Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

ИНТЕГРИРАН ПЛАН ЗА РАЗВИТИЕ НА БУРГАС 2014-2020

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
09 авг 2012: 11:48


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
въпроса е че днешната среда в жилищните райони не отговаря на реалните нужди
пред моя блок колкото и да се старае човек не може да събере всички автомобили на живеещите по паркоместата
в целия квартал е така
алтернатива на спирането в градинките е да паркираш на повече от километър далеч което е абсурдно
в момента ня няколко места в града тече ремонт на междужилищни пространства кокто да осигури достатъчно места за паркиране и да направи средата приятна
просто тези ремонти са с прекалено дребни мащаби
стара загора спечелиха 8 милиона за проект за подобни дейности в един от кварталите им
за тази сума тум можеше да придадем нормален човешки вид промерно на зорница
пазенето и глобите за нарушители са следващ етап
в момента така или иначе всичко е осрано и само с едно пазене нищо няма да се оправи
Най-отгоре
vankicha01
10 авг 2012: 00:55
Регистриран потребител #332
Регистриран: 04 яну 2012: 22:58

съобщения: 27
Аз наблегнах на проблема с безработицата и увеличаване на средната работна заплата на средностатистическия бургазлия, защото без работа нищо не става - от която и да е гледна точна да погледнеш.
Човек, който няма работа, той няма самочувствие и желание за каквото и да е било друго. Пука му, че му дреме к'во става и не става около него, след като се прибере и няма к'во да сложи на масата или се чуди от кой да вземе на заем, за да си плати тока. Ей такива ми ти работи....

[ Редактирано 10 авг 2012: 01:02 ]

Най-отгоре
mitkobsmr
10 авг 2012: 02:47

Регистриран потребител #190
Регистриран: 17 май 2011: 10:15

съобщения: 66
правилно Живак.!
Абе що не направиш една Фирма за писане на ЕВРОПРОЕКТИ.
знаеш ли че Тук(в Сайта) има повече идеи от Общината и МРРБ взети заедно.

Апък и ще Огънеш някой Евро-пара.
нали Тряя някой да ги УСВОЯВА тея кинти.
нали тъй.
Най-отгоре
noemis
14 авг 2012: 18:05
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

ИНТЕГРИРАНИ ПЛАНОВЕ ЗА ГРАДСКО ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И РАЗВИТИЕ НА БУРГАС ЗА ПЕРИОДА 2014-2020 (официален сайт)

Вижте в този линк http://ipgvr.bggis.com/burgas резултатите от проучване на мнението на бургазлии, които ще бъдат представени в рамките на първо обществено обсъждане по проект "Интегриран план за градско възстановяване и развитие на град Бургас".

Самото обсъждане ще се проведе на 24 август, петък, от 9.30 ч. в интерхотел "България" (ул. "Александровска" 21, зала "Компас"). Тогава ще бъдат представени и резултатите от проведения целеви и проблемен анализ.


Резултатите в PDF формат (за архива):
burgas_ipgvr_socio_survey.pdf

Има доста разбивки по възраст и местоживеене по квартал/комплекс.
Ето някои от по-обобщените резултати (цък за по-голям размер).






















Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
10 сеп 2012: 10:36


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
На 11 септември ще се проведе второто обществено обсъждане за развитието на град Бургас. То ще започне в 9.30 часа, в зала „Компас” на хотел „България” (ул. „Александровска“ 21). На общественото обсъждане ще бъдат представени предложения за визията на Бургас за периода 2014-2020 г. Ще се презентират критериите за избор на зони за въздействие, както ипредложения за зони на въздействие, в които ще бъдат съсредоточени

проектите за градско възстановяване и развитие.Програмата на събитието включва и време за дискусия, по време на която да бъдат разисквани важните за Бургас въпроси.За участие в обсъждането са поканени представители на местната власт, неправителствени организации, предприемачи и граждани на Бургас.

Проектът „Интегриран план за градско възстановяване и развитие на град Бургас” се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие 2007-2013 г.”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.

Източник: Пресцентър Община Бургас.
Най-отгоре
green88
10 сеп 2012: 11:25
Регистриран потребител #164
Регистриран: 29 мар 2011: 20:09

съобщения: 327
Има някои мега комични отговори.

1. Най-фрапиращото е как хората оценяват състоянието на ЖП гарата. За 4 години пропътувах хиляди километри видях много гари, в това число София, Пловдив, Стара Загора, Горна Оряховица, Карлово....абе почти всички възлови гари и тези в големите градове, като изключим Варна. Честно казано най-отвратителната гара е тази в Горна, където тоалетните миришат още от перона, подлезът често става малко езеро през зимата и още, и още, а все пак Горна Оряховица е най-големия възел на север. За Стара Загора - стара сграда, отдавна не е реновирана, за Пловдив имам бегли спомени,но положението е същото като в Зарата. София - единствената позната на мен жп гара в България с ескалатори. Огромна гара с комунистически дизайн и интериор, и на този фон ескалатори, които често не работят /а тези които водят към отделните коловози никога не са били в движение/. Отделно има и специализиран асансьор за инвалиди...който не работи. На фона на гарите, които видях нашата е около 2 класи над тях като архитектура, хигиена, интериор. Много ми е интересно колко от гласувалите са пътували с влак и преди колко години, защото едно е да имаш база за сравнение, съвсем друго да гледаш леко изпадалата мазилка и от там да си вадиш заключения. Гарата в Бургас е най-добрата в страната в момента и за мен оценки като "по-скоро добро и "лошо" не са реални.

2. Проблемите пред квартала, в който живея. Ами те три от най-посочваните отговори зависят от нас. Липсана чистота и спокойствие - дължи се на бесни селяндури, които хвърлят боклуци през терасата. В Бургас миенето на улиците се извършва редовно и това не е от вчера, така че от гледна точка на чистотата в кварталите общината няма вина. Поддържане на междублоковите пространства - същата работа като чистотата. Ако не бъркам имаше някаква зона пред и зад всеки вход, който трябва да се подържа от живущите. Това, че ни мързи да окосим 50 квадрата веднъж на 1 месец е нещо друго.
3. Паркиране и синя зона - най-голямата идиотия от всичко. Видиш ли, синята зона е в Топ 5 на нашите проблеми. Българинът скоро няма да разбере, че не може да ходиш с колата до центъра за да пиеш кафе. То може де, ама трябва и да се плаща вече...и това е големия проблем! В Бургас транспортната мрежа е много добра и за 1 лв и за максимум 30' стигаш до центъра на града. Ама батките няма да се излагат да се качват в тролея...Синята зона за мен е манна небесна - имам работа в центъра, отивам с колата - места бол, плащам си там 1-2 лв макс за паркинг и заминавам. Отделно улица със синя зона е непременно ремонтирана и регулирана, така че да не се чудя как да минавам на сантиметри между две коли. Отделно вече съществува паркинга на Гурко, който е 2 лв за 24 часа и е на по 300 м от плажа и центъра. В кварталите обстановката бързо се променя и се създават нови улици и паркинги...

4. Водещи желания на хората са нови работни места, привличане на свежи пари и реновиране на индустриланите зони. Общината трябва да насочи почти всичките си усилия към постигането на тези цели.
Най-отгоре
MG
10 сеп 2012: 22:25
Регистриран потребител #244
Регистриран: 06 авг 2011: 16:20

съобщения: 329
Грийн88 - много си прав за коментарите си.

Аз съм на същото мнение и дори нещо повече - според мен инвестициите трябва да са насочени най-вече към производствени предприятия ако искаме да има дори ако щеш развитие сред населението в интелектуален аспект.
Сега най-развитите браншове в региона са нефтопреработвателния (разбираемо) и строителството (неразбираемо). Колкото повече се наблегне на привличане на фирми, които искат да произвеждат някакъв например машиностроителен продукт, толкова по-добре.
Има много фирми, които искат да инвестират в подобни предприятия и то основно от Зап. Европа. И проблемът е, че вместо да кажем в нашият регион те отиват в Турция.
Мисля, че сега, когато вече кризата е приключила съвсем спокойно могат да се търсят подобни инвеститори. Със сигурност ако имат добри условия те биха се възползвали от една такава възможност.

Между другото - в този ред на мисли - пакистанският инвеститор с 19 000 работни места беше една доста голяма комедия :).
Най-отгоре
noemis
26 сеп 2012: 11:11
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Цитат от интервю на Николов във вестник Монитор (25.09.2012):

- Г-н Николов, като председател на Проекта за развитие и възстановяване на Бургас до 2020 година каква визия на града ще защитавате?

- Ние сме в началния етап на реализирането на този проект, който трябва да завърши през юни 2013 година. В момента сме се заели да направим анализите и зонирането на градската територия на Бургас с неговите квартали. Правим три типа анализи: социално-икономически, административен и екологичен. Въз основа на тях отделяме силните и слабите страни, заплахите, възможностите и перспективите за развитие, а също и визията спрямо цялата територия. В резултат на този анализ сме разделили града на три типа зони: социална, зона за икономическо развитие и зона за обществени функции.

Във всяка една от тези зони ще се приоритизират всички средства по оперативните програми на следващия програмен период, който ще започне в началото на 2014 година. За всяка една от тези зони ще се идентифицират конкретните приоритети и проекти, по които ние ще работим буквално от първия ден на валидност на оперативните мерки по тези програми.

Искам да благодаря на всички граждани, НПО, обществено ангажирани хора, включително и политически партии, които откликнаха на нашия призив за съвети, мнения и идеи. Получихме много предложения. Една част бяха интересни за нас като алтернатива и възможности. Екипът, който работи, се е съобразил с всички обществени предложения.

- Има предложения за развитие на града по крайбрежието, други са за навлизането му навътре в сушата. Има и прагматични, и по-екстравагантни идеи. Каква конкретно е вашата визия за Бургас през 2020 година?

- Със сигурност през 2020 година Бургас ще бъде по-различен от сега. Защото нашата отговорност и ангажимент е да направим града много по-достъпен за гражданите. Град, който да създава възможности. Град, в който ще се живее по-уютно, с добри транспортни връзки и категорично изнасяне на индустриалните зони извън жилищните територии.

Приоритет ще бъдат и няколко зони с туристическо значение – контактната зона около морето, пристанището и зоната на Минералните бани.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
green88
28 сеп 2012: 18:41
Регистриран потребител #164
Регистриран: 29 мар 2011: 20:09

съобщения: 327
Пак ала-бала....Как смятат да изнесат индустриалните зони зивън кварталите?! Да не стане само по начина по който си заминаха Винпром-а и Бургаско...Искам да чуя от кмета ето това: "ук и тук ще са индустриалните зони на Бургас 2020. Това ще е зона за отдих. Това ще бъде туристическата зона."

И аз знам, че Бургас 2020 ще е по-различен, ама Николов е кмет и е хубаво да говори с точни примери, а не с вече изтърканите "уют и транспортни връзки".
Най-отгоре
ji
28 сеп 2012: 18:44


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
не не
това "тук ще е еди каква си зона" вече е комично след великата ни индустриална зона която седи на етап "голо поле"

да намерят инвеститорите пък зони и земи наоколо колкото искаш
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>