Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

[анкета] Имат ли място велоалеите в Морската градина на Бургас?

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
26 ное 2013: 21:22


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
упс
току що се появи и това във фейсбук събитието
начална точка на дискусията


<връзка>




[ Редактирано 26 ное 2013: 21:23 ]
Най-отгоре
Progress
26 ное 2013: 22:20
Регистриран потребител #417
Регистриран: 14 май 2012: 07:38

съобщения: 42
За мен нещата трябва да изглеждат така (със задължителна разделителна зелена ивица):



Най-отгоре
TtW
26 ное 2013: 22:35
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
Това е несериозно и неприложимо в Бургас. Тези тротоари са с ширината на бургаска улица. Ако продължаваме да се лутаме в такива крайности, никога няма да имаме работещо решение.
Най-отгоре
Progress
26 ное 2013: 22:43
Регистриран потребител #417
Регистриран: 14 май 2012: 07:38

съобщения: 42
Защо да е неприложимо в Морската например? Ще се отреже 1 ивица от тревата до велоалеята край морето, а ще се направи 1 зелена ивица, разделяща пешеходната и велосипедната част на алеята. Аз по-скоро си мисля, че заради непрекъснати компромиси с качеството и опити да направим с пръдня боя (с извинение) се стига до това, че все изобретяваме някакви временни решения със съмнително качество. За пример ще дам, че няма 1 качествено направен тротоар в града с нормални съвременни плочки.
Иска ми се да се правят по-малко неща, но по-качествено и красиво.
Най-отгоре
sa_radev
26 ное 2013: 22:46

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628



1.Всички велоалеи, разчертани по главните алеи, прминават от страната, от която няма пейки. При крайбрежната, велоалея минава в ляво, към стената, а не към плажа.
2.При Капани лятото е лудница и стават фалове - евентуално крайбрежната велоалея да мине към сърф клуба и зад Капани да се включи към Солниците.
3.Размяната на двата маршрута е ОК, околовръстната не е толкова натоварена, колкото тази от Пантеона към Флората.
Принципно, съм на мнение, че без велоалеи в Морската, нещата бяха по-добре, но пък щом толкова държат да ги има, то велотрафика трябва да се измести към алеи, които не са толкова "популярни" сред пешеходците.
Това, което Progress е показал е идеално, НЕ!-ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!! за транзитните велоалеи, като тази от Меден Рудник към Центъра, също е възможно по "Вазов" и тази по "Димов"!
Зелената ивица не е за украса - подходящата растителност предпазва велосипедистите. Ако имаше такава от храсти по Меденруднишката, нямаше да дишаме прахоляка на колите, вятъра (който от "Петрол" до "Бриколаж" е постоянен) не се усеща толкова, а и няма да те пръскат колите, ако е валяло преди това!
Лека!

[ Редактирано 26 ное 2013: 22:55 ]
Най-отгоре
Уебсайт
TtW
27 ное 2013: 00:22
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
Progress написа ...

Защо да е неприложимо в Морската например?


Защото няма логика да се прави там и дори ще е опасно. Защото такива алеи биха се превърнали в скоротни магистрали а това е защото сме диваци и простаци а на простака дадеш ли му власт и малко права, той ще започне да си ги отстоява по най-бруталния начин.
Морската е място за разходки, където родителите трябва да могат свободно да оставят децата си да щъкат около тях. Велосипедистите трябва да са свободни да карат където искат като се съобразяват с всички останали. Те са там за разтоварване, нямат цел и маршрут. Морската е достатъчно голяма за всички и карането на велосипед там никога не е било проблем докато не се появиха алеите и противопоставянето на велосипедисти и пешеходци. И всичко от болни амбиции и отчитане на дейност.
Велоалеите не намалят опасностите в парка а са предпоставка за по-високи скорости и повече инциденти.
Най-отгоре
noemis
27 ное 2013: 00:53
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Точно така, освен това го има и този момент (цитат от съседната тема):

Добре различим велосипеден път ... окуражава пешеходците и велосипедистите да останат в пространството, заделено за всеки от тях и твърдо да го защитават като свое. Това може да доведе до конфликт между двете групи, който е важно да бъде избегнат.


В центъра (т.н.ларго - Александровска/Богориди) както и в Морската не трябва изобщо да има начертани велоалеи. Няма велоалея, колоездача се съобразява с пешеходците - няма конфликт. Скоростните велотрасата трябва да са извън пешеходните зони и зоните за почивка и/или разходка.

[ Редактирано 27 ное 2013: 00:57 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
mipopov
27 ное 2013: 07:54

Регистриран потребител #1079
Регистриран: 02 мар 2013: 20:52

Местоположение: Бургас
съобщения: 336
Г16- Споделено пространство
<връзка>

"Да премахнеш пешеходна пътека от основен пешеходен маршрут в населено място и да искаш пешеходците да спрат да минават от там, е все едно да сложиш пешеходна пътека на магистралата и да искаш колите да намалят пред нея!"
Най-отгоре
Уебсайт
vench
27 ное 2013: 14:09

Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45

съобщения: 1070
Опитах се да обобщя основните идеи и предложения, които бяха лансирани днес. Част от вариантите, които съм сложил в анкетата са производни на първи (споделеното пространство), но имат известни разлики. Не останах до края, така че Живко може да каже, какво са се доразбрали и дали ще се виждат пак.

<връзка>

Може би трябваше да оставя вариант "друго предложение", но така или иначе може да коментирате под статията или тук.



Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена!
Най-отгоре
noemis
27 ное 2013: 14:33
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Участниците в дебата предложиха няколко варианта за бъдещето на велоалеите в Морската градина. Най-коментираната тема бе свързана с ивицата, минаваща успоредно до плажа. Идеята е това място да се превърне в т.нар.“споделено пространство“, което е характерно за много страни с развита инфраструктура. Тоест – това да бъде място и за предвижване на велосипедисти и за граждани.
Връзка

Това е решението, но според мен то трябва да обхване освен цялата Морска градина и пешеходните зони на града. Казвам това, защото в планът за реконструкция на Александровска между Тройката и Свободния университет има предвидена велоалея, която със сигурност ще създаде/повтори същите проблеми.

Общо взето нещата са ясни, алеите в Морската трябва да се премахнат, ако не сега, то като им изтече петгодишния забранителен период и да се наблегне на действително нужните ни маршрути - тези между комплексите и центъра.

ПП. гледам клипчето и снимките - ами то половината форум там :).

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>