Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
система за отдаване на велосипеди под наем |
Отиди на страница << >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
TOXICALERT |
|
||
Регистриран потребител #50
Регистриран: 22 ное 2008: 23:06съобщения: 436 |
Някъде прочетох, че общината планува мобилно приложение за двете водещи мобилни операционни системи iOS и Android за целият интегриран градски транспорт . Иска ми се да се сетят да вкарат и информация за наличните свободни колелета на всяка стоянка . Така още от телефона ще ти е ясно има ли смисъл да ходиш за колело или няма ни едно свободно ;) | ||
Най-отгоре |
|
||
sheikh77 |
|
||
Регистриран потребител #188
Регистриран: 16 май 2011: 06:42съобщения: 347 |
Мога да Ви споделя, че вашите идеи се чуват. | ||
Най-отгоре |
|
||
TtW |
|
||
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23съобщения: 309 |
Тази тема ми е много мила, надявам се да не го правят формално като усвояване на средства а да гледат сериозно на развитието на една услуга с огромен потенциал. Много ми се иска да бъдат гъвкави, не само в ценово отношение но и в предлагане на разнообразни и комбинирани услуги. Това е начина за да може велосипедната услуга бързо да се наложи и самофинансира. Целта никога не трябва да бъде печалба, всичко спечелено трябва да се влага в заплати на служители и нови велосипеди и стоянки. Трябва да с търсят всякакви методи за пропаганда за да се променят навиците на хората. На първо време раздаване на безплатни еднократни пътувания, подаръци към изрядни платци на общината, предлагане като бонуси към други услуги. Също и абонаментни карти -задължително, по възможност комбинирани с тези за градския транспорт. Ако зависеше от мен бих налял много средства. 100-200хил звучат смешно за голям град но ще бъдат напълно достатъчни за ударно налагане през първата година. Мисля си, че ако не успеят да наложат услугата още първата година, после ще бъде много по-трудно и рускуват да се превърне в тежест и да запада. Ако се бавят с ремонтите на велосипедите, разширение на стоянките там където има нужда и добавянето на нови стоянки на ключови места, услугата е обречена или ще остане да се използва от ограничен кръг хора. Надявам се добре да са си направили сметката и да имат готовност за бързи ремонти (ще има нужда) и добавяне на допълнителни велосипеди веднага, след като на дадена стоянка се появи дефицит. В началото преразпределението от една на друга стоянка може да се извършва от паяците. Няма как да променим навиците на хората, ако ще трябва да разчитат на късмета си за да уцелят свободно колело или да стоят и чакат за появата му. Така се губят хората, които се предвижват с цел да вършат работа а това според мен трябва да е основния таргет. Ще бъде огромно разочарование за мен ако виждам много от тези колела да се влачат из морската или да стоят на трите стоянки там докато наемателите им се наливат с бира на капаните или пекат на плажа а после мокри и покрити с пясък се завличат обратно. Опасявам се, че като слагат 1/3 от от намиращите се в рамките на града стоянки в морската градина, умишлено тласкат услугата в тази грешна посока. Познавайки манталитета на милите ми съграждани, ентусиазма ми бързо започва да спада. Велосипеда трябва да се налага като средство за придвижване за работа или училище а не лентяйстване (някои биха го нарекли спорт). Това което може да направи общината на първо време без да влага много средства е да прикачи към стоянките под наем и охраняеми стоянки за лични велосипеди. Една от причините да не се използват масово велосипеди у нас е липсата на сигурни стоянки. Голяма част от велосипедите струват 300-500лв и нагоре стигайки до няколко хиляди лева и никой нямам да остави толкова пари на открита и незащитена стоянка независимо с какво заключване е. Стоянките за велосипеди под наем ще имат постоянен персонал, който през повечето време няма да прави нищо. Това е една добра възможност да се направи нещо, което може и да не е европейска практика а пригодена за нашите условия. 20-30 допълнителни покрити места на централните точки няма да съборят общината а ще са и средство и за допълнителни приходи. Една символична месечна такса събирана от охраняемите места може да плаща най-малкото заплатата на служителя. Само велоалеи не са достатъчни, ако имаше къде да се оставят велосипедите хората биха ги използвали много повече. На запад велосипедите се използват масово но погледнете какви огромни паркинги има. Може да не са охраняеми но там не се краде така. Повечето тротоари в Бургас вече са оправени и предвижването не е проблем дори да няма изградени алеи. Проблема е в липсата на места да оставиш велосипеда си и да си свършиш работата без да трепериш за него. Велосипедите под наем решават проблема частично защото не всеки ще иска да се качи на такъв. Нека си го кажем в очите, много млади хора ще се срамуват да се качат на велосипеди с подобен вид. И обобщено: Моите опасения към стартиращата услуга - прекалено много стояни в морската при липса на такива на ключови места и ограничен брой велосипеди. Препоръчки в най-скоро време: - бързи ремонти и преразпределение където има нужда от велосипеди. - допълнение с охраняеми вело стоянки като на първо време те да са в централните точки. Тук вече има смисъл от такива и за морската. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
според мен тази услуга има шанс единствено ако е насочена към туристите сериозна употреба на велосипеди под наем от хора които ходят на работа или училище звучи невероятно |
||
Най-отгоре |
|
||
TtW |
|
||
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23съобщения: 309 |
Туристите в Бургас са прекалено малко и то само през 3 месеца в годината, имат си ясни цели и едва ли има турист, който ще тръгне в непознат български град с велосипед. Ще бъде жалко ако я насочат към туристите, от които реално биха я използвали няколко заблудени такива, а да чакат от потъване да я спасяват работещите. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
Бургас се превръща в туристически град и то за много повече от 3 месеца в годината велосипедите под наем са част от този процес дори в момента се усеща присъствието на туристи в града разстоянията тук в общия случай са пешеходни голяма част от хората живеят на 30-45 минути пеша от работното си място колко стоянки трябва да има за да ти е по-удобно да вървиш пеша до колелото под наем за да го вземеш, да караш до другата стоянка и после пак да вървиш пеша до работа? за мен този вариант е безумен най-близката стоянка ще ми е на 10 минути пеша от нас най-близката стоянка до работата ми ще бъде на 5 минути пеша на работа стигам за 20 минути пеша за да стигна с такова колело трябва да вървя 10 минути до стоянката да карам до другата стоянка да оставя колелото (не искам да плащам за него за да седи цял ден паркирано) да вървя още 5 минути до работа за да стане така удобно в града трябва да има 100 стоянки което е нереално трябва да съм луд за да взема изобщо колело под наем дори то да ми струва 1 лев на ден, което няма как да стане естествено, пак ми е по-изгодно да си купя колело от сорта на тези които се отдават за 150 лева това за скъпите колела по улиците от сорта на 300-500 лева също е нереално такива колела имат хората които карат за удоволствие в страните където колелото е транспортно средство повечето от колелата са евтини когато тук хората тръгнат масово да ползват велосипеди също масовото колело ще бъде евтино и без някакви скъпи екстри аз ходя на работа ежедневно с колело в момента отнема ми 7-8 минути за път ако имаш някакви идеи как тези неща да са различни казвай аз съм виждал в няколко европейски града такива системи и никъде велосипедите не се ползваха от други освен от туристи [ Редактирано 11 май 2013: 00:32 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
Йоан |
|
||
Регистриран потребител #262
Регистриран: 07 сеп 2011: 18:11съобщения: 188 |
Съгласен съм с постовете на TtW от тази страница. Трябва да започнат глобите за паркиращите на велоалеите / затрудняващите достъпа до тях (пример за това е алеята покрай Младежкия дом - точно в тази си отсечка почти винаги има спрели коли в двата й края). Освен това почти няма велоалеи в града. Карането по натоварените улици е опасно, а по тротоарите - в нарушение на закона (въпреки че аз предпочитам да се движа по тротоара на Струга например, вместо по платното само за да спазя закона). Третото е, че наистина няма достатъчно велостоянки за лични велосипеди и трябва да търсим всевъзможни огради / стълбове, където да ги заключваме. И също, че много хора не гледат сериозно на този вид превоз, който е изключително бърз в града (при наличието на инфраструктура). Мога да дам пример със себе си - живея във Възраждане и уча в Английска. Преди пътувах с 4-ка, на която спирките ми са на удобни места, но автобусът обикаля много из центъра. Заради това ми трябват едно 45 минути от излизането ми от нас до пристигането ми на дестинацията. После започнах да използвам 12а, защото това времето ми на пътуване/ходене се съкращаваше до 25-30 минути (въпреки че ходих по 10 минути от и до спирките). А от 2 месеца отивам с колелото си, което ми отнема точно 10 минути, въпреки че минавам по доста натоварени места (Трапезица, Струга, кръстовището на болницата). Да се има предвид, че съм по-як в краката от обикновения човек, което помага доста и е породено именно от честото каране на колело :D И последно, би било хубаво след въвеждането на електронната система за таксуване в градския транспорт да се промотира ползването на колелата под наем - например с 1 билет да се возиш и на автобус, и на колело. Извинявам се за дългия пост :) [ Редактирано 11 май 2013: 00:40 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
TtW |
|
||
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23съобщения: 309 |
Туристите в Бургас са организирани и малко. Руската реч през зимните месеци идва от постоянно пребиваващи руснаци или семейства на работещи в Бургас. И двете групи са сравнително големи. Няма никакви варианти за туризъм извън трите месеца, трябва да си го избием от главите и да не си губим времето в изгубени каузи. Атракциите които се правят са хубаво нещо но са и ще бъдат 90% за организирани туристи. Кой турист ще тръгне с колело по бургаските улици и какъв ще го търси из комплексите, когато единствените "забележителности" в града са по Александровска, Богориди и морската. Туристите убиват няколко часа там, няколко часа в морската. Това е. Дори и при сегашното разпределение на стоянките няма как някой да е на повече от 10мин. При поставяне на само още 6-7 стоянки това разстояние става 5мин и съизмеримо с разстоянието до най-близката автобусна спирка. Предвижването от Славейков и Изгрев до центъра е около и над 40мин за средния пешеходец. Ако работата му е във Възраждане може да отнеме и 1 час. Това ли е пешеходно разстояние според теб? Ако пътуваш 5 минути за да вземеш колело от Изгрев, и 15минути до крайната точка на работното си място това е съизмеримо с градския транспорт и дори пътуване с автомобил но в никакъв случай и с пешеходен преход. С личен велосипед освен удобство и по-бързо придвижване печелиш и тези 3-4 мин в двете посоки. Велосипед за 150лв става за разходка в морската веднъж седмично и за нищо повече. Малко хора биха си правили подобни сметки. Поддръжката на постоянно използван велосипед е ангажираща и самия велосипед иска място, което много хора не са склонни да отделят. Всеки здрав и разумен човек би предпочел 1-2лв за отиване на работа с велосипед пред същите дадени за автобус или два пъти повече с личен автомобил. Много малко са тези, които има къде да оставят велосипед на работното си място. И защо трябва да говорим само за работно място, всеки от нас има десетки ангажименти, които трябва да свърши на ден в различни части на града. Велосипеди за над 300лв карат ужасно много хора въпреки липсата на условия, както и телефони за над 1000лв имат ужасно много хора без нещо да го налага. В България няма традици за градски/шосейни велосипеди тъй като условията у нас винаги са били Офроуд и винаги ще бъде така. Независимо колко км велоалеи ще се построят в България винаги ще се карат МТВ |
||
Най-отгоре |
|
||
killerch0 |
|
||
Регистриран потребител #592
Регистриран: 19 авг 2012: 11:23съобщения: 125 |
TtW написа ... На запад велосипедите се използват масово но погледнете какви огромни паркинги има. Може да не са охраняеми но там не се краде така. Това е пълна глупост!!! Застани до Amsterdam Centraal, или Dam Square, и до 2 мин, някое наркоманче ще се опита да ти развърже колело за ?5, колелото е най-краденото нещо в Холандия, Там всеки кара някакав таралясник и не му пука особено, дали ще го откраднат. Аз лично съм си оставял колелото за 24 часа пред ПИБ на стоянката, очаквах поне светлината или звънеца да ми откраднат, слава богу никой не го беше барнал Всичко над чертата отгоре са пълни глупости Wrestling Roxx T-shirts |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
румънците са най-многобройните туристи в България за последните 6 години повечето от тях идват с личните си автомобили много от руснаците също идват неорганизирано и имат имоти някъде около Бургас за година през Бургас вероятно минават 1 милион българи с цел туризъм в региона да не говорим че организираните туристи също са потенциални клиенти на услугата велосипед под наем в по-развитите велосипедно страни този вид групови туристически обиколки са много разпространени колела под наем с основни ежедневни клиенти които ходят на работа или училище с тях наистина звучи невероятно все едно автомобилите под наем да разчитат на хора които ще ги ползват за да отидат на село през уикенда за да не поддържат собствен автомобил това естествено е въпрос на анализи и проучвания но както вече казах моя скромен опит със системи за колела под наем в много по-развити велосипедно страни в Европа показва че се ползват само от туристи |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << >> |