Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
Пристанище Бургас |
Отиди на страница << | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
пак два контейнеровоза в пристанището и двата чакат, защото мястото където се обработват е с няколко функции и в момента там се обраотват няколко бълкери нов контейнерен терминал? |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
интервю с Диян Димов в maritime.bg – Има ли заявки за посещения през следващите 2 години?
Както споменах по-горе, положиха се много усилия и резултата е заявка от луксозния круизен кораб на Cristall Cruises през август 2021 г. ............... през октомври проведохме серия работни срещи с ръководството на ?DO Istanbul`s Fast Ferries Co. Inc. относно проучване на възможности за реализация на Пилотен проект за сезонна пасажерска линия Бургас – Истанбул – Бургас с работно заглавие Черно море Синя Линия – Black sea Blue Line. Колегите от ?DO Istanbul`s Fast Ferries Co. Inc, също така посетиха и порт Инеада за запознаване с възможностите му, като междинно пристанище между Бургас и Истанбул. Очакваме тяхното решение за започване на окончателни преговори за реализиране на проекта. .............. Отчитайки комплексната функционалност на новата Морска гара – Бургас, ненарушавайки основното й предназначение, още преди година съвместно с Община Бургас и ДП „Пристанищна инфраструктура” предприехме действия по препроектиране на сградата с цел увеличаване възможностите и за целогодишно използване, като насочеността към извънкласното обучение на децата и подрастващите, чрез интерактивни решения е може би най-доброто за обществото и морския ни град. Дигитален планетариум и трите зони в бъдещия детски център – иновации, енергия и откривателство още повече ще осмислят и допълнят замисъла за креативно, позитивно и социално ангажирано развитие на освободените от товаро-разтоварни дейности територии в Пристанище Бургас |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
5,8 млн. тона е общият обем на товарите, преминали през пристанищните терминали, стопанисвани от „БМФ Порт Бургас” ЕАД. През последните две години дружеството задържа ниво на среден годишен ръст на товарооборота от около 11%. Изминалата година е най-добрата във финансово отношение от началото на концесията, показват резултатите на компанията. Ако се направи съпоставката с 2013 година, когато влиза в сила и договорът за концесия на терминал „Запад“, то абсолютният ръст на товарооборота на пристанището е близо 77%. Най-голям дял от товарооборотът през 2018 година принадлежи на насипните товари (различни концентрати, сол, въглища , скрап и др.), зърното и генералните товари/ метални продукти, пакетирани насипни товари. <връзка> |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
корабът KOREX SPB NO.1, който носи товарите за проекта за казахстанското находище Тенгиз на Каспийско море товарите се претоварват на по-малки кораби море-река на Терминал 2А на БМФ Порт Бургас [ Редактирано 23 апр 2019: 10:50 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
обществената поръчка за проектиране на нова зона за обществен достъпна пристанището е спряна заради грешка в обявлението <връзка> |
||
Най-отгоре |
|
||
D.V.V. |
|
||
Регистриран потребител #2725
Регистриран: 31 авг 2017: 14:34Местоположение: Бургас съобщения: 98 |
<връзка> Близо 250 млн. лв. са инвестициите в терминали „Бургас Изток-2“ и „Бургас Запад“ "БМФ Порт Бургас" домакинства на Федерацията на европейските частни пристанищни терминали и стефадорски компании Fеport |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
С кораб до Кавказ През 2018 г. в пристанището са обработени 600 000 тона товари от всякакъв вид – насипни, генерални, контейнери, наливни. То е на територия от около 50 дка. Има кейова стена, дълга 400 метра, три кейови места с подходяща пристанищна техника и механизация. В "Порт България Уест" работят 110 души, от които 65 са заети в сектор "Пристанище", а останалите - в администрацията и сектор "Поддръжка". ....................... От средата на 2017 г. корабът "Дружба" прекратява посещенията в Новоросийск поради невъзможността проектът да се реализира в пълнота. Стартира нов проект, който е ориентиран основно към превозване на товари. Старият кораб "Дружба" е продаден и заменен с нов - карго ориентиран. Новият кораб "Дружба" разполага само с 80 места за пътници. Товарният му капацитет е с 10% по-малък от предишния. "До голяма степен точно продажбата на стария кораб и купуването на новия даде позитивно отражение върху финансовите резултати на дружеството", казва Огнян Райчев. Само през 2017 г. Порт България Уест" отбелязва ръст на приходите си 457.16%, което му отреди първото място в класацията "Гепард" сред най-динамично развиващите се малки и средни компании в Бургаския регион с резултат от 36.2 млн. лв. .................... През миналата 2018 г. "Порт България Уест" купува нов терен от 70 дка в съседство на пристанището на стойност над 5 млн. евро. Той ще бъде въведен поетапно в експлоатация и ще се използва за складово-логистични дейности. Базата ще даде допълнителна възможност на пристанището да повиши товарооборота си. Предстои купуване на още по-мащабна техника, която би подобрила работата и възможностите за отваряне към нови товари. Според тези данни "Порт България Уест" вече е по-натоварено пристанище от дъжравното. И това с 2 плитки корабни места на кръст. [ Редактирано 09 сеп 2019: 11:11 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Борис Балев: До 158 милиона евро достигат инвестициите в БМФ Порт Бургас Г-н Балев, колко средства и в какви направления са вашите инвестиции в развитието на БМФ Порт Бургас от 2012 г. насам? Инвестициите, които ще бъдат реализирани за календарната 2021 г. са на обща стойност близо 8 милиона евро. С тях, общата сума на инвестициите от 2012 г. насам е приблизително 158 милиона евро. Смея да кажа, че с тези средства напълно преобразихме двата терминала на Бургаското пристанище, откакто ни бяха предоставени за управление и експлоатация. Говорили сме многократно за съоръженията, които построихме и модернизирахме в порта в миналото, затова ще акцентирам на новото от тази година. Въведохме в експлоатация и нова инсталация за приемане на нефтен битум от кораби на жп и автоцистерни. Стремим се не само постоянно да увеличаваме броя на наличното оборудване, но и към модернизацията му към такова със съвременни технологии за енергийна ефективност. Непрестанно работим и в посока разширяване и модернизиране на складовите площи в терминалите. Успешно върви проектът за разширяване на силозния ни комплекс. Тази година изградихме още два силоза, по 5,100 m3 всеки. Предстои изграждането на още два. Общият капацитет на комплекса след приключване на строителните дейности ще бъде 119 000 м3. Реализацията на този проект ни позволи да отбележим редица силни месеци в обработката на зърнени товари тази година. Каква бе динамиката на реализирания товарооборот през годините? В периода 2013 г. – 2019 г. отчитахме годишен ръст на обработените товари от средно 10% на година, а през 2020 г. обемът им е идентичен с този, който отчетохме през 2019 г. Очакваме да приключим 2021 г. с между 10 и 12% по-голям товарооборот от този през последните две година. Правим всичко по силите си в максимално кратък срок да се върнем към добрите позитивни тенденции, които поддържахме преди кризата. През месец август реализирахме абсолютен рекорд в месечния обем обработени товари за цялата ни история като пристанищен оператор. Изключително високо ценим доверието, което клиентите продължават да ни гласуват! ........................... Какви са перспективите за развитие на пристанището в следващите 5 години? Имаме амбицията да разширим кейовия капацитет на пристанището в Бургас. Вярваме, че българските пристанища имат потенциала да посрещнат голям обем от доставките от и за Европа по море и работим усилено в тази посока. Построихме 3 нови корабни места през 2018 г. Имаме технологични проекти за построяването на други 4 нови корабни места. Получихме подкрепа от Европейската Комисия за финансиране на изработването на технически проекти за изграждането на тези 4 корабните места. На началото на месеца подписахме Грантово споразумение с Европейската изпълнителна агенция за климата, инфраструктурата и околната среда за извършването на проучвания и анализи и изготвяне на идеен и технически проект за още 2 корабни места. Тези проучвания и анализи, както и предишните такива, ще ни позволят да бъдем максимално гъвкави при наличието на нови проекти за разширяване на кейовия капацитет. Фактът, че за втори път получаваме одобрение от Европейската Комисия за отпускане на средства е голям атестат за работата ни. ......................... |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << |