Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

система за отдаване на велосипеди под наем

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
ji
05 май 2014: 11:04


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
разкажи подробно за тези ваучери
Най-отгоре
bateto_toshko
05 май 2014: 22:28

Регистриран потребител #11
Регистриран: 05 окт 2008: 12:08

съобщения: 98
TOXICALERT написа ...

....добре, защо трябваше да прилича на кошче за боклук ??!!??

Защото дизайна струва пари , а тука най-вероятно се е търсело определена функционалност на разумна цена.Мен не ме смущава този дизайн , важното е да работи добре машината.

Всичко далеч от морето е провинция
Най-отгоре
TtW
06 май 2014: 02:29
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
Остави дизайна, нека да е семпло, нека да е евтино, нека да е грозно дори ама нека не е само за отбиване на номера.
В статията на първа страница са дадени примери от други държави включително и такава скоро преживяла война, която на теория трябва да е много по-изостанала от нас и нaправила го със собствени средства и после виждаме нашето жалко подобие, за което дори парите са ни подарък.
Виждаме 2 метра общи условия сякаш наемаш самолет. Текст, които освен, че е излишен трябва да клечиш за да прочетеш и където съм сигурен, че дори не обясняват как да си набавиш картата. Горките чужденци ще губят по 10мин да ръчкат кредитни карти, докато проумеят какво безумие е родил българския титан на мисълта.
Навсякъде, където тази услуга е правена за да се използва е на принципа keep it simple, keep it cheap а тука общи условия, карти, договори, чивковци и лелки с билетчета. Вие нормални ли сте?!??! Така ли ще насърчавате използването на велосипед като отблъсквате хората с бюрократщина и високи цени. 80ст за час и то при абонамент е тарифа която убива идеята за обществен велотранспорт.
Колкото до терминала, той трябваше да има дисплей, отеление за карти - кредитни, монети и няколко пиктограми за бързо ориентиране с по 1 ред тест на няколко езика. Нищо повече!
Безнадеждни сме, толкова сме увредени, че една голяма част от хората дори не осъзнават колко е сбъркано всичко това.
Ето пресен пример със София, където виждаме бургаските бъгове в доста по-долеми мащаби. Там за разлика от Бургас наистина се кара велосипед и хората го ползват за придвижване в града и работа а не за разходки. Да сравняваме в това отношение Бургас със София е все едно да сравняваме България с Холандия.
Съчувствам му на човека от репортажа, възпитанието му вероятно не позволява да използва по-подходящи изразни средства. Какво ли му е като гледа как усилията и парите са пропиляни и някакъв нагъл мазник да обяснява, че всичко е изрядно.
<връзка>

Тук си мислим, че ще е нещо по-различно ли. Преди няколко дни дадох пример за най-използвания веломаршрут в Бургас, по който ежедневно преминават повече велосипедисти от всички пустеещи подобия на велоалеи в Бургас взети заедно. Място, за което общината се гласи отново да усвоява евросредства изграждайки велоалея до Сарафово и наскоро орева как държавата стопира намеренията и. Същото място е оставено да се руши въпреки и липсва дори елементарна поддръжка въпреки, че масово се използва. И дори държавата да осигури средства за разбитите участъци (нещо което е по силите на общината да направи сама и то веднага), държавата ли ще трябва да чисти алеята след всяка буря. Държавата ли трябва да се грижи за тези близо метър високи дюни заринали алеята?
<връзка>
Най-отгоре
ji
06 май 2014: 13:04


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
преди 1 месец ползвах системата за велосипеди под наем в Милано
там машинките са със същия дисплей като нашите
единствената разлика е, че имат и вариант да се регистрираш временно за един ден или за една седмица и тогава получаваш не карта а код за достъп който въвеждаш с клавиатурата
за да се регистрираме да я ползваме чакахме на една опашка около 40 минути и един чичко после 20 минути се пули и ни връчва документи да подписваме

след като махнаха фолиото на автомата до казиното той наистина изглежда доста зле
едни залепени по него лепенки ... едни ъгълчета отлюспени .... дисплея все едно със скоч е закрепян .....
ама за толкова пари толкова качество ....

въпреки това аз съм положително настроен в момента
смятам че има шанс да работи сравнително добре

като тръгне реално ще коментираме пак

[ Редактирано 06 май 2014: 13:06 ]
Най-отгоре
TtW
06 май 2014: 14:32
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
To use BikeMi you need to subscribe. You can purchase an annual subscription via BikeMi website <връзка>, with your mobile phone by connecting to the mobile site or by going to one of the six ATM Points. You can buy a temporary subscription (daily or weekly) via BikeMi website <връзка>, with your mobile phone by connecting to the mobile site, by calling the ATM Infoline number 02/48 607 607 or by going to an ATM Point. In any case, you can only pay by Visa or Mastercard non-prepaid credit card. For further information visit "How can I subscribe" Web page on this website.


При нас банкомати и телефони са заменени с чичковци и лелки.
Имаме вредния навик да гледаме най-лошите примери като успокоение, че при нас не е толкова зле. Милано ме съмнява да е най-лошия пример но се съмнявам и да е най-добрия. А примери има много и в днешно време е престъпление да не черпиш опит от успехите и грешките на другите.
Най-отгоре
ji
06 май 2014: 15:06


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
също така имаме вредния навик да са самопринизяваме и да се изкарваме най-зле на вселената

и тук регистрацията може да става през интернет
дори да не тръгне сега, във всеки момент може да се добави
Най-отгоре
triros60
06 май 2014: 17:31

Регистриран потребител #1247
Регистриран: 31 май 2013: 19:45

Местоположение: Burgas
съобщения: 13
От началото на сезона системата, ще работи денонощно. Отмина времето на чичковците и лелките. Ще работи само с карти. За абонатите ще е както през изминалия сезон. За временно ползване всеки може да си закупи ваучар карта /ваучар картата е с предварително заредено време за ползване и ще се продава в павилионите и магазините в близост до велостоянките/. На практика по всяко време на денонощието всеки може да си купи карта и да ползва системата.
За външния вид е търсено практично решение /да е здраво, удароустойчиво, негоримо по възможност и т. н., - още първата нощ бе изпробвано да ли ще стане нещо при гасене на цигари върху дисплея, пробване на боята за сваляне, как може да се отлепят стикерите, колко са издръжливи конекторите за зареждане и др. подобни неща/.
Да сравняваме системи като в Милано или Виена, които са изграждани и усъвършенствани повече от 20 години с нашата е направо прекрасно.
С пускането всеки ще може в реално време да вижда в сайта на ОП "Транспорт" на коя стоянка колко свободни велосипеда има.
В момента се разработва системата за онлайн зареждане на абонатни карти, заявки за абонатни карти, наличност по картите и т. н.


trilub
Най-отгоре
TtW
06 май 2014: 19:53
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
Първото, което трябва да направите е да изхвърлите от вашите речници понятието "сезонност", то е несъвместимо с подобна услуга. Задължително беше наличието на възможност за заплащане с кредитна карта и телефон, които щяха да бъдат достатъчни без да има нужда от предоставяне на други данни. Ако бяхте новатори щеше да има и възможност за безконтактни плащания, нещо което е задължително при система изграждана през 2014г. В този си вид терминалите не дават възможност за надграждане с нито една от горните функционалности. Продаването на ваучери е примитивен метод и не изключва първоначална регистрация с личните данни на използващия. Така или иначе този момент ще го има.
Реализацията е като от началото на 90-те и напомнят на ретро информационните табла, които бяха инсталирани преди 2 години с приключването на ремонта на Александровска. Дори тогава те изглеждаха като 7 инчов таблет поставен в корпуса на 21' CRT монитор. Не съм обръщал внимание дали още са там или тихомълком са демонтирани.
Говорите за обществен велотранспорт а го реализирате като сезонна туристическа атракция и в същото време най-затруднени от използването ще бъдат именно туристите.
Умните хора черпят от опита и грешките на другите а не вървят 20 години по техния път за да стигнат до там, където са те сега. Това не е космическа програма, всичко е ясно. Технологиите и нуждите на хората са съвсем различни от преди 20 години. Всичко което е реализирано в тези държави може да се види прочете и реализира тук за няколко месеца. Проблем с реализирането може да са мащабите а тук такъв проблем не съществува.

[ Редактирано 06 май 2014: 19:55 ]
Най-отгоре
TOXICALERT
07 май 2014: 00:04
Регистриран потребител #50
Регистриран: 22 ное 2008: 23:06

съобщения: 436
Това да се разплащаш с телефона е възможно най-удобният вариант, ноо .....
....мнооого ретроградно изпълнение ....и грозно....ииии, мамка мууу прилича на кошче , не бих винил никой ако си загаси фаса неволно там :((((((
Най-отгоре
sa_radev
07 май 2014: 00:56

Регистриран потребител #784
Регистриран: 30 ное 2012: 17:09

Местоположение: Burgas
съобщения: 628
Ако беше бяло, можеше да мине за R2D2... щеше да падне стотинка от снимки с туристи и фенове на Star Wars...
Най-отгоре
Уебсайт
Отиди на страница   <<        >>