Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

Инфраструктура

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
15 ное 2013: 12:26


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888


Ще се търси публично-частно партньорство за изграждането на контейнерни терминали на пристанищата във Варна и Бургас. Това съобщи по време на парламентарния контрол премиерът Пламен Орешарски в отговор на въпрос от Борислав Гуцанов от БСП, който попита какво планира правителството след като при управлението на ГЕРБ проектът е бил прекратен, предаде „Дневник”.

Орешарски припомни, че със средства на Европейския съюз не се финансира пристанищна инфраструктура и затова трябва да се търсят други възможности.

За изграждането на тези терминали през 2008 г. държавата подписва договор за заем с Японската банка за международно сътрудничество за около 37 млрд. японски йени (или около 226 млн. евро по тогавашен курс). С парите трябва да бъдат изградени контейнерни терминали в двете морски пристанища Варна и Бургас. Заемът е ратифициран от Народното събрание в края на 2008 г. Заемът е 20-годишен при 7 г. гратисен период и 1.4% лихва.

Правителството на ГЕРБ обаче взема решение за прекратяване на договора.

Този заем бе последният, който България можеше за ползва от японската банка заради влизането си в ЕС, коментира Орешарски. "Вместо да се възползваме, заемът беше канцелиран от ГЕРБ", допълни той. Това, според него, е довело до отчайващото изоставане на българските черноморски пристанища и е пропусната възможността да се превърнат във врата към ЕС за товарите от Русия и Централна Азия. "Така потокът им бе отклонен през пристанищата на Солун и Констанца, а модернизацията щеше да осигури и по-голямо натоварване на железниците особено след затварянето на "Кремиковци", допълни картината премиерът. "Сега може всичко да започне отначало, но при много по-неблагоприятни условия", подчерта той. Пораженията от проваления проект не могат да бъдат компенсирани лесно и бързо, но модернизирането е наложително, ако искаме да привлечем поне част от товаропотците, които сега ни заобикалят, посочи Орешарски.


<връзка>
Най-отгоре
nikolla
09 мар 2014: 18:10

Регистриран потребител #1638
Регистриран: 14 дек 2013: 23:20

съобщения: 98
Интересно защо единствените неремонтирани улици в центъра са Оборище и Асен Златаров! Там е ужас.







Снимките са от в.Под лупа
Най-отгоре
sheikh77
09 мар 2014: 19:02
Регистриран потребител #188
Регистриран: 16 май 2011: 06:42

съобщения: 347
Тоя вестник жив ли е още?

Иначе всеки ремонт се осъществява след като мине ВиК, и ествествено - да има пари заложени за съответния ремонт:)
Най-отгоре
nikolla
09 мар 2014: 19:15

Регистриран потребител #1638
Регистриран: 14 дек 2013: 23:20

съобщения: 98
Радвам се, защото там е пагубно, ако минаваш с кола (или с колело в моя случай).
Най-отгоре
nikolla
09 мар 2014: 19:16

Регистриран потребител #1638
Регистриран: 14 дек 2013: 23:20

съобщения: 98
А за вестника не знам, просто само там намерих снимки.
Най-отгоре
WarKiller
10 мар 2014: 09:29


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
Асен Златаров наистина е дроб. Това от Оборище на снимките даже е ок.
При Асен Златаров миксът от асфалт и павета е толкова готин, че на места има ями, които нито може да се заобиколят, нито да ги прекрачиш.
А тротоарите са още по-зле...

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
valen7in
23 мар 2014: 21:27

Регистриран потребител #1250
Регистриран: 03 юни 2013: 03:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 37
Един добър пример от Южна Корея. Не е нещо сложно да се направи, но едва ли някога ще имаме нещо подобно.



[ Редактирано 23 мар 2014: 21:28 ]
Най-отгоре
seagull
23 мар 2014: 21:35

Регистриран потребител #1138
Регистриран: 19 мар 2013: 22:00

съобщения: 219


[ Редактирано 07 апр 2014: 20:42 ]
Най-отгоре
noemis
23 мар 2014: 23:16
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Май не гледаш където трябва :)
Виж какво мие улицата!


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
nikolla
23 мар 2014: 23:23

Регистриран потребител #1638
Регистриран: 14 дек 2013: 23:20

съобщения: 98
Между другото магазинът за хранителни стоки на ъгъла на Гурко и Оборище прави някои гафове.

Първо там постоянно има спрени бусчета, камиончета и т.н., които зареждат и задръстват улицата, което допринася за натварването на трафика.

Второ служителите там явно не са чували за "разделно събиране на отпадъци". След всяко зареждане в казаните за битови отпадъци отиват кашони, тенекии от маслини или сирене, разни туби и т.н. (аз лично понякога си вземам тенекии от там, които жена ми използва като саксии).





Не може ли съответните органи да глобят или нещо такова.

П.П.Може да се премести в друга тема, тъй като знам, че не е за тук.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>