Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

ВКЛЮЧИ ГРАДА 2012

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
22 мар 2012: 22:38
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

ФЕСТИВАЛ ЗА СЪВРЕМЕННО ИЗКУСТВО




Официална страница: http://www.vkluchigrada.com

Ден преди фестивала.












Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
23 мар 2012: 18:35
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Днес по обяд общо взето нямаше кой знае какво за гледане - на повечето места едва сега започваха да нареждат експозициите.















Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
24 мар 2012: 18:34
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

ВКЛЮЧИ ГРАДА - ОГНЕНА МАГИЯ





ВКЛЮЧИ ГРАДА - ТОПКИТЕ



Провокират фантазиите ви във „Включи града"



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
03 апр 2012: 15:13


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Уъркшоп, мастърпийс, пърформанс и инсталация

Автор : Веселин Максимов <електронна поща>

Редовете, които ще прочетете по-долу, са израз на художествена измислица, вдъхновена от истинския живот. Всяка прилика с реално съществуващи събития, парични суми и творчески хрумвания е напълно случайна.

Подгответе идеен проект и кандидатствайте с него за пари от културната програма на Европейската комисия.
Още преди да се захванете с писането, трябва да сте наясно, че името трябва да е някакво взривяващо, от него трябва да струи мощна енергия, така че да разтресе като ток еврочиновника с осемкатова гуша, когато той посегне към него.

Разни елементаризми, като „Крали Марко – истински герой?”, „Жената-котка Бастет в Странджа?” или „По маршрута на шхуната „Горянин” изобщо не са вървежни. Ми провинциалнички са си и това е. Друго си е „Изпържи си мозъка”, „Разбий града”, например. А най-адската маниащина е „Уърлд пачанга – бабите в Бродилово”.

ЗАДЪЛЖИТЕЛНО: В проекта трябва да съществуват думите „устойчиво развитие”, иначе нямате никакъв шанс!
Веднъж получили парите за фестивала (1 милион лева за три издания, едното от които се поема от местната администрация), свиквате журналисти, за да им обявите най-новата и разтърсваща идея, с която вашият град ще изгрее на културната карта на Стария континент и света: фестивала „Мегамиксус Перцептикус”.

По време на пресконференцията, на попиталите какво означава това на български език, подхвърлете насмешлив поглед, демек „Ебати цървула, не знае елементарни неща”.
Бъдете сигурни, че той ще млъкне веднъж завинаги, българските репортери изпитват панически ужас, ако някой дори заподозре истинското им ниво на мироглед и каквато и да било култура.

А ако някой, все още ненапълно зашеметен от гръмката идея за световна слава, се осмели да зададе въпрос колко струва целият масраф, убедено оповестете най-много 400 хиляди, на кого му пука и без това никой няма да научи точната цифра.
Трябва да съберете участниците. Как става това? Ясно ви е, че всеки нормален артист, певец или какъвто и да е творец с талант ще ви поиска хонорар.

Не се излагайте, как така ще давате пари на разни таланти, всеки лев е отвоюван от Европа с пот на чело. Вашата пот! Елиминирате всякакъв интерес от страна на стойностните горепосочени с обяснението, че това е алтернативен фест, АЛ-ТЕР-НА-ТИ-ВЕН!
И никой от настървените зрители няма да се впечатли от жалките им конвенционални умения да пеят, свирят, играят театър и други подобни пошлотии.

На вас ви трябва нещо невиждано!
Затова се обаждате на 80 до 100 училищни кръжока, привиквате и около трийсетина извънкласни форми на артистичен живот, строявате ги в две редици и произнасяте пред тях магическата дума „кастинг”.

От нея по-голямата част от тях се разтреперват и изпаряват, смачквате на пюре останалите след този естествен подбор и сред тях си избирате тези, които са готови на всичко за смешни пари, само и само да ги напишат в рекламната дипляна.
Освен тях ви трябват четири-пет имена, които поради кой знае каква причина вече са били споменавани повече от веднъж в която и да било медия, на тях обещавате вече по-големи суми и всичко е готово.

Добре е фестивалът да бъде поне тридневен. Така се създава чувство, че вашето творение с лекота ще удари в земята онези аматьорчета от Карнавала в Рио или другите некадърници от „Марди Гра” в Ню Орлиънс. Правите още няколко пресконференции, за да обявите всички тези важности, записвайки ги в разходния отчет е като „реклама в местни медии” и сте готови за действие.

На последната среща с омаломощените от новини и емоции журналисти обяснявате увлекателно, че жителите на града, които се осмелят да гледат фестивала, ще бъдат зашеметени от мастърпийси, уъркшопове, пърформанси и инсталации. „Не ВиК или електрически инсталации”, шегувайте се освободено, но добронамерено с тях.

Разположете различните сцени от „Мегамиксус Перцептикус” на голямо разстояние една от друга, за да създадете впечатление, че „целият град е сцена”.
За кръжочниците и самодейците, които ще се представят на различните места, не берете грижа. Те и без това ще се стараят, децата, това е един от малкото им шансове да ги видят и други хора, освен родителите им, пък и техните изпълнения ще хванат дикиш – зрителите, колкото и да са малко, усещат кога някой играе със сърце.

На няколкото по-обемисти тъпотии, родени от алкохолни кошмари или творческа абстиненция, дайте името „Арт инсталации”.
Ако имате боядисани в ярко електриково продълговати балони, вързани за стряхата на някоя обществена сграда, наречете ги „Сънят на октоподите”.

Десетината тромави роботи, направени от ръждясали варели и всякакви други технологични отпадъци, задължително трябва да се казват „Камера футура”.
Най-ефектно ще бъде чисто голи мъж и жена, застанали като статуи един до друг, да кръстите „Човек 21”.

За да е по-скандално и абстрактно, ги поставете в началото на алея в градския парк, по която майки ежедневно разхождат малки деца. Проблем ще ви е само, че фъстъците ще питат какво е онова, дето стърчи или виси (според случая), а и свободно шляещи се кучета могат да препикават арт инсталацията от време на време и да свалят от нея бронза, с който са намазани телата.

Задължително ви трябват и пърформанси. „Пърформанс” е, примерно будещ смразяващ ужас клоун, който на кокили върви из главната улица. Зад него не по-малко страшно на вид, неопределимо същество бута количка, в която има походна кухня с пушещ комин. От походната кухня сегиз-тогиз излизат звуци с височина минимум 120 децибела, които наподобяват йерихонска тръба, струг с цифрово управление или предсмъртен рев на Годзила.

За подсилване на впечатлението зад всичко това може да се влачи огромен бял балон. Подобен на тези, дето са били издигани в английското небе, да пазят Лондон от самолетна атака през Втората световна война.

Разбира се, гореописаното са само щрихи, въвеждащи ви в изкуството да си направите алтернативен фестивал със спечелени от Европа пари.
Счетоводители, следящи отблизо артистичния и фестивален живот, твърдят, че на всичко дотук сметката излиза къмто 40 000 лева.

Е, кво му плащате?
Хем 40 000, хем пърформанси, хем уъркшопове, хем инсталации.
Мастърпийс, бе!

desant.net
Най-отгоре
WarKiller
03 апр 2012: 15:26


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
Въпреки, че принципно Веско Максимов ми е доста дразнещ с повечето от нещата, които пише и с на моменти супер идиотските заглавия, които слага в Дарик - този път определено е прав.

Интересно ми е колко официално е струвал този фестивал? Колко е била субсидията по европрограмата?
И ако обявят разходи за повече от 20-30 000 лева - някъде нещо е потънало сериозно.

"Фестивалът" беше направен от шепа доброволци и чист ентусиазъм. За 90% от нещата не се изискваха почти никакви средства...
Честно казано на повечето от нещата се радваха единствено децата и техните майки, което пак не е малко, но въпросът с дадените пари за това нещо е интересен.

И да. Максимов е прав и за супер простотията с използването на думи като "пърформанс" и "уъркшоп".
Принципно не съм фанатик на тема "вън чуждиците от български език" и съм ок с доста от тях, но когато се прекалява - вече е дразнещо. Особено когато има достатъчно подходящи думи на български като "представление/изпълнение" и "работилница" или дори "секция за".

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
vasi.mincheva
03 апр 2012: 22:47
Регистриран потребител #202
Регистриран: 28 май 2011: 23:48

съобщения: 493
"И ако обявят разходи за повече от 20-30 000 лева - някъде нещо е потънало сериозно."
За всеки един разход трябва да имат документи, които да представят. Освен това, всяко едно похарчено евро трябва да първо да бъде описано във финансовата част на проекта при кандидатстването, при получаване на парите, както казах по-горе да има разходни документи и да съответства на последващите доклади. Да не говорим, че при евентуална проверка и откриване на каквато и да била нередност това ще е много голям минус за нас. Така, че в наш интерес е всичко да е чисто и прозрачно. Да не говорим, че не е чак толкова лесно да ти потънат едни пари по подобни програми.
Забравих да добавя, че на първото тримесечие се идва на мониторинг. Така, че пак си помисли дали да крадеш!

[ Редактирано 03 апр 2012: 22:49 ]
Най-отгоре
WarKiller
03 апр 2012: 23:35


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
На хартия е така, но и двамата знаем, че за всичко има начини за заобикаляне...
Според теб колко струваше това нещо? Като имаш в предвид, че от първа ръка знам (а мисля, че беше и видно), че 90% от участниците не са взели и 5 лева и нещата опират до чист ентусиазъм.

Някъде бях чул или прочел за нещо от сорта на 800 000 лева за 2 издания... Респективно 400 000 за това нещо?!?!?!

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
vasi.mincheva
03 апр 2012: 23:53
Регистриран потребител #202
Регистриран: 28 май 2011: 23:48

съобщения: 493
На хартия и на практика! Това не съм си го прочела в някой учебник. Нямам идея какво е представлявал фестивалът, просто не бях тук. Освен това, ако участниците така са се съгласили- си е тяхна работа. Но определено има как да се изхарчат толкова пари! Сега, това че ние все гледаме с недоверие е съвсем друг въпрос. Ако толкова те интересува как точно са похарчени парите отиди в общината и разгледай целия проект заедно с финансовата част. Може да се изненадаш! :)
Най-отгоре
WarKiller
04 апр 2012: 11:10


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
И на практика не е чак толкова трудно да се заобиколи. :)
За "фестивала" - не си изпуснала много.
За участниците само добри думи. Хората показаха ентусиазъм и желание, което винаги е похвално.

Но ако трябва да продължим темата за парите... Продължавам да се чудя кое точно може да е струвало общо около 400 000 лева. Спрейовете на графитаджиите? Електричеството за светлинните ефекти във Флората и озвучаването? "Арт-инсталацията" (?!?! хахаха) с летящите риби на моста? Фантоматите, които май така и никой не разбра каква им е идеята?

Всичко покрай този "фестивал" лъхаше на отбиване на номера. И пак казвам - проблемът не е в хората, които вложиха времето и желанието си да направят нещо... Проблемът е, че не мога да повярвам, че за подобно събитие са се дали не малко пари.
Ще се повторя пак, но това, което видях аз в трите дни не може да е струвало повече от 30 000 лева.

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
ssaraksh
04 апр 2012: 14:44
Регистриран потребител #265
Регистриран: 10 сеп 2011: 16:30

съобщения: 36
От участници знам че са взели суми от порядъка на 500 лв, а цялото нещо е било около половин милион, Къде са отишли парите - не са в авторите, това е сигурното. Да не говорим кои бяха тези автори които въобще знаеха по-отрано за това мероприятие. Доста гнили неща имаше покрай тоя фест, надявам се за следващата година да е по-добре, но засега това беше отбиване на номера и "усвояване на едни пари"
Най-отгоре
Отиди на страница       >>