Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Вело инфраструктура по проект за Интегриран градски транспорт

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
07 ное 2012: 09:14


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3788
стартирам нова тема за обсъждане само и конкретно на велоалеите и стоянките които ще се изграждат по този проект
идейното проектиране вече е напреднало
проектантите очакват идеи и предложения по вече изготвените от тях предложения преди стартирането на изготвяне на работен проект
за момента имаме схема с велоалеите разделени по фуккции - транзитни, довеждащи и такива за разходка и почивка
по-късно днес би трябвало на сайта на общината да се появи и по-подробно обяснение за проекта
най-интересната информация която чакаме е тази за типа на изграждане на алеите начертани на тази карта
кои ще са само маркирани на пътното платно и кои ще са физически отделени

Схема на проектираните велоалеи (публикувана на интернет страницата на община Бургас).

Най-отгоре
DENIS
07 ное 2012: 10:10
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
ТАЗИ ВЕЛОАЛЕЯ ДО БАНЕВО МИ ИЗГЛЕЖДА ДОСТА ОПАСНА. ПРЕДПОЛАГАМ, ЧЕ ЩЕ БЪДЕ ОТ ВАРИАНТА НА ПЪТНОТО ПЛАТНО, А ВЕЧЕР ТАЗИ ОТСЕЧКА НЕ Е ОСВЕТЕНА.
Най-отгоре
Йоан
07 ное 2012: 10:55
Регистриран потребител #262
Регистриран: 07 сеп 2011: 18:11

съобщения: 188
Очертанията на съществуващите алеи не са особено точни - откога има такава до Крайморие?
Най-отгоре
ji
07 ное 2012: 11:07


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3788
да
една подробност която споменаха
доколкото разбрах в означените като съществуващи влизат и такива, които не са изградени но за които общината има изготвен работен проект

[ Редактирано 07 ное 2012: 22:55 ]
Най-отгоре
DENIS
07 ное 2012: 14:29
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
Междувременно кметът Николов нареди на общинските инспектори от дирекция “Управление при кризи, обществен ред и сигурност” да започнат масови проверки на бургаските колоездачи. Те ще се извършват съвместно с полицейски служители и ще се гледа дали се носят задължителните светлоотразителна жилетка и каска. Първоначално проверяващите ще разясняват защо е нужно това, тъй като хората у нас нямат създаден такъв навик, който често е животоспасяващ. След кратък буферен период обаче ще започне налагането на глоби, така че нека бургазлии се чувстват предупредени.
Най-отгоре
ji
07 ное 2012: 14:51


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3788
каската според закона не е задължителна а жилетката е задължителна само по тъмно и извън населените места
Най-отгоре
Йоан
07 ное 2012: 19:03
Регистриран потребител #262
Регистриран: 07 сеп 2011: 18:11

съобщения: 188
^ Съгласен, ето какво открих в закона за движение по пътищата:

Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.

Чл. 80. (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен:
1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост;
2. да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.

[ Редактирано 07 ное 2012: 19:03 ]
Най-отгоре
tobli
07 ное 2012: 19:17

Регистриран потребител #82
Регистриран: 17 юни 2010: 10:15

съобщения: 449
Чл. 213424 Да носи противогаз на оживени кръстовища .... Трапезица,Кръговото на Мираж, Новата поща и т.н. :)

[ Редактирано 07 ное 2012: 19:19 ]

az
Най-отгоре
ji
07 ное 2012: 23:17


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3788
ок
понеже явно няма да ни пуснат повече информация малко повърхностно мъдруване без достатъчно данни за нещо по-сериозно......
искам да изчоплим всички проблеми защото проектантите не са бургазлии и им личи че не са напълно наясно с положението а и е явно че мнението на гражданите е от значение и се взема предвид

така като гледам схемите вело-транзитните пътища минават по големите улици в града
там според мен велоалеи на пътното платно е голяма грешка да се правят
стефан стамболов-струга-тодор александров играе роля на градска магистрала
там велосипедите е безумно да ги пускаме на пътя
подобно е положението в малко по-малка степен и с якимов, янко комитов, транспортна
според мен на тези места или трябва да има физически разделени велоалеи или да се търсят паралелни маршрути по успоредните улици
всички трасета маркирани с червено като довеждащи са ок за изградени на самата улица без физическо разделяне
демокрация е в пъти по-спокойна от стамболов

друго ....
по проектираната схема по ботева няма велоалея
има по александровска
не мисля че велосипедите трябва да се смесват с чисто пешеходните александровска и богориди
и в момента по главната спускащите се с голяма скорост колела са проблем
ако ботева е невъзможна за изграждане на велоалея по-добър вариант е шейново
по ботева всъщност има място за велоалея от западната страна но до пресечката с левски където сградата на електрото е почти на пътя

[ Редактирано 07 ное 2012: 23:24 ]
Най-отгоре
missmims
08 ное 2012: 11:30

Регистриран потребител #752
Регистриран: 08 ное 2012: 11:04

съобщения: 39
Съгласна съм за големите булеварди - задължително физически отделени велоалеи, със специална маркировка, достатъчно широки, за да се избегнат рискове от сблъсъци, тъй като от схемата разбирам, че ще има двупосочни велоалеи по тях. Задължително носене на каски и жилетки няма в закона, освен в тъмни часове на денонощието и при намалена видимост (в градската среда. Задължителни са отразители и светлини оп велосипеда.
Алеята по ул. Индустриална в посока КРЗ - осветление и камери задължително.
Въпрос: Някой има ли идея как са решени пресичанията на потоците в кръговите? Има прекъснати алеи на тази схема - това е притеснително. Особено Меден Рудник-Созопол.
За Александровска и Богориди съм съгласна с ji, сблъсъци, наранявания и недоволство - това ще е ефекта от поставяне на алеи там (ако изначално е имало алея и хората са свикнали и имаха култура за споделено ползване на такива пространства, може би нямаше да е проблем). Но реално е по-добре да минават по обходни. Шейново е среден вариант, ако не може по Ботева да се отнеме от тротоар и пътно платно...
До Банево и Ветрен по ОУП има предлоежние за алея, успоредна на главния път, минаваща от източната му страна (от страната на Атанасовското езеро)по стар път. И за нея и за вариант по главния път - велоалея тип междуградска - отделена с по-голямо разстояние, което да е с различна настилка от пътното платно и достатъчно широка, е задължително да е осветена и с видеонаблюдение.
Задължително за довеждащите, които се намират по тесни улици, или са за споделено ползване с автомобили, зона 30км/ч, видима и ясна маркировка и знаци.
Навеси на велопаркингите, видеонаблюдение.
И не разбирам алеите покрай стария съд и театъра защо са такива? Какъв е изначалният замисъл?

урб. Мария С.

urban planner


Най-отгоре
Отиди на страница       >>