Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Велоалеите по света

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
tonica
06 яну 2013: 16:18
Регистриран потребител #222
Регистриран: 25 юни 2011: 07:45

съобщения: 53
Три часа преди и 3 дни след урагана Сенди беше спряно метрото в долен Манхатън и в участъците между Манхатън и съседните квартали Бруклин и Куинс. Автомобилното придвижване траеше с часове, заради задръствания. Затова много хора предпочетоха да ходят на работа с велосипеди – масово придвижване средно 15 км (45 мин) в едната посока. Бърза справка за велосипедния маршрут в Google maps (в зелено) и тръгваш. В този голям град можеш да се придвижиш по велосипедна алея от най-отдалеченото кътче до местата с най-натоварен трафик в центъра.

Най-отгоре
ji
06 яну 2013: 16:51


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
супер
искаме снимки
много
Най-отгоре
noemis
15 фев 2013: 13:32
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Така заради брояча научавам за експерименталния проект на общината на Копенхаген от 2009 г., който в крайна сметка остава действаща практика до днес.
...............
Преди експерименталните промени тя е обикновена (по дефиницията на общината) улица с максимална скорост на движение 50км/ч, с двупосочни ленти за колите, една алея за колоездачи от 2 м и тротоар. През 2004 г. през нея дневно минават около 30 000 велосипедисти и 17 000 коли. Още тогава това е улицата с най-много колоездачи в града.

През 2008 г. общината решава да я промени така, че да я направи максимално удобна и безопасна за хората с колела (bicycle friendly). Проектът се прави в контекста на по-мащабна програма "Екометрополис" за развитието на Копенхаген като световна столица на колоезденето и климата. Заложено е до 2015 г. делът на велосипедите като транспортнo средство в града да е 50% (през 2008 г. той е 37%).

Всичко започва от 2009 г., когато на "Нореброгаде" трафикът на коли е силно редуциран с комбинация от рестриктивни мерки – ограничаване на паркирането на коли, по-ниска скорост (40 км/ч), забрана за движението на коли в повечето участъци от улицата, в другите се намалява броят на платната им. Този трафик се поема от съседни улици. Велоалеите стават двойно по-широки (4 м). Тротоарите за пешеходци са разширени, появяват се повече кафенета и малки ресторантчета. Право да минават по цялата улица имат само автобусите от градския транспорт.

Първоначално мерките са временни, осъществяването им среща сериозен отпор от страна най-вече на търговците на магазини по улицата. Проектът е политически, стъпките не са популярни и изискват силната воля и последователност от страна на кмета. В същото време се провежда обществен дебат. През 2010 г. се отчита, че от 2005 г. броят на велосипедистите е нараствал постепенно и е стигнал до 37 000 на ден, а трафикът е намалял наполовина.

Въпреки недоволството на някои групи граждани улицата става по-привлекателна и посещавана, а броят на велосипедистите нараства. В крайна сметка промените остават за постоянно. Усещат се и в средата на януари, когато покрай нас минава 8840 колоездач за деня и броячът му пожелава "Приятно пътуване!". Някъде към осем вечерта по "Нореброгаде".

цялата статия

Галерия със снимки към статията

[ Редактирано 15 фев 2013: 13:33 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
19 авг 2013: 11:13


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
<връзка>
Най-отгоре
DENIS
19 авг 2013: 11:22
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
ОНИЯ ПАЛЯЧОВЦИ НА ВАЛЕРИ КАЗАХА, ЧЕ БИЛО АБСОЛЮТНО БЕЗПЕРСПЕКТИВНО И НИКОЙ НЯМАЛО ДА НАЕМЕ КОЛЕЛО.
ДАНО ВЛЯЗАТ В ПАРЛАМЕНТА, ЧЕ ДА СЕ МАХНАТ ОТ ТУК.
Най-отгоре
noemis
19 авг 2013: 11:23
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Както се казва, да им имаме проблемите!

От коментарите под статията:

Велосипедът не е начин на придвижване, това е начин на живот.

начин на живот, начин на мислене ... досега си нямах подпис, е, вече си имам :)

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
vench
19 авг 2013: 11:29

Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45

съобщения: 1070
DENIS написа ...

ОНИЯ ПАЛЯЧОВЦИ НА ВАЛЕРИ КАЗАХА, ЧЕ БИЛО АБСОЛЮТНО БЕЗПЕРСПЕКТИВНО И НИКОЙ НЯМАЛО ДА НАЕМЕ КОЛЕЛО.
ДАНО ВЛЯЗАТ В ПАРЛАМЕНТА, ЧЕ ДА СЕ МАХНАТ ОТ ТУК.


мда, даже имаха една теория, че който имал 1 лв. за велосипед, значи е богаташ и кара БМВ, така че не му трябва велосипед :)

иначе статията е много интересна

Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена!
Най-отгоре
ji
29 ное 2013: 14:03


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
<връзка>
Най-отгоре
noemis
18 яну 2014: 15:05
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Groningen: The World's Cycling City



[ Редактирано 18 яну 2014: 15:07 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
06 мар 2014: 11:12


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
понеже си говорихме за Швейцария напоследък и разглеждам какво става там ....
ето пример
Женева

голяма улица+маркирана велоалея+съвсем тесен асфалтиран тротоар - <връзка>
красота, никой не кара по велоалеята - <връзка>
100 метра по-нататък велоалеята изчезва, а тротоарът е толкова тесен че за да се разминат хората стъпват на платното- <връзка>
100 метра още по-нататък тротоарът съвсем изчезва и на негово място се появява пак от нищото велоалеята .. този път физически разделена от автомобилния трафик- <връзка>

ако това се случи в Бургас виждам как във форума ще има много брутални нарежданки
предполагам трябва да бъдем малко по-снизходителни към нещата които се случват по отношение на велоинфраструктурата
наистина Бургас е пилотен град и няма как да избягаме от грешки
вярвам, че ще се учим от тях

мисля че единственото супер неприятно нещо в цялата работа е тоталното загърбване на обществената дискусия по интегрирания градски транспорт през последната година

[ Редактирано 06 мар 2014: 11:29 ]
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>