Форуми
burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас |
|
<< Назад | Напред >> |
Градски транспорт в Бургас - настояще и развитие |
Отиди на страница << >> | |
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
|
Автор | Отговор | ||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Областният град се задъхва от трафика Най-големият проблем, с който се сблъскват архитектите от екипа, работещ по Общия устройствен план на Бургас, е транспортният. Това обяви главният архитект на общината Веселина Илиева. Към момента градът, особено в центъра, е почти скован от невъзможността да поеме автомобилния поток. Тъй като Бургас се разширява на север, се налага да се отделят около 6 дка общинска земя, за да се премести началната спирка на градския транспорт там. Предложението е на управителя на общинския превозвач "Бургасбус" ЕООД инж. Петко Драгнев. Още около 7 дка са необходими да се предвидят за разширяване на депото на тролейбусите. Общинският съветник и председател на комисията по транспорт Павел Маринов настоя да бъде създадена зона за обществен достъп до пристанището. Той предложи да се помисли за вход и изход на пристанището, които да отведат транспортните средства извън натоварената с автомобилен трафик зона. Според него между черноморските общини трябва да има и жп връзка. Екипът архитекти от обединение "Гео Щрих", което спечели конкурса за проекта на ОУП, уточниха, че в плана се предвижда високоскоростен монорелсов път, който да свързва всички градове по брега на морето, а на по-късен етап и на съседните черноморски страни. Бургас няма подземен кадастрален план и това е причина всички фирми, които имат подземна комуникация, да работят на сляпо. Според един от ръководителите на "Гео Щрих" - доц. инж. Славейко Господинов, обединението разполага с възможности за разработване на подземен кадастър на Бургас, което е ново за България. В следващите няколко дни представителите на всяка от заинтересуваните институции трябва да предадат в писмен вид статистическите данни и препоръките за новия план. "Амбицията ни е новият ОУП на Бургас да бъде изграден като отворена географска информационна система с възможност базата да се обновява непрекъснато", заяви ръководителят на екипа арх. Виктор Бузев. dnevnik.bg Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Бургас може би единствен от всички областни градове у нас има възможност да развие обществен транспорт от типа "S bahn", т.к. централната част е обградена от три страни с ж.п. линии. Единствената неизградена е тази от изток която минава през Морската градина и съответно няма проблем да се направи т.к. има терен за това. Така, че транспортни проблеми за града има но са решими. Това което ми прави впечатление при посещенията ми в Бургас е, че разстоянията са значителни поради разположението на отделните квартали. На практика града не е концентриран а расте по основните входни магистрали. Въпреки, че е над 15км. дълъг то в най-широката си част е по-малко от 2км. Това е идеалният вариант за монорелсов транспорт, т.к. с една или две линии ще се покрие голяма част от населението. Изобщо вътрешноградския и крайградски железопътен транспорт е ключа към решението на транспортните проблеми на Бургас. И това решение е много по-лесно, бързо и евтино осъществимо отколкото където и да било другаде в България. източник Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Смешно е как след 12 години стоене всички от новата власт се юрнаха да прокарват проекти за...догодина. Градът се задъхва от трафик от поне няколко години, никой не обърна внимание на това, че Сливен, Ямбол, Стара Загора, Хасково, че дори и Пловдив се изнесоха към Бургас, защото тук има работа. Нито един предвидлив общинар не предложи да се разшири малко тази и без това малоумна транспортна схема. Не може на град като Бургас да му отпуснеш 20 автобусни линии, един тролей и 3 маршрутки! Старата транспортна схема на Бургас при 250 000 население беше за 30 автобусни линии, 6 тролейбусни и активен Ж.П. транспорт, който да разтоварва по оста за Карнобат. От това не остана нищо, а населението и трафика се удвоиха. Идея за Ес-бан има още отпреди времето на Пияния, но тогава за родната комунистическа власт не бяха познати нито концесиите, нито обюествените поръчки. А като на сцената се появиха инвеститорите на Ес-баха в Дортмунд, Костадинов отсече, че парите са малко. А хората даваха 27 милиона марки през 1997-ма само за релсовия път и допълнително гарантирано инвестирани 34 милиона в мотриси и спирки. Но тъй като този град страда хронично от кадърни управници, ще си чакаме в задръстванията, ще си псуваме на воля и все пак ще подпомагаме Нефтохима като горим повече. източник Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
blago84 |
|
||
![]() Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12Местоположение: Chicago, IL, USA съобщения: 179 |
Преди известно време, като плод на среднощно безсъние, взех една карта на Бургас и почнах да си драскам разни работи по нея. Накрая се получи това Бих се радвал на някое и друго мнение, дори и крайно отрицателно такова. | ||
Най-отгоре |
|
||
ji |
|
||
![]() ![]() ![]() Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58съобщения: 3888 |
предполагам е правено с идеята за нов квартал в местността Кюшето доколкото погледнах някакви супер начални скици на новия ОУП на града май смятат да заделят за жилищни райони в посока софия източно от магистралата така че за да се мислят идеи за каквито и да е транспортни схеми трябва да се види къде смятат да правят райони за живеене а и тази линия покрай плажа не съм убеден че е добра идея дори и ако е нещо подземно реално излиза така че вътре в парка има градски транспорт |
||
Най-отгоре |
|
||
blago84 |
|
||
![]() Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12Местоположение: Chicago, IL, USA съобщения: 179 |
Всъщност смятах да стъпи на крайбрежната алея, звукоизолирана и остъклена към морето, самата крайбрежна алея да се вдигне едно ниво нагоре по склона (което включва и укрепването му) и да се направят пешеходни пасарели на по стотина метра (може и на по-малко) Световната практика познава не малко крайплажни железници и се вписват в пейзажа много по-добре от очакваното. Разположението на синята линия предполага обвръзка на летището, Сарафово, Кьошето и евентуално продължение към Поморие, а от другата страна - обвръзка не само на Крайморие но и на другите работи дето смята д аги правят в района. Лятото посетих този според мен не лош бургаски квартал. Местоположението му орпеделено ми хареса, но ако се разрастне е потенциален транспортен ад. И смятам че синята линия предлага решението. Червената линия мисля не подлежи на кой знае каквоо обсъждане с две изключения - първите две станции в Меден Рудник са невъзможни, миналата седмица констатирах че района вече е презастроен и няма от къде да мине трасе... И втората точка на която обръщам внимание са станциите на Владимир Павлов и насред кабелния - първата смята мда е на естакада над коловозите на самата гара, а тази в кабелния съм я сложил с оглед намеренията за промяна на предназначението на територията от индустриална в бизнес и развлекателна Зелената - не знам да има някакви планове за на север от Славейков, но според мен запълването на карето затворено от Славейков, пътя за Д Езерово, Лозово, пътя за София е естествен и логичен процес на разширение и участъка Славейков-Лозово е предназначен да го обвърже транспортно. Системата е замислена като лека железница с габарит на двупътното трасе 7,6м ширина и 5м височина. Части от трасето са подземни (плитко заложени, над морското равнище и строени по открит способ), съвесм малко е на естакади, по-голямата част е наземна. |
||
Най-отгоре |
|
||
g06ky |
|
||
Гост
|
Много се радвам , че в Бургас са взети такива автобуси , време беше да се олесни транспорта и на по-трудно подвижните хора наистина е супер това дано да има повече подобни обновявания в града! | ||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
МОДЕРНИЗИРАТ ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТ В БУРГАС С 49 МЛН.ЕВРО ПО „ДЖАСПЪР”* петък, 16 януари 2009 bszone.info Бургас е спечелил проект по европейската програма „Джаспър” за цялостна модернизация на градския транспорт в града. Финансирането е за 49 млн. Евро и предвижда удължаване на тролейбусната мрежа в града, закупуване на нови тролейбуси и изграждане на градска железница. Очаква се още следващата седмица в града да пристигнат евроексперти, които ще помогнат да бъде написана цялостната програма, която предвижда удължаване на тролейбусната мрежа с 19 км., закупуване на 20 нови тролейбуса и 100 нови автобуса за градския транспрот, изграждането на нова метан станция, построяването на градска железница и електролен контрол на обществения транспорт.Част от парите за проекта са от Европейската инвестиционна банка и от Оперативна програма „Регионално развитие”, 15% е съфинансирането от републиканския бюджет. До две години трябва да приключи първият етап от проекта- изграждането на центъра за управление на трафика в града и удължаването на тролейбусната мрежа. Вторият етап предвижда изграждането на метан-станция и построяването на градска железница. * Програмата „Джаспър” (JASPERS) е инициатива на ЕК, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие и има за цел да оказва съдействие при подготовка на големи проекти, кандидатстващи за финансиране със средства от Европейския съюз. ВИДЕО [ Редактирано 16 яну 2009: 17:03 ] Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
peyodp |
|
||
Гост
|
blago84 написа ... Преди известно време, като плод на среднощно безсъние, взех една карта на Бургас и почнах да си драскам разни работи по нея. Накрая се получи това Бих се радвал на някое и друго мнение, дори и крайно отрицателно такова. Интересно. Само че червената линия въобще няма станция в центъра, а синята има една, която би била недостатъчна може би. |
||
Най-отгоре |
|
||
noemis |
|
||
noemis![]() ![]() Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22съобщения: 3431 |
Бургас модернизира транспортната схема по проект dnevnik.bg Румяна Емануилиду ![]() Чуждестранни експерти от програма "Джаспърс" (JASPERS) пристигнаха в Бургас, за да оказват в продължение на шест месеца безвъзмездна техническа помощ за разработване на проект за цялостна модернизация на транспортната система в града. Екипът от "Джаспърс" включва Жан Франсоа Биро /представител на Европейска инвестиционна банка/, Гуидо Брюгеман и Ханс Хоутсма /членове на консултантския екип/ и Александър Александров от регионалния офис на "Джаспърс" в Букурещ, Румъния. За първи път във вторник те се срещнаха официално с представители на Община Бургас и експерти от Програма "Регионално развитие" в МРРБ. Консултантите ще се запознаят на място с актуалното състояние на градската транспортната схема и ще окажат помощ при подготовката на апликационна форма, с която да се кандидатства за европейско финансиране с проект на стойност около 50 млн. евро. Според сроковете, заложени в техническото задание на проекта, за 34 седмици трябва да бъде готов окончателният вариант на апликационната форма за кандидатстване. За главен консултант по бургаския проект е избрана компанията ARUP, която има 10 000 служители и офиси в над 100 държави. Шеф на консултантския екип ще бъде Петер Бургес, който вече е наричан шеговито от колегите си Петер Бургас. "В Бургас искаме да създадем транспортна система на световно ниво. Амбицията ни е да създадем модел, който да послужи за пример на останалите български градове", каза по време на срещата Гуидо Брюгеман. Работата по подготовката на апликационната форма за кандидатстване ще премине в три фази. Първата предвижда до април събиране на информация от най-разнообразен характер за града и изготвяне на няколко варианта на проект. Втората ще доразработи предпочетения вариант и ще даде старт на предпроектните проучвания за установяване на неговата реална приложимост – инженерен дизайн и финансови измерения. Третата фаза ще оформи апликационен формуляр, който се представя на Европейската комисия. Според предварителните разчети пълният комплект документи за кандидатстване трябва да е готов през ранната есен на 2009 г. Участниците в срещата още днес преминаха към работа по същество. Община Бургас осигури помещения за офиси на консултантите и определи координатори, които да улесняват достъпа им до необходимата информация. Бургас беше избран за пилотен град при реализацията на мащабния проект от този тип измежду шестте най-големи града в България. В описанието на бургаския проект се предвижда удължаване на тролейбусната мрежа с 19 км. до комплексите "Славейков" и "Изгрев", закупуване на 20 нови тролея, поетапна подмяна на 100 стари с нови автобуси, изграждане на интегриран център за управление на градския транспорт, включително връзки към управлението на светофарните системи, поставяне на електронни информационни табла по спирките на градския транспорт и вътре в автобусите, внедряване на системи за електронно таксуване в автобусите и тролейбусите, подобряване материалната база на "Бургасбус" и евентуално изграждане на вътрешноградска железница. Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот. |
||
Най-отгоре |
|
||
Отиди на страница << >> |