Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас
 
<< Назад | Напред >>

система за отдаване на велосипеди под наем

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
TtW
17 май 2013: 12:12
Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23

съобщения: 309
За съжаление при тези цени са обречени. Изглежда целта е била поредния проект, с който ще се бием в гърдите, че сме първи. Много скоро ще разберат, че постъпленията няма да са достатъчни дори и да се самоиздържат. За туристите даже не ми се пише, толкова е несериозно, че и 2 реда са загуба на време.
Първите впечатления са много важни, сега губят златната възможност за летящ старт.
1лв на час?!?! Луди трябва да са ако смятат, че ще се използва редовно а просрочилия 1 час, ще губи време да закара колелото до най-близката стоянка за да си плати "глобата". Хората просто ще захвърлят колелата някъде а общински служители ще обикалят по цял ден да ги събират. После ще пишем сърцераздерателни прессъобщения за броя изчезнали и изоставени велосипеди, за това колко са безотговорни всички пък те колко много усилия полагат за да ни направят европейци. Това, което трябваше да направят е не да изкопират "европейския опит" а да го пригодят за балканския ни манталитет. Едно проучване за налгасите на хората и за това колко са склонни да платят щеше да им спести много усилия а не да се учим в движение. Чакайте първите новини за преместени и закрити стоянки поради слаб интерес. После услугат я виждам като сезонна за разходка в морската. Дано поне им проблесне навреме да махнат тая рекламна гадост отзад за да не отблъскват и малкото кандидати.
Най-отгоре
noemis
17 май 2013: 13:06
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

TtW, напълно съм съгласен.
Ji, бъркаш като прехвърляш механично заплащането на услугата и манталитета на хората от другите страни в нашите условия. Това, което е написал TtW според мен е много по-близо до истината.

Поне да бяха предвидили безплатен първи час, но не би ...

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
17 май 2013: 13:11


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
ок
може и да бъркам
чакам аргументи от последните двама писали тук

искам финансов анализ как ще се самоиздържа системата с реалистични цифри и анализ на манталитета на българина

Най-отгоре
noemis
17 май 2013: 13:46
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Щом горните аргументи не ти стигат ...
Според мен системата няма как да се самоиздържа при сегашните условия на заплащане - при безплатен първи час може да се минимизират загубите и проблемите със зарязаните на пътя колелета (ако са предвидили вземане на лични данни преди вземането на колелото, може да се спре това, но допълнително ще откаже доста други хора).

За манталитета - знаем се ...

Тази услуга трябваше да стартира не сега, а когато вече е изградена системата от велоалеи и общината е решила ефективно ето този проблем (снимките са от вчера):






Тук даже велоалеята не се вижда.





Толкова ли не можаха да събразят, че при този начин на паркиране половината велоалея става на практика неизползваема? (а има автомобили, които заемат повече от половината алея)




[ Редактирано 17 май 2013: 13:47 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
17 май 2013: 16:35


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
noemis написа ...

Щом горните аргументи не ти стигат ...


аз не съм прочел до момента нито един аргумент който да ми доказва че системата е приложима за ежедневни градски пътувания (алтернатива на автомобилите и обществения транспорт)
точно това е моята теза
тази система за това не може да се използва

каквито и да са цените винаги хората ще предпочетат да си купят колело пред това да плащат ежедневно
едно обикновено колело струва 150 лева
ако е 50 ст. на час и го ползвам ежедневно това значи ч ще ми трябват 1 лев на ден за отиване и връщане
което значи че за три месеца ще изхарча колкото за ново колело
точно това е българския манталитет
ако ми кажеш че при 50 ст. на час ще си продадеш колелото и ще караш под наем ок
но всички сме наясно че който използва ежедневно колело никога няма да тръгне да харчи за под наем вместо да си има свое

ако е безплатно за един час ще бъде с нулеви приходи и ще виси на общината и съответно на нас като данъкоплатци

единствения вариант който виждам е да се насочи към туристите и хората които искат да покарат два или три пъти в месеца
да се предлага като пакетна услуга заедно с фестивала на пясъчните фигури примерно
да има карти и брошури още от гарата за пристигащите българи за веломаршрути в града включващо забележителности и посещения на музеи примерно
при такава стратегия лев на час е супер евтино и не е проблем
ако за силните туристически месеци се използва масово от пристигащите в Бургас може да натрупа достатъчно приходи за да си изплати поддръжката за цяла година

аргументите които искам са някакво обяснение как хем да е приемливо евтино хем да не се налага общината да го издържа на 100%

[ Редактирано 17 май 2013: 16:38 ]
Най-отгоре
noemis
17 май 2013: 17:30
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
ji написа ...

аз не съм прочел до момента нито един аргумент който да ми доказва че системата е приложима за ежедневни градски пътувания (алтернатива на автомобилите и обществения транспорт)
точно това е моята теза

Ами това е и моето виждане и по-горе беше писано точно това - накрая тази услуга ще се изроди в сезонна със стоянки и дестинации предимно в Морската и центъра.

Просто не виждам начин това начинание да стане печелившо или най-малкото да се самоиздържа и причините са очевидни (и ти си писал защо). Може би е по-правилно да гледаме на системата за отдаване на велосипеди под наем като на вид реклама и пропаганда на алтернативния транспорт и в този смисъл направените разходи да се отчитат точно като разходи за реклама. Въпросът е дали може общинският бюджет да си го позволи?

[ Редактирано 17 май 2013: 17:32 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
17 май 2013: 17:56


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3859
Бургас е супер на колело и вярвам че посетителите ще се радват на възможност да ползват велосипеди под наем
това може да помогне за намаляване на трафика генериран от туристи
освен това калто ти казваш велосипедите под наем могат да бъдат рекламиращи и възпитателни
ако се управляват умно вероятно могат да бъдат и ако не печеливши поне не на загуба
компромисен вариант е стратегията им да е фокусирана към посетителите на геада от където да идват приходите с цени които няма да направят впечатление на никой турист, а за бургазлии да се предлагат изгодни абонаментни карти за дълъг период
така ще генерираме приходи от гостите на града а местните ще можем да ползваме при много по-изгодни условия (промерно двумесечни карти) за каране 3-4 пъти в месеца
аз поне така виждам шанса аистемата да потръгне

[ Редактирано 17 май 2013: 17:57 ]
Най-отгоре
papaya
17 май 2013: 18:51

Регистриран потребител #1228
Регистриран: 16 май 2013: 10:49

Местоположение: BUrgas
съобщения: 3
Здравейте момчета..
Тази система е алтернативен градски транспорт не туристическа атракция(като основа).
Като първи етап се разполагат 12 стоянки на определени места. Това , че на някой стоянката му е далеч и му е по-близо и удобно да ходи пеша или със собствено колело на работа, не прави системата излишна. По тази логика заради някои трябва да спрем и автобусите, те очевидно не им вършат работа защото спирката е далече.
Цената е 1 лв за час за хората, които нямат магнитна карта. С карта цената става - 80ст на час. Когато вземеш колело и го оставиш ти се засича картата с PDA устройството и се смята до минута колко си ползвал - таксува използваното време. Така че ако си ползвал 30 мин. ще заплатиш 40ст., което е доста под автобусното билетче за кратки разтояния. 30 минути в Бургас са достатъчни да стигнеш от Изгрев и Славейков до центъра, а за придвижване в центъра системата става доста евтина и удобна. Сарафово и Меден Рудник изискват повече време разбира се.
За пенсионери, студенти, ученици и семейства (които са голяма част от таргет групите) цената става 50ст. на час, което мисля е доста евтино.
Когато се запознае човек с най-добрите практики се обособяват еднакви тенденции свързани с тези системи в целия свят. 1) Първата година винаги е тестови период, през който се изглаждат проблемите. 2) Започва се с по-малък брой стоянки и колела( м/у другото за град с 200 000 жители системите стартират с 100-120 колела ). И някои други изводи, които няма нужда сега да споменавам.
Прави сте, че за някой, който иска да ползва услугата всеки ден за дълги периоди от време, ще му е по-евтино да си купи колело... Но също така сте прави, че такива хора вече имат собствени колела и са част от „Вело културата“.. така че нека се насочим към останалите хора..
Какво ще кажете, ако цените бяха още по-ниски,,, мисля че рискът за колелата и системата като цяло щеше да е по-голям.
Ако всеки може да си вземе колело и да го кара за цял ден почти безплатно, то какво му пречи да си го вземе на плажа или да седи до него докато е на кафенце... все пак колелата са само 12 за стоянка тоест 12 в Славейков, Меден рудник, Сарафово и т.н.
Ако общината предлагаше услуга „ велосипед под наем“ и ви таксуваше за 10 лв на месец, какво щеше да се случи ако всеки път като отидете до стоянката в Изгрев няма колело, защото хлапетата са във ваканция и могат спокойно да не слизат от тях?? Ще излезе че ни таксуват за услуга, която не могат да предложат... което не е честно.
Някои от другите системи са недостъпни за туристи.. тук туристите ще могат да ползват системата срещу 1лв , което е ок в сравнение с цените на останалите тур. продукти.
Хайде приятели.. пишете други идеи ако имате
Като за начало ,системата изглежда ок.. ясно е че ще се нагажда..
Най-отгоре
ka
17 май 2013: 19:42
Регистриран потребител #1222
Регистриран: 11 май 2013: 12:03

съобщения: 10
Някой спомена цените в Лондон..да, доста по-скъпо е от това, което обсъждат, но има една много голяма разлика.

При вземане на колело в Лондон заплащаш 2 паундa за деня, след което всяко едно пътуване до 30 минути е безплатно (от седянка до седянка).

Ако се въведе подобна схема в Бургас, тогава може да става въпрос за алтернативен, или помощен градски транспорт.

Например с вземането на колелото си плащаш 1лв. колкото е еднопосочната цена на билет с автобус (сравнено с ~2 паунда в Лондон), дават ти 'номерче' валидно за 24 часа, и с него можеш да оставяш/вземаш колело цял ден отвсякъде като имаш 30 минути или час примерно да го оставиш на друга стоянка.

Съвсем отделна тема на разговор е, че като пуснаха колелата в Лондон тази такса беше 1 паунд, другите цени никога не съм ги знаел колко са, защото ако се ползва за пътуване, в рамките на 30 минути винаги можеш да си оставиш колелото и да вземеш друго от друга стоянка.

В Лондон много рядко някой кара колело за повече от час без да го смени, така че таксите са предимно от 'дневната' такса.

edit: в този ред на мисли и за това цената за ползване до час, т.е. 30 минути след гратисния период е 1 паунд, а за два часа вече стават 6 паунда. Просто се стимулира ползването за по-кратки интервали по този начин, което пък и по някакъв начин подсигурява наличността на колела на различните точки.

[ Редактирано 17 май 2013: 19:49 ]
Най-отгоре
Vesta
17 май 2013: 20:12
Регистриран потребител #419
Регистриран: 15 май 2012: 16:31

съобщения: 41
Според мен е прекалено рано да защитаваме един или друг модел на изпълнение и ползване.
Бургас не е Лондон, Виена и т.н.

Най-добра идея за това как трябва да работи системата може да се изгради на базата на една добра статистика как, защо, и кога се използват велосипедите.
Трябва да разберем как бургазлии използват услугата.

Аз съм сигурен че системата ще премине много тестове, и когато е налична добра статистика за ползване - тя ще стане перфектна.

Едно ниво по-високо -
GPS проследяването е много добра възможност да се събере информация как един колоездач си взаимодейства със градската среда. Така може да се подобрят велоалеите.

Възможно е и аз да съм във прекалено големи фантазии по темата {conf}

[ Редактирано 17 май 2013: 20:13 ]
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>