Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

Общ устройствен план (ОУП) на Бургас

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
noemis
31 юли 2009: 13:03
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Концепцията за нов ОУП на Бургас бе представена днес

dnevnik.bg

Архитекти от Гражданско обединение "Геощрих" представи своята визия за развитието на града през следващите 30-50 години. Презентацията бе в Голямата заседателна зала на Община Бургас. Концепцията бе изложена пред Кмета на Бургас – г-н Димитър Николов, зам. кмета по строителството инж. Костадин Марков, Главния архитект – Веселина Илиева, медии, общински съветници и представители на общинското ръководство.

В своето експозе арх. Калин Тихолов, зам. декан на Архитектурния факултет на УАСГ и ръководител на екипа специалисти, изготвил новия Общ устройствен план /ОУП/ на града, акцентира върху това, че основната цел на разработката е Бургас да се превърне в повече туристически и екологичен, отколкото промишлен град.

Като основна линия е ползването на естествените зелени дадености на района и тяхното разширяване до достигането на такива мащаби, които ще бъдат достатъчни за "дишането" на един 2-милионен град.

Бургас ще бъде повече град на парковете, отколкото на петрола, както е досега. Екологичната насока за развитие се определя от изключителното природно разположение на мястото, едновременно на море и 3 езера, в съчетание с минерални извори и лечебна луга и кал. Близостта до предпланините на Стара планина и Странджа оформят и допълнителните възможности за реализиране на нови туристически и "зелени" проекти. Предвидените бъдещи паркове, еко-територии, зелени пояси и дълготрайни гори ще създадат определено най-зеления град на Балканския полуостров и един от най-зелените на континента. Над 17% от урбанизираната територия на гр. Бургас ще бъде трайно зелена система. Над 10-те големи парка във всички части на града ще имат и своя пешеходна и вело връзка помежду си, така, че да не бъдат изолирани петна между кварталите.

Кметът Димитър Николов отбеляза това като приоритет и подчерта, че заложената схема ще създаде сигурност за високо качеството на живот в бъдеще, както и че никой няма да може след години да посегне на "белите дробове на Бургас".

Арх. Тихолов постави като втори акцент в работата на екипа от "Геощхих" промяната на транспортната схема на града. Тяхното намерение е да бъде изнесен трафика както на товарните, така и на останалите автомобили извън рамките на урбанизираната територия. Три основни транспортни пръстена ще поемат огромния трафик, който ще идва от и за Пристанище Бургас, ГКПП Малко Търново, направлението към Варна – Дунав мост от една страна и Южното Черноморие от друга. Единият пръстен ще "хваща" трасе от магистралата и ще отвежда трафика към ЛУКОЙЛ без да се влива в потока, който се движи към града. Вторият пръстен ще отвежда движението към Южното Черноморие като го изнесе пак извън рамките на града. Два големи моста над езерата Вая на юг и Атанасовско на север ще бъдат изградени за тази цел. Най-вътрешният пръстен ще отвежда транспортния поток от магистралата директно към Сл. Бряг и Варна, както и към Созопол и Малко Търново, без да влиза в уличната мрежа на Бургас.

Третият акцент в разработката на ОУП за развитието на Бургас през следващите 25-30 години е свързан с изнасянето на промишлените зони извън рамките на града в посока Запад и Север и откриването на възможност за още промишлени зони, което пък ще даде възможност за привличането на нови инвеститори в Бургас. На мястото на сегашната индустриална част между Центъра и морето ще се реализира амбициозният проект "Супер Бургас", който отваря лицето на града изцяло към прекрасния залив със административни, пешеходни и търговски зони.

Откриването на възможност за пряк достъп но хората до пристанището и създаването на алтернативни възможности за транспорт са предвидили в своята разработка специалистите от "Геощхих". В тази посока са предвидени непрекъснати велоалеи, които да свързват бъдещия мегаполис, на воден транспорт в залива, 5 пътни пристанища и широки пешеходни зони, което е напълно възможно след изнасянето на основния транзитен поток извън рамките на града.

В новата концепция за развитие специалистите са предвидили също така ниско строителство /в рамките на 10 м. височина/, което е идеалният вариант в посока развитие на туризма.

В представеният ОУП са предвидени още създаването на ваканционни селища, вилна зона, зона за рекреация, в която ще има спортни площадки и терени както и развлекателни територии. Трите бургаски езера ще се превърнат в активни зони за туризъм, водни спортове и отдих, както и ще бъдат обхванати от плътни паркови територии.

Бургас е един много атрактивен град и той трябва на първо място да бъде силно озеленен и ние с този проект ви казваме как това може да стане, заключи в своето експозе арх. Калин Тихолов. Той предвиди натиск от страна на бизнес и инвестиционни интереси, но призова общината да устои и да съхрани природата, за да не се мултиплицира бетонирането на крайбрежието ни.

В представянето на новият ОУП на Бургас от страна на "Геощрих" участваха още арх. Евгени Рафаилов асистент по АСГ в УАСГ, доц. д-р арх. Недялко Бончев, декан на Архитектурния факултет при УАСГ, доц. д-р инж. Славейко Господинов, декан на Геодезическия факултет при УАСГ и инж. Светослав Славков.

Кметът на Община Бургас Димитър Николов заяви след представянето на проекта на ОУП, че екипът от "Геощрих" напълно са отговорили на техните изисквания и са оправдали гласуваното им доверие. "Моите ръце, като кмет, се развързват за развитието на града, с новия ОУП!, призна Николов.

До момента Бургас бе зададен като промишлен и индустриален град от социалистически тип, с гръб към морето и с панелни комплекси във вътрешността. Развитието на града като тип "работническа спалня" не се одобрява от населението, но липсата на единна стратегия за развитие запази съществуващото положение. Сега с новия ОУП, Бургас най-после ще възстанови и реализира своите изконни дадености на един много зелен, екзотичен, морски и туристически център, с административна значимост. Кметът Димитър Николов съобщи, че проектът на специалистите по градоустройство ще бъде публикуван в Интернет, с което на практика се поставя началото на общественото му обсъждане.

В своята история Бургас не е имал цялостен проект за развитие. Проектът за ОУП бе възложен на ГО"Геощрих" през ноември 2008 г., след обществен конкурс. Очаква се общественото обсъждане да приключи към края на настоящата година.


Много общо и без нищо относно конкретни срокове, финансиране, етапи на изпълнение и т.н.
Отсега мога да прогнозирам, че това с мостовете няма да стане. За толкова години една детелина на входа на Меден Рудник не направиха, че сега 3 моста!

Освен това над Атанасовското езеро как ще мине мост след като е защитена територия?

Моля, ако няой намери плановете за ОУП като карти, схеми или чертежи да ги пуска тук или да даде линк.

Концепцията за многото паркове и зелени площи, които са свързани с пешеходни и велоалеи ми харесва и изглежда напълно възможна за реализиране. Това да направят, ще е добре.
Обходните пътища около града (без мостовете) са също осъществими.

Останалото - 5 пристанища, 3 моста, Супер Бургас просто няма как да станат в обозримо бъдеще.

И общо взето поне на мен ми писна да слушам изхвърляния като това за "бъдещия мегаполис". Бургас, а и останалите големи градове няма как да увеличават населението си повече (най-много +50 000-100 000 отгоре от механичен прираст). С тая демографска криза не може да стане. Който е успял да се изнесе вече го е направил. След 20-30 г. в най-оптимистичните прогнози ще сме с 1 милион по-малко (това за България естествено).

[ Редактирано 31 юли 2009: 13:04 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
31 юли 2009: 13:36
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

БУРГАС СЕ ПРЕВРЪЩА В БАРСЕЛОНА НА БАЛКАНИТЕ

четвъртък, 30 юли 2009
bszone.info:
ВИДЕО

Бургас ще бъде залесен и озеленен по подобие на Барселона, според новия Общ устройствен план на града, който беше представен в общината. Амбициозното предложение е на група архитекти от „Геощрих”, които за заложили зелената система на Бургас да заема над 18 % от територията на града. Според специалистите процентът надхвърля озеленяването на много европейски градове. В бъдещите 20-30 години се очаква зелените площи в града да не се унищожават и застрояват, като в Слънчев бряг например, посочват архитектите. Другата цел на проекта е Бургас да се отвори към морето, а промишлените зони да бъдат изместени на запад .Основен проблем в Бургас е пътният трафик. Цялото автомобилно движение от Южното Черноморие към изхода за София и обратно минава през града.В плана са предвидени 3 обходни маршрута, които ще изведат трафика извън Бургас.Предвижда се до края на годината Общият устройствен план на Бургас да бъде приет. Той ще даде посока за развитието на морския град за следващите 20-30 години.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
WarKiller
02 авг 2009: 20:41

Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 833
Супер малоумен опит за ОУП. Тея Геощрих явно смятат всички за тъпаци. И общината, и хората, които биха ахнали от подобни новини.
Подобен ОУП и аз мога да спретна за 20 минути и за без пари. Супер общи приказки, много бла-бла-бла и пожелания... Никаква реална идея и предложения за осъществяването на плана.
Хем е смешно, хем трагично, че ни пробутват това, след толкова чакане на така афиширания ОУП.

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
blago84
02 авг 2009: 20:56
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Май просто "групата архитекти" ще прибере една не лоша сума за... нищо... Аз съм възмутен... повече от това нямам какво да кажа...
Най-отгоре
noemis
20 окт 2009: 21:27
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Готови са проектите за две индустриални зони в Бургас
Връзки с главна улична мрежа обуславя потенциала на териториите


sg.stroitelstvo.info
Автор: Гергана ДИМИТРОВА




Въпреки красивата гледка към езерото Вая първоначалното развитие на града поставя на територията северно от него производствени предприятия. Може би сега тя започва да се променя










Завърши разработването на подробните устройствени планове, възложени от община Бургас, за две индустриални зони - високотехнологична за чисти производства и производствено-складова, разположени на нейна територия.
С това плановата готовност за устройственото обезпечаване на териториите като регулация и застрояване придобива конкретни измерения и готовност за реализиране на инвестиционна инициатива.

Проектите са възложени през тази година. Съгласно необходимите процедури се извършва съгласуване с организации, контролни органи и ведомства. Проведено е обществено обсъждане на проектите. След приключване на процедурата по съгласуване и уведомяване на всички заинтересувани собственици проектите подлежат на окончателно одобрение от общински съвет.

Целта на устройствените проекти е да бъдат осигурени терени за развитие на производствени дейности и за услуги в зони, които са комуникационно добре ситуирани и имат възможност за осигуряване на довеждаща и захранваща инфраструктура.
Общината подготвя проектите, като по този начин създава потенциална възможност за привличане на инвестиции и реализиране на проекти на инвеститори, желаещи да развиват дейност на територията на общината, заявиха от местната администрация пред "Строителство Градът". Обмисля се възможност за реализиране на проектите и изграждане на отделни обекти или на цели зони чрез публично-частно партньорство, каза главният архитект на общината арх. Веселина Илиева.

Високотехнологичните производства са чисти производства и не предизвикват замърсяване на околната среда. Затова тяхното изграждане е възможно да бъде реализирано в близост до съществуващи обществени обекти и жилищни райони в добри комуникационни връзки. Реализацията е свързана с изпълнение на значителни благоустройствени мероприятия и изграждане на инфраструктура.

Разработени са планове за регулация и застрояване на две територии – група квартали 41, 42, 43, 44 и част от 46 в промишлена зона "Север" в град Бургас и на терен в местност Вая кайряк в землището на гр. Българово, Подробният устройствен план за новата производствена зона в Българово е дело на колектив с ръководител арх. Владимир Милков. Проектът за зона "Север" в Бургас е дело на арх. Нели Бояджиева.

Производствена зона "Север"

Територията, за която се изготвя устройственият план, е съставена основно от имоти - собственост на общината, и в по-малка степен частни имоти. За нея има действащ план за улична регулация. Това е терен, разположен на територията на промишлена зона "Север" в града, граничеща с езерото Вая на запад.
В района вече започна обновяване и преструктуриране поради близостта до два жилищни комплекса - "Славейков" и "Братя Миладинови". Част от територията на ПЗ "Север" вече промени своето предназначение като многофункционална, посочи арх. Илиева. Тук са изградени хипермаркети, предстои строителство на мол "Галерия", по този начин тя придобива нов характер.
Територията, заключена между езерото Вая, ул. "Крайезерна", бъдещия пробив над Товарна гара и жп ареала, представлява все още неусвоена част на града с добро местоположение. Същевременно собствеността на земята като общинска дава възможност за бърза реализация. Благоприятно за равитието й е добрата комуникационна осигуреност, посочи също главният архитект. Изграждането на инфраструктурата ще бъде подпомогнато от спечеления от общината проект за довеждаща инфраструктура, който вече е в процес на реализация. Той предвижда изграждане на инфраструктура и локален път на ул. "Крайезерна". През 2008 г. общината осигури и ново улично осветление в същата зона.
В момента характерно за територията е, че няма проектирани сгради. Липсва едроразмерна растителност. Като земя, отвоювана от езерото Вая, по-голямата част от терена е насипана, малка част е все още заблатена, но като цяло площта е равнинна.
Планът за регулация и застрояване предвижда с уличната регулация по събирателните и обслужващите улици на всеки от кварталите да се осигури крайпътно озеленяване и възможности за паркиране на посетители.
Отредени са имоти за развитие на пазар на производителите на плодове, зеленчуци и цветя и за стоково тържище. В близост до тях е предвиден голям наземен паркинг за автомобили.
Преобладаващата част от новообразуваните имоти е разположена в зона с предназначение "предимно производствена". Предвижда се основно застрояване с производствено-складови бази за промишлени стоки и услуги.
Отредена е и зона за комплексно обществено обслужване, като с цел осигуряване на по-благоустроена и приятна среда е оформен имот за развитие на място за спорт. Продиктувано от желанието да се подобри характерът на средата в плана, особено внимание е обърнато на обществените терени за озеленяване. За тази цел са отредени урегулирани поземлени имоти със значителни площи, които ще бъдат превърнати в районен парк за отдих на работещите. Богатото озеленяване ще има значение и на изолираща зона от намиращия се в близост жп ареал.
За осигуряване на техническо обслужване са отредени девет урегулирани имоти за трафопостове и два за канални помпени станции. Така е предвидено теренно осигуряване на инженерната и пътната инфраструктура.
Постепенното изместване на старите производствени дейности в западна и северна посока от Бургас и от същинските жилищни територии дава възможност за преструктуриране на територии и извършване на тяхната регенерация. Тази тенденция е подкрепена и в новия общ устройствен план на града. В практиката на страни като Швейцария регенерацията на стари производствени зони има широки традиции и дава възможности за развитие на нови стопански и бизнес структури, за втори живот на изоставени територии и сгради. Всичко това се развива с активното участие на общинските власти, подкрепяно от държавата, и не на последно място инициатива на бизнеса.

Зона в местност Вая кайряк в землището на гр. Българово

Имотът, предвиден за изграждането на високотехнологично производствена зона, е разположен в местност Вая кайряк в Българово и е частна общинска собственост. Той представлява изоставена нива от четвърта категория с обща площ 110.917 дка. Намира се на около 350 м южно от Българово и на същото отстояние югоизточно от машино-тракторния парк и стопанския двор на селището. Теренът има общ наклон на юг и представлява две сравнително равни тераси, отделени една от друга с шкарпи с височина около 10 м, показва геодезическото му заснемане.
Зоната е свързана проектно с пътна връзка с населеното място с габарит от 15 м, 155 м тротоари и велоалея от 2.8 м. Осигурена е и връзка с пътя Българово – Камено и с магистрала "Тракия" с габарит от 10 м – улично платно от 7 м и тротоари по 1.5 м.
Подробният устройствен план предвижда обособяване на урегулирани поземлени имоти. Те са общо 13 на брой. Предвидена е зона за обществено обслужване в един имот и 11 имота за високотехнологично производство. Площите на урегулираните имоти са над 900 кв.м, като най-големите надхвърлят 10-12 хил. кв.м.
При разработването на плана проектантският колектив използва проучвания и анализи за изграждане на високотехнологични производствени зони дело на проф. арх. Ана Аврамова. Необходимото отстояние на производствената зона от селищни територии и други производства трябва да е на около 150 - 400 м. В настоящия случай този показател е около 350 м. В рамките на производствената зона е необходимо озеленяване между 10-20% в рамките на производствената площадка. Планът предвижда 20% озеленяване. За оразмеряване в малките промишлени зони с площ до 200 ха е приета норма на работещите от около 50 души на хектар бруто. За високи технологии се приема намаляване на броя им с 30%, или 35 души на хектар, бруто. При бруто площ на зоната от 12. 33 хектара и при норма 35 души на хектар зоната е оразмерена за 432 работещи.
Предвижда се паркирането да бъде реализирано в рамките на всеки урегулиран поземлен имот, като общият брой на местата е около 350.
Осигурен е и проект за вертикална планировка, схеми на електромрежи, водоснабдяване и канализация.

Новия пътен възел над Товарна гара
Важно за бъдещото развитие на територията на зона "Север" е предвиденият в действащия подробен устройствен план на Бургас надлез над територията на Товарна гара, по който ще се осъществява бърза връзка от комплекс "Славейков", от посока София и посока Варна. Този възел се явява важна част от вътрешния обходен пръстен на града, осигуряващ обслужването в посока север-юг. За пътния обект има изготвен работен проект. В момента се провежда процедура по отчуждаване на имоти. Същевременно с новия общ устройствен план на Бургас, който се разработва във фаза предварителен проект, е предложен мост над езерото Вая. С това решение се цели извеждане на движението извън града.


[ Редактирано 20 юни 2012: 00:28 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
17 ное 2009: 17:03
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Обсъдиха проекта за ОУП, Бургас става най-зеленият град в България

Източник: News.Burgas24.bg
17.11.2009


Бургас скоро ще стане най-зеленият град в България. Парковете и зелените площи ще представляват рекордните 17% от цялата територия на бъдещия полис. Като цяло Бургас ще нарастне с около 34% по площ от сегашния си размер. Новоурбанизираните територии обаче ще бъдат с възможност за застрояване в размер на 16.1% от площта на бъдещия град. Останалите над 52% от бъдещите нови устройствени зони на гр. Бургас ще бъдат паркове, зелени системи, зони за отдих и екокомплекси. На тях няма да се строи, но цялата тази уникална система ще бъде свързана с мрежа от велоалеи, които ще опасват и всички части на града. Ще се създадат нови велотрасета в северна посока към Банево и Ветрен, в южна посока към Крайморие и Созопол и в източна посока към бъдещия парк на местността „Кюшето" и Сарафово, с възможности за обвръзка на вело-мрежата и до кварталите.
Определено е Бургас на 21 век да бъде един от най-красивите европейски градове, заради неповторимото си природно разположение - на море и 3 езера. Водните площи наоколо ще бъдат оформени в прекрасни зони за спорт, излети и отдих на гражданите с богата и поддържана паркова среда.

Тази концепция бе обсъдена и одобрена окончателно на работна среща между екипа от специалисти, разработващ ОУП-а на гр. Бургас и представители на Общината. На срещата бяха водещия проектант арх. Виктор Бузев с екип от консултанти от УАСГ, Кметът Димитър Николов, заедно със зам. кмета по строителството Костадин Марков и Главния архитект - Веселина Илиева.

Поради постигнатия по проекта показател за мощност на зелената система и от там възможността тя да обслужва много по-голям брой население, се взе решение да се предвиди територия за изграждането на нов спортен комплекс със стадион и Конгресен център. Този уникален комплекс ще превърне Бургас в място, където ще могат да се организират и провеждат спортни и обществени мероприятия от международен мащаб. Спортният комплекс и Конгресният център ще се намират северно от града между Атанасовското езеро и главния път Бургас - Ветрен. Територията ще се обслужва от новопредвидения транспортен обход, който ще свързва магистрала „Тракия" директно с кв. Сарафово и Летище Бургас. От тази гледна точка тези големи обществени съоръжения ще бъдат изключително удобни за достъп.

Обсъдено бе и разширение на курортната зона около кв. Банево и Верен в района на язовира, отчитайки наличието на добър рекреационен ресурс и възможност за развитие на туризъм. На срещата се реши да се прецизира обхвата на зоната, като в специфични правила и норми се заложат силно занижени показатели на застрояване, с цел максимално озеленяване и комфорт за обитаване.

Бургас ще се превърне и в най-голямата гребна и яхтена база в страната. Гребни спортове ще се развиват в специално изградени за това спортни комплекси със свободен достъп на езерата Вая (между кв. Меден Рудник и Горно Езерово) и Мандра (местността „Бряците"). Предстои града да се снабди най-после не с едно, а с цели 3 яхтени пристанища - кв. Крайморие, Сарафово и в централна част по проекта Супер Бургас. Специално изградени рибарски пристанища ще има в Сарафово и местността „Ченгене скеле". Там Община Бургас е стартирала и процедура за селищно образувание за рибарите, което е залегнало в ОУП. Ще се развие любимата на всички бургазлии зона на парк „Росенец" (Отманли), която ще се превърне в образцова крайградска зелена територия.

Градът ще разполага с перфектна транспортна система, която ще свързва магистралите „Тракия" и „Черно Море", както и пътят за Созопол на юг. Мостове над езерата Вая и Атанасовско ще осигуряват първите обходи на трафика около града. Ще има и втори и трети транспортни пръстени, като целта е да се изкара транспорта максимално извън населените територии. Съгласувана е и концепцията за „експресен автобус", който да свързва комплексите Меден Рудник и Славейков, като увеличи сегашния капацитет от 7000 на 40000 граждани.

Специалистите и ръководството на Община Бургас набелязаха провеждането на обществено обсъждане на проекта в най-скоро време. Датата ще се уточни предвид факта, че в момента се разработват схемите по инженерните части към проекта за ОУП, доклад за екологична оценка (ДЕО) и оценка за съответствие(ОС).

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
02 фев 2010: 13:23
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Общият устройствен план на Бургас се променя заради НАТУРА 2000

dnevnik.bg

Общият устройствен план (ОУП) на Бургас ще претърпи корекции заради защитени територии попадащи в мержата "НАТУРА 2000", съобщиха от общината. Предвижда се драстично да бъдат намалени урбанизираните територии. Преработването на плана се налага след доклада на екипа, разработващ екологичната оценка на проекта и оценката за съвместимост.

На територията на Бургас, в обхвата на ОУП изцяло или частично се намират пет защитени зони - "Атанасовско езеро", "Бургаско езеро", "Мандра – Пода", "Ченгене скеле", "Бакарлъка". На места редуцирането на урбанизираните територии е с близо 50 %. Където е възможно, екипът от специалисти запазва непокътнати и земеделските територии.

В резултат на наложилите се промени, се въвеждат нови зони със специфичен режим на озеленяване. Те ще бъдат облагородени с растения, типични за региона. Това ще позволи да не се нарушат местообитанията на биологичните видове, характерни за защитените зони и да се запази тяхното многообразие.

Докладите за екологична оценка и за съвместимост са против изграждането на мост над езерото Вая. Според тях, това ще компрометира значението на езерото в опазването на застрашени видове, сред които са няколко вида пеликани. От друга страна, изграждането на този мост е от изключително значение за транспорта н Бургас и ще облекчи трафика в града, е посочено в съобщението на общината. Именно заради това, ръководството на общината, в стремежа си да запази мястото на моста в новия ОУП на Бургас, е готово да поиска разрешение от най-високо ниво, дори от европейските институции, ако се наложи. Паралелно ще се търсят средства по европейски програми за изчистване дъното на езерото от наслояваните с години петролни отпадъци. За самото строителство на моста над езерото "Вая" ще бъдат изготвени специфични правила и условия, при които то да бъде изпълнено.

Според изискванията на екипа от БАН, разработващ екологичната оценка, заради защитените по "НАТУРА 2000" зони отпада голяма част от предвидените първоначално територии за озеленяване и бъдещи паркове. Тези площи да бъдат оставени в сегашното си състояние, настояват академиците. Екипът, разработващ плана, компенсира това с увеличаване на зелените площи на запад, успоредно на главния път за София. След направените промени, териториите с възможна урбанизация се намалиха с около 3600 дка и в момента общата им площ е около 86 400 дка. Съотношението между озеленяване и територии с възможно застрояване е 49.67% към 50.33% (42 891 дка към 43 466 дка). Планът на Бургас предвижда градът да има и голяма зоологическа градина на терен, разположен северозападно от кв. "Меден Рудник" в посока към Горно Езерово.

В преработения предварителен проект за ОУП са направени и нормативни изчисления за демографския растеж на града. Бургас може да нарасне със 110 хил. - 115 хил. жители, а туристическият капацитет с 60 хил. - 65 хил. туристи.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
31 мар 2010: 12:43
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Започва обсъждането на ОУП на Бургас

dnevnik.bg

Утре започват обществените обсъждания на новия Общия устройствен план \ОУП\ на Бургас. Те ще се проведат в рамките на два дни, като първата дискусия ще стартира в 10 часа в община Бургас. Целта е различните институции, бизнеса, еко-организациите, както и собствениците да бъдат запознати с параметрите за развитие в бъдещите 30-50 г. и да бъдат изслушани техните виждания и въпроси. С това екипът на гражданско обединение "Гео Щрих", разработил ОУП, се надява проектът да стане максимално прозрачен и ефективен за жителите на Бургас.

Новият план на града е създаден приоритетно с екологична насоченост. Съобразен е с всички изисквания на природозащитните организации и екологичните институции. Последните корекции, които бяха нанесени в него, бяха по настояване на еколозите. Дава се алтернатива на предложения до момента вариант на мост, който да преминава над езерото Вая, с което да се олекоти трафика в града. По оценка на специалити от БАН, мостът бил опасен за прлитането на къдроглавия пеликан, затова екипът на "Гео Щрих" предлага възможност за построяване на тунел под езерото. Кой от двата варианта ще бъде одобрен, зависи изключително от предстоящото обсъждане и от бъдещи инициативи на общината.

Авторите на ОУП-а сериозно мислят и за подобряване на чистотата на града и неговите околности. Досегашните 4 водоема, югоизточно от комплекс Меден рудник, превърнати в утайници на рафинерията Нефтохим, дългогодишно измъчваха с тежката и неприятна миризма както живеещите в околността, така и пътуващите от и за южното Черноморие. На тяхно място се създават зони за рекултивация и ще бъдат един хубав преход между урбанизирата градска среда и живописното езерото Мандра.

Предпоставка за развитие на алтернативен туризъм, както и за реализиране на публично – частни партньорства, относно бъдещото им поддържане и управление са петте защитени зони по Натура 2000, както и четирите защитени територии. С това всички запазени за екологията зони врамките на града се обобщават на 98 720 дка, а териториите за урбанизация се намалиха с около 3 600 дка.

Съвременната посока за развитие на Бургас се характеризира с "отстъпление" на индустрията от морето и езерата. Промишлените зони ще се разрастват северозападно и североизточно, а градът ще бъде осеян с множество нови паркове, зелени пояси, велопътеки и зони за рекреация. Според новия ОУП, Бургас би трябвало да се превърне в изключително зелен модерен град, който максимално да използва уникалните си природни, географски и климатични дадености.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
12 апр 2010: 23:32
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Според новия ОУП: Без строежи по плажната ивица

Източник: News.Burgas24.bg

При огромен интерес се проведоха обществените обсъждания на новия общ устройствен план на Бургас. Пред стотици заинтересовани граждани, институции и организации проектантите от „Гео щрих" подробно разказаха как ще изглежда Бургас на бъдещето и графично онагледиха своите виждания.
На общественото обсъждане стана ясно, че Бургас има изключително висока норма на транзитно преминаващи автомобили - цели 27% и нито един обход. Това буквално блокира града през натоварените месеци на годината. По тази причина от „Гео щрих" са решили два основни обхода и 3 пръстеновидни обходни пътища /рингове/ да изнесат транзитния трафик извън града. Така би се решил най-тежкият проблем - преминаването на превозните средства от страната към южното и северното. За да не се задъхва централната част на Бургас, ще бъдат изградени големи подземен и надземен паркинг в близост до точки на градския транспорт.

Парковете и зелените площи ще заемат рекордните 17% от цялата територия на бъдещия полис. Като цяло Бургас ще нарасне с около 34% по площ от сегашния си размер. Над 52% от бъдещите нови устройствени зони ще бъдат паркове, зелени системи, зони за отдих и еко комплекси. На преминалото обсъждане имаше подчертан интерес за развитието на северните и западни части - крайбрежната местност Кьошето и „Пети километър" по пътя за София. Плановете за Кьошето, като свързваща територия по брега между Бургас и кв. Сарафово са да има малък процент на застрояване, множество зелени площи и да е предвидено за сезонно обитаване. Зоната, позната като „Пети километър", ще бъде мултифункционална - за обитаване и обществено обслужване, без да има промишленост, от каквото се притесняват жителите й.

Екологичните тревоги бяха разсеяни с обясненията, че в ОУП на Бургас няма заложени ветрогенераторни полета, а ще бъдат поставени фотоволтаични системи, като алтернативно енергопроизводство. Граждански въпрос насочи вниманието и към една от дългогодишните язви на Бургас - нефтените утайници на ЛукОЙЛ, непосредствено до пътя за Созопол. Предвижда се, те да бъдат рекултивирани, „затапени" и покрити с почва и декоративна растителност и така да се превърнат в зелена зона, свързана със защитена местност „Пода" и новия парк на кв. Крайморие.

Въпреки че в населените места не важи закона за Черноморското крайбрежие, в частта му със забраната за застрояване на 100м. от морето, от екипа са се съобразили с това и са въвели такава защитена зона в Бургас. Върху нея няма да има застрояване, а площите по протежение на бреговата ивица ще се използват изключително за спорт, атракции и озеленяване. Така градът ще запази и ще развие естествената си прородна красота и ще използва крайморските зони за обществени, рекреативни функции и туризъм.


Възможностите за балнеоложки туризъм - минерални води, калолечение и др. ще бъдат максимално разгърнати, с цел привличане на туристите от крайбрежието към вътрешността на района. Особено предимство е наличието на големи естествени сладководни огледала около Бургас. Предвидени са зони за яхтинг, спортен риболов и гребни спортове при двете големи езера - Вая и Мандренско, както и превръщането на позагубилият блясъка си, но любим за населението, естествен парк Росенец /Отманлий/ в образцова крайградска зона за отдих.

Важен приоритет в развитието на туризма са одобрените територии за разширение на летището, както и зоните за обществено му обслужване. Граждани, живеещи в комплексите до летището, се оплакаха от шума, идващ от самолетите и се поинтересуваха няма ли решение на проблема. Проектантите обясниха, че за да се намали шумовото замърсяване в района, са предвидени широки буферни зелени зони, които ще бъдат естествена шумоизолация, както и изключително намалена зона за урбанизиране.

До 16 април всички заинтересовани лица имат възможност да входират своите възражения и жалби в деловодството на община Бургас. Екипът на „Гео щрих" и представители на общината ще ги разгледат и ще излязат със становище по всяка една от тях. Предложенията, които са в интерес на гражданите на Бургас ще бъдат добавени към проекта. Ще бъдат взети под внимание желанията на екоорганизациите, както и идеите на различните неправителствени организации, частни лица и сдружения на архитектите, които се интересуват от новия ОУП. Стремежът на проектантите е да се съобразят с всяка добра идея и предложение и така ще бъде направен по-точен баланс на територията, а планът ще бъде повече съобразен с конкретните нужди и очаквания на хората.

Скоро предстои да бъде завършена екологичната оценка на проекта, която е в напреднал етап, както и завършване на инженерните части - ВиК, далекосъобщения и енергоразпределителни схеми.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
03 юни 2010: 13:10
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Арх. Веселина Илиева: Крайно време е Бургас да се развие като туристически град

Източник: Агенция "Фокус"


Главният архитект на Община Бургас Веселина Илиева говори за Общия устройствен план на града и за развитието на Бургас през следващите 25 години.

- Общият устройствен план на Бургас е готов и той дава насоките за развитие на града години напред. Какви са основните насоки на плана и какво ще се случва с Бургас в бъдеще?

- Общият устройствен план в предварителен проект наистина готов и беше подложен на обществено обсъждане. Той до голяма степен е съобразен със заданието за проектиране, с основните задачи, които общинска администрация и Общинския съвет постави пред проектантите за решаване на проблемите в един дългосрочен план. Проектът дава прогноза за развитие 25 години напред и това е близката прогноза, и по-далечната за 50, но смятам че при това бурно развитие 25 години е добрата прогноза за града. Основните цели, които бяха поставени и които залегнаха при разработването на плана бяха насочени към решаване на няколко основни и важни проблеми за градската територия. На първо място това е транспорта със задача за изнасяне на транзита извън границите на същинската градска територия и осигуряване на спокойствие и нормално обслужване в града. Бургас е с много сложна структура, много разхвърлян, с отдалечени квартали, което още повече затруднява обслужването. Вторият много сериозен проблем, който трябваше да бъде решен беше обвръзката между отделните структурни звена на територията, защото те по някакъв начин чисто механически са прикрепени към стария град, а по някакъв начин те трябваше да бъдат обвързани и функционално и комуникационно, същевременно и създаване на единна зелена система. Сериозен въпрос беше създаването на зони за отдих, даване на нови предложения за съществуващите вече такива зони и преструктурирането им, развиване на нови територии свързани със спорт и туризъм в различните му видове, в отделните структурни звена на територията. Донякъде включването на Банево и Ветрен като квартали на Бургас доведе до облагодетелстване в тази посока, тъй като тази територия разполага с един много добър курортен ресурс, но включването им от друга страна затрудни решенията в други насоки. Общият устройствен план дава приоритет за решаване въпросите за преструктуриране на градската територия, пренасочване на производствените зони от много атрактивни към сегашния момент зони между езерото и Черно море в район на дълбокия залив, които с течение на времето са усвоявани изключително като производствени и то замърсяващи, което е в противоречие с екологията, в противоречие с общото развитие на структурата и там се получава едно прекъсване на градска зона. Проектантите обърнаха доста сериозно внимание на тази територия. Изтегляне на зоните на труд извън тази същинска и атрактивна територия според нас е добро решение, което създава възможности за преструктуриране на самите производства. Изнасяйки ги ние може да поставим към тях едни нови изисквания за въвеждане на нови технологии незамърсяващи, за редуциране на използваемата територия до минимум предвид новите технологични решения. В момента сегашните предприятие разполагат с едни огромни територии, които де факто не се използват на 100 % , а в същото времене могат да бъдат усвоявани и задруги дейности.

- Архитект Илиева, заговорихме за транспорта и това е една тема, която интересува жителите на Бургас. Споменахте за изтегляне на транзита извън града по какъв начин ще стане това, тъй като всички сме свидетели на задръствания с идването на лятото, когато хората се отправят на почивка?

- Всички проучвания, които бяха направени и преброяването, което общинската администрация заедно с проектантите извърши в края на 2008 година установихме, че Бургас има много висок транзит. 40 % транзит е сериозен транзит при една Варна, която има от 3% до 5 % транзит. Тези цифри са показателни за проблема. Цялото движение за Южното Черноморие минава в момента през града. Проучвания са правени през годините и те не са новооткрити. Още с решаването на трасетата на магистралите „Тракия", „Черно море" са търсени възможности за изнасяне на част от транзита още от магистралата, и проектантите стъпиха на всички тези проучвания като ги доразвиха в няколко ринга /обхода/. Първо беше направено проучване за обследване възможностите за развитие изграждане на пътния възел преди град Българово на АМ „Тракия", от който част от тежкия транзит като автобуси и автомобили, които директно отиват в посока Малко Търново, Турция и Гърция да излязат още на този пътен възел. Следващата връзка, която е заложена в генералната схема за развитие на транспорта на национално ниво е връзката между магистралите „Тракия" и „Черно море" с изграждане на връзката между тях южно от с. Рудник и тя също ще поеме този транзит, който идва от Варна и преминава през Бургас за да тръгне за София. Вече влизайки в път I-6 в посока Бургас развръзка на така наречения селскостопански надлез и изграждане на един пътен възел, който да поеме ринга в края на града. Това е големият обход на град Бургас, който ще хване посоката Варна, посоката „Лозово", „Горно езерово", „Долно езерово", „Меден рудник", посока Средец , посока Малко Търново и посока Созопол. Проектантите предложиха няколко допълнителни връзки, които да разтоварят пътен възел Созопол -Средец - Бургас, който чакаме с нетърпение да стартира като строителство с пътното съоръжение на две нива, но това няма да реши проблема. Изграждането на съоръжението няма да реши проблема за това се търсят възможности за изнасяне на част от транзитното движение извън този пътен възел. Едно от решенията е изграждане на съоръжение на входа от квартал „Горно езерово", което да подаде връзка през сегашната Комлушка низина и второ пътно съоръжение след бензиностанция „Лукойл" на Пода, така че да разтоварим трафика. Същевременно тази връзка ще подаде директната обвръзка към Средец. Търсени са различни варианти за решаване на автомобилния трафик. В проекта залегнаха решения за развитие и на другите алтернативни видове транспорт особено за градския транспорт и за бързите връзки към съседни населени места, които да разтоварят автомобилното движение. Водният транспорт считаме, че за момента въобще не използван, а имаме добри възможности. Бургаският залив дава добри възможности за къси връзки между кварталите на Бургас- „Крайморие", „Сарафово" и съответно градската територия, включително и връзките, които да отидат до Несебър, Созопол, до прак „Отманлий" може да осъществим такава бърза фериботна връзка и това също е залегнало в проекта като предвиждане.

- Имаше и една идея за мост над езерото „Вая", която пък срещна отпора на природозащитниците, каква е реакцията на проектантите, които изработваха Общият устройствен план и има ли алтернатива?

- В момента ние продължаваме да водим разговори с неправителствените организации, които са свързани с опазването на околната среда и местообитанията. Езерото „Вая" наистина е защитена зона и така или иначе ние сме се съобразили с този факт. Считаме, че това трасе е много необходимо на град Бургас, защото то затваря вътрешния малък обход, който съществява връзката между кварталите и това е една много бърза връзка, която ще бъде търсена. Дългата връзка в момента натоварва градската територия и не е функционална. Считам, че ще стигнем до разбиране и вече имаме положителни разговори. Разбира се видът на мостовото съоръжение, неговият конкретен проект подлежат на отделна екологична оценка. Проектантите са дали едно примерно решение за трасе, то също търпи някаква корекция, която може да ни бъде наложена по различни съображения. Считаме, че това може да бъде реализирано едновременно с рекултивацията на езерото, което всички знаем е в тежко екологично състояние предвид наличието на много утайки от изхвърляните производствени води от прилежащите предприятия. Има европейски и световен опит, което потвърждава, че това може да се случи, така че продължаваме разговорите и мисля, че ще постигнем разбирателство. Като алтернативно решение проектантите са заложили и вариант с изграждане на тунел, който ние считаме, че е много скъпо съоръжение, сложно и трудно за реализиране и ще нанесе не по-малко вреди от мостовото съоръжение върху защитената територия. Има варианти и решения в световния опит.Ние сме ги проучили. Програма „Life" също дава такива възможности едновременно със съоръжението да бъде извършена рекултивация, така че нещата да ни си пречат и да се постигне едно добро функциониране и да се защитят интересите както на природата, така и на хората.

- Бургас се разраства като население. Наскоро зам. кметът Йорданка Ананиева каза, че децата от година на година в Бургас стават все повече. Градът се разраства, а в какви посоки ще става това?

- Проектът стъпи на една планова обезпеченост и прогноза, която беше правена до някъде на части базирана на териториално устройствения план, който беше разработван през 1998 година. Териториите които са предвидени за доста сериозно население е зона „Д" на комплекс „Меден рудник", която към момента все още не е усвоена с едно прогнозно население за 10 000 обитатели, квартал „Крайморие" една територия, която през годините доста дълго беше подложена на проучвания и планове, които така или иначе не стигнаха до край, но вече сме пред финализиране на процедурата в Министерство на земеделието с прогноза за населението окло 20 000 души. „Крайморие" разполага и с един ресурс да поеме допълнително да временно пребиваващи туристи за още около10 000 души. Това са двете основни зони, които ще поемат сериозен капацитет. Зоната северно от квартал"Сарафово" вече започна да се усвоява. Тя също още с териториално-устройствения план е предвидена за зона постоянно обитаване. На всички населени места с общия устройствен план е предвидена зона за разширяване, която не е драстично голяма. Предвидени са такива зони за „Банево" и „Ветрен, около „Лозово" има разширение. Малко разширение има и около кварталите „Долно езерово" и „Горно езерово". Считаме, че малките населени места имат капацитет да се разрастват и да приемат население при едни други условия на обитаване с нискоетажно строителство и с повече озеленяване и по-спокоен начин на живот. Други територии, които ще поемат част от населението това са вилните зони, които и към момента се оформят като територии за постоянно обитаване и не на последно място е местността „Кьошето" . Вървим вече в една дълга сага за утвърждаване на тези територия като територия за временно обитаване и курортни дейности. Имаме вече всички положителни становища, заложихме я и в Общия устройствен план като курортна територия и тя също ще поеме един капацитет около 10 000 души.

- Мнозина обаче не знаят къде се намира "Кьошето".

- "Кьошето" е една много атрактивна територия и това е свързващата територия между град Бургас и квартал "Сарафово". Тя е естествено продължение на парк „Езеро" с територията, която е предвидена за курортни дейности т.нар. Атанасовска коса и солниците, както и триъгълника заключен между пътя Бургас -Варна, Атанасовско езеро и Черно море , а от север е „Сарафово".

- Един голям град, който ще се разраства трябва да осигурява работа на своите жители. Има конкретни проекти за изграждане на индустриални промишлени зони. Къде ще бъдат ситуирани те?

- Като зона за труд се съхранява територията на промишлена зона „Север". Тя има подробен устройствен план. Част от зоната е предвидена с общия устройствен план за преструктуриране предвид контакта й с жилищната територия но тя сама започна с инвестиционните инициативи на големи инвеститори да се оформя като такава имам предвид зоната в комплекс „Славейков", където са големите търговски вериги. Тази територия си остава територия за труд и тя ще поеме доста сериозен капацитет от населението с преструктурирането си. В тази територия Община Бургас вече е готова с подробния устройствен план и върви на процедура по сключване на меморандум за изграждане на индустриална зона „Бургас", в която считаме че ще може да осигурим възможности за развитие на средния и дребен бизнес и това е част от политиката на управлението. Територията е атрактивна на улица „Крайезерна" около 270 декара и дава възможности за добра локация с бърза връзка с пристанището за развитието на производствени и складово-производствени дейности. Като производствени територии, многофункционални, които дават възможност за развитие на малки производства, за дребен бизнес и на складово-търговски дейности са заложени около всяко сателитно населено място. Това са около „Крайморие" южно от пътя Бургас-Созопол има заложена такава многофункционална зона, която ще даде възможност за труд на населението на „Крайморие", така ще съкратим т. нар. работнически пътувания за да намалим натоварването на уличната мрежа, това е и удобно за населението да работи близо до мястото където живее. Такава зона има формирана и около „Горно езерово", а най- сериозно и концентрирано е предвиждането на такива зони около „Долно езерово" в близост до територията на „Лукойл Нефтохим" предвид факта, че там вече има такава ситуирана зона, която е създала някакви ограничения върху прилежащата територия. Там са пренасочени и част от производствените дейности, които ще бъдат закрити в територията на промишлена зона „Победа" и промишлена зона „Юг" имам предвид контактната зона езеро-море, разбира се с нови производства и технологии, така че да няма замърсяване. Около „Лозово" има предвидена малка промишлена зона , по главния път от „Лозово" в контактната зона на ТЕЦ-а. По този начин считаме, че ще създадем условия за развитие на бизнеса по структурни единици, да не съсредоточаваме цяла промишленост в същинската градска територия , а да я пренасочим и да създадем комфорт на обитаване и труд на населението. Промишлена зона има и „Сарафово" тя е действаща и към момента, предвидена е за разширение в северна посока. Целта обаче на проекта е не да създава град Бургас като промишлен град и да го затвърждава като такъв, каквато е била политиката дълго в годините назад, а да създаде възможности част от населението да упражнява своята трудова заетост в сферата на туризма, в сферата на услугите, защото град Бургас е крайно време да се развие като туристически град, имаме достатъчно голям туристически капацитет да развиваме не само морски туризъм, а културен, еко и бизнес туризъм .

- Работещите хора трябва активно да почиват. Необходими са обаче места за спорт, рекреация, паркове, а и щом ще се развиваме в посока туризъм трябва да предоставим добри условия за почивка и на гостите. В тази насока какво предвижда Общият устройствен план на Бургас?

- Една от основните ни задачи беше създаването на единна зелена система и обвръзката на отделните зелени структури. И те да не бъдат само по характер паркове , а да бъдат територии, които да осигуряват възможности за други видове рекреация и спорт. Няколко са основните зони ,които са залегнали в проекта като такива. Парк „Отманлий" се съхранява като лесопарк, със специална структура с ограничителен начин на ползване. В съществуващата структура, която е застроена т.нар. зона хижи се запазва като зона за отдих и курортни дейности , така че с един последващ устройствен план ние смятаме че ще имаме възможност да внесем допълнителни съоръжения за отдих и спорт на населението, защото това е крайградски парк. Паркове има предвидени във всяка структурна единица, която разбира ще ги доразвие с подробните си устройствени планове. Северно са предвижданията северно от „Меден рудник" и „Горно езерово" , тъй като комплексът сее развивал изключително като градска спалня с много наситени жилищни структури без озеленяване и без парк. Комплексът няма парк. Опитахме се да направим няколко междублокови пространства, които да поемат тази функция, но това е недостатъчно, населението е много голямо, а тези структури не могат да задоволят нуждите и не отговарят на изискванията. В територията ,която споменах са предвидени терени за спорт и отдих, които са контактни на езерото „Вая" и те могат да предложат възможности за изграждане на спортни бази за гребни и плувни спортове в обвръзка с една зелена територия в тил т. нар. лесопарк "Капчето", който предлага една добра възможност за отдих. Не на последно място е предвидена една територия за новия зоопарк на град Бургас, който ще е върху територия общинска собственост. Опитали сме се тези зони да бъдат върху такива територии и да не се налагат отчуждителни процедури или влизане в акционерни дружества.

- Mина оценката за въздействие на околната среда , минаха и обществените обсъждания на Общия устройствен план. Гражданите имаха възможност да подават жалби. Какви са основните забележки и на еколозите и на жителите на Бургас? Какъв процент от тези жалби може да бъдат удовлетворени, защото кметът на Бургас Димитър Николов каза, че около 60 % от тези жалби могат да бъдат удовлетворени.

- Около 300 са постъпилите предложения, възражения, искания по проекта. Ние направихме една доста широка среща с целият екип на проекта, разгледахме всички предложения и взехме решения, които дават насоки на проектантите да довършат проекта. Около 60 до 65%, считам че може да бъдат удовлетворени исканията. Разбира се много голяма част от тях са лични и са свързани със собственост върху конкретни имоти. Исканията на голяма част от собствениците в зоните в които това е възможно ще бъдат удовлетворени, разбира се някои няма да бъдат и това е нормално. Има имоти, които са в зони, които не могат да бъдат обслужени, има такива, които попадат в защитени зони и са с ограничен режим на ползване. Проектантите почти са приключили с допълването на проекта и очаквам всеки момент той да бъде внесен, за да свикаме разширен експертен съвет. Ще поканим неправителствените организации да присъстват , комисиите на Общинския съвет за да има по- широк форум и да могат да бъдат направени конкретни и крайни забележки към проекта. Основна част от жалбите бяха свързани с предвидените терени за озеленяване. Ние взехме решение те да бъдат редуцирани, тъй като имаше искане от Областна служба земеделие за увеличаване и съхраняване процента на земите за обработване и за това редуцирахме доста предвижданията. В плана беше предвидена една прогноза за два милиона обитатели норма на зелените площи, но я свалихме на 50 %, което обаче ще осигури капацитета на заложеното население, включително и за прогнозата на временно обитаване на територията на град Бургас, така че да съхраним максимално земеделските земи особено тези с по-висока категория. Най- много такива искания имаше около „Долно езерово" , там редуцирахме сериозно зелените площи. Голяма част от исканията за възможна промяна на предназначението бяха удовлетворени. Около „Долно езерово" бяха най-сериозно удовлетворени исканията, те бяха и много. Другите бяха по- малко имаше искания около „Лозово", около промишлена зона „Север", най-малко бяха в „Крайморие" и „Горно езерово", за „Меден рудник" също нямаше много искания, може би в тези територии проектантите са се справили най- добре със задачите.

- Каква е вашата оценка за Общият устройствен план на Бургас?

- Много е трудно да се даде оценка все още на този етап, тъй като проектът не е завършен до края. Смята, че проектът е много труден като задача. Град Бургас е с много сложна структура, с много насложени проблеми в годините. Този град няма правен такъв план. Всичко е правено на парче, даже регулационните планове по квартали не си съвпадат по контактните зони и задачата беше наистина трудна. Смятам че проектантите до голяма се справиха разбира се не без помощта на общинска администрация. Целият екип на общината по всички направления им оказа съдействие в решаването на проблема. Намерихме и добър отзвук и от експлоатационните дружества, работихме заедно с тях, предоставиха ни всички данни. Липсата на данни беше също сериозен проблем на плана. В процеса на изготвяне на плана се наложи няколкократно да спираме срока за изработване предвид липсата на данни. Самите експлоатационни дружества дори след приватизацията не разполагаха с необходимите данни, наложи се да правят допълнително заснемания и да предоставят информация на проектантите, така че процесът беше много сложен и труден. Към момента обаче имаме един план, който до голяма степен е съобразен със заданието и до голяма степен удовлетворява исканията на общинска администрация, и на обществеността, и това е видно дори от възраженията. Във Варна Общият устройствен план има 1200 възражения. В Бургас те са само 300, като част от тях се повтарят, тъй като са внесени при нас, в Областна управа, в министерството в РДНСК и има дублирани възражения, но даже и да са 300, мога да кажа, че като процент са много малко, което означава, че ние сме се справили със задачата в голяма степен.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>