Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

система за отдаване на велосипеди под наем

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ka
11 май 2013: 12:08
Регистриран потребител #1222
Регистриран: 11 май 2013: 12:03

съобщения: 10
здравейте, от доста време чета форума и реших, че ми е време да се регистрирам.

страхотен проект, надявам се да успее да просперира..обаче на мен лично първото, което ми се наби на очи, е че на тази въпросна велостоянка има толкова велосипеди, колкото места за тях.

Според мен на всяка една точка трябва да е с поне 5 места повече от стартовата бройка велосипеди на нея. Представете си някой кара колело до Сарафово, но пък от там никой не е взел колело. Трябва да се връщаш обратно, за да има къде да го паркираш :-)
Най-отгоре
killerch0
11 май 2013: 12:34

Регистриран потребител #592
Регистриран: 19 авг 2012: 11:23

съобщения: 125
ji написа ...

аз се надявам да тръгнат глобите с фиш иначе няма шанс
няма вариант при който бъдещите примерно 15 километра физически обособени велоалеи да бъдат опазени с 3 паяка


Отдавна си мисля да напиша това онова, по тази тема. Но все си мисля, че трябва да започна нова, а не да се разводнява съществуваща.

Проблема със стройтелството във Възраждане, парко-местата и собственическия манталитет на обитаващите е много очевиден и не е от вчера.

Аз от както съм се родил живея във Възраждане, и съм забелязал една тенденция. Първо всички гаражи бяха видео рентове, след това станаха компютърни клубове, след това станаха кафенца, след това станаха мини маркети, последно забелязах, че всички стават фризьорски салони, макар че и на това му минава "модата".

По почти всички бургаски проекти забелязвам, че се взаймства от Холандия. Градски транспорт, вело транспорт. Снимките повечето, също от там.

В Амстердам синята зона е навсякъде, струва Е5/час. Имаш право да си паркираш пред вас, само на едно определно място за е300/месец.

Един служител, най-често суринамец или от някоя друга тяхна колония, обикаля 1 квадрат 400м. и само проверява и глобява. Глобата е Е55.50 (Е5 1 наказателен час, Е50 глоба, Е0.50 за суринамеца премия. Не питайте как знам!)

Уикенда синята зона е от 12pm до 12am.
Придвидливо отидохме 11:50, но автомата не работеше. Другия беше на около 200-250 метра. Докато отидем да платим, и се върнем до колата, вече ни бяха сложили глобата. Хубаво е. че се разминахме със суринамците и се усетих та, ги извиках още тогава.15 минути ни държа докато оправи работата, и не ни удължи паркинга {shake}

И в Бургас ще стане така, не може всеки да има 20 годишна Opel Vectra с газово за 500 лв. И да си спира където свари.

Другите, които трябва да изчезнат са служебните коли. Не може да навсякъде да има 3.5т бусчета. Я на спиди, я на каменица, я на бабината му трънкина. Без това плащат по 5 лв данък, трябва тези коли със закон да имат обособен паркинг, дали фирмата ще си го прави, дали ще си плаща абонамент, това си е тяхна работа.











TOXICALERT написа ...

Някъде прочетох, че общината планува мобилно приложение за двете водещи мобилни операционни системи iOS и Android за целият интегриран градски транспорт . Иска ми се да се сетят да вкарат и информация за наличните свободни колелета на всяка стоянка . Така още от телефона ще ти е ясно има ли смисъл да ходиш за колело или няма ни едно свободно ;)


Това си е направо задължително!!! И дано превидят преводи на Руски, Немски, Румънски и Английски, няма да е много трудно, ако се правят приложенията с тази мисъл.


Всичко над чертата отгоре са пълни глупости
Най-отгоре
ji
11 май 2013: 12:53


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
темата за Възраждане на мен ми е много интересна
общо взето мненията ни съвпадат
новите теми всеки може да ги отваря без притеснение така че давай ....
ако имаш желание да анализираш и пишеш може да подготвиш и нещо като статия която да публикуваме
и снимки имаш добре представящи нещата
някакво сравнение как е в момента, как е по света и какво може да се направи при нашите условия за да се пооправи положението......
Най-отгоре
ji
11 май 2013: 12:55


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
ka написа ...

здравейте, от доста време чета форума и реших, че ми е време да се регистрирам.

страхотен проект, надявам се да успее да просперира..обаче на мен лично първото, което ми се наби на очи, е че на тази въпросна велостоянка има толкова велосипеди, колкото места за тях.

Според мен на всяка една точка трябва да е с поне 5 места повече от стартовата бройка велосипеди на нея. Представете си някой кара колело до Сарафово, но пък от там никой не е взел колело. Трябва да се връщаш обратно, за да има къде да го паркираш :-)


аз предполагам че докато на всеки пункт има човек а не всичко е автоматизирано няма да има проблем да върнеш колелото дори да няма свободно място

надявам се през следващите няколко дни да успея да получа по-подробна информация как точно ще функционира системата и какви са плановете за развитие за да го публикуваме тук и да можем да коментираме нещата
Най-отгоре
noemis
17 май 2013: 11:23
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
По левче на час да бъде наемът на услугата „Велосипеди под наем”. Това предлага в зам.-кметът Красимир Стойчев в докладна записка до Общински съвет – Бургас. Таксата ще бъде на такава до четвъртия час, след това 60 минути вече ще струват по 2 лв. без ДДС.

Предвиждат се обаче и преференциални цени за ученици, студенти и пенсионери. За тях ще важи 50 % намаление при представянето на съответния документ. За семействата, решили да си организират разходка с велосипеди за уикенда, също ще важи 50 % намаление. Предвижда се да има и поименна абонаментна карта, която ще осигурява 20 % отстъпка на собственика й.
цялата статия

Ако идеята е тези колелета да са само за туристи - може и да мине за нормална подобна цена, но за жителите на града да забравят. Няма начин при цена на градския транспорт равна на тази на колелото да убедят някой да ги ползва. Още повече, че хората, които вече са убедени от ползата да се предвижват с велосипед вече си имат такъв.


[ Редактирано 17 май 2013: 11:39 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
WarKiller
17 май 2013: 11:31
Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 827
Не е само за туристи. Мисля, че вече го обсъждахме, но все пак...
Аз бих ползвал услугата по няколко пъти в година - колкото пъти в общи линии ми се кара колело въобще.
В тази връзка - не искам да си купувам велосипед. Първо - нямам адекватно място къде да го държа вкъщи. Второ - при положение, че ще го изваждам да речем до 10-15 пъти в годината - не си струва да купувам такова.
Бих си взел абонаментна карта и да я заредя примерно с 40-50 лева и когато ми се кара - да въртя педали за кеф в Морската, без да имам ангажимент да поддържам велосипед, да се чудя къде да го държа и да го свалям и качвам по стълбите към нас... :)

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
WarKiller
17 май 2013: 11:35
Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 827
Мисълта ми е, че не съм вело-маниак и едва ли някога ще бъда. И познавам още доста хора като мен, които с удоволствие биха карали за удоволствие от време на време, без да има нужда са си купуват колело.
Сигурен съм, че и в другите страни е същото. Тази услуга се ползва главно от туристи и любители.
Тези, които ходят на работа с велосипед и въобще това им е основното транспортно средство - не плащат за рент-а-байк, а си ползват собствено.

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
noemis
17 май 2013: 11:39
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Ще си позволя да цитирам коментар под статията от източника:

В Лил (Франция) колело под наем za 30 min. e БЕЗ ПАРИ, за ден е 1,4 Е, 7Е за СЕДМИЦА. Тук като богати българи ще плащаме по 10-15лв за ден да ползваме нещо толкова елементарно. Жалко, очаквах повече далновидност от така наречените управници.

Според мен това е правилния начин за стимулиране, още повече че сме едва в началото и има голяма нужда от популяризиране на този вид услуга и транспорт.

Идеята не е да има печалба - печалбата ще дойде с времето, ако все повече хора възприемат този начин на придвижване (повече здраве, по-малко коли и замърсяване).

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Йоан
17 май 2013: 11:55
Регистриран потребител #262
Регистриран: 07 сеп 2011: 18:11

съобщения: 188
Би било добре да свалят цените наполовина.
Най-отгоре
ji
17 май 2013: 12:03


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3849
смятам че нещата са ясни и са точно както ги описва WarKiller
тук говорим за 120 велосипеда
няма как това да е основата с която да накараме хората да ползват велотранспорт
в града има вероятно 50 000 лични велосипеди
каква може да е ролята на някакви си 120?

ако ще правим сравнения с Европа нещата са абсолютно същите
в Лондон системата за велосипеди под наем има 8 000 колела
при 10 000 000 милиона град какъв дял може да има тази система изобщо за ежедневните пътувания?
дори Лондон е много тенденциозен пример защото масовото е броя да е значително по-малък

изобщо навсякъде е така
<връзка>

пределно ясно е че колелата под наем са за хора които ползват велосипед по-рядко от 2-3 пъти в седмицата и за туристи

за цените ....
в Лондон половин час е безплатно но пък 2 часа са 6 паунда, което си е доста над нашите цени
аз съм ползвал такава система във Виена където първия час е отново безплатен но ако караш 3 часа трябва да платиш 3 евро и след това всеки следващ час ти е + още 4 евро
така че цените изглеждат ок
все пак за да е здрава система тя трябва да се самофинансира най-малкото
ако една стоянка има 12 колела ....
6-7 от тях се ползват за 4-5 часа на ден, което си е доста интензивно ползване според мен.....
излиза че една стоянка ще изкарва по 40-50 лева на ден
ако работят двама човека и заплатата им е по 350 лева .....
приходите няма да стигат за заплати даже .....
какво да говорим за ремонти, амортизация, загуби, кражби .....

определено в Европа опитват да стимулират кратките предвижвания с велосипед
във Виена примерно в самата реклама на велосипедите под наем обясняват че може да караш 1 час безплатно, после да върнеш колелото, да изчакаш 15 минути, след което се нулира периода ти и следващия ти час е отново безплатен

при такава система там, при перфектна велосипедна инфраструктура особено в центъра на града, при напълно автоматизирано ползване с карти и автомати за вземане и връщане на колелото там не видях нито един човек да ползва тези колела

[ Редактирано 17 май 2013: 12:11 ]
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>