Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Пътища и пътна инфраструктура

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
sheikh77
03 ное 2011: 12:36
Регистриран потребител #188
Регистриран: 16 май 2011: 06:42

съобщения: 347
Има цялостен проект, също така Общината мисля, че успя да закупи 2 парцела на кръстовището на Кроношпан и Д. Езерово - от там ще се строи новият надлез, който ще прехвърля жп линията и директно ще вади трафика през Крайезерна.
Най-отгоре
ji
07 ное 2011: 14:46


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Улиците на Бургас ще стават по-
безопасни

Сигнал на читател, че на кръстовище „Трапезица“ пешеходец едва успява да премине до островчето „на зелено”, ме заведе при главния експерт „ Безопасност и организация на движението” в Община Бургас инж. Жулияна Сарафова.

Попитах я еднакво ли се зачитат правата на пешеходеца и на водача на МПС при регулация на светофарите в Бургас. „Естествено. Има си наредба, в която времетраенето на светлинния сигнал се определя в зависимост от светофарната уредба и броя на платната. Особеностите се отчитат още при проектирането” – отговори тя и посъветва пешеходците да не се притесняват, когато все още са на платното и в един момент светофарът им светва червено. Това не означава, че те вече са в нарушение. Червеният сигнал просто им подсказва да избързат и да излязат от платната. В същото време свети червено и на моторните превозни средства, които са длъжни да изчакат пешеходците. „Ако някъде се окаже, че сигналът е твърде къс, коригираме доколкото е възможно. Възможността обикновено е много малка - секунди. Сигнали приемаме от граждани, КАТ и други организации” – обяснява инж. Сарафова и обеща да проверят доколко може да се удължи времето на пешеходците на споменатото вече кръстовище.

Преминаваме към делника на общинските служители, ангажирани с поддръжката на светофарите, маркировката и прочие важни за безопасното движение по улиците на Бургас.

Поставянето на нови светещи уредби за тази година няма да има, тъй като са приключили предвидените за това средства. „ В момента подменяме всички светофарни уредби, които работят с лампи с нагреваема жичка. Поставят се диодни. Те са по-икономични, по-дълго време се експлоатират, поддръжката им е по-лесна. Докато тези с нагревателната жичка много бързо изгаряха и сме малко притеснени, че имаме доста светофари за подмяна, а пък парите привършват. Ние правихме по 4 светофара на година, като отпускаме определена сума за това, но вече не се произвеждат лампи с нажежаема нишка, и се опасяваме, че ще дойде един момент да ни загаснат светофари. Не дай Боже” – безпокои се Жулияна Сарафова. Тя очаква следващата година да се заложат повече пари в капиталова програма. Толкова, че да са достатъчни за подмяна на лампите на останалите 18 светофара. „Ще направим всичко възможно да не се стига дотам да има неработещи светофари” - категорична е главният експерт „ Безопасност и организация на движението”. 120 000 лева са заложени тази година само за подмяната на лампите с диодни.

Общинската администрация ще търси възможности да се поставят на повече светофари т.нар. броячи. „Имаме сведения, че това много улеснява водачите и пешеходците. Опитваме се да сложим колкото се може повече броячи. Като останат пари от поддръжката ги даваме за това. Сега ще ги насочим към светофара на „Демокрация“ и „Сан Стефано“, за който имаме много оплаквания. Както и светофара до стария Хемус - “Проф. Яким Якимов” и ул. “Янко Комитов”, но ще дадем приоритет на „Демокрация“, защото е близо до училище” – обяснява инж. Сарафова. Тя уточнява, че именно за този светофар има постъпили оплаквания, че не е добре настроен, че пресичащите са ощетени, но не може да се коригира. Правени са вече опити. Ще се наложи отнова да се програмира, а това оозначава цялостна реконструкция на светофара. Дейност, която ще погълне целия остатък от поддръжката.

Повече пари се отделят и за пешеходните пътеки. „ Работим с по-скъпи и по-трайни бои. Направихме каталог на пътеките, заличихме някои, нарисувахме нови. Лично аз не съм съгласна със заличаването на някои, това е решението на комисията”- продължава Сарафова.

Вглеждаме се и във факта, че Общината отдели толкова много пари, за да подобри условията за водачите на МПС-та, а те продължават да бъдат недисциплинирани „Мисля, че това може да се оправи с по-строги санкции, както е на Запад. Не че те са по-дисциплинирани или по-възпитани от нас, но имат санкции” – категорична е Жулияна Сарафова. Според нея другият сериозен проблем освен безогледното паркиране е, че не се спазва регламентираната скорост за градски условия – 50 км/ч. Отговорът е контрол и глоби, а това е в правомощията на КАТ. „Явно не им достига персонал и не могат да обхванат целия град” – уточнява главният експерт по организация на движението.

През следващата година предстои да бъдат описани всички пътни знаци на територията на общината. Предстои и да се подготви нова организация на движението на Бургас. „Но трябват пак пари. Прави се сателитна снимка на града, от там проектантите започват да разработват кръстовищата. Смятаме да направим повечето улици, особено в ЦГЧ, еднопосочни. Едно, че движението става по-безопасно, второ, че се отварят места за паркиране” – с надежда, но и с решителност споделя Жулияна Сарафова.

kompasbg.com
Най-отгоре
diksi
07 ное 2011: 19:28

Регистриран потребител #218
Регистриран: 22 юни 2011: 22:35

съобщения: 53
ji написа ...

„Ако някъде се окаже, че сигналът е твърде къс, коригираме доколкото е възможно. Възможността обикновено е много малка - секунди. Сигнали приемаме от граждани, КАТ и други организации” – обяснява инж. Сарафова и обеща да проверят доколко може да се удължи времето на пешеходците на споменатото вече кръстовище.


Напълно потвърждавам казаното по-горе. Преди време се обърнах към инж. Сарафова за корекция на краткото време на селения светофар за пешеходците при Новатра поща и резултатът вече е налице.
Тук бях писал за проблема.
Коригирано е времето и така вече няма проблеми за пешеходците.

www.lodiko.com - Share, sell and buy photos online
Най-отгоре
noemis
20 ное 2011: 22:15
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Започва строежът на първия обходен път на Бургас

burgasnews.com

Започва строежът на първия обходен път на Бургас, съобщи за Burgasnews кметът Димитър Николов. "До сега всички бургаски кметове и политици са обещавали строежа на реалния първи обход на Бургас, но на практика това не се случи. Веднага след изборите аз започнах работа по този проект и вече е стартиран първият му етап", каза кметът. Това е преместване на подземните комуникации по трасето. Под пътния възел има безброй кабели, мрежи, далекопроводи и различни тръбни конструкции и преместването им ще струва много пари, уточни Николов, но средствата вече били осигурени. В момента тече тръжната процедура за избор на фирма, която ще измести всичко. Според кмета това вероятно ще стане факт през пролетта или началото на лятото. Моментално след това ще стартира и изграждането на пътния възел.

"Надявам се всичко с финансирането да бъде наред и съвсем скоро да се сдобием с този реален обход, защото така ще се спестят на Бургас над 700 тона отрови", каза още кметът. Екипът му е направил изследване, което показва, че от две коли, влизащи в Бургас, едната преминава транзит. С приключването на строежа на магистрала "Тракия", вече всеки 2 от 3 автомобила само ще преминават през града на път за Южното Черноморие.

Обходът ще спести преминаването на този трафик през три жилищни зони на Бургас, отровните газове, шум, прах, амортизация на пътната инфраструктура, която общината поддържа. "Да не говорим за стреса, пътно-транспортните произшествия, опастностите от прибягващите пешеходци през натоварения участък", каза още Николов.

Според него този проект няма да се усети от бургазлии по начина, по който беше усетен например ремонтът на Морската градина - хората го виждат, разхождат се там и се възползват от придобивките. Обходът обаче ще се почувства в направление екология, безопасност, замърсяване и на практика ще се съкрати времето, през което автомобилите ще преминават транзит през Бургас.

Новият обход ще преминава през булевард "Проф. Якимов", ВХТИ, до "Кроношпан" ще има детелина, оттам ще започне изграждането на мост, който ще минава над всички жп линии на входа на града и трафикът ще излиза до улица "Крайезерна". Самата улица ще бъде построена наново, тъй като тя е върху блато и непрекъснато потъва. Тя ще бъде и разширена. От ул. "Крайезерна", потокът ще бъде насочен към стадион "Черноморец", зада се включи към пътен възел "Юг".

"Усилията ми са проектът да бъде изпълнен в най-кратки срокове", каза кметът. Това най-вероятно ще стане в рамките на този мандат. "Важното е, че направихме първата крачка и започнахме", заяви Димитър Николов.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
05 дек 2011: 22:06
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
5 декември 2011

Пробивът до ул.Лазар Маджаров между блоковете 6 и 7а на ж.к.Славейков.













Оправят се и част от близките странични улички.




[ Редактирано 05 дек 2011: 22:06 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
23 яну 2012: 16:12
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Молът в „Славейков“ дава 1 милион за нова улица в Бургас

Израелският холдинг GTC, която строи новия мол „Галерия Бургас“ в комплекс „Славейков“, ще даде 1 милион лева за нов път, който да свързва булевардите „Янко Комитов“ и „Струга“, каза кметът Димитър Николов. Така живеещите в комплекса ще стигат много по-лесно до центъра на града, новата улица ще е удобна и за клиентите на мола, който е на бул.“Янко Комитов“.

Досега нито един инвеститор в Бургас не е давал толкова пари за инфраструктура. „А и аз бях много настоятелен. Дето се казва – паднах на земята, докато не ни ги дадат“, каза Николов.

Изграждането на новата улица ще бъде съчетано и с основния ремонт на бул. „Струга“ в участъка от Окръжна болница до кръстовището на „Трапезица“. Ремонтът е залегнал в проектобюджета на града за 2012 година. „Ще подменим цялото осветление и ще обезопасим тази отсечка, където имаше много инциденти, включително с убит човек“, каза Николов.

В края на миналата година, докато течеше усилено изграждането на мол „Галерия Бургас“, бе преасфалтиран и булевард „Янко Комитов“ – от „Пиргосплод“ до светофарите на „Кауфланд“.

besove.com

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
maniask
23 яну 2012: 21:23
Регистриран потребител #152
Регистриран: 22 фев 2011: 20:27

съобщения: 92
Ами ако могат да помогнат - ще се радвам. Наистина беше споменато за Струга в бюджета за тази година, така че остава да се заредим с гражданско търпение. :)
Най-отгоре
Уебсайт
TOXICALERT
24 яну 2012: 00:14
Регистриран потребител #50
Регистриран: 22 ное 2008: 23:06

съобщения: 436
Това са половината пари , никак не е малко ...браво :)
Най-отгоре
noemis
26 яну 2012: 14:11
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Ремонтират и ул. "Струга" през тази година

Източник: Радио "Фокус"

Освен пробивът на ул. "Струга" в Бургас, самата улица ще бъде и ремонтирана, така че обектите там са два, посочи зам.-кмета по строителство Костадин Марков. "Единият е пробивът от ул. "Янко Комитов", който достига до бул. "Струга", минава през ръба на парка, а другият е ремонт на самата улица. И двата са много големи обекти. Пробивът започва от края на "Янко Комитов", там където паякът вози автомобилите, минава покрай парка и излиза на ул. "Струга" като се качва на по-високо ниво. Сложно е изпълнението, този обект ще струва няколко милиона", каза Марков.

Самата улица "Струга" ще бъде реновирана, тъй като има големи хлътвания и ще бъде ремонтирана основно през тази година, а пробивът от своя страна ще даде възможност освен през кръстовището на Окръжна болница, което е много силно натоварено в момента, потокът от к-с "Славейков" да минава и по тази улица, изкарвайки го на ул. "Струга". По думите му обаче това ще натовари много "Елпром", но пък точно заради това се работи и за другият обход, надлезът който ще бъде през "Кроношпан" или надлез "Запад".

Частна фирма отпусна 1 милиона лева, за да се направи този пробив и тези пари, според Марков, ще са в помощ на общината. "Безспорно парите, които отпуска фирмата са ни в голяма помощ. Това е обект, който обаче е планиран доста отдавна в нашата стратегия за развитие на инфраструктурата на града. Въпреки това дължим благодарност на фирмата, която помага по този начин за инфраструктурния проект. Разбира се тя има интерес този пробив да се случи. Ако всички реагираха по този начин щеше да ни е много по-лесно да съвземем инфраструктурата", каза зам,-кмета.

Реализацията на големия инфраструктурен проект започва тази година, но изпълнението му ще отнеме поне две години, тъй като е много сложно самото съоръжение и особено повдигането над кота 0 и връзката с улица "Струга". Тепърва започва преместването на подземната инфраструктура при товарна гара и Кроношпан за строителството на първият реален обход на Бургас, пътен възел "Запад". Марков посочи, че за изграждането му ще се разчита на помощ от държавата.








Взето от тук:

komitov-probiv.pdf

Още за проекта:

Продължение на ул."Янко Комитов" до ул."Струга" от о.т. 1394 о.т. 213 о.т. 219 до о.т. 232 по плана на ПЗ"Север"

Реализацията на проекта има за цел:

  • Да се осигури безопасността на движение на МПС, като се изгради улица "Янко Комитов" в участъка от кръстовище с ул. "Лазар Маджаров" до ул. "Струга" в югоизточна посока.

  • Да облекчи натоварването на кръговото кръстовище на бул."Стефан Стамболов" – ул. "Никола Петков".

  • Да се намали транспортното разстояние между жк "Славейков" и централната градска част.


Проектът предвижда:

  • В ситуационно отношение: габарит на улицата - 23 м, от които две платна по 7.0 м, тротоар 4 м вляво и 5м вдясно.

  • Надлез с дължина 16 м при км 0+563.61 над съществуващата жп линия.

  • Три пътни кръстовища:

    • триклонно кръстовище с ул. "Лазар Маджаров"

    • четириклонно кръстовище при о.т. 230 , което ще обслужва напречната улица вдясно от плувния комплекс

    • триклонно кръстовище с ул. "Струга" - предвижда допълнителни ленти за ляво и дясно завиващите автомобили от ул."Струга".


  • Изграждане на улично осветление на директното трасе на ул. "Янко Комитов" и пътните кръстовища.

  • Озеленяване и ландшафтно оформяне, така че да се създаде благоприятно естетическо въздействие и да се постигне отделяне на пешеходното от автомобилното движение и с внесената дървесно-храстовата растителност да се постигне подобряване на микроклиматичната обстановка в обхвата на пътната настилка и тротоарите чрез намаляване на слънценагряването през горещите летни дни, за намаляване силата на вятъра и намаляване разпространението на шума и емисиите на изгорели газове от МПС.


Реализирането на проекта ще доведе до:

  • Намаляване на транспортните задръжки

  • Създаване на възможност за по-бърза комуникация и по-добра организация на движението

  • Намаляване на вредните газове от автомобилите.


Приблизителната строителна стойност на обекта е 4 милиона лева.

Реализацията на тези проекти ще допринесе в голяма степен за постигането на целите на община Бургас за:

  • създаване на реални условия и предпоставки за привличане на местни и чужди инвестиции

  • осигуряване на привлекателна бизнес среда на територията на общината

  • осигуряване на възможност за изграждане на конкурентна и диверсифицирана икономика

  • осигуряване на благоприятна жизнена среда чрез съхранение на природата.


Източник


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
29 фев 2012: 13:54
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛ НА СТРОИТЕЛСТВО НА ОБЕКТ:Път I-9 „Слънчев бряг-Бургас” от км 222+849.41 до км 225+522.39 участък: от км 222+849.41 до км 225+522.39 /километраж по проект обход Поморие/ участък: от км 222+289.41 до км 224+962.32/километраж по съществуващ път

Описание на обекта: Участъкът се намира между град Поморие и село Сарафово (?!?!) в Югоизточна България, Бургаска област. Местоположението на проектното трасе е между два административни центъра на община Поморие и община Бургас.

Град Поморие е разположен на скалист полуостров, вдаден 3,5 км в Черно море, на 7 км от Бургас и на 25 км от к.к. Слънчев бряг. В момента съществуващия път е с габарит Г/10.50, като разрастващите се местни туристически комплекси в някои участъци са разположени в непосредствена близост до пътя.

Поради това действителната скорост на движение е нехомогенна 50-90 км/час. По протежение на трасето на съществуващия Път І-9 има действащи пътни кръстовища и включвания на селскостопански пътища, които обслужват изградени туристически комплекси.

Началото на участъка е краят на проектирания обект „обход на град Поморие”, който завършва с кръгово кръстовище преди бензиностанцията при км 222+890 по задание и 222+849.41. Краят на участъка е включването към четириленовия път за обход на село Сарафово и вход към град Бургас.

Проектното решение предвижда в началото, преоформяне на пътния габарит от Г10.50 към Г20, като преоформянето е съобразено с разработеният проект на обход Поморие.

Краят на варианта е включването към четири лентовия габарит в началото на кв. Сарафово 225+463.00 /град Бургас/, с цел привързване към съществуващият четирилентов габарит се предвижда рехабилитация в дясното и лявото платно до краят - км 225+522.39.

Преоформянето на път І-9 от двулентов габарит в четирилентов се осъществява преди началото на обекта на около 200 м посока град Поморие.

Краен срок: 04.04.2012 г.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>