Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

централна жп гара Бургас

Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
03 сеп 2012: 12:12


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
аз нещо не мога да схвана
каква част от всичко това е за Бургас и защо говорят за финансирането общо
явно е че тук нещата тръгват да се реализират само дето неяснотата е толкова голяма че аз поне почти нищо не разбирам

Година след като Комитетът за наблюдение на оперативна програма "Транспорт" прие идеята обновяването на жп гара София, а и на други знакови жп станции да стане с европейски средства, Национална компания "Железопътна инфраструктура"

обяви открит търг на 28 август 2012 г.
за идеен, технически и работен проект, доставка и строителство. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт 2007 - 2013 г.", като индикативната стойност за гарови комплекси, сред които и гара Бургас - паметник на културата, е 20 млн. евро, а българското финансиране възлиза на 10 млн. лева. Кандидатите имат месец и 13 дни да предадат офертите си.

цялата статия
Най-отгоре
ji
03 сеп 2012: 13:16


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
още
тук Бургас го няма

Държавното предприятие "Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) даде старт на надпреварата за изпълнител на мащабната реконструкция на Централна гара - София. Поръчката е в размер на 52 млн. лв., като около 40 млн. лв. от тях ще бъдат осигурени от оперативна програма "Транспорт".

цялата статия


и тук Бургас изобщо не присъства
документи за обществена поръчка


[ Редактирано 03 сеп 2012: 13:23 ]
Най-отгоре
ji
03 сеп 2012: 13:24


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Сградата на бургаската железопътна гара, която е паметник на културата ще бъде обновена. Това съобщи за Радио „Фокус”-Бургас Христо Алексиев, зам.-директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура”. Ремонтът ще се случи с европейски средства, благодарение на спечелен проект. „На последния комитет за наблюдение на Оперативна програма „Транспорт” бе включен и един проект за реконструкция на ключови гари по направленията, по които ние в момента работим по реконструкция и рехабилитация на железния път. Едно от тези направления е Пловдив-Бургас. Точно поради това предложихме този проект за реконструкция и ремонт на ключови и възлови ж.п. гари по това направление, като гара Бургас е една от тях. Ремонтът на гара Бургас ще се финансира именно по ОП „Транспорт”. Ние получихме съгласие от ЕК и към момента подготвяме апликационната форма за финансиране и тръжната документация за реконструкцията”, съобщи Алексиев. По проект не се предвиждат промени по фасадата на сградата или във вътрешното пространство, тъй като тя е паметник на културата. Всички предстоящи действия по реконструкцията са съгласувани с Министерство на културата. Ще бъде извършен цялостен ремонт, като предимно дейностите ще бъдат концентрирани около гаровото пространство, така че районът да се облагороди и съвмести с плановете на общината за този район. През август - септември се очаква да започне процедурата по избор на изпълнител на ремонтните действия, посочи Алексиев. Част от сградата на железопътната гара е и часовниковата кула. От Национална компания „Железопътна инфраструктура” имат планове и за нея. „Часовниковата кула също трябва да бъде запазена. Това, което обсъждаме, е да бъде ремонтиран самият часовник и да си остане в същия вид”, каза Алексиев. Още следващото лято бургаската железопътна гара още по-красива ще посреща туристите. „Град Бургас ще има една нова гара с околно пространство, което да отговаря на всички изисквания и на града малко по-малко във всички ни инвестиционни инициативи в този район, където се намира гарата и пристанището ще доведат до нов облик на целия район”, каза Христо Алексиев, визирайки реализацията на проекта „Зона за обществен достъп”, който ще открие града към морето и ще обедини пространството между ж.п. гарата, автогара Юг и част от пристанището.

цялата статия
Най-отгоре