Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

Общ устройствен план (ОУП) на Бургас

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
16 окт 2008: 23:49


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3843
Пет нови парка, от които три крайбрежни, предвижда концепцията за Общ устройствен план (ОУП) на Бургас. Проектът обхваща и кварталите с техните землища, обясни арх. Виктор Бузев от гражданско обединение "Гео щрих", което спечели конкурса за плана. Бъдещото озеленяване включва благоустройство на Морската градина и парк "Росенец", зоопарк и зона за крайградски отдих в местността Капчето и няколко екоцентъра около езерата Мандра и Атанасовско. Предвижда се и зелен пояс около летището.

Градът ще се отвори още повече към морето с проекта "Супер Бургас", който включва строежа на поне четири пасажерски и яхтени пристанища. Планиран е и аквариум.

Нови жилищни квартали ще бъдат предвидени в близост до морето, а сега съществуващите промишлени зони ще бъдат преобразувани в многофункционални или ще бъдат преместени в западната част на града, предвижда планът. Промишлената зона "Север" трябва да се разрасне към кв. Долно Езерово. Административният център ще бъде запазен и ще се свърже с проекта "Супер Бургас", а на отделни места в кварталите трябва да изникнат вторични административни центрове, за да се ограничи пътуването към центъра на града.

Като курортни места ще бъдат оформени част от брега на Мандренското езеро, зоната северно от Морската градина, терените около нос Чукалята и нос Форос, част от парк "Росенец", с. Маринка, местността Капчето и минералните бани. Концепцията предлага изнасяне на транзитния автомобилен поток извън града, нова транспортна схема и строеж на паркинги.

Изработването на ОУП ще струва 95 хил. лв. Проектопланът трябва да е готов за 152 календарни дни от датата на подписването на договора - 7 октомври 2008 г. Разчетен е за 500 хил. жители, с поглед 50 години напред, каза арх. Бузев. До момента Бургас не е имал цялостен устройствен план.

dnevnik.bg
Най-отгоре
ji
30 окт 2008: 21:25


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3843

„Супер Бургас” заляга в новия ОУП на града

Транспортът е най-големият проблем на Бургас
Грандиозният проект „Супер Бургас", който бе изработен от колектив бургаски архитекти в средата на миналата година, заляга в разработката на бъдещия Общ Устройствен План /ОУП/ на град Бургас. Това се обсъди на първата работна среща, посветена на изработването на новия ОУП. Според този проект, който бе приет за приоритетен от правителството, Бургас ще се отвори драстично към морето, като се направи пробив през сегашните промишлени зони и Пристанището. „Супер Бургас" ще бъде финансиран от три държавни институции в лицето на МРРБ, Министерството на транспорта и съобщенията и Община Бургас. Ръководителят на екипа, разработил „Супер Бургас" бургаският арх. Николай Ликоманов бе привлечен за консултант от колектива „Гео Щрих", който ще проектира общия план.

Над 20 организации и институции взеха участие в първата работна среща. Срещата бе свикана по инициатива на обединение „Гео Щрих" и се състоя в Община Бургас. Присъстваха специалисти от Общинска служба „Земеделие и гори", EVN България , Сектор „Пътна полиция" , „Областно пътно управление", РИОСВ, РИОКОЗ, БТК, ВиК, „Служба геодезия, картография и кадастър", ОДП, Областна администрация, „Топлофикация" АД, „Бургасгаз", „Бургасбус", Регионална дирекция по горите, представители на МРРБ, председатели на комисии в Общински съвет и др. Консултанти на екипа по проекта са и светила в архитектурата, като декана и заместник-декана на Университета за архитектура, строителство и геодезия /УАСГ/ доц. арх. Недялко Бончев и доц. арх. Иван Данов. Целта на срещата е да се опознаят и да се създаде комуникация между местните организации и стратегически предприятия и отговарящите за съответния сектор в екипа на „Гео Щрих". На нея специалистите се запознаха с изискванията на бургаските представители, за да се получи цялата налична информация, която да помогне за изготвянето на ОУП.

Главният архитект на общината Веселина Илиева заяви, че най-големият проблем, с който архитектите от екипа ще трябва да се справят е транспортният. В момента Бургас, особено в центъра, е почти скован от невъзможността да поеме автомобилния поток. Управителят на „Бургасбус" инж. Петко Драгнев заяви, че градът се разширява на север до 5 -и километър и е необходимо да се отделят 4-6 дка общинска земя, за да се премести началната спирка на градския транспорт там. Още около 7 дка е необходимо да се предвидят за разширяване на депото на тролейбусите. Предвижда се закупуването на още 20 тролея за градския транспорт и сегашното депо ще се окаже недостатъчно, каза инж. Драгнев.

Общинският съветник Павел Маринов, който е председател на Транспортната комисия в съвета и автор на „Супер Бургас", постави въпроса за създаването на Зона за обществен достъп до пристанището. В тази връзка той предложи да се помисли за вход и изход на пристанището, които да отведат транспортните средства извън натоварената зона. Общинският съветник наблегна на създаването на жп транспорт между Черноморските общини, а от екипа архитекти уточниха, че в плана се предвижда високоскоростен монорелсов път, който да свързва всички градове по брега на морето, а на по-късен етап и на съседните Черноморски страни.

Екипът на арх. Бузев предвижда, заедно с представители на КАТ, да проведе анкети сред шофьори на изходите на Бургас, за да установи каква е най-подходящата транспортна схема за града и по какъв начин трябва да се промени настоящата. Арх. Константин Коцев, който е участвал в изработването на предишния Общ Градоустройствен План през 1984 година, препоръча сегашният екип да се вземат под внимание праговите ограничители на територията. Това на първо място са езерата около Бургас, които не позволяват града да се разширява във всички посоки. Той посочи, че е необходимо да се създадат зелени зони, които да са близо до морето, които са предпочитани от бургазлии и са естествен буфер между жилищата и морето. Архитектите от „Гео Щрих" уточниха, че се предвиждат 5 нови големи парка и около целия град да се залеси зелен пояс, част от който горски, за почивка забавления на гражданите. Арх. Кръстева, която също е била в екипа на арх. Коцев преди 24 години, заяви, че предвижданата етажност на обходните пътища няма да разреши окончателно проблема на Бургас с трафика. Според нея само 25% от него е от преминаващите транзит автомобили. Решаването на въпроса с движението по вътрешноградските улици тя нарече „голямото предизвикателство" пред екипа от архитекти. Според нея затруднение ще създадат и късите срокове - 152 дни, в които „Гео Щрих" трябва да бъде готов с плана. Архитектите от варненската фирма изказаха готовност да се справят с краткото време и с помощта на институциите в Бургас.
Проблем посочи и представителят на БТК, според който няма официален подземен кадастрален план на града. Това е причина всички фирми, които имат подземна комуникация, да работят на сляпо и често да си повреждат един на друг кабелите. Това обаче се оказа проблем в цялата страна. Според един от ръководителите на „Гео Щрих доц. инж. Славейко Господинов, обединението разполага с възможности и технически средства за разработването на подземен кадастър на Бургас, което е все още ново за България.

Цифров модел на кадастъра с възстановените имоти ще предостави Областната дирекция „Земеделие и гори". В много от случаите се появяват улици, които дефакто са частна собственост, тъй като се водят на собствениците на имоти, от които са отчуждени терените за пътно платно, тротоари и градинки. Арх. Веселина Илиева посочи, че заместник-кметът Костадин Марков е издал заповед докато не приключи изготвянето на новия ОУП, да не се правят промени на устройствените планове. Това ще предизвика недоволството на гражданите, защото става въпрос за инвестиционни намерения, но е необходимо условие за получаване на реални данни за собствеността на земята.

Районното управление на горите архитектите също имаха молба да не се променя предназначението на гори в следващите няколко месеца. Представителите на управлението обещаха да съдействат за създаването на единна зелена система около града и за нов парк в комплекс „Меден рудник".

Амбицията ни е новият ОУП на Бургас да бъде изграден като отворена географска информационна система с възможност информацията в него да се обновява непрекъснато, заяви ръководителят на екипа арх. Бузев. В следващите няколко дни той ще се срещне поотделно с представители на всяка от заинтересованите институции, за да получи в писмен вид статистическите данни и препоръките за новия план.

Договорът за "Проект за ОУП на територията на гр.Бургас и неговите квартали с техните землища" беше сключен между Община Бургас, в качеството на Възложител и обединение "Гео Щрих", в качеството на изпълнител на проекта преди 20 дни. Изпълнителят беше избран чрез процедура по реда на ЗОП, след одобрено от Общински съвет - Бургас задание за проектиране, изготвено от общинска администрация. Бургас е един от най-бързо развиващите се градове в страната, разположен на важен от национално и международно значение кръстопът. До настоящия момент за града е нямало действащ Общ устройствен план.

Амбицията на авторите на новия ОУП на гр. Бургас е градът да се превърне реално в един от най-модерните и красиви морски градове в цяла Европа. Бургас има уникални природни даденсти, които позволяват това.

burgas24.bg


[ Редактирано 16 дек 2008: 22:54 ]
Най-отгоре
noemis
16 дек 2008: 22:58
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Доц. д-р Славейко ГОСПОДИНОВ:
Бургас има невероятна природа и ще се превърне в уникален морски град


factor-bs.com
16.12.2008



Доц. д-р инж. Славейко Господинов е част от екипа на „Гео Щрих”, който спечели конкурса за изработване на общ устройствен план на град Бургас. Дружеството „Гео Щрих” обединява „Геотехинженеринг” ООД и „Студио Щрих” ООД. Професионалният опит на инж. Славейко Господинов в „Геотехинженеринг” включва над 20 проекта в областта на кадастъра, пътното и жп строителството, геодинамични изследвания и изследване на свлачища, както и заснемане и изследване и строителство на големи хидротехнически съоръжения. Има над 80 публикации в български и чужди специализирани издания, както и редица участия в международни научни форуми. Той е роден на 31 юли 1958 г. Декан е на Геодезическия факултет при УАСГ.

- Инж. Господинов, как решихте да участвате в конкурса за изготвяне на нов общ устройствен план на Бургас и каква част от дейностите по изготвянето на плана се падат на „Геотехинженеринг”?

- За подобно решение са необходими две основни предпоставки - интересен проект и професионални качества на екипа. Считам, че и двете предпоставки в случая са налице. Професионалното предизвикателство е голямо, тъй като Бургас е не само един от най-големите градове в България, но и един от най-бързо развиващите се. Това е град с разнообразни и уникални в сравнение с други градове природни дадености, както и с доста проблеми от най-различно естество. За участието на „Геотехинженеринг” в общия процес на изработката на ОУП бих казал, че нашето място е в осигуряване на актуална геодезическа основа и изграждане на философията на ГИС-платформата на плана.

- С какво новият устройствен план е от значение за бъдещото развитие на града? Какъв ще е утрешният Бургас според концепцията на проекта?

- Има няколко основни пункта, които искам да откроя. В концепцията се предлага създаването на пет нови парка, от които три крайбрежни. Идеята е да се създадат условия за екологично съобразен живот и възможности за спорт и за отдих. Предвижда се също Бургас да се отвори към морето повече и да се изградят поне четири пасажерски и яхтени пристанища. В бъдещия ОУП, например, е залегнал проектът на бургаските колеги „Супер Бургас”, който ще превърне контакта на града с морето в една хармонична и пълноценна взаимовръзка, насочена изключително към човека, към неговите потребности и изисквания.
Друга основна идея е създаването на нови жилищни квартали и разширяването на сегашните, с приоритет в близост до морето, както и оформянето на нови курортни зони и комплекси около и в самия град. Акцент в концепцията е и създаването на транспортни терминали за многофункционално обслужване.
Предлага се още една обходна скоростна магистрала. Така ще се постараем да освободим града от част от транзитно преминаващите превозни средства. Предвижда се и една вътрешноградска магистрала от ІІ клас. Специално внимание е отделено и на железопътния транспорт, като се предлага релсов туристически транспорт по направление Поморие – Солници – Бургас, с включване до Централната пътническа гара в Бургас.
Накратко казано, новият ОУП ще създаде предпоставки за един значително по-богат и пълноценен живот на жителите и гостите на града, в съзвучие с невероятните природни дадености. Виждам Бургас в обозримо бъдеще като един наистина уникален европейски морски град.

- Още в началото на поредицата обсъждания на предстоящата работа по ОУП-а беше посочено, че един от проблемите на Бургас сега е неточната информация за подземните комуникации. Разполагате ли с възможности за разработването на подземен кадастър на града?

- Да, разполагаме с технологични и персонални възможности за създаване на една съвременна специализирана кадастрална карта на подземните проводи и съоръжения. Проблемът при реализацията на подобни проекти е финансовото им обезпечаване. Те са все още нещо ново за България, въпреки че са изключително необходими и ефективни. Съставянето на подземен кадастър, поради това, е навлязло широко в развитите страни и се прави задължително в големите европейски градове.

- Какви други трудности очаквате да срещнете по време на дейностите по изработването на проекта за ОУП на Бургас?

- Преди всичко субективни по своя характер и произход трудности, извън колектива на дружество „Гео Щрих”. Същевременно считам, че притежаваме необходимия имунитет против подобни проблеми и те не биха имали съществена роля в нашата работа.

- Какви контакти поддържате с местната гилдия и как Ваши бургаски колеги ще се включат в подготовката на плана?

- Винаги в работата и в личния си живот съм изповядвал убеждението, че хората могат и трябва да се обединяват. В случая ще търсим възможности добрите ни контакти с колегите от местната гилдия да получат развитие.
Искам да подчертая, че това ще бъде план, насочен към бургазлии и техните гости и ние ще търсим обратна връзка и ще се запознаем с всяко едно мнение. Подготвят се анкетни карти, чрез които ще се обърнем към бургазлии, както и интернет страница с възможности всеки да сподели отношението си към предложенията, своите идеи и да потърси контакт с екипа, разработващ плана.

- Фирмата „Геотехинженеринг” има вече близо 20-годишен опит в областта на геодезията, кадастъра, пътното и хидротехническо строителство, минното дело, изработването на общи и подробни устройствени планове. Кои проекти, по които сте работили, са били предизвикателство лично за Вас?

- Работили сме по много национално значими и стратегически проекти. Те са част от портфолиото на екипа ни и всеки може да се запознае с тях – излишно е да ги изброявам. Лично за мен предизвикателство в професионално отношение винаги за били новите и няма да крия - сложните проекти.

- Само преди дни „Геотехинженеринг” ООД получи сертификат за качество ISO 9001:2000. Какво означава това за Вашата работа и Вашите клиенти?

- За екипа ни - документална обвивка на едно търпеливо подготвяно съдържание, а за клиентите – сигурна гаранция за нашата работа. В условията на членство на България в Европейския съюз притежаването на този сертификат задължително, за да бъде легитимиран един продукт, като отговарящ на най-високите критерии за качество и да бъде признат в международно отношение.

Автор: Интервю на Иван ПЕТРОВ


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
09 фев 2009: 13:43
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

ВАС отсъди: Процедурата за ОУП на Община Бургас е незаконосъобразна

burgasnews.com
09.02.2009


Върховният Административен съд на Република България обяви окончателно процедурата довела до договора за изработване ОУП на Община Бургас за незаконосъобразна. Решението на последната инстанция на ВАС – Четвърто отделение е под номер 976 от 22 януари 2009 г. и не подлежи на обжалване.

Договорът за изработване проект на ОУП на Община Бургас бе сключен на 21.11.2007 г. между министър Асен Гагаузов от МРРБ, като възложител, и арх. Петко Йовчев, като управител на фирма „Атика Р5” ООД. Поради груби закононарушения при провеждането на конкурсната процедура и излъчването на победител, договорът бе атакуван пред КЗК от архитектска група „Гевренов и Стоев” ООД, която бе участник в конкурса. Наложи се проблемът да се представи пред ВАС, след проявеното от Комисията нежелание да отмени процедурата. Със свое решение 5076 от 29.04.2008 г. съдът констатира серия от закононарушения по няколко закона и разпореди на Комисията за защита на конкуренцията да се съобрази с изложените пред нея мотиви от „Гевренов и Стоев” ООД. Респективно горното решение още тогава прогласи невалидността на Договора между МРРБ и фирмата на Петко Йовчев.

След решението на Върховния съд, КЗК излезе с официално Решение 562 от 10.07.2008 г., в което обяви нищожност както на откриване на процедурата за възлагане на обществена поръчка с предмет „Проект за изменение на общия устройствен план на Община Бургас”, така и на резултатите от конкурса.

Арх. Йовчев използва своето право да обжалва въпросните постановления пред по-висша инстанция отново във ВАС. Последното решение е произнасянето на съда по жалбата на „Атика Р5” срещу решението на КЗК.

В своето произнасяне съставът е счел, че Министъра на регионалното развитие и благоустройството не е нарушил закона в самото откриване на процедурата по провеждане на конкурса, но класирането на участниците и определянето на победител („Атика Р5”) са опорочени и съответно незаконосъобразни. Поради това ВАС „ОСТАВЯ В СИЛА решение 562 от 10.07.2008 г. постановено от КЗК по преписка 262/2008 г. в частта, с която КЗК е установила незаконосъобразност на решение РД 02-14-658/24.07.2007г. на Министъра на регионалното развитие и благоустройството за класиране на участниците и определяне на изпълнител в процедура за възлагане на....Проект за изменение на общия устройствен план на Община Бургас, открита с Решение РД-02-14-502/19.06.2007 г.”

Самият възложител МРРБ изпрати на 22.04.2008 г. специално писмо до Кмета на Община Бургас г-н Димитър Николов, в което информира, че „МРРБ е спряло процедурата по изпълнение на договора.... до произнасяне на компетентния съд с влязло в сила решение относно законосъобразността на проведената процедура. След получаване на посоченото решение, МРРБ ще процедира съобразно постановеното в него от съда.” Сега, след окончателното произнасяне на ВАС, следва че договорът с „Атика Р5” е резултат на редица предшестващи закононарушения в провеждането на конкурса. Разбира се, в производството за законността на процедурата ВАС не може да отмени самия договор, който е подписан от Асен Гагаузов, но присъдата за неговата незаконосъобразност е достатъчно категорична към Възложителя – МРРБ, още повече, че самото министерство е обявило, че ще се съобрази с решението на съда.
СТАТИЯТА
=================

Нещо не схващам, нали "Гео щрих" са спечелили конкурса, кои са тези „Атика Р5” ООД?!?!?
И какво следва сега?



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
DENIS
10 фев 2009: 20:37
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
Нещо не схващам, нали "Гео щрих" са спечелили конкурса, кои са тези „Атика Р5” ООД?!?!?
И какво следва сега?

СПОКО БЕ. ЙОВЧЕВ ИМАШЕ СКЛЮЧЕН ПЪРВИЯ ДОГОВОР ЗА ОУП, КОЙТО ЗА НАША РАДОСТ БЕШЕ ОБЯВЕН ЗА НЕЗАКОНОСЪОБРАЗЕН И ВЕДНАГА СЛЕД КАТО БЕШЕ ИЗБРАН, НИКОЛОВ ОБЯВИ НОВА ПРОЦЕДУРА ЗА ИЗГОТВЯНЕ НА ОУП И Я СПЕЧЕЛИ "ГЕО ЩРИХ". С ЕДНА ДУМА ВАС УЗАКОНИ ИЗГОТВЯНЕТО НА НОВИЯ ОУП, КАТО ОТМЕНИ ДОГОВОРА ЗА СТАРИЯ.
Най-отгоре
noemis
11 фев 2009: 16:46
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Управителят на Атика: Договорът ни за изработка на ОУП е законен

Източник: News.Burgas24.bg

Договорът, сключен между „Атика Р5" и МРРБ за изготвянето на ОУП на община Бургас, е валиден и законен, заяви днес арх. Петко Йовчев, управител на фирмата. Поводът беше изявление в медиите от страна на фирмата, която не е била класирана в конкурса- „Гевренов и Стоев" и според която има конфликт на интереси при възлагането на поръчката на фирма „Атика Р5", като договорът между нея и МРРБ е в голяма част незаконосъобразен. Арх. Йовчев обясни, че в конкурса са участвали 6 фирми, 2 от които не са били изпълнили условията за пълнота на документите. Други 2, между които и „Гевренов и Стоев" не са събрали необходимият минимум от 75 точки, за да продължат участието си в конкурса. На финала са останали само „Атика Р5" със 100 точки и „Националния център за териториално развитие" с 90,62 точки. Така фирмата на арх. Йовчев спечелила конкурса. 13 дни по-късно обаче „Гевренов и Стоев" внасят жалба в Комисията за защита на конкуренцията с четири мотива. Те заявяват, че ако „Атика" се откаже и поръчката бъде дадена на втората фирма, ще има конфликт на интереси, тъй като „НЦТР" ЕАД е 100% собственост на МРРБ, което пък е възложител на изработването на плана. „Гевренов и Стоев" обжалват също методиката за оценяване на кандидатите, методиката за определяне на комплексната им оценка и това, че за тяхното оценяване не е посочен никакъв мотив.
Арх. Йовчев посочи, че през цялото време докато са вървели делата в КЗК и по-късно във ВАС, „Атика Р5" е била уведомявана само като заинтересовано лице, не като страна в преписката. Така, след дълго прехвърляне на документите, ВАС излиза с решение, че „НЦТР" ЕАД е неправилно класиран, като свързано с МРРБ лице и в този смисъл решението е незаконосъобразно. На пресконференцията днес присъстваха и представителите на фирмата „Гевренов и Стоев", които обаче отказаха да коментират мотивите си за внесените жалби. Според арх. Йовчев е невъзможно два различни колектива по едно и също време да правят ОУП на общината и на града, защото е нормално да имат различни идеи за едно и също място, което влиза и в двата плана. Една от идеите на екипа на арх. Йовчев е преместването на административния център на град Бургас на друго място, за да може да се обслужва все по-нарастващото население. В новия план на общината се предвижда администрацията да обслужва не 300 хиляди човека, както е сега, а 600-800 хиляди и за това е необходимо ново място.
==============
И тогава откъде и по какъв начин "Гео щрих" печелят след като излиза, че дори не са стигнали до финала на конкурса?




Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
12 фев 2009: 13:05
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Планът на Бургас потъна в процедури

dnevnik.bg
Румяна Емануилиду


Върховният административен съд (ВАС) обяви процедурата, довела до договора за изработване на общия устройствен план (ОУП) на община Бургас, за незаконосъобразна. Решението на последната инстанция на ВАС не подлежи на обжалване.

Договорът за изработване проект за устройствен план на Бургас бе сключен на 21 ноември 2007 г. между министър Асен Гагаузов, тъй като Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) е възложител, и арх. Петко Йовчев, управител на фирма "Атика Р5" ООД. Той бе атакуван от архитектурна група "Гевренов и Стоев" ООД, също участник в конкурса. Дружеството оспорва окончателния избор на комисията. След решението на върховния съд със становище излезе и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която обяви за нищожни процедурата и резултатите от конкурса. Като не може да обжалва съдебното решение, "Атика Р5" атакува решението на комисията.

Самият възложител МРРБ изпрати писмо до кмета на община Бургас Димитър Николов, в което информира, че министерството е спряло изпълнението на договора, докато приключи съдебната процедура.

"Сега, след окончателното произнасяне на ВАС, се очаква реакция на МРРБ. Разбира се, ВАС не може да отмени самия договор, но министър Асен Гагаузов трябва да се съобрази с решението", смятат от "Гевренов и Стоев" ООД.

Междувременно общинският съвет проведе отделна процедура и сключи договор с Гражданско обединение "Геощрих" за изготвяне на ОУП само на град Бургас. Арх. Петко Йовчев обаче е на мнение, че не може да се възлага нов план на друг, след като "Атика Р5" вече има сключен договор, който припокрива същата дейност. На свой ред арх. Йовчев обжалва и общинската процедура.

В общината се позовават на решенията на КЗК и на административния съд, които допускат разработката да се възложи на друг. "Поръчали сме на "Геощрих" устройствен план само на града, а поръчката на МРРБ трябва да е за цялата територия на общината и по този договор ние не сме страна", коментира главният архитект на Бургас Веселина Илиева. "Създаването на проекта за ОУП, както и визията за бъдещето на Бургас през следващите 30 до 50 години е една изключително отговорна задача. Ние съзнаваме, че урбанистите са все още е в дълг на жителите на града и нашата амбиция е да променим това", заявяват от "Геощрих". До 152 дни техният екип трябва да е готов с разработката. За плана на града общината ще плати на авторския колектив 95 хил. лв.


"До момента е готова цялата база от изходни данни, които са набрани от общинските служители и от други ведомства и организации. Те дават реална представа за сегашното състояние на града. Сега се изследват профилите на улиците и кръстовищата, за да се докаже къде е необходимо те да бъдат на две нива, каква организация на движението да се предвиди за отделните зони, за да бъде заложено в плана", обясни арх. Илиева. По думите и предстои преоценка на маршрутите на градския транспорт. На този етап е доказана необходимостта от изграждане на обходни трасета, които ще се уточняват от специалисти на общината, Областното пътно управление и Националната агенция "Пътна инфраструктура". Целта е да се изнесе транзитният трафик, за да се разтовари центърът на Бургас. Илиева добави, че когато приключи работата и по транспортната схема, ще бъдат категорично указани параметрите на устройствените зони. Виждането на общината, което съвпада и с концепцията на проектантите, спечелили конкурса за избор на изпълнител, е максимално използване на ресурса около бургаските езера и даване на живот на тази територия, както и пълно отваряне на града към морето.
===================

Мисля, че това дава отговор на горните въпроси.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
10 мар 2009: 15:14
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
stoyan:
Град Бургас не е цялата община... и общинският съвет не е "на град Бургас" (както често казват съветниците, включително от моята партия), ами на общината.
Защо го казвам? Защото съдът спря процедурата за изработване на общ устройствен план (ОУП) на общината, тази процедура бе възложена от МРРБ (Министерство на регионалното развитие и благоустройството) и общинските власти нямат пряко участие в нея. Процедурата бе обжалвана и в крайна сметка - върната от съда. Общинските власти обаче още миналата година организираха друга процедура за изработване на ОУП на Бургас (но не на цялата община, ами само на град Бургас) и така заобиколиха проблема. Има спечелила фирма, тя от три месеца работи върху ОУП на града. Съдът отхвърли жалбите срещу този конкурс - общинския, договорът е в сила. Лично аз имам някои възражения срещу фирмата, но не му е тук мястото.
Тоест - ОУП на град Бургас се работи, сега в него включиха и ново задание. Би трябвало да е готов най-късно до май-юни месец. После следват други процедури по съгласуване и обсъждане, но при нормално развитие планът може да влезе в сила до есента или поне до края на годината.
...........
Друг е въпросът, че такъв ОУП можеше и трябваше да се изработи още преди 6-7 години, но управляващите тогава предпочитаха да работят "на парче". Защото така по-лесно се застрояват градинки, детски площадки, паркинги и т.н. и отговорните чиновници и някои съветници трупат лесни пачки.

ВРЪЗКА

Копирам тук това мнение заради това (ако е вярно):
stoyan:
П.П. Не крия името си. Стоян Иванов се казвам и съм общински съветник.


Ето още няколко интересни мнения на Стоян Иванов пак в същия форум:
Географското разположение на Бургас предполага в следващите години градът да се развива в посока Ветрен - Банево, но това е само една от посоките. Другата е към Крайморие, третата - Меден Рудник и в по-далечно бъдеще ще се създадат жилищни и жилищно-вилни зони в районите на Маринка, Твърдица, Димчево, оста Меден Рудник - Горно Езерово. Самият Меден Рудник все още има неизчерпан капацитет за разрастване, но той не е толкова голям, колкото ви се струва. Другото ще означава да превърнем целия район в бетонно гето... в каквото взеха вече да се превръщат някои нови и уж хубави части на комплекса. Които пък нямат нужната инфраструктура и т.н., но това е дълга тема.
С уговорката, че някои данни за числеността на населението на Бургас са силно преувеличени (никой още не разполага с точни данни, но по избирателните списъци на ГРАО избирателите в комплекса плюс квартала Меден Рудник са под 40 000 души, тоест общото им население, включително нерегистрираните тук, едва ли надхвърля 70-75 000 души в момента; цялото население на Бургас извън лятото не е повече от 230-250 хиляди души), може да се направи следният извод:

В краткосрочен план трябва да се работи по:

1. Разширяването на пътната отсечка Меден Рудник - колело за Созопол с още по едно платно. (Общината работи в момента по този проект с общински пари. Част от крайпътната инфраструктура вече е преместена, например СКАТ и други кабелни оператори си изместиха кабелите за своя сметка, БТК и енергото обаче искат пари. Разширяването на пътя трябва да започне през тази година, дай, Боже през тази и да завърши.)

2. "Детелина" на две нива на въпросното колело Меден Рудник - Созопол. (Работи се в момента, общината свърши своите ангажименти, от правителството няколко пъти обещават, че ще изпълнят своите, тоест ще отпуснат първия транш от необходимите още 14 млн. лева. Да видим.)

3. "Малкият обход" на Бургас. Това означава извеждане на транзитното движение от първото колело на входа от София покрай жк "Славейков" към индустриалната зона, прехвърляне на жп линиите с нов надлез и извеждането му с път покрай езерото Вая до отсечката преди бъдещата детелина М.Рудник-Созопол (тази отсечка също трябва да се ремонтира и разшири). По този проект също се работи в момента. Започват отчуждителните процедури за новия надлез, проектирането на самия надлез и пътя. Няма да стартира през тази година, най-рано догодина.

4. Нова организация на движението в централната част на Бургас. Затваряне на затапени улици, нов подлез "Александровска" - БСУ, подземни паркинги, нови места за паркиране покрай Морската градина и т.н. Работи се по всеки един от тези елементи, но са на различен етап. Подземни паркинги ще започнат да се строят най-рано в края на тази година, нови места за паркиране ще има още тази, но няма да са достатъчни, подлезът вероятно ще остане в програмата за следващата година и т.н.

5. Нов център в Меден Рудник - административна сграда, болница, спортна зала плюс търговски център и т.н. Тук ще ви съобщя добра новина, ако още не я знаете: Административната сграда е в проект, но по-важното е, че само преди два дни частни фирми спечелиха конкурсите на общината за строеж на частна болница плюс общинска поликлиника, както и за строеж на спортна зала плюс търговски център. Болницата и поликлиниката ще се строят от фирмата, която направи болницата в Сливен (където в момента раждат 20 % от бургазлийки), спортната зала и търговския център - от "Била".

В дългосрочен план трябва да се направи т.нар. Голям обход на Бургас, да се реализира проектът Супер Бургас за отваряне на града към пристанището (но не в мегаломанския му вариант на БСП, който струва над 1 милиард евро), да се интегрират зоните Бургас - Сарафово покрай солниците и зоната нос Форос - Крайморие - Ченгене скеле, както и зоните около езерата Вая и Мандра. Впрочем удължаването на Морската градина до Сарафово и сливането и с бъдещия морски парк на Сарафово вече започна. Първите резултати ще се видят догодина.
Давам си сметка, че написаното от мен не засяга само Меден рудник, но нека гледаме на града си като цялостна територия, а не като отделни райони. За инфраструктурата в самия Меден Рудник, ликвидирането на първото утаително езеро на "Нефтохим", новата пречиствателна станция и канализация и т.н. може дълго да се пише. Проблеми - много, парите не стигат, разбира се, но за първи път активно се работи в тази насока и вече са инвестирани милиони, ще се инвестират десетки милиони в следващите три години.
.............
Не искам никого да лъжа. Грубата шаячна правда е следната: Каквито и проекти да спечели общината, колкото и пари да успее от собствени приходи да намери, както и да търси инвеститори, публично-частни партньорства и всякакви други форми за привличане на средства, всички проблеми на Меден Рудник и Бургас няма да бъдат решени нито през тази година, нито през целия мандат. Ако обаче се реализира поне 70 на сто от това, което администрация и общински съвет предвиждат за мандата, всички ще видим разликата. И градът ни ще получи шанс да се превърне в това, което заслужава да бъде - модерен, бързо развиващ се, добър за живеене град.


Проектът "Бургас Гейт" (Бургаските врата) на мястото на колодрума е хубав, безспорно. Само че частните инвеститори използваха некадърно направения, умишлено или не, договор с Йоан Костадинов и намалиха участието на общината наполовина, без реално да са вложили допълнително пари. А идеята е друга - участието на общината в проекта наистина ще падне, но едва след като частните инвеститори изпълнят своя ангажимент да намерят пари за реализация на проекта. Затова ви се обяснява, че Бургас и всички бургазлии са ощетени и номерът няма да мине. Нека спечелят бизнесмените, много да спечелят - така трябва, но и общината трябва да си получи своя пай, иначе ще излезе, че е подарила на частници 21 декара на едно от най-добрите места в Бургас.
Не забравяйте, че този имот не е на кмета, а на всички бургазлии. И ако оставим така да ни отмъкват имотите, утре точно вие ще питате защо няма пари за улици, паркинги, детски градини и т.н.
Но все си мисля, че след първите съдебни дела ще има преговори и общината и инвеститорите ще си стиснат ръцете при една изгодна и за двете страни сделка.
За съжаление кризата ще отложи изпълнението на този и доста други проекти с поне 1-2 години, дано не са повече. Но за това нито общината, нито инвеститорите имат вина.


...Искам да съобщя и една лоша новина, която остана недоразбрана от повечето медии. Строежът на "детелината" на кръстовището Созопол - Меден рудник няма никакъв шанс да започне преди средата на годината. Това стана ясно от думите на заместник-директора на НАПИ (Национална агенция "Пътна инфраструктура") на работна среща с кметовете от региона. Агенцията тепърва ще разработва и приема нови правила за конкурсите за изпълнител на обектите си. Както е известно, старите правила бяха остро критикувани от ЕС, което стана повод за спирането на европейските пари за пътна инфраструктура. Да припомня: Кметът Николов, администрацията и бургаският общински съвет направиха всичко, което се искаше от тях и дори доста повече, за да стартира този проект. Топката сега е в държавните власти.


ВРЪЗКА

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
14 май 2009: 18:04


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3843
ji написа ...

Изработването на ОУП ще струва 95 хил. лв. Проектопланът трябва да е готов за 152 календарни дни от датата на подписването на договора - 7 октомври 2008 г. Разчетен е за 500 хил. жители, с поглед 50 години напред, каза арх. Бузев. До момента Бургас не е имал цялостен устройствен план.


срока май е изтекъл а новини никакви
Най-отгоре
noemis
29 юли 2009: 13:59
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Показват ОУП на Бургас

Източник: News.Burgas24.bg

Концепцията за бъдещия Общ устрйствен план на Бургас ще бъде представена на 30.07 /четвъртък/ от 11.00 часа в заседателната зала на Общината. На срещата ще присъстват водещите архитекти, геодезисти и други специалисти от Гражданско обединение "Геощрих", ангажирани с изработката на новия ОУП на Бургас, които работят по проекта от октомври месец миналата година. Участие в дискусията ще вземат още кметът на град Бургас - г-н Димитър Николов, главният архитект - арх. Веселина Илиева, зам-кметът по строителството - инж. Костадин Марков и др.
Според визията на новия ОУП, Бургас ще се превърне в уникален европейски град, красив и удобен административен и туристически център. Ще бъдат представени и тенденциите на развитието на града за бъдещите 30 години.

===============
Дочакахме!
Да видим сега каква са я свършили.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница       >>