Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Вело инфраструктура по проект за Интегриран градски транспорт

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
10 ное 2012: 13:48


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
ок
ето какво се получи
зеленото е доста
някой ако намери грешки да казва да го оправя

за 6.6 не видях информация ......

директен линк





[ Редактирано 10 ное 2012: 14:24 ]
Най-отгоре
missmims
12 ное 2012: 09:48

Регистриран потребител #752
Регистриран: 08 ное 2012: 11:04

съобщения: 39
По Александровска си я оставил лилава?

urban planner


Най-отгоре
ji
12 ное 2012: 10:08


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
оставил съм я лилава защото не ми е много ясна ...
за Александровска общината има готов проект според който там велоалея няма
освен това ... аз съм я отписал ...
сериозно смятам че трябва да се преборим да бъде преместена
предлагам хората, които са заинтересовани да напишат тук дали са съгласни с идеята за наша си среща в края на тази седмица или в началото на следващата
както и някакво предложение къде можем да се съберем 15 човека, и да опънем голяма карта за да драскаме по нея .....
днес ще се свържа с велоклуба за да ги питам дали им пука изобщо и дали биха участвали в среща за обсъждане
ще се свържа и с Фондация „Безопасни улици от Валя”

ето всъщност какво измислих аз до момента.....
------------------------------

1. Велоалеята предвидена за изграждане в Зоната за обществен достъп на Пристанище Бургас влиза в тази част на проекта, която ще бъде изграждана на следващ етап, след неизвестен период от време. По проект тя минава през територия, която не е обществено достъпна в момента и не е ясно кога това ще се промени. До тогава е необходимо изграждането на действаща велосипедна инфраструктура в райиона. В зоната между ул. Кирил и Методий и Булаир няма друга предвидена велоалея.
-Алтернатива - изграждане на велоалея по Булаир.

2. Понеже велосипедният транспорт е част от интегрирана система, пресичането в две близки едно до друга точки на ул. Тракия (по нея би трябвало да преминава бързата автобусна линия) е проблем. Важно е както изграждането на свързана мрежа велоалеи, така и осигуряването на наистина ефективна бърза автобусна линия, която преминава по маршрут с възможно най-малко конфликтни точки.
-Алтернатива - маршрутите за велосипеди се сливат преди да пресекат ул. Тракия.

3. Велоалея 6.1 пресича Стефан Стамболов на светофар, който в момента не съществува. След това продължава по тротоара, който на места е прекалено тесен за да бъде изградена велоалея на него.
-Алтернатива - вместо по Стефан Стамболов в отсечката от Колодрума до Сан Стефано да преминава по ул. Шар Планина.

4. С изграждането на скръстовище и светофар на бъдещата връзка Янко Комитов-Струга се създава допълнително утежняване на преминаването в най-проблемната част в целия град по отношение на натовареност.
-Алтернатива 1 - да се изгради пърен възел за безконфликтно свързване на двете улици.
-Алтернатива 2 - предвидения за изграждане пешеходен надлез при Окръжна болница (там има съществуващ подлез) да бъде преместен на ул Струга до бензиностанция Шел за осигуряване на пресичане на пешеходци и велосипедисти и достъп до парк Изгрев.

5. Веломаршрута по пешеходната Александровска е потенциална точка на сериозни конфликти велосипедисти-пешеходци. И в момента според нашия опит най-проблемни са зоните, където пешеходците и велосипедистите споделят едни и същи зони.
-Алтернатива - велоялеята вместо по Александровска да бъде изградена по Хр. Ботев в участъка от Сан Стефано до Левски, където тротоара от западната страна е широк над 5 метра. Достатъчно за да съвмести обособена велоалея, тротоар и зелена площ.

6. Липсва предвиден велосипеден достъп до бъдещата зона за отдих на брега на Бургаското езеро.

-----------------------------

има ли нужда от велоалея по Одрин?
Най-отгоре
missmims
12 ное 2012: 11:05

Регистриран потребител #752
Регистриран: 08 ное 2012: 11:04

съобщения: 39
Има нужда от алея по ул. Одрин, там ще се развива икономическата зона и велоалея за работещите там ще е супер добра база за инвеститори. Хората в чужбина стимулират служители, които идват с велосипед на работа и има място да се направи физически отделена, имайки предвид, че тежкия трафик ще се изнесе по Крайезерна, за която има почти готов проект. Одобрявам до сега всичките ти забележки.

По повод пдф-а с информацията за алеите, вчера имах време отгоре отгоре да го погледна. Не ми харесва забележката "където се налага 2* 0.75м", това моментално означава, че няма да бъдат 2*1м а 2*0.75. Освен ако не е ЕКСТРЕМАЛНО НЕВЪЗМОЖНО на другите места е задължително да е 2*1 м, в ЕС има много разработки на тази тема, 0,75м води до 30% повече инциденти между велосипедисти по двупосочните алеи! Абсурдно е да се изгради цялостна веломрежа, която ще е практически неефективна и ще рискува живота и здравето на всички на пътя.
Като довърша файла ще пиша пак. Аз не знам дали ще мога да съм в Бургас събота и неделя, за другата седмица също не знам, но ако успея ще дойда на срещата. в Барбоса има достатъчно място за карта и 10-15 човека.

urban planner


Най-отгоре
yantra
12 ное 2012: 13:33
Регистриран потребител #746
Регистриран: 04 ное 2012: 22:40

съобщения: 7
Така, и аз се включвам по темата като страничен “експерт”, който до някаква степен се е занимавал с Бургас и се кефи на града. Тъй като ми е трудно да боравя с имената на улиците и да си представям от раз, как изглеждат местата, ще се огранича като начало само с един по-общ коментар, базиран на вашите предложения и личния ми опит.

1) Александровска – абслоютно съм съгласна, че съвместното движение на велосипедисти и пешеходци по Александровска и Богориди трябва да се избегне.

2) Пресичане на кръстовища и скосяване на бордюри!!!
Това лято се движих активно с колело из Бургас и добре че то беше ПЛАНИНСКИ-бегач, защото иначе не знам как щях да се справя с бордюрите при пресичанията на кръстовища, без да се налага да слизам от колелото. Дори и прекрасната велоалея на Гурко няма особено добро скосяване на тротоара, да не говорим, че при прехвърлянето от Гурко към Тройката, липсва адекватно срещоположно скосяван от страната на Тройката...
Прехвърлянето от една велоалея на други и безпрепятственото и урегулирано пресичане на кръстовища е особено важен аспект, който трябва да се вземе предвид при изграждането на една наистина ефективна веломрежа.

3) Велоалея по Одрин, в бъдещата икономическа зона, определно липсва и трябва отсега да се заложи в плана.

4) искам да споделя една добра практика от Дания, където велоалеята, когато физически отделена, се разполага между паркираните коли и пешеходния тротоар. Това се прави с цел, паркираните коли, да предпазват велосипедистите от пътния трафик (нещо, което ми се струва добра идея, с оглед на несвикналите на колоездачи бг шофьори). Важно е обаче, алеята да е на по-ниско ниво от тротоара, за да не се объркват пешеходците и да се разхождат по нея....
Наясно съм, че това е предложение по-скоро за проектантите, но ако бъде споменато и във вашите искания, може да се погледне по-сериозно на него като възможност. Друг е въпросът, на кои бургаски улици габаритет ще отговарят на това изискване... (тук вие сте по-наясно).

http://www.bicyclenetwork.com.au/general/bike-futures/11522/ , примерът от Копенхаген е показан по-надолу на страницата

Това е, което мога да кажа на първо време.
Страхотен шанс, Бургас да се превърне във велосипеден град! Успех!

(също) урб. Емилия
Най-отгоре
ji
12 ное 2012: 22:10


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
хм хм
благодаря за отделеното време ...................
и тези неща влизат като точки за обсъждане
говорих с хората от „Велоклуб Бургас” и фондация "Безопасни улици от Валя"
имат желание да присъстват на среща
мисля че това е достатъчно за да тръгнем реално да организираме
от вело клубът предложиха да се съберем в конферентна зала в сградата на "София Франс Ауто - Бургас", с които те си сътрудничат
според мен също е по-добър вариант от заведение ....
сградата е на колелото към Сарафово (Транспортна и Димитър Димов)
е?
съгласни?
други предложения?
идея за ден и час?

[ Редактирано 12 ное 2012: 22:13 ]
Най-отгоре
noemis
12 ное 2012: 22:55
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Почивен ден (най-добре събота) в късния следобед - около 16-17 часа. Така повече хора ще могат да дойдат.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
13 ное 2012: 11:35


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
велоклуба могат и в делничен и в почивен
за мен също е без значение дали в делничен след 5 или почивен
другите проявили желание са ти missmims и DENIS
за съжаление "повече хора" няма
така че предлагам да се съобразим не с някаква въображаема тълпа маняци а с конкретните хора
Най-отгоре
DENIS
13 ное 2012: 13:02
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
НЕ МЕ БРОЙТЕ. СЪЖАЛЯВАМ, ИМАХ ЖЕЛАНИЕ.
Най-отгоре
missmims
13 ное 2012: 14:08

Регистриран потребител #752
Регистриран: 08 ное 2012: 11:04

съобщения: 39
аз до 18-ти ноември със сигурност съм в София, след това ИМА вероятност да ме командироват в Бургас, но това се разбира винаги в последния момент. Така че не ме бройте за сега. Обаче искам да напишете изводи от срещата моля! ;)

urban planner


Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>