Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
Предизборен дебат за Бургас ( БТВ, 19.09.11) |
Отиди на страница << >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Интервю на Павел Маринов в Бесове: Павел Маринов: Няма да съм кмет, който само асфалтира улици и кърпи дупки Нещата с които не съм съгласен и ми звучат крайно популиско: „Преди месец зам.кметът по строителството се похвали пред обществеността, че са вложени 120 милиона лева в бургаските улици и инфраструктура. Ако от тези пари 20 милиона бяха инвестирани в нови производства, щяхме да имаме 10 преработвателни завода. Един такъв завод се прави за 6 месеца. Щяхме да имаме минимум 500 нови работни места в Бургас за нова производствена база. А през последните 20 години в Бургас не е създадена нито една нова общинска фирма“, каза Маринов. Идеята да се правят нови общински фирми е безумна, мисля че няма нужда да казвам защо. Популизъм са първите 2 изречения от цитата, защото вложените в инфраструктира пари са предимно от еврофондове по различни програми и са целеви - не могат по никакъв начин да бъдат давани за нещо друго. И черешката на сладоледа: Той не спести критиките си и към проекта за интегриран градски транспорт „Джаспърс“... .... „Първото нещо, което ще направя след спечелването на изборите, е да преразгледам този проект“, закани се Маринов. Това вече не е популизъм, а откровена лъжа и Маринов го знае много добре. Критиките, които отправя към проекта са доста смислени в голямата си част, но ако реши да го преразгледа това ще означава че всичко спира и най-вероятно финансирането ще бъде загубено и то след голям скандал с партньорите от еврофондовете. Не мисля, че който и да е кандидат-кмет реално ще си позволи едно такова действие и затова твърдя, че това е лъжа. Ето затова писах по горе, че за мое голямо съжаление Николов в момента (според мен) няма алтернатива. Толкова много ми се щеше да има поне един опонент, който чисто прагматично да каже: "Това и това ми харесва как е направено, но еди какво си може да се направи по-добре (или по друг начин), ЗАЩОТО..." и да представи своето виждане за развитието на града с конкретни идеи, предложения и най-вече как точно мисли, че това може да се направи (механизми и финансиране). Такъв кандидат-кмет още не се е появил. Когато няма алтернатива е много лошо както за нас като граждани и избиратели, така и за фаворита на изборите (в случая Николов). Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
DENIS |
|
||
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24съобщения: 263 |
СПОРЕД МЕН НИКОЛОВ НЯМА НУЖДА ДА КАЗВА НИЩО.КОЛКОТО ПОВЕ4Е ГИ ОСТАВИ ДА ГОВОРЯТ ГЛУПОСТИ, ТОЛКОВА ПО-ДОБРЕ ЗА НЕГО. АЗ СЪЩО СЛЕДЯ ПРЕДИЗБОРНИТЕ ИЗЛИЯНИЯ И НИЩО СМИСЛЕНО НЕ СЪМ 4УЛ ДОСЕГА, А ТОВА КОЕТО ЩО ГОДЕ БИВА КАТО ИДЕЯ НЯМАТ НИКАКВА ИДЕЯ КАК ДА ГО ФИНАНСИРАТ. С ЕДНА ДУМА, КМЕТЪТ Е ЯСЕН И ЗА МЕН, И ЗА МНОГО ДРУГИ. | ||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
noemis написа ... „Първото нещо, което ще направя след спечелването на изборите, е да преразгледам този проект“, закани се Маринов.[/blockquote] Това вече не е популизъм, а откровена лъжа и Маринов го знае много добре. дам прав си точно както е лъжа лифта на плажа на сайта на Николов в програмата на кмета доста от нещата са за вече спечелени проекти или започнати обекти за мен е обидно преди няколко дни Николов да ми се усмихва по всички медии правейки първа копка на детски комплекс в Меден рудник след като вече е свършил всичко което общината трябва да свърши.... и сега да го вади като основен аргумент в програмата си за образование проекта за линейния ускорител е подаден отдавнаи тач също общината е свършила всичко същото и за пречиствателноте станции и проекта за моста и острова Николов е ок просто казвам че и неговите неща са идиотски на моменти Маринов както и други кандидати все още не са представили програмата си така че е малко рано да се каже "никой нощо не предлага" и наистина DENIS е прав че Николов се е доказал и не му трябва да се напъва особено иначе преди 4 години звучеше и изглеждаше не чак много по различен от тогавашните си опоненти Симеонов и Ваклин да, липсата на конкуренция не е полезна за никой но заблудата че сегашния кмет е перфектен и е невероятно униклен също не е особено полезна [ Редактирано 29 сеп 2011: 22:33 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
Seaborn |
|
||
Регистриран потребител #29
Регистриран: 15 окт 2008: 12:32съобщения: 160 |
„Ако живея в зона „Г“ на „Меден рудник“, аз си купувам билет за 1 лев, хващам автобус до гарата на комплекса, защото според нашия проект там трябва да има гара, стигам със същия билет до централна гара, оттам с морски транспорт отивам до Несебър, обядваме със семейството и се връщаме с по 1 лев на човек в зона „Г“. Това е интегриран градски транспорт и всички сериозни европейски градове го имат.Нищо такова обаче няма в нашата програма. " Абсолютно съм съгласен. Само дето според мен трябва да е 1 лев за цялото семейство в двете посоки и да включва 50% намаление на цената на напитките в Несебър. При закупуване на три билетчета за седмцица останалите да са безплатни, а месечната карта за градския транспорт задължително да включва един двупосочен самолетен билет до София. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
ji написа ... .... точно както е лъжа лифта на плажа на сайта на Николов в програмата на кмета доста от нещата са за вече спечелени проекти или започнати обекти....... Много те четат, ейй !lol !!! Вече са свалили проекта за лифта от страницата http://www.dnikolov.eu/index/static/27 Поне половината от обектите в програмата са вече спечелени и са започнати или предстои да бъдат започнати - чиста предизборна маневра, спор няма. Готовите проекти от списъка:
Общо 6 от 15 (засега). Да минат изборите, че да видим накрая кои от тях ще оцелеят и дали ще има нови. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
blago84 |
|
||
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12Местоположение: Chicago, IL, USA съобщения: 179 |
Какъв бил тоя лифт? Я дайте малко инфо, че ми стана любопитно. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Снимките се затриха, но все пак остана това: Бургас от високо Идеята на проекта “БУРГАС от ВИСОКО” е да покаже новият Бургас – търговски и индустриален център, значимите сгради, красивата Морска градина, морския плаж, бургаските езера. Проектът “БУРГАС от ВИСОКО” предвижда:
На мен това тук не ми се връзва по никакъв начин: Пътя къде изчезна (линията?)? Ако предположим, че в солниците ще влизат вече от страната на Сарафово (?!?!?), то как ще се придвижват тези от новия апартхотел?! Доста недомислено и най-вероятно, ако изобщо решат да правят нещо, то изобщо няма да изглежда по този начин. [ Редактирано 01 окт 2011: 21:47 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Има няколко доста интересни момента. Общо взето голям цирк, нулева подготвеност и брутална некомпетентност от страна на повечето кандидати. Предизборен дебат за Бургас ( ТВ7, 29.09.2011) [ Редактирано 03 окт 2011: 21:26 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Даниела Божинова, кандидат за кмет на Бургас и за общински съветник от ПП „Зелените”: Време е вече за безхартиен местен парламент Връзката гражданин-общински съветник трябва да се подобри и да стане двупосочна Елизабет Дафинова 30.09.2011 - Г-жо Божинова, защо решихте да се включите в надпреварата за кмет на Бургас на тези местни избори? - Като съпредседател на ПП “Зелените” трябваше да заявя нашите намерения да присъстваме сериозно в управлението в бъдеще, така както зелените присъстват в политиката на европейско ниво и в утвърдените демокрации на ЕС. Всъщност може да се каже, че като се включих в това “състезание”, изпълних повелята на българския премиер - лидерите на партии да се кандидатират за най-високите избираеми постове във властта - в случая в местната власт (разбира се, думите на министър-председателя се отнасяха за президентството, когато течеше интригата “кой ще е кандидатът”). Конкретният повод да се кандидатирам беше един скучен дебат на бургаски кандидати, който гледах по телевизията в деня преди крайния срок за регистрация. Мисля, че бургаските избиратели имат право на по-качествен дебат. И на алтернативи на политическия естаблишмънт. - Вие всъщност се изправяте срещу всеобщо признатия най-добър кмет на ГЕРБ - Димитър Николов, усвоил най-много европари и направил най-много за града си. Как преценявате шансовете си за успех? - Безспорно в града се прави много повече, отколкото през предишни мандати. Много бургазлии са доволни, че най-сетне и бургаският градоначалник е на същата честота, като централната власт, което се изразява в конкретни строителни и ремонтни работи, отлагани с години. От друга страна, не са малко и недоволните от преоразмерените и оскъпени обекти, за които наред с европейските пари се поемат и значителни общински дългове. Резултат от това са високите общински такси и данъци - Бургас е градът с най-висока такса „битови отпадъци”, например. Те намаляват разполагаемия доход на хората. В условията на продължаваща криза и растяща безработица данъчната тежест се понася все по-трудно. Особено, когато ежедневно виждаш, че се харчат публични средства за безсмислено луксозни неща, като стотиците палми, вехнещи във всяко възможно кътче на града. В настоящата капиталова програма е залегнало и строителството на планетариум, докато периферията на общината, най-вече селата имат належащи нужди, свързани с водоснабдяване, канализация и др. Що се отнася до шансовете, естествено е кандидат на начинаеща партия, която се издържа с малки дарения, не разчита на субсидии, а изцяло на доброволния труд и ентусиазма на членове и симпатизанти, да бъде в неблагоприятна позиция спрямо кандидат, зад който стои цялата държавна машина. За мен е важен преди всичко шансът да общувам с интелигентни, можещи и честни млади хора в партия “Зелените”, шансът да съм част от нещо ново. Партия „Зелените” се основа по един безпрецедентен досега граждански начин от хора с природозащитни и социални каузи, които години наред полагат усилия да намерят решения на проблемите със средствата на неправителствения сектор, които обаче се оказаха далеч недостатъчни за реално влияние върху политиките. - Вие сте водач и на листата за общински съветници на партия „Зелените”. Ще ви удовлетвори ли, ако станете само общински съветник и как смятате да работите в местния парламент? - Мисля, че отдавна съм готова за работа в местния парламент. Чувствам се по-подготвена от всеки друг член на предишни общински съвети по отношение на оценката на проекти и политики, тъй като съм се занимавала с това години наред. Но въпросът не опира само до опита и експертизата. Вярвам, че най-важното е добросъвестността, желанието да се свърши качествена работа и да се носи отговорност. Това, което бих направила в общинския съвет, е да работя за въвеждане на стандарти, гарантиращи реален консултативен процес със заинтересованите страни и съдържателни обществени обсъждания. Ще съдействам за привличане на местния експертен потенциал, за засилване контролните функции на местния парламент върху кмета и администрацията, ще положа усилия да бъде създаде работещ обществен съвет за качеството на публичните услуги. Важно е също връзката гражданин-общински съветник да се подобри и най-вече да стане двупосочна. Преди време моето сдружение използва метода на тайния клиент, като част от граждански мониторинг върху работата на местния парламент, за да установи доколко общинските съветници са достъпни за гражданите и дали се отзовават на техните сигнали. В „експеримента” само 7 общински съветника от общо 51 отговориха на запитването на “тайния” гражданин. Стремежът ми ще бъде също така да бъде “позеленена” работата на общинските съветници чрез въвеждане на електронно водене на сесии и да се върви към безхартиен местен парламент. По приблизителна оценка на гражданския мониторинг, за който споменах, за един мандат бургаският общински съвет, състоящ се от 51 съветника, ползва около 5 милиона фотокопия и разпечатки, които струват на данъкоплатеца не по-малко от 200 000 лева. Освен разхода на финансови средства и негативния екологичен ефект се губи ценно работно време: според авторитетни изследвания, направени у нас, 50% от времето на служителите в местната администрация се използва за търсене на документи, а едва 10% от времето се изразходва за четене и проучване на информация. - Какви ще бъдат вашите приоритети - екологията или правата на гражданите? - Екологията и правата на гражданите не могат да се противопоставят, напротив - те вървят ръка за ръка. Част от човешките права са екологичните права - правото на достъп до информация за околната среда, право на участие и право на екологично правосъдие. Правото на чиста околна среда е ключово за здравето, живота и благоденствието на хората. За съжаление, то все още е едно декларативно право у нас. Бургас е една от 14-те горещи екологични точки на България, в която основен проблем е качеството на атмосферния въздух. През една трета от дните в годината сме изложени на повишени вредни емисии във въздуха, това важи особено за гражданите на квартал Долно Езерово. Заболеваемостта в Бургас трябва да се изследва в корелация с качеството на въздуха. Такива изследвания са правени през 80-те години, но не са повторени. Проблемът с въздуха се замита под килима мандат след мандат. Трудно е да се изправиш срещу замърсителите, особено когато става дума за фирма като Лукойл. Все по-тревожно е шумовото замърсяване, за което се множат жалбите пред общинския омбудсман. Това лято по Черноморието лъснаха и други неглижирани проблеми, свързани с чистотата на водата и качеството на храните - имаше много неприятни случаи на алергии и натравяния на деца, които медиите отразиха. Не е решен проблемът с енергийната ефективност - тя няма да се случи с малки показни проекти, а с масова лесно достъпна програма за финансиране, одитиране и икономически стимули. Като казвам лесно достъпна, имам предвид ясна и широко оповестена процедура за кандидатстване, за която не е необходим консултант за попълване на формуляра, както е при повечето други програми. Управлението на отпадъците е друга приоритетна сфера за община Бургас и не само за нея. Не на последно място сред приоритетите на „Зелените” трябва да спомена и довършването на борбата с опасния и неизгоден проект за петролопровод Бургас-Александруполис. - Кои въпроси според вас трябва да се решават с местни референдуми, кои с национални и кои от избраните демократично парламент и правителство? - На национално ниво пряко следва да се решават въпроси от ранга „устройство на държавата” - приемане на конституция, извършване на конституционни промени. Тук имам предвид въвеждане на задължителен референдум, т.е. задължение на парламента за свикване на референдум по тези въпроси. Без съгласие на избирателите да няма нова конституция и конституционни промени. България е една от малкото страни в Европа, които правят конституционни промени без съгласието на гражданите. Също така може да се каже, че е единствена страна-членка в ЕС от последните две разширения, която не се допита до гражданите по нито един въпрос на евроинтеграцията. Промените в пенсионната и избирателната система са други важни промени, засягащи обществения договор между суверена и управляващите, затова считам, че също трябва да се приемат с пряко допитване. На местно ниво поемането на общински дълг, крупните инвестиционни проекти, които ще бъдат изплащани в крайна сметка от данъкоплатците години наред, би следвало да стават след сериозен дебат, завършващ с гласуване на референдум. Това важи и за проекти и политики със значително екологично въздействие. Аз бих отишла и по-далече с исканията за пряко участие на гражданите в управлението, като кажа, че промените в данъците - местни и национални, също следва да почиват върху обществен консенсус и допитване до данъкоплатците - нещо, което е напълно изключено от настоящото законодателство на България, но е факт в много щати на САЩ и в Швейцария. Наред с допитванията е важно да има и още една работеща форма на гражданско участие - гражданската законодателна инициатива, която ще помогне да се наредят по-правилно обществените приоритети и да бъдат защитени интересите на непредставени социални групи в управлението. ЕС вече въведе така наречената Европейска гражданска инициатива - инструмент за влияние на европейските граждани върху политиките на общността, който ще може да се ползва практически от април 2012 г. Нейният регламент има редица недостатъци, но все пак тя е първа стъпка към едно ново транснационално ниво на пряко участие, което допълва местното и националното. - Няма ли да се изпадне в друга крайност, ако всичко в една държава се решава с референдуми? Пряката демокрация не е ли нож с две остриета? И референдумът не е ли най-добрият начин един народ да се самонакаже? - Казват, че прякото участие е своеобразна „Магна харта” на 21 век. Далеч съм от идеята да заменим представителното управление с пряко народовластие. Това не е нито реалистично, нито полезно. Самата аз, като гражданин, не бих желала да ме безпокоят постоянно с решаване на въпроси да речем на градското самоуправление. В крайна сметка разделението на труда е измислено отдавна и административната работа изисква хора и структури, които да се занимават само с това, изисква и професионализация. Идеята е пряката демокрация да служи за коректив на представителната. Овластяването на хората да решават пряко важни въпроси на битието си непременно ще подобри отчетността и контрола върху управляващите. Ще намали корупцията. Ще намали и публичните разходи. Последното е емпирично доказано - швейцарските кантони с интензивна употреба на пряко участие имат с 10 до 15% по-ниски публични разходи, отколкото тези с по-малко възможности за гражданско участие при не по-лошо качество на публичните услуги. Има редица примери за усъвършенстване на представителната демокрация в резултат на граждански законодателни инициативи в САЩ, като най-новото развитие в тази посока е ограничаването на мандатите на законодатели, губернатори и други изборни длъжности. Вярвам в здравия разум на хората, които гласуват информирано след добра информационна кампания и дебат, в който са се чули възможно най-много аргументи „за” и „против”. Няма как суверенът да реши нещо в своя вреда, тъй като той не е група със специални интереси, лоби, корпорация и т.н. Дори избирателите да вземат погрешно решение, то е само по един въпрос и може да бъде поправено чрез нов референдум след време. Самонаказването се случва по-скоро тогава, когато изберем неподходящите хора в управлението - с избора си ние ги овластяваме за дълъг период от време да вземат решения по всички, а не само по едни въпрос. Все едно им разписваме празен чек. - Трябва ли да бъде поправен сега действащият закон за допитванията до народа и в каква посока? - Въпросът със сега действащия закон за прякото участие стои така както въпросът за стария и настоящия кмет на Бургас. Настоящият е по-добър от стария, но не е достатъчно добър. Законът за прякото участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление от 2009 г. поправи някои тоталитарни недостатъци на отменения Закон за допитване до народа, най-вече даде окончателна правна сила на решенията, взети с референдум. Преди това парламентът или общинският съвет (съответно при национален или местен референдум) можеха да коригират решенията на гражданите или въобще да не ги приемат. Новият закон също така формално разреши инициирането на национален референдум. Казвам “формално”, защото събирането на половин милион подписа в рамките на 3 месеца не е възможно дори и в САЩ, където в повечето случаи се ползват професионални фирми за събиране на подписи. Има един пункт, в който обаче действащият закон влоши значително условията за пряко участие. Това е изискването за кворум-участие: за да бъде валиден един местен референдум, избирателната активност трябва да е равна или по-голяма от тази на предходните местни или парламентарни избори, същото е и при националния референдум, който се равнява по активността на предходните парламентарни избори. В историята на прякото участие в Европа и по света, а тя е над 100-годишна, има много малко случаи, когато активността на референдум е била равна или по-висока от активността на избори и това е разбираемо предвид агресивните кампании на партиите и кандидатите. Изискването за избирателна активност на референдум, така както е регламентирано от настоящия закон, обрича на провал почти всеки референдуми в България, може би с изключение на тези в малките населени места. Но дори и там няма гаранции, че могат да се достигнат нивата на активност при избори. Премахването на кворум-участие и намаляване праговете за свикване на референдум са двете наложителни посоки за ремонт на настоящия закон. - Какво означава гражданска демокрация и как може тя да бъде постигната и приложена у нас? Какви са идеите ви за отзоваване на политици на изборни длъжности? - Гражданската демокрация е демокрация със значимо участие на гражданите - пряко и непряко в политически процес и то в неговата цялост - при планиране на политиките, вземане на решение, изпълнение, контрол и оценка чрез форми като обществени консултации, експертни и обществени съвети, гражданско наблюдение, референдуми, инициативи, отзоваване и др. По отношение на отзоваването, не изглежда ли логично, че така както дават власт, избирателите би следвало да могат и да я отнемат, когато техният избраник ги предаде. Разбира се, това е една крайна мярка - „пушката зад вратата на фермера”, която не му трябва в ежедневната работа, но когато се появи нужда, е под ръка...Сравнението е на американския президент Удроу Уилсън. Преди месеци латвийците гласуваха за отзоваване на своя парламент на референдум, с което показаха нетърпимостта си към нивата на корупция и неефективност. Отзоваването обаче е възможно при мажоритарно избираните длъжности, които в момента са само президент и кметове. Визитка Даниела Божинова е изп. директор на „Българско сдружение за насърчаване на гражданската инициатива” (БСНГИ) и съпредседател на ПП „Зелените”. Родена е на 27 ноември 1960 г. в Бургас. Завършва арабистика и английска филология в СУ „Св. Климент Охридски”, специализира „Международно право и външна търговия” в УНСС- София. Владее шест езика - английски, арабски и руски, немски, италиански и френски. Работи в Северна Африка, а след това като регионален директор на програми на САЩ за развитие на гражданския сектор в България. През 2010 г. печели стипендия „Фулбрайт” за защита на изследователския проект „Овластяване на гражданите чрез механизмите на пряката демокрация - гражданска законодателна инициатива, референдум и инициатива за отзоваване на политици на изборни длъжности”. Вицепрезидент на „Демокраси Интернешънъл”, международна неправителствена организация, основана в Брюксел. politika.bg |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
http://bnt.bg/bg/news/view/61816/debatyt_za_burgas .... |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << >> |