Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

Инфраструктура

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
05 ное 2008: 23:51


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
Строежът на пътния възел "Бургас-Средец-Созопол" сигурно ще започне през следващата година, става ясно от писмо на министър-председателя Сергей Станишев до народните представители от нашия избирателен район.

В него премиерът пише, че ако предложението на национална агенция "Пътна инфраструктура" за допълнителен кредит от 10 милиона лева бъде одобрено от Министерството на финансите и и община Бургас изпълни дейностите по дофинансирането, изграждането може да започне през 2009 година.

Преди началото трябва да бъдат решени и подробностите с осигуряването на строителната площадка. Според народният представител Румен Ангелов, този проект за пръв път категорично обедини бургаските депутати в парламентарно лоби, от което ще спечелят всички граждани.

burgas24.bg
Най-отгоре
dolphin_bs
06 ное 2008: 11:49
Регистриран потребител #27
Регистриран: 15 окт 2008: 10:07

Местоположение: Бургас
съобщения: 82
Кметът и пич,за разлика от Сергей Станишев!!!
Най-отгоре
noemis
19 ное 2008: 14:36
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Квартал “Победа” в Бургас с канализация до края на 2009 година

www.burgasinfo.com
19.11.2008 13:03


Канализационната мрежа в бургаския квартал “Победа” ще бъде изградена и ще започне да функционира най-късно до края на 2009 година. Това съобщиха на пресконференция представители на австрийската компания “Alpine Mayreder Bau GmbH” - изпълнители на “Интегриран воден проект за град Бургас”. Канализационната мрежа е с обща дължина 6 500 м и ще обхване 24 улици в квартала. За изграждането й са необходими минимум 6 месеца, като най-вероятно подготвителните работи ще започнат в края на тази година, уточниха от компанията.

Проектът се реализира съвместно от община Бургас, ВиК-Бургас и Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Финансира се по Програма ИСПА на Европейския съюз и чрез заем от Европейската банка за възстановяване и развитие. Средствата за домовите отклонения обаче са поети от общинския бюджет, тъй като не са предмет на грантова схема. За тази година общината е отпуснала 360 000 лева за целта, уточни зам.-кметът по строителство Костадин Марков.

Изграждането на канализация в квартал “Победа” е един от трите подобекта в Лот 2 на “Интегриран воден проект за град Бургас”. Другите два са подмяна на канален клон на улица “Поп Грую” в комплекс “Лазур” и изграждането на тласкател за канализационна помпена станция. Лот 1 на проекта обхваща 9 подобекта за възстановяване и рехабилитация на водоснабдителната мрежа в региона. Общо в 12 подобекта до момента са инвестирани 2 милиона евро.
Третият Лот предвижда реконструкция на пречиствателната станция за отпадни води в Бургас. До момента са приключили 60 % от строителните работи, обектът ще бъде готов до края на 2009 година. Общата стойност на целият проект е 21 млн евро.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
26 ное 2008: 11:43
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Ускоряват проектирането и строежа на обходите на Бургас
Министър Петър Мутафчиев и кметът Димитър Николов обсъдиха транспортните проблеми на морския град


17/11/2008
stroitelstvo.info


Карта на проекта с трите варианта с девет сценария за движение на обхода на Бургас можете да видите или изтеглите от ТУК.

Ще трябва час по-скоро да се приключи с проектирането и да се започне строителството на обходните пътища на Бургас. Това решиха в началото на ноември в София министърът на транспорта Петър Мутафчиев и бургаският кмет Димитър Николов.
Повод за разговорите е решението на правителството да ускори завършването на магистрала "Тракия". С финализирането на проекта трафикът в Бургас ще стане няколко пъти по-интензивен, което изисква и ускоряване на проектирането и строежа на обходни пътища.
Местоположението на Бургас е особено заради езерата и морето и около града не може да се изгради класически обход. Предложени са три варианта за околовръстен път с девет сценария на провеждане на движението.
Най-ефектният от тях е прекосяването на Бургаското езеро (Вая) с естакади. При него обходът на Бургас започва от пътя от Сарафово, след Атанасовското езеро. Шосето се извежда покрай Лозово, нефтокомбината и достига до езерото Вая, което се пресича с надлез и мост, като общата им дължина е 2400 метра, а самият мост е 900 метра. След преминаването на езеротопътят е през "Меден рудник" и излиза на разклона за Созопол.
Министър и кмет разговаряха и за изграждането на обхода от Ахелой към Слънчев бряг, както и за начините за облекчаване на трафика за Турция през Малко Търново.
Сред обсъдените теми бе и тази за развитието на градската жп мрежа в Бургас, която да се реновира така, че да обслужва и вътрешноградски маршрути, например между " Меден рудник" и центъра. То ще бъде възложено от общината на екипа на архитектурната фирма "Геощрих", който в момента изработва общия устройствен план на града. Министър Мутафчиев пое ангажимент да възложи на експертите от Национална компания " Железопътна инфраструктура" да обсъдят възможностите крайградската железница да облекчи градското движение, както и да се оптимизира пътникопотокът между града и летището.
Бъдещето на магистрала "Черно море" обсъдиха също транспортният министър и бургаският кмет. Петър Мутафчиев ще съдейства пред Национална агенция "Пътна инфраструктура" за бързо стартиране на процедурата за проектирането на магистралата и възлагането на ОВОС, които ще отключат реализацията на проекта.

Автор: Ирина ГЕНОВА

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
29 ное 2008: 15:26
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Бургас спечели 4 от 4 подадени проекта по ОП „Околна среда”

Източник: News.Burgas24.bg
29.11.2008




На 27 ноември Комитетът за наблюдение на Оперативна програма „Околна среда" реши безвъзмездно финансиране да получат още два бургаски проекта. Първият е на стойност 17 млн. лв., които ще се изразходват за рехабилитация и разширение на водоснабдителната и канализационната мрежа в к-с „Меден рудник". Вторият проект печели 6.5 млн. лв. за изграждане на канализация в кв. Долно Езерово и тласкател до Пречиствателна станция за отпадни води /ПСОВ/ - Бургас.
Така одобрените проекти на Община Бургас по ОП „Околна среда" станаха 4 от 4 подадени. Общата им стойност е близо 25 млн. лв. За сравнение - 15 млн. лв. бяха заложените собствени средства в капиталовата програма на Община Бургас за цялата 2008 г.

Припомняме ви, че преди две седмици бе дадена зелена светлина на другите два бургаски проекта по ОП „Околна среда", на обща стойност около 900 000 лв. Единият - за изготвяне и съгласуване на интегриран проект за изграждане на съвременна водоснабдителна мрежа и пречиствателна станция за отпадни води на кв. Горно Езерово. Другият - за изготвяне и съгласуване на проектна документация за изграждане на съвременна водопроводна и битова канализационна мрежа на с. Рудник, както и за битова канализационна мрежа на м.с.Черно море.

Предстои подписването на договори с управляващия орган Министерство на околната среда и водите и избор на изпълнители за 4-те бургаски проекта.



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
02 юни 2010: 15:45


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
Бургаският квартал Долно Езерово може да остане без канализация

* Увеличаване на шрифта
* Намаляване на шрифта
* Принтиране
* Препоръчване на приятел

от 02.06.2010, Автор: Строителство.инфо
[5 прочитания]
Бургас рискува да изгуби над 6 млн. лв. европейски средства, спечелени по оперативна програма "Околна среда", заради протести на жители на квартал Долно Езерово, предупреждават от общината.

Те не желаят да платят по 306 лв. за изграждането на домови отклонения към къщите си. Независимо къде се намират, по закон домовите отклонения са частна собственост и поради тази причина те не могат да се финансират от европейските фондове.
Ако цялостният проект не се изпълнява съобразно предвидените срокове, европейските институции могат да спрат парите по него.

Напрежението в Долно Езерово ескалира, след като стана ясно, че преди няколко дни жители на квартала са лягали пред багерите в опит да възпрепятстват изпълнението на проекта. Протестът им се е състоял на улица "Пиргос".

Община Бургас подготви и спечели перфектен проект по ОП "Околна среда", на стойност над 6 млн. лв., с което ще се реши един от най-важните проблеми на квартала.
В момента домовете там са със септични ями или с нерегламентирани връзки, които изливат отпадните води в езерото Вая.
Първа копка за изпълнението на проекта направи лично еврокомисарят Павел Самецки по време на визитата си у нас в края на миналата година, припомнят от общината.

Конкурсът по Закона за обществените поръчки за строителство на обекта бе спечелен от фирма "Торкрет" ЕООД.

Проектът предвижда изграждане на канализация в квартала и канално-помпена станция с тласкател до пречиствателна станция за отпадни води - Бургас.
Новата разделна битова канализация ще бъде с обща дължина 10 км.

Освен живота на стотици семейства, проектът ще подобри състоянието на околната среда чрез ограничаване заустването на отпадни води в канавки и дерета извън съществуващата схема за пречистване на отпадните води в Бургас.

Община Бургас не може да задължи жителите на Долно Езерово да финансират изграждането на домовите си отклонения. Хората имат избор - или да се включат в канализацията, или да останат на септични ями.
Няма как всеки собственик сам да закупи материали и да се свърже с главния канал, тъй като в проекта има стриктни европейски норми, надзорът не разрешава индивидуални прокопавания, а фирмата изпълнител се подписва под съответните гаранционни срокове за цялостното изграждане на канализацията.

Изпълнението на проекта напредва, но не може да приключи, докато не бъдат изградени споменатите домови отклонения, чието заплащане е задължение на собствениците. Според европейските изисквания пет години след приключването на проекта не може да се извършва прокопаване по канализацията.

Община Бургас вече е осигурила над половин милион лева, с които е съфинансирала проекта и няма как да поеме домовите отклонения за частни имоти.
Проведени са разговори с фирмата изпълнител, за осигуряване на разсрочено плащане за домовите отклонения и договаряне на възможно най- ниски цени. Хората сами ще могат да посочат за колко месеца биха могли да изплатят сумата. Тя покрива единствено материалите и труда, а изпълнителят не калкулира печалба.

Община Бургас призовава жителите на Долно Езерово да помогнат за изпълнението на проекта за изграждане на канализация. За първи път кварталът има възможността да се прости със септичните ями.


<връзка>
Най-отгоре
blago84
03 юни 2010: 08:08
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Няма ли механизъм, с който да ги задължат? То бива бива селяния... ама това...
Най-отгоре
ji
22 юни 2010: 15:53


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
Отпадните води на Сарафово вече няма да се изливат директно в Черно море

Община Бургас приключи изпълнението на проекта "Разширение на ВиК и ел. мрежи в кв. Сарафово, КПС с трафопост". Изградена е канално-помпена станция, в която постъпват отпадните води от канализационната мрежа на жилищния квартал. Чрез тласкател с дължина 5600 м. те се отвеждат в Пречиствателна станция за отпадни води - гр. Поморие.

Реализираният проект има изключително важно значение, както за жителите на Сарафово, така и за подобряване на екологичната обстановка в Бургаския залив. Досега канализацията на квартала се изливаше чрез дълбоководно заустване директно в Черно море и силно замърсяваше района.

Обектът е на обща стойност 2 474 200 лв. Строителството стартира преди няколко години. Предприятие за управление на дейностите по опазване на околната среда /ПУДООС/ отпусна на Община Бургас безвъзмездна помощ в размер на 500 000 лв. Проектът беше подкрепен и с около 700 000 лв. целево финансиране от републиканския бюджет. Останалите средства бяха осигурени от общинската хазна.

През 2010 г. приключиха всички строително-монтажни работи. В момента се провеждат 72-часови проби за изправността на системата. Подготвени са всички документи, необходими на държавната приемателна комисия. Предстои издаване на разрешение за ползване и въвеждане на обекта в редовна експлоатация.

burgas24.bg
Най-отгоре
ji
09 яну 2013: 14:58


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
ето нещо много интересно
европейският съюз има едни милиарди за даване и за щастие Бургас като важна точка от транспортната система в ЕС е сред градовете, които могат да получат от големите пари стига да се напъне да изработи сериозни и мащабни проекти

........

За периода 2014 - 2020 ЕК предлага инвестиция от 31.7 млрд. евро чрез CEF за подкрепа на проектите TEN-T, което включва 10 млрд. евро от Кохезионния фонд изключително за транспортни проекти в определени държави, оставащите 21.7 млрд. евро - за всички страни членки.
Инвестициите от CEF ще се фокусират върху проекти с висока стойност за целия съюз като липсващи трансгранични връзки и избягване на тесните места по трансевропейски коридори. Приоритет ще бъде даден на начини на транспорт, които са по-екологични, на използването на информационни технологии и иновативни технологии.
Европейската комисия е направила идентификация на проектите на стойност 85% от осигурения финансов ресурс от 31.7 млрд. евро по CEF. Списъкът включва няколко вида проекти:
• "хоризонтални" - иновативни системи за управление на трафика
• проекти по десетте основни мултимодални коридора
• проекти от базовата мрежа, основно трансгранични отсечки, и елиминиране на тесни места, които не са част от коридорите.

.............

Специален механизъм за проекти с подкрепа от Кохезионния фонд
За периода 2014 - 2020 г. Европейската комисия предлага 10 млрд. да бъдат прехвърлени от Кохезионния фонд изключително за TEN-T проекти. Те ще бъдат финансирани с предложените проекти по CEF за 21.7 млрд. евро по специални финансови условия. Кофинансирането ще бъде сравнимо с условията от Кохезионния фонд - до 85%.

............

България в европейските регламенти
Предложенията за проекти по Connecting Europe Facility се простират в 10 направления. От тях български обекти фигурират в коридор Хамбург/Рощок - Бургас - Пирея - Никозия, ориентация: Хамбург – Берлин; Рощок - Берлин - Дрезден - Усти над Лабем - Мелник/Прага – Колин; Прага - Острава/Пржеров - Жилина - Кошице - граница на Унгария; Колин - Пардубице – Бърно - Виена/Братислава - Будапеща - Арад - Тимишоара – Крайова - Калафат - Видин - София; София – Пловдив – Бургас; Пловдив – границата на Tурция; София – Солун - Атина - Пирея - Лимасол - Никозия. Сред предварително набелязаните участъци, в това число и проекти, свързаните с България са:
• Видин - София - Бургас/граница на Tурция - железници, като са включвани проучвания и работи
• София - Солун - Атина/Пирея - железници, включвани са проучвания и работи
• Видин - Крайова - пътища, трансграничен участък, модернизиране.
Страната ни се появява и в така наречените "Други участъци от основната мрежа". Такива са двете български трасета:
• София до границата на Бившата югославска република Македония - трансграничен участък, железници, в процес на проучвания
• София до границата на Сърбия – трансграничен участък, железници, в процес на проучвания.

цялата статия
Най-отгоре
mipopov
15 ное 2013: 11:01

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Ето нещо интересно, свързано с инфраструктурата и транспортната политика:

""План за редуциране на броя на пътните платна, премахване на 173 броя паркоместа и ориентиране на мястото към пешеходците и колоездачите бе представено от кметството на Дъблин за бул. "Liffey quays" през седмицата.

По булеварда от общо 6 ленти (бул. Сливница в София е с 8 ленти) ще бъдат запазени по една буслента и лента за автомобили. Останалото ще бъдат вело и пешеходни алеи.

Проектантите Фъргъс Браун и Дейвид Джордан коментират: "Считаме, че навсякъде където пространството е ограничено приоритетът трябва да е в следния порядък - пешеходци, колоездачи, обществен транспорт и на последно място - личният автомобил."
<връзка>

Та, въпросите ми са: - На нас ли не ни стиска да правим такива проекти, идиоти ли са в чужбина, лобито на използващите автомобили в Общината е много голямо, специалистите ни ли не струват или печалбата за изпълнителите на подобни проекти е много малка?
-
-

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
Отиди на страница   <<        >>