Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Пътища и пътна инфраструктура

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
12 юли 2010: 16:22


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
Община Бургас стартира процедурите за избор на фирма - изпълнител за проектиране и изграждане на открит обществен паркинг зад Диагностично - консултативен център II /бившата Трета поликлиника/. Цялата информация за конкурса може да бъде намерена на сайта на Общината - <връзка>, в раздел "Обществени поръчки".

След представяне и оценка на офертите на допуснатите за участие кандидати ще бъде избран на изпълнител, предложил най-ниска ценова оферта. След изтичане на законовия срок за обжалване, предстои сключване на договор с него и стартиране на реалното изпълнение на проекта.

Теренът зад бившата Трета поликлиника се намира на атрактивно място, в центъра на града, но е в трагично състояние. В момента там има множество амортизирани и полусрутени сгради. Старите постройки ще бъдат съборени, тъй като в този си вид са опасни и неизползваеми. Дълги години единственото им приложение бе убежище за клошари.

Реконструкцията на терена с размер 16 дка включва изграждане на обществен паркинг, комбиниран с парково пространство като се предвижда запазване на съществуващата дълготрайна декоративна растителност. Ще бъде монтирано ново районно осветление и система за видеонаблюдение.

Новият паркинг ще разполага с два входа - откъм ул. "Оборище" и откъм ул. "Гурко" като 10 от паркоместата в него са предвидени за престой на туристически автобуси. Проектът включва още изграждане на алейна мрежа и ограда от декоративни елементи - цветарници или жив плет.

Паркингът трайно ще реши проблемът с паркирането на живеещите и работещите в тази част на града бургазлии и проблема със събиращите се там клошари.

Новата визия на терена зад Трета поликлиника ще кореспондира с предстоящата цялостна реконструкция на ул. "Ген. Гурко" и изграждането на велоалея там по проект "Благоустрояване на общественозначими пространства в подкрепа на социалната интеграция и устойчивото развитие на градската среда в Община Бургас" по Оперативна програма "Регионално развитие 2007- 2013".

burgas24.bg

[ Редактирано 15 юли 2010: 11:08 ]
Най-отгоре
noemis
15 юли 2010: 11:05
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Обещаха да построят лот 3 от магистрала "Тракия" до 2 години

Източник: в. "Монитор"

Гръцката фирма "Актор" обеща да изгради отсечката от Нова Загора до Ямбол за по-малко от 25 месеца, както предвижда графикът на строежа на аутобана. Това стана ясно вчера по време на подписването на договора между изпълнителя и агенция "Пътна инфраструктура". Ангажиментът бе поет лично от председателя на управителния съвет на фирмата Димитрис Кутрас.
За основното трасе вече има разрешително за строеж на аутобана, а до 3 месеца ще бъдат готови и документите за съпътстващата инфраструктура, поясниха от АПИ.

Ще започнем работа колкото се може по-бързо, за да използваме топлите летни месеци, каза Кутрас. Само строителните машини, които ще използваме за изграждането на отсечката, няма да са български. От целия персонал, който ще наемем, не повече от 10-15 човека ще са от Гърция, останалите ни работници ще са българи, обеща гръцкият бизнесмен.

Шефът на "Актор" похвали нашата организация на търга за лот 3 и добави, че в Гърция може само да се мечтае за подобна бърза процедура.

Теренът за изграждане на отсечката от "Тракия" от Нова Загора до Ямбол е равнинен и няма предвидени много допълнителни пътни съоръжения, затова успяхме да дадем ниска оферта за изпълнение и спечелихме търга, поясни Димитрис Кутрас. Трасето, което ще строим, се пресича само на две места с други шосета. Това показва, че проектът е направен много добре.

Имаме амбицията да участваме и в други търгове за изграждане на автомагистрали в България. Договорът ни за лот 3 на "Тракия" е първата ни държавна поръчка, която ще изпълняваме тук, и ще направим всичко възможно всички българи да останат доволни от качеството на работата ни, допълни той.

"Актор" спечели търга за лот 3 с оферта от 111,644 млн. лева без ДДС за изграждането на 35,7-километровата отсечка между Нова Загора и Ямбол, при заложен от пътната агенция бюджет на поръчката 108 млн. евро. Още 10 компании подадоха оферти, четири от които бяха отстранени на първия етап от процедурата.

Аутобанът трябва да е готов през 2012 г.

Амбицията на правителството, декларирана многократно, е, че по атубана до морето трябва да може да се пътува още през лятото на 2012 г.

Решението за изграждането на "Тракия" е взето през 1964 г., като тогава тя е замислена като част от автомагистрален пръстен, включващ още магистралите "Хемус" и "Черно море". Строителството започва през 1975 г. и десет години по-късно влиза в експлоатация първият участък на магистралата от София до Пловдив. В следващите 10 години са извършени предпроектни проучвания на лотове 2, 3, 4.

През юли 2000 г. правителството сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро.

На 1 юли 2006 г. официално е пуснат в експлоатация първият подучастък от лот 1 ­ между Оризово и Чирпан, с което общата дължина на магистралата става 186,5 км. На 2 ноември същата година е открит участъкът Карнобат пътен възел "Бургас запад" при кв. Ветрен (35,2 км) от лот 5.

На 5 октомври 2007 г. официално е пусната отсечката между Чирпан и Стара Загора, с което завършва изграждането на лот 1 (Оризово Стара Загора) с обща дължина 38,7 км.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
15 ное 2010: 21:47
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Спешно проектират обходите на Бургас и Кърджали
Околовръстните отсечки са допълващи за обекти с еврофинансиране


Строителство Градът





Агенция "Пътна инфраструктура" обяви търгове за проектиране на обходните маршрути на Бургас и Кърджали. Двата байпаса на градовете са допълващи за изграждането съответно на магистрала "Черно море" и пътя Кърджали - Подкова. И за двата обекта техническият проект включва геодезически измервания и полска работа и геометрично решение на трасето и изработване на технически проект в следните части: пътна, конструктивна, геодезия, геоложки проучвания, парцеларен план, инженерна инфраструктура, план за безопасност и здраве, озеленяване и ландшафтно устройство , опазване на околната среда, съгласуване на проекта за засегнатата инфраструктура със заинтересованите ведомства (НКЖИ, ВиК, електроразпределителни дружества, БТК, Напоителни системи, КАТ – Пътна полиция, общини и др.), изпълнение на задълженията си като проектант, по време на строителството и въвеждането в експлоатация на строежа.
Цената за изпълнение се разпределя така - 30% за първи проектен етап (идеен проект) и 70% за втори проектен етап (технически проект).

Бургас

Изпълнителят на идеен и технически проект за обходен път на Бургас ще работи по участъка от км 230+700 на път І-9 Сарафово - Бургас до км 493+550 на път І-6 Ветрен - Бургас. Началото на проекта е път І-9 (крайморския път) непосредствено след преминаването му през Атанасовското езеро при км 230+700. Краят е при път І-6 при селскостопански надлез над път І-6 при км 493+550. Индикативна дължина на проекта около 4 км – директно трасе и два пътни възела с очаквана дължина на връзките около шест километра. Габаритът на пътя е Г 20 със съставни елементи съгласно "Норми за проектиране на пътища" 2000. Конструкцията на пътната настилка е оразмерена за осово натоварване 11.5 тона на ос.
Изисквания
Общо за последните 3 години (2007, 2008 и 2009) проектантът следва да е изпълнил проектиране за ново строителство и/или реконструкция, с изключение на пътни съоръжения на магистрали и пътища І, ІІ и ІІІ клас с дължина най-малко 30 км. Участникът задължително трябва да е изпълнил поне един проект за ново строителство. Двете условия се отнасят и за двата обекта. Необходим е минимален набор от техническо оборудване: GPS- 1, тотална станция - 2, нивелир -3, за Бургас и 4 за Кърджали, компютри - четири за Бургас и шест за Кърджали, транспортни средства - две.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
15 ное 2010: 22:57


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
доколкото разбирам става въпрос за проектиране на връзка от пътя към Сарафово някъде около сервиз ситроен до Ветрен
това ли е обхода на Бургас, който ще извади трафика?

[ Редактирано 15 ное 2010: 23:00 ]
Най-отгоре
ji
15 ное 2010: 23:06


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
да
всъщност си е обход за всички които идват по тракия и отиват към слънчев бряг и обратно
явно това е обходното
двете кръгови ще са по-спокойни
само се чудя от Бургас плаза дали няма да им се разсърдят
Най-отгоре
WarKiller
16 ное 2010: 11:03


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
Няма да им се сърдят... Предполагам, че ще има връзка с пътя, който сега минава между Бургас Плаза и Киров и отива към Баумакс. Пък и евентуално - ако някой ден построят Странд - ще е супер за тях. :)
Картинка от скайскрейпърсити...





[ Редактирано 16 ное 2010: 17:05 ]

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
WarKiller
16 ное 2010: 15:03


Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 840
Грешка. Сега се загледах по-внимателно. Това се пада след Пети километър... Доста далеч от Бургас плаза, Баумакс и Странд.

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
ji
16 ное 2010: 15:58


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
да ама ще има две детелини
едната ще е двулистна
сума ти детелини ще нацъфтят в региона
красота
кой беше поел снимките в сарафово?

[ Редактирано 16 ное 2010: 15:59 ]
Най-отгоре
noemis
16 ное 2010: 17:06
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
ji написа ...

кой беше поел снимките в сарафово?

За Сарафово и летището нямаме никой.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
16 ное 2010: 17:20


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
има време да ангажираме някой
само проектирането ще отнеме 8 месеца
Най-отгоре
Отиди на страница       >>