Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Вело инфраструктура по проект за Интегриран градски транспорт

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
23 ное 2012: 18:46
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
ji написа ...

някакви индикации дали ще слагат колчета?


Със сигурност ще сложат колчета, но какво от това!
Местата с понижения пред гаражите са много и ще продължават да паркират както си искат (включително собствениците им).

Единственото спасение е да задължат хората да си слагат антипаркинг колчета пред гаражите, но цената им е доста солена и едва ли ще стане макар че е и в техен интерес ... освен ако не решат да ги субсидират срещу някаква минимална сума?...

[ Редактирано 23 ное 2012: 18:47 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
23 ное 2012: 18:49


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3875
ок
реших да не пиша чак някаква "публикация" и просто ще го пусна тук
това което измислихме в понеделник и вече сме пратили на общината

------------------
Предложения за проектираните велоалеи
1. Маршрут 6.1 преминава по Стефан Стамболов на западния тротоар, който е прекалено тесен за изграждане на велоалея. Трябва да се потърси алтернативно решение.

2. Не е ясно как ще стане пресичането на кръговото кръстовище при хотел Мираж. Според представената схема веломаршрутите 2.1 и 3.1 свършват при това кръстовище без връзка помежду си. По този начин придвижването в направлението север-юг по основното транзитно трасе – ул. Стефан Стамболов е проблемно и свързано с дълги обходни маршрути.


3. Пресичането на ул. Тракия от велоалеи с номера 1.2 и 1.3 би създало проблем за бързата автобусна линия. Предлагаме маршрут 1.3 да се слее с 1.2 преди пресичането на ул. Тракия.

4. Пресичането на ул. Струга при бъдещото кръстовище с Янко Комитов чрез нов светофар ще утежни сериозно трафика по най-натоварената улица в момента - Струга. Наличието на сега съществуващ светофар на кръстовището Струга-Стефан Стамболов и изграждането на нов на по-малко от 200 метра ще затрудни още повече и в момента проблемното преминаване на участъка. Вариант за решение е велоалеята, която преминава по продължението на Струга вместо да пресича улицата към Янко Комитов да продължи към светофара на Стефан Стамболов при МБАЛ Бургас и да пресече при него.


5. Велоалеята предвидена по ул. Александровска би била причина за сериозен конфликт пешеходци-велосипедисти. Предлагаме трасето алтернативно да премине по успоредната улица Христо Ботев, която в разглеждания участък от Сан Стефано до ул. Васил Левски е с достатъчно широк западен тротоар за да бъде изградено велотрасе.

6. Липсата на велоалея по Одрин и Крайезерна не кореспондира с желанието на всички нас велосипеда да стане превозно средство, с което бургазлии пътуват до работното си място.


7. Пресичането на кръговото кръстовище при Меден Рудник при масово използване на велосипеди от гражданите би било проблем. Нов светофар на това кръстовище ще усложни сериозно пътната обстановка. Нашето предложение е транзитната велоалея Меден Рудник - Център да пресича ул Захари Стоянов при светофара на кръстовището за Горно Езерово и да продължава покрай Бургаското езеро без конфликт с автомобилите. Според нас е важна вело връзката с бъдещата еко зона на брега на езерото и предлагаме маршрута да пресича Тодор Александров и да се включва в ул Спортна със зеления светофар на левия завой на автомобилите от Спортна към Тодор Александров.

8. Общо предложение. След като идеята на масовия велосипеден транспорт е да накара хората да слязат от колите си и да се качат на колелото е нормално да бъде отнето от трасетата на автомобилите за изграждане на велоалеи. Отнемането от пространствата за пешеходци отправя точно обратните послания - хората придвижващи се пеша са нежелани. Нашето предложение е да бъдат взети под внимание габаритите на улиците и там където има възможност обособените велоалеи да бъдат изграждани за сметка на стесняване на лентите за автомобили. Според нас на много места пътните ленти имат широчина, която позволява стесняването им без това да е проблем за автомобилния трафик. Също така смятаме, че велоалеи с намалена широчина трябва да се изграждат единствено в краен случай, ако няма възможност за по-широкия вариант.


9. Обща забележка. Изградените вече велоалеи са проблемни за преминаване при кръстовищата заради не достатъчно добре направените скосявания на тротоарите. Това трябва да се има предвид при бъдещото изграждане на пътища за велосипеди.

Велоклуб Бургас
Велоклуб Златна Крепост
burgas1.org
граждани





[ Редактирано 23 ное 2012: 18:55 ]
Най-отгоре
killerch0
23 ное 2012: 18:59

Регистриран потребител #592
Регистриран: 19 авг 2012: 11:23

съобщения: 125
noemis написа ...

ji написа ...

някакви индикации дали ще слагат колчета?


Със сигурност ще сложат колчета, но какво от това!
Местата с понижения пред гаражите са много и ще продължават да паркират както си искат (включително собствениците им).

Единственото спасение е да задължат хората да си слагат антипаркинг колчета пред гаражите, но цената им е доста солена и едва ли ще стане макар че е и в техен интерес ... освен ако не решат да ги субсидират срещу някаква минимална сума?...


Едва ли. %80 от улицата е гаражи, другите 20% са гаражи направени на магазини, фр. салони и т.н.

Ама това е друга тема, че всичките тея гаражи трябва да станат пак гаражи, че заради тях сутринта като спрат 2 буса и няма минаване


Всичко над чертата отгоре са пълни глупости
Най-отгоре
noemis
27 ное 2012: 18:25
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Участък 5.3 - Довеждаща
Дължина (км): 0,8 км
Технически параметри (бр. ленти): 2 X 1 м




Участък 5.3 с начална точка от бул.Мария Луиза при пресичането с ул.Ал.Стамболийски и се развива по нея, достига Докторската градина (Борисовата градинка), като преминава през нея и достига до Mладежки дом при пресичането на ул.Гладстон и Княз Борис І в посока към централната търговска улица Александровска с две разклонения по бул.Христо Ботев с продължения към ул. Васил Левски и ул. Сливница и завършва на Александровска.

Сякаш знаеха, че ще ходя да снимам и всички се бяха "наговорили" да паркират както си му е реда :)

Новият участък от 5.3 по ул.Ал.Стамболийски (на пресечната с Калоян) в посока към бул.Мария Луиза.








Пониженията към гаражите (тук са доста нагъсто).






Ръбовете в преходите на кръстовищата продължават да не ги правят както трябва.




От тук до бул.Мария Луиза улицата е ремонтирана преди да предвидят, че ще има велоалея. В този случай ще се наложи да махат плочки, но проблемът с паркиращите коли остава.








Бул.Мария Луиза - тук трябва да е връзката с транзитната велоалея 5.1 (на картата).




Ето едно възможно решение за пониженията пред гаражите.




[ Редактирано 27 ное 2012: 19:00 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
27 ное 2012: 18:36
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

В обратна посока велоалеята влиза в Борисовата градинка покрай тези казани...




... и я пресича някъде оттук ...






до Гладстон ...






и се спуска по Княз Борис І до ...














... до ул Христо Ботев при НХК.




[ Редактирано 27 ное 2012: 18:38 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
killerch0
27 ное 2012: 21:11

Регистриран потребител #592
Регистриран: 19 авг 2012: 11:23

съобщения: 125
noemis написа ...

...
Сякаш знаеха, че ще ходя да снимам и всички се бяха "наговорили" да паркират както си му е реда :)...



Не е за това... Страх лозе пази! Като завършиха Дебелт/Мария Луиза идваше паяк всеки ден и вдигаше по една кола

noemis написа ...

Ръбовете в преходите на кръстовищата продължават да не ги правят както трябва.

Обяснението на фирмата която ги прави е, че ако вдигнат асфалта, ще се наводнява



Всичко над чертата отгоре са пълни глупости
Най-отгоре
ji
28 ное 2012: 08:50


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3875
ясно е че велоалеята ще е споделена с пешеходците
въпроса е колко пешеходци минават и по-кое време на деня хората по тротоара са толкова много че да си пречат с велосипедите
защото на всички снимки до момента тротоара е празен
Най-отгоре
FanettiMazakura
28 ное 2012: 10:44
Регистриран потребител #277
Регистриран: 14 окт 2011: 14:04

съобщения: 28
Не само тротоара е празен, ами и трафик няма кой знае колко. Сто пъти по-евтино е да се насочи велотрафика идващ от Сливница към тази улица с пътни знаци, а велоалеи да се правят където има допирни точки на велосипедистите с трафика на автомобили.

[ Редактирано 28 ное 2012: 10:50 ]
Най-отгоре
noemis
28 ное 2012: 11:05
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
ji написа ...

ясно е че велоалеята ще е споделена с пешеходците
въпроса е колко пешеходци минават и по-кое време на деня хората по тротоара са толкова много че да си пречат с велосипедите
защото на всички снимки до момента тротоара е празен

А колко ще са и велосипедистите?
Това е все пак вътрешноквартална (отвеждаща) велоалея, а не основна (транзитна) - виж, при тях компромиси и недомисля не трябва да има!

Все пак при велоалеи, където мястото е малко може да се направи и така:

Тук имаме две плочки и два бордюра между алеята и шосето - общо над половин метър.



Преместваме стълбовете за уличното осветление от другата страна, изместваме велоалеята плътно до пътя и я сваляме на равнището на шосето като я отделяме физически от него с бетонни колчета или нещо друго, така че колите да не могат да минават по нея. По този начин разстоянието от двете плочки и двата бордюра се дава на пешеходците без да се губи нищо.

killerch0 написа ...

.........
Обяснението на фирмата която ги прави е, че ако вдигнат асфалта, ще се наводнява

Ще се наводнява друг път! Тук става въпрос за три сантиметра и една лопата асфалт, който да направи прехода по-плавен.



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
missmims
28 ное 2012: 11:27

Регистриран потребител #752
Регистриран: 08 ное 2012: 11:04

съобщения: 39
Най-лесно ще е да няма бордюр на границата, а само асфалт, така на прехода ще е равно и няма да се събира вода а алеята постепенно ще повишава наклона.... Тъпо е реално погледнато да се прави нещо с такива дразнещи и нефункционални детайли, които пък са важни.

urban planner


Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>