Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Вело инфраструктура по проект за Интегриран градски транспорт

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
vench
21 авг 2015: 21:27

Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45

съобщения: 1070
Значи вече всичко е окей! 9gag, засрами се!

Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена!
Най-отгоре
MoPcKu
23 авг 2015: 13:12

Регистриран потребител #1372
Регистриран: 15 юли 2013: 22:00

Местоположение: Бургас
съобщения: 75
ji написа ...

просто са направили алеята единична там където заобикаля стълбове
вече никой не може да им се присмива на смешните обиколки около стълбовете



Интересното е, че като ремонтираха можеха да влязат малко навътре вместо да се получават такива заобиколки, които хвърляха в смях всеки, които преминаваше от там.

А тази която правят покрай околовръстното след 3 месеца седене и подпиране така и не я завършиха. Няма как да не им изръкопляскам...

[ Редактирано 23 авг 2015: 13:14 ]
Най-отгоре
Stanakin
03 ное 2015: 10:53
Регистриран потребител #2324
Регистриран: 28 юли 2015: 09:22

Местоположение: Бургас
съобщения: 3
Здравейте,моля за съдействие по една идея на Десислава Генева. Идеята е следната: тъй като гражданите ,които не карат велосипед, не могат да разберат какъв е проблема с така изградените велоалеи,да снимаме видео как от точка А до точка Б караме както на велоалеята,така и на пътя, да ги съпоставим паралелно.Като се спазват всички правила,т.е. на велоалеите по тротоарите да се слиза и да се бута при всички пресечни у-ци,да се покаже този абсурд,да се покаже как си пречим с пешеходците и каква е разликата,ако са на шосето (където им е мястото) камерка Го-про мога да взема от приятел,но нямам стойка за колело или за гърди,ако някой може да ми направи услуга.От Меден рудник съм.За да стане по-бързо фейсбука ми е: <връзка>

Войната продължава!
Най-отгоре
ji
03 ное 2015: 21:52


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
мисля че е време малко да избистрим нещата защото тръгват в някаква грешна посока която се различава от реалността

ето няколко извадки от Закона за движение по пътищата и правилника за прилагането му

тези два цитата отдолу показват как трябва да преминава велосипедист по пешеходна пътека:

54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.


Чл. 107. Пешеходец е всеки участник в движението, който се намира на пътя извън пътно превозно средство и не извършва работа по пътя. За пешеходци се считат и лицата:
1. които бутат или теглят детска или инвалидна количка или друго пътно превозно средство без двигател и с широчина, по-малка от 1 метър;
2. които бутат велосипед, мотопед или мотоциклет;


това, което се маркира на повечето места в Бургас е велосипедна пътека и на нея няма никаква забрана да се кара колело - <връзка>

N: 10 "Велосипедна пътека." - Очертава се с две успоредни линии, състоящи се от квадрати или ромбове, успоредни на движението.


никой закон не забранява на велосипедистите да си карат колелото по велосипедната пътека

друг е въпросът, че законодателството мълчи по темата кой е с предимство на такава пътека - велосипед, автомобил .... пешеходец ....

обяснявам, че споменатото от Stanakin
Като се спазват всички правила,т.е. на велоалеите по тротоарите да се слиза и да се бута при всички пресечни у-ци
просто не е много точно и може лесно да стане плячка за лешоядите
Най-отгоре
Stanakin
03 ное 2015: 22:23
Регистриран потребител #2324
Регистриран: 28 юли 2015: 09:22

Местоположение: Бургас
съобщения: 3
Аз намерих камера и направих видео, казаха ни го от общината лятото,че нямаме предимство т.е. аз трябва да най-малкото да спра да се отгледам и да тръгна както казваш ти,което като време е същото ,при пешеходните пътеки става с бутане и да бутам или не,проблема е един и същ,не се движа по платното за движение. :)

Войната продължава!
Най-отгоре
ji
03 ное 2015: 23:20


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
ако се движиш по платното, трябва да спираш на всяко кръстовище, за да дадеш предимство на пешеходците, както е според закона

горе-долу е същото дали ще спираш заради пешеходци, или заради коли

[ Редактирано 03 ное 2015: 23:21 ]
Най-отгоре
noemis
03 дек 2015: 12:01
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Няколко цитата от една статия за велоалеите по ИГТ във Варна - все едно са писани за нас (а вероятно и за всеки друг български град, където се изграждат "велоалеи"):

"Още от 2012г. участваме активно със становища и предложения в проектирането на алеите, но за съжаление от община Варна изобщо не им обръщат внимание", казва Здравко Василев, председател на сдружението "Велоклуб устрем".
..............
"Като сдружение на хора, които всеки ден карат велосипед редупреждавахме не един път какво не трябва да се случи при строителството на алеите. За съжаление в момента виждаме, че е направено точно обратното"


"Практиката, утвърдена в цял свят е велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния, а не с пешеходните зони, обяснява Здравко Василев. Това, което виждаме .... сега е, че са нарушени всички правила на добрите практики по изграждането на велосипедни алеи".

В този ред на мисли, какво стана след срещите, които проведохме по-рано тази година?! Нещо промени ли се или пак така?!...


[ Редактирано 03 дек 2015: 12:02 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
tobli
04 дек 2015: 07:50

Регистриран потребител #82
Регистриран: 17 юни 2010: 10:15

съобщения: 449
Аз съм видял за сега само на едно място, където велоалеята е "слязла" на пътя в много къс участък и то, защото там няма тротоар.
Спомням си,че някой беше качил тук черно-бели клипчета за вело историята на ..... Холандия май беше. Тук явно трябва да им повторим всички техни грешки от началото до края, за да стигнем по трудния начин до съвременните им практики.
Тъкмо се зарадваш някъде на хубав,нов и необходим тротоар и ... пляяяясссс жълтите линии за велоалея.... А пътят за автомобили един такъв голям и широооок....

az
Най-отгоре
noemis
16 дек 2015: 16:22
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Пак цитатче:
В документите, достъпни в мрежата, е направено ясно разграничение между "велосипедни алеи" (предназначени за разходка и спорт) и "велосипедни ленти" (за движение с велосипед като алтернативен транспорт в града). Подобна разлика при ударното строителство на велоалеите във Варна и други градове обаче изобщо не е отчетена.

Ще рече, че всички велоалеи направени върху тротоарите и тези споделени с тях са велоалеи за разходка, а не за алтернативен транспорт!!!

Без особени усилия в Интернет могат да бъдат намерени специализирани сайтове, съдържащи точни указания за допустимите наклони на алеите и платната, безопасните радиуси на завоите им, схемите за въвеждането на велосипедистите в кръстовища, маркировката и т.н. Всички те са тествани в различни европейски градове с традиции в този вид транспорт.

За съжаление у нашенско търсенето и четенето не са приоритет, защото ни е по-удобно/изгодно така!

Спокойно може да се озаглави и "Абсурдни велоалеи в Бургас".



[ Редактирано 16 дек 2015: 17:00 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
vench
17 дек 2015: 10:32

Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45

съобщения: 1070
Че те велосипедистите и преди можеха да си се разхождат и да си карат колелото по тротоара, без да им рисуват рисунки по него...

Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена!
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>