Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

новини 2012

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
10 яну 2012: 10:28


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Екоминистерството отмени решение за изграждане на ветропарк край Бургас
Орнитолози са сигнализирали за опасна близост на перките до миграционните пътища на птиците

Министерството на околната среда и водите (МОСВ) отмени решение на регионалната инспекция по околна среда в Бургас за изграждане на ветропарк, съобщиха от Българското дружество за защита на птиците за БТА. Информацията е потвърдена и от екоминистерството.

Регионалната инспекция в Бургас е одобрила проект за изграждане на 11 ветрогенератора, които е трябвало да се разположат в най-интензивната част на единия от двата най-големи миграционни пътища в Европа - Виа Понтика.

За това са сигнализирали от дружеството за защита на птиците, като са пояснили, че зоната на практика представлява най-тясното място на прелетния път не само по българското Черноморие, но и по цялата ивица северно от Босфора.

Според проекта ветрогенераторните перки са щели да отстоят само на пет километра от защитената зона "Атанасовско езеро", доказана при орнитоложките проучвания като най-важното място с тесен фронт на миграция на щъркели, пеликани и грабливи птици в България.

Екоинспекцията в Бургас е одобрила проекта за ветропарка на базата на погрешно представена и интерпретирана биологична и орнитологична информация, както и поради непълна оценка за съвместимост, която не отговаря на нормативните изисквания, поясниха от сдружението.

investor.bg
Най-отгоре
maniask
12 яну 2012: 16:21
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Подземната инфраструктура на Бургас - в кадастър

Община Бургас започва работа по изработване на подземен кадастър, който ще подобри управлението на подземната инфраструктура в града. Във връзка с това днес кметът Димитър Николов свика среща с представители на всички заинтересовани страни - ВиК, EVN, Топлофикация, Бургасгаз, БТК, кабелните оператори, Агенцията по геодезия, картография и кадастър. В срещата взеха участие още зам.-кметът по строителство Костадин Марков и главният архитект Веселина Илиева.

Разработването на географска информационна система на подземните комуникации ще позволи интегрирано управление на водоснабдителната, канализационната, електроразпределителната, телекомуникационна, кабелна и газопреносна мрежа на територията на целия град. Това, от своя страна, ще намали авариите, които често възникват по време на строително-ремонти дейности именно поради липса на информация. Така ще бъдат спестени разходи както на фирмите, така и на Общината.

Подземният кадастър ще бъде изработен под шапката на Общината, но в партньорство и с активното участие на всички заинтересовани страни. На първо време ще бъдат събрани и обобщени наличните към момента данни. Още следващата седмица ще се проведе работна среща на специалисти от фирмите и общинска администрация. Пилотен комплекс при изработването на подземния кадастър на Бургас ще бъде „Зорница“ - той е с новоприет ПУП върху кадастрална карта и с приключили СМР на кабелните оператори.

Източник: http://www.burgasnews.com/component/content/article/99-malka-novina/52259-podzemnata-infrastruktura-na-burgas-v-kadastar
Най-отгоре
Уебсайт
maniask
16 яну 2012: 13:45
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Градовете улавят повече инвестиции с нова инфраструктура

Чуждите капитали потичат по строящите се магистрали



Колкото и да спорим дали София е добро място за живеене или не, статистиката показва, че освен първенството по население и по увеличение на жителите си в последното десетилетие столицата е и най-притегателният център за бизнеса и чуждите инвестиции.

И все пак капиталите вече започват да потичат по трасето на все още строящата се магистрала "Тракия": в областите Бургас, Пловдив и Стара Загора, както и в Софийска област активите на чуждестранните инвеститори са нараснали през 2010 г., донякъде и за сметка на София-град и Варна, откъдето нетно са излезли повече средства, сочат данни от балансите на компаниите, обобщени от Националния статистически институт.

"Ако се сравни 2009 с 2010 г., досега фокусът беше Варна, но после тя спада, а Бургас се увеличава много повече. Това става, защото всички смятат, че Бургас ще бъде много по-комуникативно и лесно достъпно място със София", казва Михаела Лашова, партньор в консултантската фирма за имоти Forton International.
Но иначе потреблението е това, което дърпа икономиката – тя посочва, че в цяла Централна и Източна Европа, а и не само, столиците са локомотивите за чуждите инвестиции. "Дали София е най-прекрасния град да живееш? Не е, но това не пречи всички да сме тук", казва консултантът.

През 2010 г. чужди инвеститори почти са удвоили капиталовото си участие в компании от Бургаска област до 1.6 милиарда евро, изтласквайки я на равни позиции с Варна.

Статистическите резултати може и да са условни, доколкото са въз основа на адреса на регистрация на предприятията, които може да извършват дейност на различни места, но Лашова казва, че не се разминават значително с действителността. Какви са причините?

Отливът на капитали от едни места към други е причинен от същото, което потиска потока от преките чуждестранни инвестиции към България – ребалансирането на икономиката.
Градове като Варна и Русе, в които много пари се наляха в строителството на молове, днес не са привлекателни за такива инвеститори. В Бургас, където обаче бумът в инвестициите донесе само един търговски център, в момента се изграждат нови два, общите инвестиции в които се инвестират общо около 100 млн. евро. Продажбите на имоти са се увеличили с една четвърт до почти 4400 през деветте месеца на 2011 г. в сравнение с миналата. Резултатът дори е надминал с 4% същия период на 2007, когато пазарът и на градски, и на ваканционни апартаменти беше толкова горещ, колкото пясъка на плажа през лятото.

Презастрояването в определени области е довело до ситуацията в градовете, които не успяват да привлекат нови инвеститори, смята Лашова. Според нея местните управници би трябвало да могат да прогнозират въздействието на твърде бурния и небалансиран растеж в определени сектори и да ги ограничават, за да не страдат градовете им.

Бургас изпъква малко преди да стане третият от четирите най-големи града в България с пряка магистрална връзка със София. Големите инфраструктурни проекти са най-силната реклама за инвеститорите, казват консултанти. Михаела Лашова казва, че това, което могат да направят градовете в кризата, е да се съсредоточат върху развитието на инфраструктурни проекти и обществените си пространства. "Това може да се прави по европейски програми и пари за него има. Това ще осигури по-добър доход на населението и ще подобри статуса на въпросния град като инвеститори", допълва тя.

Качеството на живот може да промени възприятието за града
Ако един град намери своето лице, местна особеност и разкаже по добър начин историята си, ще получи възможност да се отличи от останалите пред инвеститорите. Инфраструктурата е в основата на позиционирането като привлекателно място за инвеститорите, смята Иван Велков, управител на "Райфайзен имоти", който преди години е участвал в инициатива за създаването на бранд. Но той добавя и че качеството на живот, включително предлаганите услуги и забавления, могат да имат не по-малко решаваща роля. "Колкото по-емоционална е връзката с една място, толкова по-малко е значението на други фактори", казва консултантът.

Източник: <връзка>
Най-отгоре
Уебсайт
noemis
16 яну 2012: 18:14
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Днешния брой на Строителство Градът е посветен на развитието на градовете и има няколко статии за Бургас (горната е една от тях).

Бургас продължава уверено да се развива
За 4 години градът е привлякъл над 231 млн. лв. по различни програми

Бургас – най-добрият град за живеене за 2010 г.

Бургас е важен промишлен, търговски, транспортен и туристически център. Някои от производствата са единствени или определящи за страната като тъмни и светли нефтопродукти, химически влакна, пластмаси и други химически изделия; корабостроене, вентилационна и пречиствателна техника, товарно вагоностроене, рибопреработвателна промишленост. Градът разполага с добре развита пътна и железопътна инфраструктура, пристанище и летище.
По икономически потенциал община Бургас заема второ място сред българските общини. Делът на безработицата е 9.6% по данни от 2010 г.
Регистрираните на територията на Бургас фирми в частния сектор се разпределят главно в следните отрасли: индустрия, строителство, транспорт, търговия.
Икономиката има разнообразен характер, което прави региона икономически лидер и важен център за развитието на областта в радиус 150 км.

Активна политика за привличане на инвестиции

Идентичността и развитието на потенциала на едно населено място зависят най-вече от политиката, която се провежда на местно ниво. А политиката на община Бургас е насочена най-вече към привличане на инвестиции и повишаване на качеството на градската среда. Активно разработване на проекти за кандидатстване за финансиране от европейските фондове, разработване на проекти на местно ниво с цел привличане на частни инвестиции, мерки за насърчаване на инвеститорите като символични данъци и експресно административно обслужване, разработена програма за публично–частно партньорство, портал за електронни услуги, интерактивно обслужване са част от политиките на общината. Реална оценка на работата на администрацията са наградите, с които община Бургас бе удостоена през миналата година. Бургас бе обявен за "Най-зелен град в България за 2011 г." в категорията за градове с над 200 000 жители. Наградите се връчват като част от кампанията "Зелена България" на Министерството на околната среда и водите. Бургас бе отличен за активната си политика за популяризиране на велосипедния транспорт - изградените нови велоалеи, проведената кампания "Бургас - велосипедният град", проектът на общината за предлагане на велосипеди под наем и доброто сътрудничество между местната власт и гражданското сдружение "Велоклуб Бургас". Бургас спечели и Специалната награда за "Устойчиво развитие на зелената система" на фондация "Зелена община". Културен център "Морско казино" грабна престижната награда на публиката в юбилейното 10-о издание на Националния конкурс "Сграда на годината".

Инвестициите в планиране са стимул за развитие на бизнеса

През лятото на 2011 г. бе приет и влезе в действие нов общ устройствен план на община Бургас. Той бе възложен, разработен и процедиран в рамките на три години.
Планът предлага решения, които отразяват новата икономическа обстановка, натрупаните през последните 20 години транспортно-комуникационни проблеми, стремежа към създаване на единна зелена система и постигането на висок туристически потенциал. Работата по проекта стартира през октомври 2008 г. Общият устройствен план на Бургас е разработен от Гражданско обединение "Гео Щрих", дружество между "Геотехинженеринг" ООД и "Студио Щрих" ООД.
Паралелно с него през последните две години община Бургас инвестира и в разработването на подробни устройствени планове. Приети са окончателния проект на ПУП–ПРЗ на комплекс "Зорница" и актуализацията на ПУП-ПРЗ на комплекс "Славейков". Разработени са и подробни устройствени планове на индустриална зона "Българово", промишлени зони "Север" и "Юг", както и на СО Рибарско селище Ченге скеле, СО Батака, землището на с. Твърдица и на местността Ъгъла в кв. "Сарафово". Разработен е и паркоустройствен план на спортно–атракционен, развлекателен и рекреационен парк "Езерово". Целта на разработките е да улеснят привличането на инвестиции, като част от проектите са включени в програмата за публично–частно партньорство на общината.

Започва изготвяне на подземен кадастър

Община Бургас започва работа по изработване на подземен кадастър. Разработването на географска информационна система на подземните комуникации ще позволи интегрирано управление на водоснабдителната, канализационната, електроразпределителната, телекомуникационната, кабелната и газопреносната мрежа на територията на целия град. Това от своя страна ще намали авариите, които често възникват по време на строително-ремонтни дейности именно поради липса на информация. Така ще бъдат спестени разходи както на фирмите, така и на общината.
Подземният кадастър ще бъде изработен под шапката на общината, но в партньорство и с активното участие на всички заинтересувани страни. На първо време ще бъдат събрани и обобщени наличните към момента данни. Още следващата седмица ще се проведе работна среща на специалисти от фирмите и общинска администрация. Пилотен комплекс при изработването на подземния кадастър на Бургас ще бъде "Зорница" - той е с новоприет ПУП върху кадастрална карта и с приключили СМР на кабелните оператори.

ОУП гарантира устойчиво развитие

Развитие на мащабна зелена система, промяна на транспортната схема на града, изнасяне на производствените зони в дълбочина и отваряне на града към морето са основните акценти в новия общ устройствен план на Бургас. Идеи, които се очаква да дадат тласък на развитието на града. Наличието му е гаранция за сигурност, прогнозируемост и устойчиво развитие на града, смятат от общината.
Сред най-големите достойнства на плана са оформянето на втори административен център в комплекс "Изгрев" в района на бившата дивизия, планирането на нова промишлена зона в квартал "Комлука" и обособяването на новите жилищни квартали в посока квартал "Банево".
Създаването на оптимална транспортна схема за обслужване на градската и крайградската територия е основен приоритет на ОУП на град Бургас. Планираната балансирана инфраструктура се очаква да доведе до извеждане на тежкия автомобилен трафик извън жилищните зони, до създаване и оформяне на нови жилищни и промишлени зони и лесно достъпна транспортна мрежа, с което ще се стимулира развитието на индустриалния сектор.

Европейските проекти – възможност за развитието на града

Общият размер на договорените средства по всички финансиращи програми за периода 2008 – 2011 г. в община Бургас е 231 300 190 лв. Подготвени и успешно защитени за финансиране са 47 проекта,17 от които, на стойност 227 470 581.2 лв., са финансирани по ОП "Регионално развитие" 2007 - 2013 г., ОП "Околна среда" 2007 – 2013 г.", ОП "Развитие на човешките ресурси", ОП "Административен капацитет" 2007 – 2013 г." и ОП "Техническа помощ" 2007 – 2013 г.".
Само за последните две години започна изпълнението на двата най-мащабни проекта както за общината, така и за региона: проект "Интегриран градски транспорт на Бургас", финансиран по ОП "Регионално развитие" и проект "Изграждане на регионална система за управление на отпадъците в регион Бургас", финансиран по ОП "Околна среда". Приключи реализацията на проект за обновяване на градската среда на стойност на 10 млн. лв., вследствие на който изцяло бе обновена централната част на града и част от Морската градина.
В процес на изпълнение са още 30 проектa, финансирани по програма "Красива България", ПУДООС, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, Норвежката програма за сътрудничество за икономически растеж и устойчиво развитие в България и Румъния, Програмата за трансгранично сътрудничество България - Турция, програми на Европейската комисия като: URBACT II, "Кончерто ІІ", "Култура", "Интелигентна енергия - Европа", програма "Югоизточна Европа", ИНТЕРРЕГ ІV С и др.
В рамките на изпълняваните проекти община Бургас си партнира с над 30 европейски градове и региони, като обменя опит и добри практики по въпроси, свързани с устойчивото развитие, системи за интегриран градски транспорт, енергийна ефективност, опазване на културно- историческото и природно наследство и др.
Реални инвестиции са извършени в обекти на пътната, социалната, културната и образователната инфраструктура, ВиК мрежите, третирането на отпадъци и др., с което се подобряват както условията на живот, така и бизнес климатът в общината.

В процес на оценка са 16 нови проектни предложения

на стойност над 72 милиона. Подготвените проектни предложения адресират проблеми, свързани с рехабилитация на съществуващи и изграждане на нови водоснабдителни и канализационни мрежи в крайградските квартали и съставни селища, създаването на модерна инфраструктура в подкрепа на местната икономика, подобряване достъпа до образователни и социални услуги на населението.

Проектът "Супер Бургас"

е най-мащабният проект, който, ако се реализира, би променил коренно облика на града. За съжаление той бе лансиран в годините на криза, което на практика възпрепятства неговата реализация. Проектът предвижда отваряне на града към морето и изграждане на зона за обществен достъп в централната градска част, включваща морската гара, жп гарата и автогарата и част от пристанище Бургас-изток. Основните цели на проекта са превръщане на пристанище Бургас в логистичен транспортен център, изграждане на интермодален пътнически терминал, изграждане на инфраструктура в помощ на туризма, осигуряване на балансирано взаимодействие между пристанищните райони и градските зони, създаване на атрактивна зона за отдих, бизнес и забавление. За съжаление въпреки първоначалните намерения първата му фаза да бъде финансирана от ОП "Транспорт" той отпадна от този програмен период и за него ще се търси друго финансиране.

[ Редактирано 16 яну 2012: 18:24 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
maniask
17 яну 2012: 15:27
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Кметът Николов иска благоустрояване на Стария съд и парка пред него


Кметът Димитър Николов призовава Министерство на правосъдието да вземе мерки за ремонт и саниране на Стария съд в Бургас. Там са настанени Агенция по вписванията и още няколко държавни служби. Ежедневно мястото се посещава от стотици граждани, а фасадата на сградата, която е държавна собственост, буквално се разпада и е опасна за минувачите.

От своя страна кметът поема ангажимент с общински средства да се благоустрои и със съвременен проект да се озелени паркът пред Стария съд.

"Заедно местна и държавна власт можем да направим района по-безопасен и приятен за хората, които го посещават. В Бургас доброто ни партньорство е доказано. То даде резултат при няколко други проекта. Вярвам, че съвместно ще изпълним и този", каза Димитър Николов.

Междувременно бургаският кмет нареди да се събори опасна сграда в задния двор на Драматичен театър "Адриана Будевска". В продължение на десетилетия тя е използвана като склад за въглища. В момента е полусрутена, а едновременно с това често посещавана от клошари. Паралелно със събарянето Община Бургас ще изготви проект за благоустройство на освободения терен.

Източник: <връзка>
Най-отгоре
Уебсайт
Silhouette
17 яну 2012: 17:21
Регистриран потребител #173
Регистриран: 28 апр 2011: 00:36

съобщения: 13
радвам се като чувам това и се надявам държавата най-накрая да обърне вниманието си към тази сграда .... но , въпросната полусрутена постройка, въпреки че е малка е с доста красива каменна фасада и орнаменти, до колкото знам първоначално преди много време се е използвала за тъмница на временно задържани лица чакащи съд. Постройката е стара колкото съда, а нищо чудно дори да е и по-стара .... незнам вие какво мислите...
Най-отгоре
vasi.mincheva
21 яну 2012: 21:59
Регистриран потребител #202
Регистриран: 28 май 2011: 23:48

съобщения: 493
Електронен прием премахва висенето по опашки в детските заведения
<връзка>
Най-отгоре
maniask
25 яну 2012: 12:20
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Костадин Марков: 30 милиона лева са средствата в капиталовата програма на община Бургас за тази година

25 януари 2012 | 10:54 | Радио "Фокус" - Бургас


За важните инфраструктурни проекти, които ще бъдат изпълнявани в Бургас през настоящата 2012 година Радио „Фокус” Бургас разговаря със зам.-кметът по строителството в общината Костадин Марков.

Фокус: Г-н Марков, след месец ще бъде приет бюджета на община Бургас. Гарант за устойчивото развитие на Бургас е неговото мото тази година. Кметът Николов обаче каза, че приоритет ще са образованието, социалната дейност и здравеопазването. Какви са средствата за капиталовата програма в тазгодишния бюджет?
Костадин Марков: Средствата в капиталовата програма са около 30 милиона лева. Разбира се, с уговорката, че капиталовата програма, освен чисто строителни обекти, които хората са свикнали да виждат в нея има и закупуване на основни средства, апаратури и обзавеждания, автомобили за определени служби на общината и т.н. за това и така се казва бюджетът „Бюджет на устойчивото развитие”, точно защото запазваме темпото на строителството в град Бургас. Освен капиталовата програма има и други пера, които също извършват определен тип строителство в града. Това са т.н. поддръжки. От там се изпълнява част от уличната мрежа, нейната поддръжка, осъществяват се преасфалтирания и аз много се надявам именно с това перо тази година да влезем и в кварталните пространства, междублоковите, за да може и там да се усети едно подобряване на инфраструктурата, каквото безспорно се случва в центъра на града ни.
Фокус: Всъщност не е ли именно сторителството видимата част от реализацията на бюджета?
Костадин Марков:Строителството винаги е най-видимата част като изключим подземната инфраструктура, която за съжаление не е видима, но много важна. Десетки милиона се инвестират в това. В момента около 60% е изпълнението на водния цикъл на к-с „Меден рудник”, където се променя огромна част от водопроводната мрежа, изгражда се нова, както и се подменя канализационна, КПС-та. Огромен проект е, но хората виждат само едни разкопки, след което виждат една запечатана улица. Това не е видимо, но е страшно важно. Много пари отиват за подземна инфраструктура. Най-много се харесват от видимите неща обектите от спортната инфраструктура, културните институции, които се появяват. Имаше ги досега, ще ги има и за напред. В „Меден рудник” ще има един много хубав спортен комплекс. В момента с кмета обсъждаме заданието за проектиране. Със сигурност ще има плувен басейн. Ще има и други спортове. При всички случаи ще бъде един голям хубав спортен комплекс.
Фокус: При нашият последен разговор за края на 2011 –година, казахте ,че вие сте човекът в общината който харчи парите-независимо дали са от местни приходи или евросредства. Как ще харчите тази година и за какво?
Костадин Марков: Просто кметът винаги се шегува на оперативки, че Краси Стойчев, зам.-кмет по бюджет и финанси, е по събирането на парите, а пък аз съм по харченето. Разбира се не е точно така, цялата администрация усвоява средства и не само ги харчи. Някои от тях за мен са доста разумно инвестирани, но не мога да изброя всички обекти от капиталовата програма и от поддръжките, които ще се случат. При всички случаи ще видим много нови улици, ще ги видим и в комплексите, междублоковите пространства. Ще има и много благоустрояване. Надявам се да направим и големите обекти – пробива на ул. „Струга”, спортният комплекс. Много обекти се завършват от миналата година, които са започнати.
Фокус: От центъра и основните улици през тази година общината планира строителството да се прехвърли в кварталите и населените места на града. Кои са първите обекти с които ще започнете и които са сигурни за сега?
Костадин Марков: Преди да са приключили обществените обсъждания на проектобюджет 2012 сигурни обекти няма. На този етап можем да коментираме само плановете на администрацията. Във всеки един комплекс ще се навлезе във второстепенната улична мрежа, неща, които малко са поизоставени на този етап. Има улици в много тежко състояние. При всички случаи във квартал „Възраждане” ще има изпълнени нови улици, к-с „Лазур”, ул. „Димитър Димов” ще има тежък ремонт, тъй като и ВиК ще подменят там, това е улицата покрай Морската градина. Два участъка ще бъдат преасфалтирани. Много се надявам добре да приключат обсъжданията, да ни бъде гласуван бюджетът и да направим и ул. „Струга”, също трябва да се преасфалтира.
Фокус: През тази година се очаква някои от сторителните обекти в най- големия Бургаски комплекс да бъдат приключени и да заработят за целите, за които са построени. Кои са тези обекти да ни примомните?
Костадин Марков: Много са. Млечната кухня, Социалният патронаж покрай Хлебозавода, Медицинският център, който до колкото разбрах от кмета, е с много добро оборудване, МБАЛ в к-с „Меден рудник”, продължава и строежа на църквата в комплекса.
Фокус: По време на представянето на бюджета кметът Д. Николов съобщи, че тази година започва пробивът на ул. „Струга” и това ще е втората връзка на к-с „Славейков” с града. Много граждани не могат да си го представят. Нека първо да уточним къде точно се намира ул. „Струга” откъде ще минава пробивът?
Костадин Марков: Два са обектите там. Единият е пробивът от ул. „Янко Комитов”, който достига до бул. „Струга”, минава през ръба на парка, а другият е ремонт на самата улица. И двата са много големи обекти. Пробивът започва от кроя на „Янко Комитов”, там където паякът вози автомобилите, минава покрай парка и излиза на ул. „Струга” като се качва на по-високо ниво. Сложно е изпълнението, този обект ще струва няколко милиона. Самата улица „Струга” е тази, която тръгва от кръстовището на Окръжна болница и стига до „Елпром”. Тя също ще бъде реновирана, тъй като има големи хлътвания и ще бъде ремонтирана основно през тази година. Така че обектите са два. Пробивът ще даде възможност освен през кръстовището на Окръжна болница, което е много силно натоварено в момента, потокът от к-с „Славейков” да минава и по тази улица, изкарвайки го на ул. „Струга”. Това разбира се ще натовари много „Елпром” от друга страна, но пък точно заради това се работи и за другият обход, надлезът който ще бъде през „Кроношпан” или надлез „Запад”.
Фокус: Това че частна фирма отпусна 1 милиона лева за да се направи този пробив ли ви помогна да реално да започнат действията в тази насока и всъщност колко ще струва това на бюджета на общината освен дарените средства, като се има предвид ,че улицата ще трябва да бъде реконструирана?
Костадин Марков: Безспорно парите, които отпуска фирмата са ни в голяма помощ. Това е обект, който обаче е планиран доста отдавна в нашата стратегия за развитие на инфраструктурата на града. Въпреки това дължим благодарност на фирмата, която помага по този начин за инфраструктурния проект. Разбира се тя има интерес този пробив да се случи. Ако всички реагираха по този начин щеше да ни е много по-лесно да съвземем инфраструктурата.
Фокус: Кога бургазлии да очакват ,че този втори път за „Славейков” ще е готов?
Костадин Марков: Могат да очакват, че ще го започнем тази година. Моята прогноза е, че обектът ще се изпълнява минимум две години. Доста сложно съоръжение е, особено повдигането над кота 0 и връзката с улица „Струга” ще бъде сложно изпълнение.
Фокус: Активно се заговори за строителството на първият реален обход на Бургас, пътен възел „Запад”. Тепърва започва преместването на подземната инфраструктура при товарна гара и Кроношпан. От вашата практика ,кога може да бъде готов този обход и може ли при неговото строителство да се разчита на държавни средства?
Костадин Марков: При всички случаи за този обход ще се разчита на помощ от държавата. Единственото реално нещо, което в момента се случва там е изместването на инфраструктурата, за което е избран изпълнител и започват строително-монтажни работи.
Фокус: От години се говори ,че Бургас ще усвоява нови жилищни територии.- между Капчето и кв. Горно Езерово, Кьошето. Има ли някакво развитие в тази посока? В страните, от които вече сме част първо в такива територии се започва с инфрастркутурата- вода, канал, пречиствателни станции, пътища и едва тогава започва с същинското строителство на жилищните сгради, Ще бъдем ли свидетели на нещо подобно или по стара българска традиция първо ще сторим и след това ще се търсят инвестиции в инфрастуркутра?
Костадин Марков: Самият Общ устройствен план на Бургас, който вече е приет, дава ясна регламентация кои жилищни зони на града ще се развиват. Самата градоустройствена процедура за Кьошето е пред приключване. Там говорим за Подробен устройствен план. Мисля, че сроковете за обжалване изтекоха. В момента предстои съгласовка в едно от министерствата. След 5-6 месеца там ще може да се проектира инвестиционно. Територията около Капчето също имаше предвидена някаква жилищна зона, но това не е в никакъв случай най-голямата част, която се дава за развитието на жилищното строителство. По-скоро около кварталите Банево и Ветрен ще се усвоят територии, където градоустройствените показатели ще предлагат едно доста ниско строителство с много въздух, което да даде възможност и Бургас да има един квартал с ниско застрояване, с много хубаво местоположение. Там районът е разкошен, има минерална вода. Надявам се след като отмине кризата Бургас да се развива натам. Около морето няма накъде. Вече има Подробен устройствен план на Крайморие, има Кьошето , Сарафово, около Бургас е плътно застроено. Надявам се да предпазим Отманли от застрояване. Аз не виждам опасност, тъй като при тази администрация няма как да се случи, но се надявам в годините след това да бъде опазена тази местност от презастрояване. Единственият изход за жилищно строителство е може би около Мандренското езеро, нещо за спорт и рекреация и Банево и Ветрен. По принцип наистина преди години се е работило по този начин – ето ви едно парцелче, застроите си го, пък после ще правим градоустройства, общи устройствени планове. В момента нещата са канализирани. Винаги първо се прави Общият устройствен план, след това ПУП-ове, които регламентират ясно инфраструктурата и след това вече инвестиционното проектиране. Съгласен съм, че до момента нещата бяха объркани, но тази администрация имаше волята и го направи, сложи ред. Ако ме питате имаме ли сили всички изброени територии да им изградим инфраструктурата, аз ви казвам, че нямаме, но не и необходимо. ОУП просто дава възможност тези територии да се усвояват. Вече на мен ми се иска с партниране на частния бизнес, в зависимост от нуждите на пазара, от жилища или някакви промишлени производства, тези територии постепенно да се развиват. Важното е, че ще се развиват регламентирано. Но нито община Бургас, нито държавата на този етап, според мен, могат да на този етап да изпълнят инфраструктурата на цели комплекси, преди там да бъде заявен инвестиционен интерес. Много ми се иска да се дадат форми, с този бъдещ закон, който приема парламента за публично-частното партньорство, който да ни даде възможност да си партнираме с частни предприемачи и по този начин да облекчим бюджетът на община Бургас и всъщност да спестим пари от бургаските данъкоплатци. Това означава да облекчим бюджета на община Бургас.
Фокус: Времената са трудни, думата криза я чуваме постоянно и то вече няколко години по ред. Може ли общината да си позволи да стори общински жилища. Така хем ще се осигури работа на строителните фирми, хем и ще печели от тази дейност, като част от жилищата може да се продават, други да се ползват за социална политика за настаняване на социално слаби или млади семейства при нисък наем?
Костадин Марков:Залагаме на варианта със строителство на общински жилища. Ако законът го позволява може би продажбата. По-скоро предполагам, че ще продаваме остарелият жилищен фонд на настанили се хора, а с новите жилища ще покриваме социалните нужди на града. В момента изготвяме такава програма съвместно с шефа на общинската собственост и ще я предложим на кмета и Общинския съвет, но още тази година ще започнем да работим по нея.
Фокус: Какво предстои в строителството на училища и детски градини и ще има ли такова или продължавате с основните ремонти?
Костадин Марков:Това е първият кмет и първата администрация, които си позволиха да изграждат нови детски градини, които си позволиха да инвестират толкова в образователна инфраструктура. Ще продължим и със строителството на нови, мисля, че има две нови детски градини, заложени в капиталовата програма, както и с основните реконструкции и ремонти на съществуващи вече такива. Там наистина са заделени много средства и си мисля, че в края на този мандат бургаските детски градини и училища ще изглеждат по съвсем различен начин, особено за хора, които не са били за дълго време в Бургас. Те оценяват винаги на-много това, което се е случило. Може би пред очите ни плавно се случват промените и ние свикваме с тях, но един бургазлия, когато години не бил в града си, когато се върне реакцията му е затрогваща.
Фокус: Продължавате ли със събарянвето на металните гаражи и инвестициите в изграждането на пракоместа и къде?
Костадин Марков: продължаваме разбира се. Хубавото е, че не ги събаряме просто за да бъдат съборени, а събаряме там, където имаме инвестиционни намерения. Т.е. има заделени средства за да се получи облагородяване, създаване на нови паркоместа и въобще промяна на района, който до момента е бил в тези тенекиени гаражи. Основно разбира се това се случва в к-с „Меден рудник”, където има и най-много такива гаражи. Всяка една улица, която изпълнява община Бургас се обследва и при възможност около нея се изграждат и паркоместа. Вяска година паркоместата, които се изграждат са хиляди.
Фокус: Кои са сигурните обекти в спортната инфраструктура освен големият спортен к-с в Меден Рудник?
Костадин Марков: Най-хубавото е, че не мога да ги изброя всички. Ще има много спортни игрища. Започва да се строи спортен комплекс в „Изгрев”. Общината предостави терен на частно лице. Няма да има квартал в Бургас без съответната спортна инфраструктура. Даже ако има национална класация по брой игрища на глава от населението съм убеден, че сме я повели.
Виолета ДИМОВА

Източник: <връзка>
Най-отгоре
Уебсайт
DENIS
25 яну 2012: 15:22
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263


Италианци започват мегапроект в „Лукойл“ за $1,5 милиарда

[ Редактирано 25 яну 2012: 16:01 ]
Най-отгоре
maniask
25 яну 2012: 16:22
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Днес само хитови новини, направо да не повярва човек. :)
Най-отгоре
Уебсайт
Отиди на страница       >>