Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Пристанище Бургас

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
07 мар 2011: 18:07
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

"Сумитомо Кемикъл" (статията е няколко мнения по-нагоре) изглежда проявяват все по-сериозен интерес.


Японска компания иска да открие логистичен център в Бургас

Източник: News.Burgas24.bg

Кметът на Община Бургас Димитър Николов се срещна днес с представители на японската нефтопреработвателна компания "Сумитомо Кемикъл". Целта на посещението на японската делегация в морския град е да се запознаят отблизо с възможностите, които предоставя Бургас и региона и транспортните му връзки с останалите европейски страни.
"Сумитомо Кемикъл" е една от най-големите компании в областта на нефтопреработвателната индустрия в Азия с повече от 28 000 служители и офиси в цял свят.

Гостите от Япония заявиха желанието си за изграждане на логистичен център в Бургас, който да осъществява транзитна връзка на продукцията им между Азия и страните от Източна и Централна Европа, и от базите им в Северна Африка. С тази цел, по-рано през деня, участниците в делегацията се запознаха отблизо с възможностите, които предоставя промишлена зона "Север" и бургаският порт.
По време на срещата интересът на гостите бе насочен най-вече към състоянието на пътния и железопътния транспорт, и пристанище - Бургас.

Заедно със заместника си по евроинтеграция Атанаска Николова, кметът Николов постави акцент върху индустриалните зони на града и мащабните инфраструктурни проекти, свързани със строежа на АМ "Тракия", модернизацията на пристанището и на Летище Бургас, и рехабилитацията на ж.п. отсечката Пловдив-Бургас. Николов представи пред гостите си текущото икономическо състояние на града, реализацията на по-големите инвестиционни проекти и изпълнението на европейските проекти, по които Бургас е първенец в страната.

Утре участниците в японската бизнес делегация ще се срещнат с министъра на икономиката Трайчо Трайков, от когото ще научат повече за държавните преференции към чуждестранните инвеститори, както в страната, така и в Бургаски регион.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
18 мар 2011: 13:29


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Правителството даде на пристанищния терминал Росенец на концесия на "Лукойл Нефтохим Бургас", в което се разтоварват танкерите за рафинерията. Това съобщи правителствената пресслужба. Бургаската рафинерия е собственик на зоната за съхраняване на товари на пристанищния терминал.

Концесията е за 35 години. През този период бургаската рафинерия ще управлява и поддържа обекта срещу правото да използва пристанището. "Предоставянето на концесия създава възможност за използването на частни капитали за реконструкцията, рехабилитацията и разширението на съществуващата пристанищна инфраструктура и за осигуряването на претоварната дейност чрез обновяване и внедряване на нови технологии", се посочва в мотивите за решението на кабинета.

Правителственото решение може да се обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията 10 дни след обнародването му в "Държавен вестник".

dnevnik.bg
Най-отгоре
ji
06 апр 2011: 15:36


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Комисията за защита на конкуренцията остави без уважение жалба на „Космос Енерджи” ЕООД срещу решение на Министерски съвет за откриване на процедура за предоставяне на концесия за услуга върху „Пристанищен терминал Бургас- Изток – 2”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас.

В жалбата на дружеството се твърди, че решението за откриване на процедурата е незаконосъобразно, че нерагламентирано е обявена концесия за услуга, вместо концесия за строителство, както и че не са представени доказателства, че размерът на концесионното плащане е определен в съответствие с критериите, заложени в императивните разпоредби на ЗК.

Анализът на КЗК установи, че твърденията на „Космос Енерджи” ЕООД са неоснователни.

burgasnews.com

Най-отгоре
ji
14 апр 2011: 16:16


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Пристанищни работници на протест срещу концесията на Терминал Изток-2


300 работници от бургаското пристанище протестираха днес. Повод за това е правителственото решение за обявяване на концесия на Пристанищен терминал Изток-2. В него влизат строеният със заем от японската банка Терминал 2 А и този за насипни товари. " С решението на правителството се нарушават всички договорки, постигнати до момента. Според тях трябваше да има концесия само за написпи товари", каза за BurgasNews сидникалният лидер Здравовеста Николова. При това положение от работещите в момента 1 000 души, 800 ще останат без работа, тъй като няма да има какво да товарят, поясни тя. Възмущението на пристанищните работници идва от това това, че публично не са обявени намеренията за концесията. "Научихме за това от медиите. Държаха ни в неведение", изказа недоволство Николова. От година и половина се борим да закрепим положението на пристанището не само със съкращения, но и с намалени заплати. В момента се чувства известна стабилизация и всичко рухна с това решение, добави Николова. "Явно държавата няма интерес от работещи пристанища, а се нуждае от концесионери. Разговори по въпроса не са провеждани с бургаски депутати. "Срещата ни с тях явно ще стане преди изборите, когато ще имат нужда от избиратели. Тогава обаче ще бъде късно, защото ще бъдем гласоподаватели на Бюрото по труда", каза огорчена още Николова. Простестиращите изпратиха Декларация до премиера, министрите на траспорта, труда и социалната политика, финансите и до синдикалните организации.

Ето текста на Декларацията:

"Ние, присъстващите работници на мирния протестен митинг изразяваме нашите искания:

1. Да се отмени обявената концесия на терминал „Изток”2 включващ терминал „Насипни товари” и терминал 2А.

2. Поддържаме първия вариант на МТИТиС от 19.03.2010г. обявен в гр. Бургас пред медиите, да се отдаде на концесия само т-л 2А или цялото пристанище.

3. Да се разработи социална програма съвместно с представители на работниците и служителите съгласно КТ и Закона за концесиите.

4. Да се изготви анализ от дирекция „Концесии” към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, в който да се сравни броя на работещите и данъците, които са плащани към държавата, от времето преди да е концесионирано дадено пристанище и към този момент след като е концесионирано.

Сигурно ще се окаже, че резултата не е в полза на държавата. Към този момент „Пристанище Бургас” ЕАД обслужва кредитната вноска, която е около 5 млн.лв. и плаща данъци върху осигуровки на работниците около 4млн.лв годишно, освен другите данъчни задължения към държавата.
Работниците запомниха култовата фраза на представители на Министерството на транспорта „Концесия –да, но не на всяка цена”. Обявената сега цена не си струва риска за сриването на пристанище с национално значение. Икономиката на държавата движи работата в пристанищата.

Има ли нужда Бюрото по труда от още 800 безработни или банките от необслужвани ипотечни и потребителски кредити?
Трябва ли бюджета на Р. България да се лиши от 4 млн. данъци на 1000 работника?
Кой иска да попречи на започналото стабилизиране на „Пристанище Бургас”?
Защо държавата иска на всяка цена да раздържави пристанище със стогодишна история?
Ние ще браним до край работните си места! Няма какво повече да губим!
Готови сме на всяка цена да не допуснем в никакъв случай така обявената концесия да стане факт.
Чувстваме се измамени, излъгани от Министерство на транспорта и държавата, защото не спазиха джентълменското си обещание.

КОНЦЕСИЯ – ДА , НО НЕ НА ВСЯКА ЦЕНА!
НЯМА ДА ДОПУСНЕМ НАШЕТО ПРИСТАНИЩЕ ДА СЕ РАЗПРОДАДЕ ЗА СТОТИНКИ. ЯВНО ТОВА Е ЦЕЛТА НА НЯКОГО.
ГОТОВИ СМЕ НА ВСИЧКО ЗАЩОТО ВЕЧЕ НЯМА КАКВО ДА ГУБИМ.
НЕ ИСКАМЕ НИЩО В ПОВЕЧЕ, НО НЕ ДАВАМЕ И ТОВА КОЕТО ИМАМЕ."


BurgasNews припомня, че на 9-ти февруари правителството прие решение за откриване на процедура за предоставяне на концесия за услуга върху Пристанищен терминал Бургас изток-2. Основната цел на концесията е чрез привличане на частния бизнес в стопанисването на терминала да се вложат инвестиции в развитието на пристанищната инфраструктура и модернизация на техническите съоръжения и оборудване, да се приведат технологията, организацията на работа и техническата осигуреност в съответствие с европейските стандарти, както и да се постигне съотношение на качество и цена на услугата, съпоставими с конкурентните пристанища/терминали от региона.

Предлага се максималният срок на концесията да бъде 35 години. Критерии при избора на концесионер ще бъдат: предложение за годишно плащане за погасяване на вноските по заема на „Пристанище Бургас” ЕАД към Японската банка за международно сътрудничество (с относителна тежест 55 на сто); предложение за фиксираната и за променливата част на годишните концесионни плащания (с относителна тежест по 5 на сто); инвестиционно предложение (с относителна тежест 30 на сто), съдържащо инвестиции в размер не по-малък от 12 460 000 евро за първите 7 години от срока на концесията, график за реализиране на програмата, план за финансиране на програмата и оценка на финансовия ефект на инвестициите върху потребителите; бизнес предложение (с относителна тежест 5 на сто).

burgasnews.com
Най-отгоре
ji
18 апр 2011: 22:28


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
През първото тримесечие на 2011 г. в "Пристанище Бургас" ЕАД се отчита ръст на някои преминали товари, спрямо този период на миналата година.

Рекорден ръст от над 216% бележат наливните товари, спрямо миналата година. При зърнените храни увеличението е с над 40%, а при металите и контейнерните товари ръстът е с над 25%. Генералните товари също бележат увеличение от 10%. За периода са преминали 28 000 т. въглища и 26 000 т. захар.

Очакваното възстановяване на някои традиционни товаропотоци и новите такива утвърждават тенденцията за подобряване и на финансово-икономическите показатели на "Пристанище Бургас" ЕАД за 2011 г.

burgas24.bg
Най-отгоре
WarKiller
24 апр 2011: 02:29


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
...















Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
noemis
28 апр 2011: 11:11
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Пффф, това ако е вярно... ~:(

Братя Домусчиеви ще получат Бургаското пристанище
Условията на концесионната процедура изключват останалите претенденти за най-големия ни товарен порт

besove.com

Братята Кирил (41 г.) и Георги (38 г.) Домусчиеви, на чийто стадион в Разград през октомври 2010 г. премиерът Бойко Борисов отиде на гости, за да гледа „култов“ мач между „Лудогорец“ и „Доростол“, са бъдещите стопани на Бургаското пристанище. Това ни осведоми източник от портовия флот, който е български представител на един от конкурентите на Домусчиеви, закупил книжа за участие в концесионната процедура. Според източника, условията на конкурса, обявени на сайта на транспортното ведомство са така подготвени, че само една фирма да може да отговори на профила – бъдещият концесионер преимуществено да е корабособственик, авторитетът му в областта на мениджирането на портове е поставено на втори план. Така, най-солидният претендент за дългосрочно стопанисване – Дубайският инвестиционен фонд „Дубай порт“, който управлява 17 пристанища по света и в близо още 20 порта фигурира като основен консултант на действителните собственици, на практика няма никакви шансове да успее. Подобна ще е и съдбата на Белгийско-Холандския консорциум „Юропорт“, който е известен преди всичко като един от най-големите в областта на мениджирането.

Днес besove.bg потърси братята Кирил и Георги Домусчиеви, за да узнае повече подробности около бъдещите им планове, но тяхна сътрудничка от „Адванс пропъртис“ - най-голямата им фирма, базирана в София, каза, че Георги бил извън столицата, а Кирил бил в движение и не е в състояние да даде отговор. Това, което се знае като последна придобивка на Домусчиеви е покупката на ФК „Лудогорец“- Разград, двамата братя са родом от този град и са завършили там математическата гимназия.

Ето какво още се знае за тях и бизнеса им от последните две години: че са собственици на сградата на МОЛ „Сердика“ в София и към настоящия момент се считат за едни от най-богатите хора в България. Начален тласък на забогатяването им дава тяхната майка през 1996 г. - по времето на правителството на Жан Виденов, когато все още е директор на завод „Балкан“ в Ловеч. Благодарение на нея Кирил, тогава едва 26-годишен, приватизира соцпредприятието чрез собствения си фонд „Напредък“. Според публикация на Бгнет инфо, по това време Кирил е в близки връзки с взривения през 2004 г. шеф на СИК Стоил Славов, както и с разстреляния през 2007 г. бивш шеф на „Локомотив“ (Пловдив) Александър Тасев. В този период Кирил Домусчиев, чрез фонд „Напредък“ купува по линия на масовата приватизация мажоритарни дялове освен в ловешкия завод за велосипеди „Балкан“, още в „Плевенско пиво“ и в редица други предприятия. В Пещера придобива няколко фабрики за мебели и за дървообработване. По-късно двамата братя Кирил и Георги купуват фармацевтичните фирми „Биовет“ и „Хювефарма“, стоковия базар в София „Илиянци“, който по-късно препродават, както и строителната компания „Балканкар Средец“. През 2008 г. продават 79% от акциите на „Илиянци“. „Преценихме, че„Илиянци“ не е добра дългосрочна инвестиция. Средствата, които взехме от продажбата му, инвестирахме в по-перспективни проекти“ , заявява Домусчиев. Кирил Домусчиев освен това е и собственик на фирма „Левски-Карина“, като дялове в нея има Обединен спортен клуб „Левски“.

Според неофициални данни активите от всичките му дейности възлизат на над 500 млн. Евро. 40-годишен бизнесменът влиза и в новата управа на ЦСКА, получава длъжността заместник-председател на Надзорния съвет в клуба, защото е близък със собствениците от „Титан“, които му имат пълно доверие. Най-голямата инвестиция на Кирил Домусчиев в проспериращата му бизнесимперия е покупката на „Български морски флот“. В края на 2007 година той и неговата „Адванс пропъртис“ в консорциум с немската „KG Maritime Partners“ стават собственици на българската морска флотилия. Те предлагат 440 милиона лева за 70% от дружеството, фирмата на Домусчиев декларира, че ще инвестира в затъналата до гуша в дългове държавна фирма - 779,8 млн. лв. за първите десет години. „Честно казано Домусчиев си изпълнява обещанията, защото в началото на тази година купи четири чисто нови кораба и ги докара на варненското пристанище, продаде един стар - „Балчик“, и то за жълти стотинки“, казаха днес колеги от варненски морски сайт, познаващи бизнеса на Домусчиеви.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
28 май 2011: 19:14


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
През първото четиримесечие на 2011 г. "Пристанище Бургас" ЕАД отчита ръст на част от преминалите товари, спрямо същия период на миналата година. Товарооборотът е с 22.8 % над утвърдения бизнес-план на дружеството.

Нараснал е вносът на меден концентрат с 22%, износът на зърнени храни (предимно слънчоглед с 44 хил. тона). Осъществен е внос и транзит на въглища в размер на 50 хил. тона, захар в размер на 26 хил. тона и износ на феросилиций - 6 хил. тона. При генералните товари общо се наблюдава нарасване спрямо предходната година с 24% и спрямо бизнес плана със 17.1%. С 41% са нараснали количествата обработени метали спрямо 2010 година, а контейнерите с 34%. През периода са преминали 48 хил. тона опасни наливни товари.

Приходите общо са с ръст 21.9% спрямо планираните и с над 14% спрямо отчетените за съответния период на 2010 г.

През първите четири месеца се отчита печалба преди лихви и данъци /EBIT/ в размер на над 908 хил. лева.

Добрите показатели позволиха акумулирането на достатъчен финансов ресурс за своевременно погасяване на първата годишна вноска към Японската банка за развитие по проекта Разширение на Пристанище Бургас - Терминал 2 в размер на 127 млн. йени или 2,25 млн. лева.

Отчетените резултати, както и привличането на нови транзитни товари (насипни и генерални) за някои балкански държави, показват реалното подобряване на обемите на товарните потоци и финансово-икономическите показатели на "Пристанище Бургас" ЕАД за цялата 2011 г.

burgas24.bg

--------------------------------------

много ме дразнят подобни новини които тръбят за някакво си увеличение но на база "план 2011", който съответно никой няма представа какъв е
и разбиването по видове товари дава някаква супер мъглива представа
ако при едните има увеличение при другите може да има намаление което никой не споменава
така и не казват какъв е общия товарооборот
само глупости .......
Най-отгоре
mr.Henkey
28 май 2011: 21:25
Регистриран потребител #155
Регистриран: 07 мар 2011: 00:55

съобщения: 10
някой преправя планове, отчети и архиви. ББ ни наблюдава?!

present from down below spreading joy
Най-отгоре
ji
01 юни 2011: 11:17


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Най-големият контейнерен превозвач в света, компанията Maersk Bulgaria Ltd ще открие редовна контейнерна линия през "Пристанище Бургас" ЕАД. Първият кораб се очаква да акостира в пристанището на 19 юни 2011 г..

Екип от специалисти на "Пристанище Бургас" ЕАД от края на 2010 г. са в активен контакт с контейнерния оператор, като целта беше постигане на съвместимост и уеднаквяване на стандарта за обработка, отчитане и програмен продукт. Портът вече отговаря на високите стандарти, а подобряването на пътната инфраструктура (завършването на АМ "Тракия") ще спомогне за развитието контейнерния трафик на товари в регионален и международен аспект.

burgas24.bg
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>