Форуми

Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
24 окт 2011: 23:14
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Бургас – велосипедният град на България

Бургас да се превърне във велосипедния град на България – тази съвместна идея на граждани и Общината, започнала своята реализация през първия мандат на кмета на Бургас Димитър Николов, ще се доразвива активно, с конкретни стъпки през следващите 4 години. Инициативата набира все по-голяма скорост и популярност сред жителите на града. През последните две години Община Бургас изгради 8 км. велоалеи, паркинг места за колоездачите, а до 2013 г. по проект „Интегриран градски транспорт” предстои изграждането на нови 20 км. велоалеи. Придвижването с велосипед от всички квартали на Бургас до централната градска част и Морската градина с необходимата сигурност ще бъде реалност. Освен, че Бургас е град с традиции в колоезденето, все повече хора приветстват и желаят създаването на възможности за алтернативен и здравословен транспорт, който доставя и удоволствие. В контекста на философията за зелен начин на живот, велоградовете вече са част от съвременните визитки на много мегаполиси като Лондон, Париж и Ню Йорк.

Конкретният проект, който е залегнал в програмата на кмета Димитър Николов за развитие на Бургас през следващите 4 години, в контекста на идеята Бургас – велосипедният град на България, има и един много важен акцент – ще бъдат създадени нови работни места, голяма част от тях – специално за хора в неравностойно положение, които ще могат да печелят достойно, именно чрез труда си и същевременно ще се чувстват съпричастни в реализацията на нещо интересно, перспективно и важно.

Какво предстои?

Община Бургас ще закупи като начало поне 200 велосипеда. Те ще бъдат разпределени на възлови места с изградена вече велоинфраструктура. Всеки, който желае, срещу минимално заплащане ще може да ползва колело и да се придвижва по определени маршрути до основни градски точки, като след пристигане до желаната цел ще оставя ползвания велосипед на паркинг спирка. Предоставянето на велосипедите, таксуването и въобще цялостното обслужване ще бъде поверено на хора с увреждания, които обаче няма да бъдат затруднени да изпълняват този вид дейност. С развитието на проекта работните места ще се увеличават. На следващ етап ще бъдат закупени нови велосипеди, а инфраструктурата ще обхваща все повече основни маршрути. Проучвания показват, че велосипедният транспорт, след метрото, е най-бързият начин за придвижване в градска среда. Един кмет на голям град не може да обещае, че няма да има задръствания, но това, което със сигурност ще се случи в Бургас е възможността придвижването с велосипед например от Мол-а до естрадата „Охлюва” в Морската градина да става за 10-15 минути.

В определени - зелени дни, бургазлии и гостите на града ще могат да ползват наличните велосипеди безплатно.

Разкриване на нови 50 работни места.

Темата за Обещаните велосипедни алеи във форума.





Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре