Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Вело Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
система за отдаване на велосипеди под наем |
Отиди на страница << >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
papaya, обсъждаме и реагираме според информацията, която имаме - преди да пишеш ти, знаехме че цената ще е фиксирана на 1 лв на час (поне така се разбира от цитираната по-горе статия). Това, за което пишеш Когато вземеш колело и го оставиш ти се засича картата с PDA устройството и се смята до минута колко си ползвал - таксува използваното време. Така че ако си ползвал 30 мин. ще заплатиш 40ст., което е доста под автобусното билетче за кратки разтояния. променя драстично нещата, защото наистина всяка дестинация (с изключение на М.Рудник и Сарафово) се достига в рамките на половин час, а много често и по-малко. Говорим за нормално каране със средна скорост 15-20 км/ч. С цена от 30-40 ст и изградена свързана веломрежа, която допълнително ще намали времето за придвижване, велосипедите под наем имат шанс да се превърнат в реална алтернатива. Всяка допълнителна информация е добре дошла и затова имаш искрените ми благодарности. :) Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
несъмнено системата ще се настройва според опита с експлоатацията и смятам че до момента все още няма нито един силен аргумент който да докаже че велосипедите под наем имат шанс като алтернатива за ежедневни пътувания дори чакам сериозен аргумент който да доказва че изобщо има смисъл за това извън рекламния и възпитателен характер всеки който говори за такъв вариант трябва първо да измисли как да преодолее това: скоро гледах някаква презентация за проекта за интегриран градски транспорт според нея дневно пътуванията с обществен транспорт в Бургас са около 75 000 това е без пътуванията с лични автомоболи да кажем че дневно пътуванията на гражданите в рамките на града са 120 000 ако предположим че това е за отиване и връщане ..... ако хипотетично имаме като Лондон 350 стоянки и 8000 велпсипеда с тях ще можем да реализираме най-много 10тина процента от дневните пътувания за 120 велосипеда сега инвестираме 180 000 а ни трябват поне двойно за да е всичко автоматизирано както е правилно, съвременно, ефективно за 8 000 колела ще ни трябват 24 000 000 и пак на гражданите ще им е по-изгодно да имат собствен велосипес с две думи за да имат велосипедите под наем сериозен дял в дневните пътуваноя трябва да направим най-голямата такава система в Европа в същото време моето мнение е че всеки пети има велосипед което е едно 50 000 велосипеди по домовете на хората ако тях ги изкараме да си карат колелата до работа ще имаме сериозен дял велопътувания не си заслужават огромните усилия и финансовия риск за да дадем шанс 1% от сневните пътувания да са с велосипед под наем по-добре да дадем 12 милиона за 50 километра ввлоалеи вместо за колела под наем [ Редактирано 17 май 2013: 21:39 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
TtW |
|
||
![]() Регистриран потребител #1220
Регистриран: 10 май 2013: 21:23съобщения: 309 |
В момента не съм настроен на тази вълна но със сигурност могат да се дадат доста идеи, които биха направили услугата много по-смислена и използваема. За да можем да даваме идеи за цените, трябва да имаме информация за разходите - какви цели са си поставили като приходи + какви са предполагаемите разходи за амортизация. Тази информация я нямаме, няма и да имаме и така всичко, което предлагаме ще са празни приказки. Както беше споменато по-горе основната цел трябва да е стимулиране на кратките пътувания на символична цена, близка до себестойност. Сравнения с други държави не трябва да се правят. Дайте си сметка какво е значението на "символична сума" в Англия и България. Когато говорим за цена на услуга а не стока или примерно литър бензин, напълно нормално е да имаме цени съизмерими с доходите. Всички приходи от туристи и всякакви други sci-fi герои са добре дошли, но за тях не трябва да има преференции тъй като те най-малкото са рискови. 1лв за тях е ОК. Сериозните преференции трябва да са при поемане на отговорност. Ето варианти за предплатени карти включително поименни (с носене на отговорност). Вариант 1: Срещу сума от 80-100лв в рамките на година получаваш безплатни първи 20-30мин - неограничени по брой. Така се стимулира използването на услугата от хора, които са наистина мотивирани и ще я използват по предназначение. Използват велосипеда и ще го връщат максимално бързо за да е наличен за други. След 30мин започват да се отчитат такси, които се трупат по сметка и трябва да се покрият в някакъв период (примерно седмица) а ако не се направи картата се блокира до изчистване на задължението. На по-късен етап може с картата да получаваш акаунт с информация за GPS логове или интегриране към някои от наличните вече приложения и сайтове. Предимствата на този вариант: - Хората ще бъдат по-мотивирани да използват и да пазят. Дал си пари и ще използваш, както е при фитнеса. - Постоянна реклама от едно ядро от хора, които ще са непрекъснато в движение. Това е особено важно в самото начало. Тези хора ще дадат пример как услугата може да е алтернатива на личния автомобил и градския транспорт. - Едно от най-важните предимства е бърза възвращаемост на инвестицията. Получават се на куп едни пари равняващи се най-малко 1/3 стойността на велосипеда. Тези приходи могат директно да служат за покупка на нови велосипеди или покриване на разходи при липса на интерес. Вариант 2: Депозит + ваучер - отново преференци но по-малко от Вариант 1 и по-кратки безплатни пътувания. Депозита се връща след като се откажеш от абонамента а през останалото време служи като гаранция. Вариант 3: Карта с брой предплатени пътувания или минути. Тук може да се говори след няколко месеца, когато се направи анализ на навиците на хората - средно времетраене, изминато разстояние и т.н. Вариант 4: weekend и семейни карти Според мен Вариант 1 е най-перспективен и най-полезен за двете страни. Първоначално общината може само да спечели от промоционални карти, дори да са на по-ниска цена. Нека за първите 100 желаещи да бъдат предложени на примерно 60лв и съм сигурен, че бързо ще се изчерпят. Да го приемат като безплатна реклама. Особено съблазнително ще звучи ако % отстъпка за тези хора се запази и за следващите години при подновяване на абонамента. Услугата ще се развива и печели с максимално натоварване, не с високи такси. По същия начин фитнес залите имат много по-голям интерес от абонаменти с неограничено използване, дори и с ограничения си капацитет. Категорично не мога да се съглася, че много хора ще си правят сметката - покупка на колело vs велосипед под наем. Както казах и по-горе основния недостатък на използването на личния велосипед за работа са: опасноста от кражба, липса на място за съхранение и прекалено ангажиращо като поддръжка. Велосипедите за 100лв са еднодневки, които бързо отиват в мазето или на боклука. Несериозни са цифрите за хиляди лични велосипеди. Ако и 1/3 от тях бяха реалност, велосервизите щяха да са повече от супермаркетите. Същото е и с жените. Една жена под наем дългосрочно излиза много по-изгодно от покупката на такава. Да не говорим, че е неангажиращо и в перспектива много по-здравословно :) [ Редактирано 17 май 2013: 23:20 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
хубави предложения можеш да бъдеш сигурен че ще бъдат чути и обмислени в общината надявам се че системата ще тръгне успешно и ще е полезна за града |
||
Най-отгоре |
|
||
TOXICALERT |
|
||
![]() Регистриран потребител #50
Регистриран: 22 ное 2008: 23:06съобщения: 436 |
Вариант 5 : Плащане с смс , а като бонус - намаляване на цената му според честотата на използване в рамките на един месец. ......в допълнение , смс-ът е добра гаранция , че оставяйки номерът си ще оставиш и колелото [ Редактирано 18 май 2013: 14:31 ] |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Стоянката до Казиното. ![]() ![]() Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
kdkrastev |
|
||
![]() Регистриран потребител #909
Регистриран: 27 яну 2013: 13:45съобщения: 132 |
Кога се очаква да почне да функционира? | ||
Най-отгоре |
|
||
vench |
|
||
![]() ![]() Регистриран потребител #779
Регистриран: 24 ное 2012: 18:45съобщения: 1071 |
знаете ли че аз не мога да карам колело Няма да бъде пресилено, ако днес заявим, че Бургас е най-великият град на света за всички времена! |
||
Най-отгоре |
|
||
vasi.mincheva |
|
||
![]() Регистриран потребител #202
Регистриран: 28 май 2011: 23:48съобщения: 493 |
Аз също! :) | ||
Най-отгоре |
|
||
bateto_toshko |
|
||
![]() ![]() Регистриран потребител #11
Регистриран: 05 окт 2008: 12:08съобщения: 99 |
Хубав повод да се научите :) .Не мисля , че колелата от 100 лв са боклуци.Дори и да са , поддръжката на едно евтино колело е евтина , няма какво толкова да му се развали , че да се налага да го хвърляш на боклука.80-100 лв годишно за карта съм сигурен , че почти никой няма да даде ,или поне не в началото, но не е лошо да го има като опция.Подкрпям тезата на Ji , че велодипедите под наем ще се ползват предимно за забавление от туристи отколкото организирано за придвижване от месни хора.Аз примерно бих го ползвал ако се напия в Меден рудник и при това положение няма как да карам колата , бих си взел велосипед под наем за да не давам пари за такси :P...но това ще ми се случи 2-3 пъти в годината.Иначе имам колело и ходя 40-50 пъти годишно с него на работа
[ Редактирано 25 май 2013: 18:52 ] Всичко далеч от морето е провинция |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << >> |