Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Пристанище Бургас

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
03 окт 2008: 18:14


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Рекорден брой обработени контейнери за 2008 г. [16 септември 2008]

Oбработените контейнери в пристанището са около 50% повече спрямо 2007 г.
М/к MSC „Diman”, който е под обработка на 23 к.м. на терминал Запад, разтоварва 141 и товари 160 броя контейнери.

port-burgas.com
Най-отгоре
ji
03 окт 2008: 18:16


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Пристанище Бургас е пред нов качествен скок в своето развитие. Предстои реализацията на генералния план за развитие до 2015г. Това е една амбициозна и реалистична програма. Нейната цел е да се посрещнат предизвикателствата на новия век с един модерно оборудван порт, в който са реализирани най-новите тенденции при обслужването на товарите.

Master Plan

Проектът предвижда да се изградят четири нови терминала:
Терминал 1 с източен вълнолом - за генерални и течни товари. Той ще разполага с 4 корабни места с обща дължина 750 м. Годишният му капацитет ще бъде 1 млн. тона горива, химикали и генерални товари.
Терминал 2 - за насипни товари. Предназначен е за кораби с дедуейт до 120 000 тона, максимална дължина до 270 м и максимално газене до 15,5 м. Терминалът ще разполага общо с 6 корабни места с обща дължина 1 580 м. След окончателното му изграждане годишният му капацитет ще бъде около 6 млн. тона каменни въглища, руда и генерални товари.
Терминал 3 - Ро Ро и фериботен терминал. Общата дължина на корабните места ще бъде 380 метра. След окончателното му завършване годишният капацитет на терминала ще е 1 300 000 тона.
Терминал 4 - контейнерен терминал. Ще разполага с две корабни места с обща дължина 450 метра. Максималният му годишен капацитет ще бъде 150 000 TEU.

Реализацията на генералния план започна с изграждането на източния вълнолом и Терминал 2А за насипни товари. Това стана възможно благодарение на усилията на ръководството на "Пристанище Бургас" ЕАД и подкрепата на правителството на Република България. На 29 юни 1998г. бе сключен договор с Японската банка за международно сътрудничество /JBIC/, с който се отпусна кредит за проекта при много изгодни за българската държава условия в размер на 14 312 000 000 йени.

Работата по проекта за развитие на "Пристанище Бургас" ЕАД стартира официално на 10 август 1999г. Строителството на обекта започна през м. юни 2001г.
Изграждането и оборудването с техника на новия Терминал 2А приключи и товарните операции започнаха на 16 ноември 2005 г.

port-burgas.com

Най-отгоре
ji
03 окт 2008: 18:19


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
В МС разгледаха финансите на ТД с над 50% участие на държавата
Автор Надежда Иванова
петък, 01 август 2008

Пристанищата Варна, Бургас и Видин и комплексите Русе и Лом присъстват активно на пазара на пристанищните услуги, използвайки конкурентните си предимства за запазване на постигнатите пазарни позиции и за привличане на нови товари и клиенти. За нарастване търсенето на пристанищни услуги съществено влияние оказва и развитието на икономиката, увеличаването на вноса а износа. През 2007 г. се запазва тенденцията за увеличаване на контейнерните товари в морските пристанища.

През м. г. се отчита намаление на общите приходи от 10 321 хил. лв. или 9,95 на сто. Разходите са нараснали с 1 470 хил. лв. или 1,58%. Обработените товари са намалели с 18,6% като най-голям е спадът в пристанищен комплекс Русе – 26,53%. Ръст на товарооборота има в пристанищен комплекс Лом и пристанище Видин. През 2007 г. комплексите в Русе, Лом и Видин отчитат повишение на счетоводната печалба общо с 10,3 на сто, докато пристанищата Варна и Бургас приключват годината със загуба.

Общите приходи на ДП „Пристанищна инфраструктура” през м. г. са 26 793 хил. лв., което е ръст от 3% спрямо 2006 г. Разходите на дружеството са 26 610 хил. лв. Те се увеличават с 3,64 на сто спрямо предходната година. Повишението се дължи основно на отчетеното нарастване на разходите за амортизации с 2 022 хил. лв.

broker.bg
Най-отгоре
ji
03 окт 2008: 18:22


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Товарооборот преминал през морските ни пристанища за
периода 2001 - 2007г., (в тона)

Година 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007
Вид товар              
Наливни товари 7 824 574 7 143 018 7 424 303 8 469 563 9 701 770 11 825 695 11 492 706
Насипни товари 8 674 544 9 808 096 9 266 912 10 130 121 10 421 958 10 666 160 8 805 005
Контейнери 634 777 835 155 995 416 1 275 062 1 343 128 1 491 589 1 695 243
Ро-Ро товари 494 360 440 761 497 532 484 500 541 484 444 664 380 876
Генерални товари 2 575 221 2 184 428 3 181 928 3 149 335 3 027 840 3 313 482 3 119 776
Общо 20 203 476 20 411 458 21 366 091 23 508 581 25 036 176 27 741 590 25 493 606




port.bg

[ Редактирано 03 окт 2008: 18:23 ]
Най-отгоре
ji
03 окт 2008: 18:26


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Двукратно е нараснал товарооборота на КРЗ-Порт Бургас

КРЗ-Порт Бургас притежава Сертификат ISO 9001 и е член на Българска Стопанска Камара. Основният предмет на дейност е ремонт на български и чуждестранни кораби, пристанищна и товаро-разтоварна дейност, производство на машини, съоръжения, резервни части и нестандартно оборудване на кораби и за промишлени нужди на български и чуждестранни фирми, ремонт и поддръжка на брегови съоръжения и плавателни съдове, както и други дейности, незабранени със закон, пристанищна дейност.

Според източници товарооборотът на КРЗ-Порт Бургас до края на юли е 187 хил. тона, което се равнява на годишния обем за 2007 г. Това съобщи изпълнителният директор на порта Веселин Статев. Тази година е втората, през която дружеството осъществява пристанищна дейност. Преди това то беше специализирано в кораборемонт. За първа година дружеството обработва зърнени храни, като намеренията му са да изгради специален терминал за тази дейност. До момента обемът на обработените зърнени товари е над 10 хил. т за износ.

bourgas.org
Най-отгоре
ji
03 окт 2008: 18:27


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
"Директор на годината"
от Румяна Емануилиду І <електронна поща> [683 прочитания]
17 април, 16:16

"Директор на годината"

инж. Веселин Статев

Фотограф: Морски Дневник
Кабинетът му е на място, за което мнозина навярно биха му завидели - накъдето и да се обърнеш, виждаш все море. Дори усещаш мириса на море. Улавям се, че почти хипнотизирано се взирам през прозорците, а погледът ми обхваща голяма част от Бургаския залив.

Според директора на Кораборемонтен завод - порт Бургас, инж. Веселин Статев това е идеалната атмосфера, която мотивира за още по-усилена работа. Няколко минути са ми достатъчни, за да се съглася напълно с него.

Пристанища и пак пристанища

Пред погледа ми е държавният порт. Само за миг ми минава мисълта, че е на това място повече от сто години. На изток е частният Фиш порт и до него - Кораборемонтен завод (КРЗ) - порт Бургас, където се намираме. На запад трябва да е "Трансстрой". Ако сменя позицията, ще видя и този кей с неговите корабни места.

Силното желание на инж. Веселин Статев е да стартира проекта за разширение на пристанището. Очаква обаче, че ще има и проблеми в процеса на съгласуване - това са едни доста тромави и дълги процедури.

Тя е започнала, заявлението е внесено в Министерството на транспорта.

Иска датата на първата копка да съвпадне с датата на откриването на държавното пристанище преди 100 години от цар Фердинанд - 18 май.

Инж. Статев споделя със завидна доза спокойствие, че приема конкуренцията като партньорска игра. Смята, че ако и тя погледне на "КРЗ - порт Бургас" така, могат да се случат много хубави работи в Бургаския залив. Защото, ако сега се събере товарооборотът за 2007 г. на всички пристанища тук, той би бил с 1.5 млн тона по-малко от този през 2006 г.

"За нас като дружество 2007 г. е успешна, но не е успешна за морския бизнес като цяло", казва пристанищният директор и се опитва да обясни причините защо Бургаският залив не е приемлив за корабособствениците. Високите такси най-вече пренасочват досега голяма част от товарите към турски, румънски и гръцки пристанища.

Единствено в бургаското пристанище...

Чувството, че се намирам в наблюдателница, е толкова силно и реално, че за момент ми се струва, че люкът бавно ще се затвори и кабинетът подводница ще се потопи във водата, а инженерът съвсем естествено и непринудено ще влезе в ролята на Жул-Вернов герой.

Усещането се засилва, когато директорът на "КРЗ - порт Бургас" инж.Веселин Статев стартира на компютъра си програмата за видеонаблюдение на корабите в залива, Черно море и съседни и конкурентни на Бургас пристанища. Виждам нагледно, че в Босфора, Атина, Констанца цари оживление, докато към Бургас са се запътили поединично, като че ли заблудени, кораби.

Инж. Статев решава да завърти докрай копчето на емоцията с "Единствено в бургаското пристанище животът ме изпълва с възхищение...", който стих дори знае наизуст.

На стената в кабинета му под корабна камбана е окачен текст от друго стихотворение на най-бургаския поет - Христо Фотев: "Градът, най-хубавият на земята!" Любимо стихотворение.

Вече не се съмнявам, че инж. Статев гледа на морето и на всичко, което то дава като възможности, като на част от живота си.
В кабинета му има още макет на корвета, миди, рибарски мрежи и картина с... море и кораби.

Промяната

Инж. Веселин Статев е роден в Камено. Завършил е Техникум по механотехника, Висшето военно училище във Велико Търново (автомобилни войски) и "Стопанско управление" в Бургаския свободен университет. До края на 1990 г. е офицер от въоръжените сили. Дотук житейските събития са следвали някакъв ритмичен, да не кажа монотонен, ход.

Промяната в Закона за въоръжените сили след 1989 преобръща изцяло живота на Веселин Статев. Казва, че морето винаги го е теглило неудържимо. Но когато се освобождава от армията, решава да започне да се занимава с нещо, което му "идва отвътре". Тогава се захваща с първото от нещата, които обича: цветята. Започва да прави... дървени цветарници. Това занятие все пак трае кратко. Кабинетът му сега е пълен с модели от цветарниците (разбира се, украсени с грижливо отглеждани цветя), които му напомнят за годините на прехода.

Прочита обява за свободна длъжност в бургаското пристанище и решава да опита. Оттогава в продължение на 15 години е на различни длъжности в пристанище Бургас, включително и началник на пристанище "Изток". От 2006 г. е изпълнителен директор на "КРЗ - порт Бургас"АД.

Освен с професионалните си успехи инж. Статев се хвали и като баща на две деца, които също го радват с успехите си. Засега те са в сферата на добре взетите изпити. Анита учи журналистика, а Филип - корабоводене.

Когато обаче Индустриален холдинг "България", собственик на "КРЗ - порт Бургас", отличи сред ръководителите на 11-те свои дружества инж.Веселин Статев за "Директор на годината", удовлетворението му беше пълно. Управителният и надзорният съвет на холдинга дават наградата за успешно управление на дружеството през цялата 2007 г.

"Гърбина да ме у яка", казаха колегите му, които го приемат не само като "техния ръководител", а и като един от тях, и посрещат поредната успешна новина около него с радост.

dnevnik.bg
Най-отгоре
ji
03 ное 2008: 20:11


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Да бъде свикана извънредна общинска сесия и да се излъчи делегация, която да разговаря с представители от Министерство на транспорта и икономиката, за това как да се тушират загубите за бургаското пристанище в контекста на почти сигурния фалит на „Кремиковци" - това поиска Мирослав Севлиевски от „Новото време" . Той присъства на делегатско събрание на бургаската организация, където бяха излъчени 20 души-делегати за предстоящият конгрес на 24 януари в столицата.

burgas24.bg

-----------------------------------------

супер ми е странно как е възможно огромен процент на оборота на пристанището да е само от един клиент - кремиковци и реално само на това да се разчита за да работи пристанище бургас
в региона конкурентите ни са солун и констанца
не вярвам чак до там да не можем да ги конкурираме
още повече че пристанището влиза официално в европейския коридор номер незнам си кой
все си мисля че става въпрос за катастрофален некадърен мениджмънт което е много жалко
Най-отгоре
blago84
03 ное 2008: 20:31
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Не съм съгласен с теб - пристанището е поставено в ситуация на безпомощност, поради липса на качествени транспортни обвръзки, най-вече железопътни такива. За да е сериозен конкурент на Костанца и Солун, са нужни високо-капацитетни ЖП коридори към Румъния, Турция, Гърция и Сърбия... Реално такъв няма даже до големтие български градове, изключвам София, тъй като с нея ни свързват две отделни ЖП-линии които заедно горе долу докарват необходимата пропускателна способност. Не случайно двата основни крупни клиента са разположени на трета линия (МДК-Пирдоп, които всеки ден получават по един-два влака от по 30+ вагона суровина, и Кремиковци)
За да се развие пристанището има две възможности
1) Да се оправи националната инфраструктура и то основно ЖП, защото обемите товари протичащи по направление Завод - Пристанище, нито са по силите на автомобилния транспорт, нито имат място на автомагистралите
2)Да се привлекат в Бургас крупни инвеститори във вторичния сектор

И двете искат години, крупни инвестиции (да не забравяме, че света е в криза) и не на последно място политическа воля, както на местно така и на национално равнище, а политическа воля май липсва...
Въобще, положението не изглежда никак розово, но се надявам все пак да настъпи промяна. Оставам оптимист до последно.
Най-отгоре
ji
03 ное 2008: 23:13


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
ето нещо интересно
когато е частно увеличава оборота си и дори инвестира смело

dockyard-portbourgas.com

[ Редактирано 03 ное 2008: 23:15 ]
Най-отгоре
ji
05 ное 2008: 23:51


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Предстоящият фалит на „Кремиковци" няма да се отрази пагубно на бургаското пристанище е съобщил директорът му Аргир Бояджиев. Въпреки тези оптимистични прогнози товарооборът на бургаския порт е намалял с 200-250 хиляди тона. Комбинатът е натрупал задължения към пристанището от 1,7 млн. лева, които се очаква да бъдат събрани през следващите месеци. Рязкото падане на цената на желязото е блокирала и износа на метали. Така основни клиенти като „Промет Стийл" и „Стомана Перник" са намалили драстично транспорта на продукцията си по море. Въпреки това от порта отчитат 50 % ръст на превозите на контейнери.

burgas24.bg
Най-отгоре
Отиди на страница       >>