Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Бургаски инвестиции и проекти
 
<< Назад | Напред >>

ул. Александър Велики (преди и след ремонта - снимки)

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
noemis
20 окт 2010: 16:25
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Правят основен ремонт на "Александър Велики" за първи път

Приключват процедурите по избор на изпълнител за реконструкцията на ул. "Александър Велики". Днес в Община Бургас бяха отворени ценовите оферти на допуснатите кандидати, предаде репортер на Burgas24.bg. Водещ е критерият изгодна цена. Най-ниската предложена оферта е 551 000 лв. Предстои официалното избиране на изпълнител, а след изтичане на срока за обжалване - сключване на договор с него. Това означава, че след двайсетина дни може да започне реалното изпълнение на проекта.
Ул. "Александър Велики" ще бъде реконструирана в участъка от ул. "Христо Ботев" до ул. "Дебелт". От построяването й досега тя само е кърпена, но никога не е ремонтирана основно.

В момента състоянието на уличната настилка е много лошо, вследствие дългогодишната експлоатация и интензивното жилищно строителство в граничещите с улицата имоти. Бордюрите и тротоарите са повредени на много места.

Предстои преасфалтирането на близо 700 линейни метра от широката 6 метра улица, изграждането на нови тротоари и бордюри, обособяване на джобове за контейнерите за битови отпадъци. При кръстовищата са проектирани плавни рампи по тротоара, които да улесняват достъпа на хора с увреждания. От двете страни на улицата ще бъде изпълнен дренаж, който да отводнява улицата. По "Александър Велики" ще има нови осветителни тела и нова зеленина.

Оттук може да се изтегли документацията и описанието на проекта: ВРЪЗКА



[ Редактирано 20 юли 2011: 17:33 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
20 окт 2010: 16:40
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Това е участъкът, който ще се ремонтира (на практика цялата улица):



кликни на снимката за увеличение


Част “Пътна”:

Ситуационно проектната ос съвпада с регулационната ос. Трасето е определено от шест прави и чупки между тях. Общата дължина на улицата в проектния участък е 657м.
Проектен габарит е в съответствие със съществуващия и е както следва:

  • асфалтобетонова настилка – 6.00м, включваща две активни ленти от по 3.00м.
  • тротоар в ляво – 3.00м.
  • тротоар в дясно – 3.00м.


Проектните напречни наклони на асфалтобетоновото покритие в прав участък са двустранни 2.5%, като при кръстовищата с напречните улици плавно се преоформят. Настилката се ограничава с видими бетонови бордюри, които изцяло се подменят с нови 18/35/50см. Проектните тротоари са с напречен наклон 2% към настилката и ще се изпълняват от бетонови плочи върху пясък 5см. Дърветата по тротоара се обкантват с градински бордюри 8/16/50см.
Пред съществуващите гаражи и транспортни входове са предвидени скосени бетонови бордюри 25/15/50см. Пред транспортните входове се предвижда бетонова настилка по тротоара-бетон В20 с дебелина 15см. в/у пясък 10см. Предвижда се изпълнение на “джобове” на местата за контейнерите за битови отпадъци, с бетонова настилка и наклон 1.5% към улицата.
На кръстовищата са проектирани плавни рампи по тротоара за хора с увреждания.
За подмяната на съществуващата улична настилка, се предвижда нова пътна настилка за категория на движението “средно”, оразмерена за Ен=200МРа. и земна основа с Е=30МРа, която е със следните конструктивни пластове:

  • плътен асфалтобетон - Е1 = 1200МРа - 4см
  • неплътен асфалтобетон - Е2 = 1000МРа - 4см
  • битумизирана основа - Е3 = 800МРа - 7см
  • несортиран трошен камък - Е4 = 300МРа - 40см

Обща дебелина - 55см

Част “В и К” – отводняване на уличното платно

Проекта предвижда от двете страни на улицата да бъде положен дренаж. Отводняването на настилката се осъществява по гравитачен път, като чрез надлъжния и напречен наклон, водата се канализира покрай бетоновите бордюри до проектните дъждоприемни шахти. Предвижда се надзиждане на всички съществуващи ревизионни шахти и улични оттоци до новото проектно ниво.

Част “Електро” – улично осветление

Проекта предвижда уличното осветление в участъка да е разположено на стоманотръбни стълбове с Н=9,5м. С предвидената реконструкция на тази мрежа и изместването на стълбовете на нови места се налага реконструкция на уличното осветление за което е разработен съответния проект. Върху стълбовете ще се монтират единични рогатки с дължина 1,0м. В участъка между ул.”Патриарх Евтимий” и ул.”Гладстон” върху стълбовете ще се монтират двойни ”V”образни рогатки с дължина 1,0м за по-добро осветяване района на пожарната. Наклона на рогатките е 15?- с това се постига височина на окачване Н= 8,70м, която е заложена при изчисленията. Върху рогатките ще се монтират осветителните тела. Стълбовете да бъдат окомплектовани с ел.табла за монтаж в стълб и ключалки за вратичките.

Част “Благоустрояване и озеленяване”

На ситуация са нанесени заснетите съществуващи дървесни видове, разположени в тротоарите на ул. “Ал. Велики”. Засаждането на едроразмерната растителност (новопредвидени дървета) ще става след предварителни указания от възложителя по време на изпълнението на обекта.; Местата на понижаване на бордюрите с оглед осигуряване на достъпност на средата ще се изпълняват съгласно приложен детайл и ще се определят по време на изпълнението на обекта след указания дадени от възложителя.; Съществуващата бордюрна линия в участъка м/у ул.”Калоян” и ул.”Дебелт” – О.Т. 457 до О.Т. 456, както и от ул.”Ивайло” и ул. ”Калоян” от О.Т.458-457 се запазва с оглед запазване на съществуващата растителност; Преминаването на бордюри около коренова система на съществуващите дървета, да се изпълнява съгласно приложения детайл;
Като цяло състоянието на дърветата е задоволително. Заложени са мероприятия, които ще допринесат за по-доброто развитие на дървесната растителност.

“План за безопасност и здраве”

Изготвен е съобразно изискванията на Закон за здравословни и безопасни условия на труд (ЗЗБУТ) и Наредба № 2 / 22.03.2004 г. за минималните изисквания за ЗБУТ при извършване на строителни и монтажни работи.


[ Редактирано 20 окт 2010: 16:45 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
20 окт 2010: 17:10
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Какво е направено досега:

В участъка между Ботев и Гладстон са изринали всичко - махнат е асфалта и паветата отдолу като са стигнали на около 60 - 80 см. дълбочина; изрязани са короните на дърветата (в долната част са изрязали всички клони); прокопани са комуникационните канали по протежение на цялата улица и са положени нови кабели; ВИК сменят някои тръби от канализацията; по тротоарите не е правено още нищо (вероятно това ще стане след полагането на новия асфалт).

Недостатъци: основният е, че няма информационна табела описваща проекта и сроковете за приключване на ремонтните дейности.

От другата страна на Гладстон:





От Пожарната и училището в посока ул. Христо Ботев:
















На пресечката с ул. Христо Ботев:














[ Редактирано 20 окт 2010: 22:10 ]

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
24 окт 2010: 12:04


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3843




Най-отгоре
noemis
29 окт 2010: 18:49
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Ето как ще изглежда новото улично осветление. Ново е силно казано, защото на тази улица просто нямаше такова.









Новите тротоари.
Хубаво беше да са по-високи, за да не могат да се качват колите на тях.





При тази височина това няма да е проблем и улицата пак ще изглежда така:



При това положение новите плочки ще се изпочупят за около 3-4 месеца.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
08 ное 2010: 22:20
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

8 ноември 2010 г.











Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
18 ное 2010: 17:36
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
18 ноември 2010

От доста време не се прави почти нищо, дори колите се върнаха на улицата:





Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
05 дек 2010: 17:19
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
28 ноември - 5 декември 2010

Подготовка и начало на асфалтирането в участъка между ул. Ботев и ул. Гладстоун

Полагането на първия слой асфалт

















същото място след втория слой асфалт - височина на бордюра 13 см. - никакъв проблем за по-големите автомобили да паркират пак на тротоарите.













От край време пожарникарите паркират личните си автомобили на тротоара, плътно до стената на училищния двор така че оттам не беше възможно да се мине.
Сега от фирмата изпълнител са направили всичко възможно това да не се промени - бордюрите са поставени легнали и тротоатът е на нивото на платното:

ПРЕДИ (на заден план се вижда много добре за какво става въпрос)



И СЕГА







От другата страна на Гладстоун завършват полагането на новите тръби:





Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
24 яну 2011: 19:18
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
24 януари 2011

След повече от месец застой, подновиха ремонта в участъка от ул. Гладстоун в посока бул. Мария Луиза.

След валежите тези дни улицата е покрита с великолепна рядка кал - върховно предизвикателство за всеки истински ценител и познавач на ходенето в пресечена блатиста местност. :)



















Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
27 яну 2011: 20:07
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
27 януари 2011

Открийте разликите !lol :







Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница       >>