Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
Велоалеите по света |
Отиди на страница << >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
tonica |
|
||
![]() Регистриран потребител #222
Регистриран: 25 юни 2011: 07:45съобщения: 53 |
Три часа преди и 3 дни след урагана Сенди беше спряно метрото в долен Манхатън и в участъците между Манхатън и съседните квартали Бруклин и Куинс. Автомобилното придвижване траеше с часове, заради задръствания. Затова много хора предпочетоха да ходят на работа с велосипеди – масово придвижване средно 15 км (45 мин) в едната посока. Бърза справка за велосипедния маршрут в Google maps (в зелено) и тръгваш. В този голям град можеш да се придвижиш по велосипедна алея от най-отдалеченото кътче до местата с най-натоварен трафик в центъра.![]() |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
супер искаме снимки много |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Така заради брояча научавам за експерименталния проект на общината на Копенхаген от 2009 г., който в крайна сметка остава действаща практика до днес. ............... Преди експерименталните промени тя е обикновена (по дефиницията на общината) улица с максимална скорост на движение 50км/ч, с двупосочни ленти за колите, една алея за колоездачи от 2 м и тротоар. През 2004 г. през нея дневно минават около 30 000 велосипедисти и 17 000 коли. Още тогава това е улицата с най-много колоездачи в града. През 2008 г. общината решава да я промени така, че да я направи максимално удобна и безопасна за хората с колела (bicycle friendly). Проектът се прави в контекста на по-мащабна програма "Екометрополис" за развитието на Копенхаген като световна столица на колоезденето и климата. Заложено е до 2015 г. делът на велосипедите като транспортнo средство в града да е 50% (през 2008 г. той е 37%). Всичко започва от 2009 г., когато на "Нореброгаде" трафикът на коли е силно редуциран с комбинация от рестриктивни мерки – ограничаване на паркирането на коли, по-ниска скорост (40 км/ч), забрана за движението на коли в повечето участъци от улицата, в другите се намалява броят на платната им. Този трафик се поема от съседни улици. Велоалеите стават двойно по-широки (4 м). Тротоарите за пешеходци са разширени, появяват се повече кафенета и малки ресторантчета. Право да минават по цялата улица имат само автобусите от градския транспорт. Първоначално мерките са временни, осъществяването им среща сериозен отпор от страна най-вече на търговците на магазини по улицата. Проектът е политически, стъпките не са популярни и изискват силната воля и последователност от страна на кмета. В същото време се провежда обществен дебат. През 2010 г. се отчита, че от 2005 г. броят на велосипедистите е нараствал постепенно и е стигнал до 37 000 на ден, а трафикът е намалял наполовина. Въпреки недоволството на някои групи граждани улицата става по-привлекателна и посещавана, а броят на велосипедистите нараства. В крайна сметка промените остават за постоянно. Усещат се и в средата на януари, когато покрай нас минава 8840 колоездач за деня и броячът му пожелава "Приятно пътуване!". Някъде към осем вечерта по "Нореброгаде". цялата статия Галерия със снимки към статията [ Редактирано 15 фев 2013: 13:33 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
<връзка> | ||
Най-отгоре |
|
||
DENIS |
|
||
![]() Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24съобщения: 263 |
ОНИЯ ПАЛЯЧОВЦИ НА ВАЛЕРИ КАЗАХА, ЧЕ БИЛО АБСОЛЮТНО БЕЗПЕРСПЕКТИВНО И НИКОЙ НЯМАЛО ДА НАЕМЕ КОЛЕЛО. ДАНО ВЛЯЗАТ В ПАРЛАМЕНТА, ЧЕ ДА СЕ МАХНАТ ОТ ТУК. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Както се казва, да им имаме проблемите! От коментарите под статията: Велосипедът не е начин на придвижване, това е начин на живот. начин на живот, начин на мислене ... досега си нямах подпис, е, вече си имам :) Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
vench |
|
||
![]() ![]() Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45съобщения: 1071 |
DENIS написа ... ОНИЯ ПАЛЯЧОВЦИ НА ВАЛЕРИ КАЗАХА, ЧЕ БИЛО АБСОЛЮТНО БЕЗПЕРСПЕКТИВНО И НИКОЙ НЯМАЛО ДА НАЕМЕ КОЛЕЛО. ДАНО ВЛЯЗАТ В ПАРЛАМЕНТА, ЧЕ ДА СЕ МАХНАТ ОТ ТУК. мда, даже имаха една теория, че който имал 1 лв. за велосипед, значи е богаташ и кара БМВ, така че не му трябва велосипед :) иначе статията е много интересна Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена! |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
<връзка> | ||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Groningen: The World's Cycling City [ Редактирано 18 яну 2014: 15:07 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
понеже си говорихме за Швейцария напоследък и разглеждам какво става там .... ето пример Женева голяма улица+маркирана велоалея+съвсем тесен асфалтиран тротоар - <връзка> красота, никой не кара по велоалеята - <връзка> 100 метра по-нататък велоалеята изчезва, а тротоарът е толкова тесен че за да се разминат хората стъпват на платното- <връзка> 100 метра още по-нататък тротоарът съвсем изчезва и на негово място се появява пак от нищото велоалеята .. този път физически разделена от автомобилния трафик- <връзка> ако това се случи в Бургас виждам как във форума ще има много брутални нарежданки предполагам трябва да бъдем малко по-снизходителни към нещата които се случват по отношение на велоинфраструктурата наистина Бургас е пилотен град и няма как да избягаме от грешки вярвам, че ще се учим от тях мисля че единственото супер неприятно нещо в цялата работа е тоталното загърбване на обществената дискусия по интегрирания градски транспорт през последната година [ Редактирано 06 мар 2014: 11:29 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << >> |