Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти |
|
<< Назад | Напред >> |
Летище Бургас - нов пътнически терминал |
Отиди на страница >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
"Фрапорт" започва изпълнението на мащабни инвестиционни проекти Проектите на новите терминали на летища Варна и Бургас готови до есента "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД достигна до финала на процеса за одобрение и влизане в сила на подробните устройствени планове (ПУП-ПРЗ) на двете летища, чийто концесионер е. Подробен устройствен план - план за регулация и застрояване (ПУП – ПРЗ) на летище Бургас е в сила от 25 февруари със заповед на областния управител на Бургас, а на летище Варна - от 20 март, със заповед на областния управител на Варна. Плановете дават градоустройствен статут на територията на двете летища и позволяват осъществяването на мащабните инвестиционни проекти на концесионера. ПУП - ПРЗ на летище Варна и летище Бургас са разработени от проектантски екип на "Атика - Р5" ЕООД, Бургас, с арх. Петко Йовчев. В подробните устройствени планове е заложено разширяването на двете летища както по отношение на терминалните сгради, така и на стоянките за прием на самолети на етапи. Сегашните терминални сгради на летищата, които не пречат на строителството на новите терминали, няма да бъдат събаряни. Новите терминали на летищата Варна и Бургас Проектите на новите терминали на летищата Варна и Бургас се разработват от едни от най-известните проектанти и архитекти в световен мащаб. "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД сключи през миналата година договор с известната английска компания "Халкроу груп лимитед" за изработване на инвестиционни проекти във фази "Идеен" и "Технически проект" за обекти: "Нов международен пътнически терминал на летище Варна" и "Нов международен пътнически терминал на летище Бургас" и упражняване на авторски надзор. Фирмата, спечелила конкурса, е специализирана в проектиране на летища в инженерната част, а архитектурното проектиране ще бъде изпълнено от "Паскал и Уотсън", също международно известна и утвърдена компания, носител на много международни награди. "Халкроу груп лимитед" е участвала в забележителни проекти в световен мащаб като модерната сграда на летището в Торонто (Канада), с която се внасят нови стандарти за върхови постижения в дизайна на терминали, първия летищен терминал във Великобритания, опериращ като хъб (Бирмингам), London City Airport; разширение и преконфигуриране на съществуващата сграда на летище Глазгоу; планиране, проектиране и надзор на втора писта на международно летище Абу Даби и др. В момента екипи на "Халкроу" са заети с планирането на площите и системите на новите терминали на българските морски летища. "Паскал и Уотсън" се занимават с архитектурното проектиране на новите морски летища. Сред впечатляващите проекти на известното архитектурно бюро са Терминал 2 на летището в Дъблин, което се завършва в момента, и построеното наскоро летище Ларнака. "Паскал и Уотсън" е компанията, която доразвива и завършва проекта на новия Терминал 5 на лондонското летище "Хийтроу". Български партньор на двете британски фирми е "СавантЕлбул България". Компанията има опит с големи обекти в страната като молове, бизнес сгради и т.н. Разработващите се в момента идейни проекти отговарят на най-съвременните изисквания за този тип обекти. Представители на трите фирми заедно с експерти от летищата във Варна и Бургас провеждат регулярни срещи, на които се планират разпределението на площите и предназначението им, връзките между отделните секции на сградите. Целта е пространството да се разпредели така, че да осигурява максимално удобство и комфорт за пътниците, които ще се обслужват на новите терминали, както и да бъде функционално за работа на служителите. Планират се ВиК, електро- и климатичните системи. Проектите са съобразени със спецификата на двете летища - с пиково натоварване през летните месеци. Създаването на проект, удовлетворяващ и съобразен в максимална степен със специфичния начин на работа на летищата във Варна и Бургас, е предизвикателство и за самите проектанти. Предвижда се идейните проекти да бъдат завършени през есента, а самото строителство на новите терминали да стартира в началото на 2011 г. Летище Бургас "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД планира строителството на нова административна сграда на летище Бургас, нови сгради за противопожарната служба и карго обслужване, тъй като теренът, на който се намират съществуващите сега сгради, попада в петното, определено за строителството на новия пътнически терминал на летището. Предстоят и редица дейности, свързани с втория етап от разчистването на строителната площадка за новия пътнически терминал. В момента тече разчистването на терена в района на старата сграда "Вътрешни пристигащи". Подписан е договорът за проектиране и строителство на новата административна сграда на летище Бургас. Тя ще бъде разположена в близост до новия вход на летището. Завършен е техническият проект. Проектант е екип на "Химпроект Девня" с ръководител арх. Георги Бачев. Подписан е и договор за проектиране и строителство на новата карго сграда. Проектанти са "Ка инженеринг" – Варна. Процедурата за проектиране и строителство на сграда за противопожарната служба на летище Бургас вече е приключила. Предстои сключване на договор с консорциум "Омакс – Евробилдинг". Като част от дейностите по разширението на аеропорта се извършва и проектирането на новите входно-изходни пътни артерии от и към летището. В готовност за стартиране на изпълнението е и една от най-съществените дългосрочни инвестиции – разширението на перона на летище Бургас. С него стоянките за големите типове самолети ще бъдат увеличени с още четири. Финализирана с подписване на договор с един от лидерите в тази област - фирмата "Топсоник", е и процедурата за друг важен проект от инвестиционната програма на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" АД – въвеждане на система за мониторинг на шума. Летище Варна След влизането в сила на концесионния договор летището беше оборудвано с модерна техника за наземно обслужване. С извършените вътрешни реконструкции на залите за пристигащи и заминаващи пътници капацитетът е увеличен с повече от 40%. Напълно подменени са и старите енергийни системи. Изградена е нова сграда за пожарна и аварийна безопасност, а дейността е осигурена с най–модерната техника в сферата на летищната пожарна безопасност. Изграден е и нов салон за пътници "бизнес класа". През тази година на летище Варна се реализират инвестиционни проекти, свързани с рехабилитацията на перона за самолети, периметровата ограда, изграждането на втора независима връзка с водоснабдителната мрежа, втория етап на проекта за електроинфраструктурата и други. Преди месец приключи и основният ремонт на ВИП залата на летището на стойност над 200 000 лв. Летище Бургас Новият пътнически терминал в Бургас ще бъде разположен върху частично застроен терен, като съществуващите сгради ще бъдат съборени. Предвижда се новият терминал да има капацитет от 3 милиона пътника годишно според прогноза за 2015 година, като този обем ще бъде обработен в действителност през 5-те активни месеца на летния туристически сезон. Планираната разгъната застроена площ е около 35 хил. кв.м на два надземни и един подземен етаж. Застроената площ е около 15 хил. кв.м, а височината над прилежащия терен е около 15 м. Терминалът ще се обслужва от прилежащи пространства, които трябва да осигуряват автомобилен и пешеходен достъп, паркинги за частни коли и автобуси, маршрут и спирка за обществен транспорт, зони за качване и слизане, както и авариен достъп и озеленяване. Пространството в зоната за обществено ползване е приблизително 54 хил. кв.м, а пространството попадащ в охраняемата зона е приблизително 16 хил. кв.м. Летище Варна Новият пътнически терминал във Варна ще бъде разположен върху обширен неразработен терен, който ще бъде разчистен от съществуващите складове и ще се осигури чиста строителна площадка и изграждането може да се извърши в непрекъсната фаза.Предвижда се новият терминал да има капацитет от 2,1 милиона пътника годишно според прогноза за 2015 година. Планираната разгъната застроена площ е около 25 хил. кв.м на два надземни и един подземен етаж. Застроената площ е около 10 500 кв. м, а височината над прилежащия терен е около 15 м. Терминалът ще се обслужва от прилежащи пространства, които трябва да осигуряват автомобилен и пешеходен достъп, паркинги за частни коли и автобуси, маршрут и спирка за обществен транспорт, зони за качване и слизане, както и авариен достъп и озеленяване. Пространството в зоната за обществено ползване е приблизително 50 хил. кв.м, а пространството попадащо в охраняемата зона е приблизително 14 хил. кв.м. stroitelstvo.info [ Редактирано 04 фев 2013: 19:00 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
.......![]() ![]() ![]() |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Главният изпълнителен директор на “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД Дирк Шусдзиара, Христо Тодоров главният координационен директор и Георги Чипилски директор на летище Бургас, представиха днес инвестициите, направени от дружеството пред вицепремиера Симеон Дянков, Ивайло Московски- министър на транспорта, Камен Кичев заместник министър, Константин Гребенаров областен управител на Бургас и Димитър Николов кмет на град Бургас.До сега “Фрапорт “ инвестира в развитието на двете летища повече от 105 милиона лева.През следващите три години дружеството ще вложи в развитието на морските летища над 170 милиона лева. В рамките на днешното си посещение на българско летище, гостите се запозна с реализацията на големите инфраструктурни проекти, които се осъществиха на летище Бургас след одобрението на Подробния устройствен план на летището и проектите, по които Фрапорт Туин Стар работи в момента. Това са завършеното разширение на перона на летище Бургас с четири допълнителни стоянки за самолети, новият карго склад на летище Бургас, новопостроената административна сграда и новата сграда на пожарната, чието завършване предстои. В изпълнението на тези проекти концесионерът на летище Бургас “Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт” АД инвестира повече от 12 милиона лева. Г-н Шусдзиара представи инвестициите, направени от концесионера през предходните години в областта на терминалния мениджмънт, подземната инфраструктура, обучението на персонала и др. Министър Московски пожела успех и заяви, че ще продължи да наблюдава от близо развитието на двете летища bszone.info |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Строителство на новия терминал недостароената сграда на новата пожарна новата карго сграда строежа на новия пътнически терминал ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Редактирано 02 апр 2012: 16:05 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
WarKiller |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38съобщения: 840 |
Къде по-точно ще е разположен новия терминал, че нещо не мога да се ориентирам по снимките. Североизточно на сегашния "Пристигащи" или от другата страна? Изработка на сайт Бургас |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
.......![]() |
||
Най-отгоре |
|
||
diko |
|
||
![]() Регистриран потребител #198
Регистриран: 27 май 2011: 16:52съобщения: 21 |
Днес са започнали строежа на терминала. | ||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
какво значи "започнали" те дупката си я копаят от доста време какво точно е започнало днес? |
||
Най-отгоре |
|
||
diko |
|
||
![]() Регистриран потребител #198
Регистриран: 27 май 2011: 16:52съобщения: 21 |
Градежа на терминала, първият камион с арматура вече е факт. | ||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
супер давай снимки |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница >> |