на търсене на товари за него
вероятно самото му наличие е една от предпоставките фьост алпине изобщо да се интересуват от Бургас
искат да развалят нещо готово модерно и работещо което може да изкара десетки години само защото в момент на криза не могат да го натоварят на 100%
Най-отгоре
noemis
14 дек 2010: 21:14
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
По топла връзка бургазлии ще имат достъп до автогара, ж.п. гара и морска гара

Източник: Радио Фокус

Като град на бъдещето, така изглежда Бургас в частта където ще се реализира " Зоната за обществен достъп" и която ще отвори града към морето. Проектът бе презентиран от арх. Петко Йовчев, ръководител на екипа разработил проекта. Той обясни в самото начало ,че идейната разработка е плод на усилията на десетчленен екип съставен не само от архитекти, но и от икономисти, инженери и юристи.

В зоната са предвидени морска гара, терминал за круизни кораби, нова ж.п. гара на две нива, като ще се запази сегашната сграда тъй като е архитектурен паметник и в близост автогара. Улиците " Христо Ботев" и Иван Вазов ще стигат до морето и ще правят връзка една с друга, пешеходната ул "Алекснадровска" също ще излиза на брега, тъй като зоната е с достъп до гражадни.

Архитектите са предвидили склад, който сега се намира между първо и четвърто корабно място да бъде запазен поради уникалната си метална конструкция, тъй като сградата е строена преди повече от век по френски проект където е използвана метална конструкция както при Афеловата кула и при сторежа на мостовете. Тази сграда ще бъде осъвременена,като металната конструкция ще бъде запазена защото е уникална, посочи арх. Йовчев.

Там ще се помещават службите, които ще обслужват международните морски превози. Много зелени площи, огромно площадно пространства, около 5 хиляди паркоместа в цялата зона , атракциони, зони за отдих и развлечение, международна марина, яхтено пристанище, са предвидени според идейния проект на "Супер Бургас".

По топла климатизирана връзка с подвижни тротоари бургазлии и гости на града ще имат достъп до автогара, ж.п. гара и морска гара.

"Много сериозни неща имат да се случват още при реализирането на първа фаза на проекта ,посочи арх. Йовчев. " Най-сериозното от тях е че изцяло ще бъде създадена инфраструктурата на територията, ще бъде изграден международния круизен терминал , ще бъде благоустроена площадката и ще бъде направен пешеходния достъп по вълнолома до фара и самият вълнолом ще бъде рехабилитиран. Това са няколко действия, които са от изключителна важност за да може да стартира от тук нататък целия проект", каза арх. Йовчев.

От морската гара ще се осъществява каботажно плаване до близките морски общини на Бургас - Поморие, Несебър, Созопол, Царево, Ахтопол. Така хората сами ще избират с какъв вид транспорт да пътуват до там - дали с автобуси или по море. Този проект не трябва да се разглежда отделното от бъдещите проекти на тези общини, напомни изп. директор на "Зоната за обществен достъп" , Павел Маринов. То каза ,че проектът не може да е добре работещ, ако не функционират пристанищата и в тези общини.


Ииииихуууууу! !amazed
Само, че как проектирането плюс първата фаза се вместват в бюджет от 30 милиона евро?!?!?

[ Редактирано 14 дек 2010: 21:15 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
14 дек 2010: 23:55


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
супер ме е яд че не обявиха това представяне вчера
ебати новината "днес ще представят"
имах възможност днес да отида на представянето ако знаех за него

[ Редактирано 14 дек 2010: 23:55 ]
Най-отгоре
noemis
16 дек 2010: 14:48
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Още няколко по-важни акцента от представянето:
Градоначалникът допълни, е проектът е получил изключително добри рецензии от Карстен Расмунсен, който е представител на ЕК за България и пряко отговаря за разходването на европейските средства.
„Бяхме похвалени, че това е един проект, който за първи път български бенефициент дава възможност да се решат проблеми в план на интермодалност, да се съчетаят различни видове транспорт, да се даде възможност да се реновира стара, недотам вискофункционална зона в нова, която в перспектива е полезна за обществото, за бизнеса и за страната като цяло”, каза още Николов. Той посочи, че както често се случва у нас единствените против проекта са били част от българските представители, а ЕК изцяло е застанала зад проекта. По думите му единственият начин за реализирането на проекта на този етап е именно чрез ОП „Транспорт”. Затова съобщи още преди няколко дни председателят на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към НС Иван Вълков.

Зоната не може да случи чрез кредит, тъй като е криза и никоя банка няма да отпусне такава голя сума, сложно и рисково е да се реализира и на база на публично – частното партньорство, тъй като в момента у нас липсва закон за публично-частното партньорство”, каза по време на общественото обсъждане в Бургас Димитър Николов.

Днес стана още ясно, че започва осъществяването на първа фаза от проекта за зоната, а именно усвояването на територията до вълнолома от първо до четвърто корабно място, която в момента е недостъпна тъй като се намира на територията на пристанище Бургас.

„Изпълнението на този проект ще осигури работа при строителството му на над 2 000 души, докато се строи в рамките на 4 години. Ще бъдат осигурени работни места за над 3 000 висококвалифицирани специалисти, като осигурено място за работа на тази територия. Предвидени са и над 1 500 работни места по поддръжката на дейностите на тази територия. Ще промени изцяло деловия профил на града и ще даде посока за развитието му за много години напред”, обяви Павел Маринов, изпълнителен директор на Съвета на директорите на акционерното дружество “Зона за обществен достъп Бургас”./globusnews.net


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>