Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Градски транспорт в Бургас - настояще и развитие

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
ji
04 фев 2009: 17:38


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3792
нещата изглеждат много много разочароващи
дефакто нищо ново и авангардно
добавянето на думата "евентуално" пред опцията за железопътен транспорт на мен ми звучи като 100% невероятно
едно подменяне на автобусите и тролеите едва ли ще направи транспортната ни схема европейска и модерна
за мен правилния път е бърз железопътен транспорт от влас до меден рудник но за това 50 милиона няма как да стигнат
трябват 300 които в момента изглежда че никога никой проект в България няма да може да набави от европейските фондове

[ Редактирано 04 фев 2009: 17:39 ]
Най-отгоре
DENIS
04 фев 2009: 20:28
Регистриран потребител #43
Регистриран: 18 ное 2008: 16:24

съобщения: 263
ji написа ...

нещата изглеждат много много разочароващи
дефакто нищо ново и авангардно
добавянето на думата "евентуално" пред опцията за железопътен транспорт на мен ми звучи като 100% невероятно
едно подменяне на автобусите и тролеите едва ли ще направи транспортната ни схема европейска и модерна
за мен правилния път е бърз железопътен транспорт от влас до меден рудник но за това 50 милиона няма как да стигнат
трябват 300 които в момента изглежда че никога никой проект в България няма да може да набави от европейските фондове


С ТЕЗИ ПАРИ ЩЕ БЪДЕ НАПРАВЕНО ГОРЕИЗБРОЕНОТО, А ВЛАКА ЩЕ БЪДЕ САМО ПРОЕКТИРАН И ЩЕ ЧАКА ЕВЕНТУАЛНО БЪДЕЩО ФИНАНСИРАНЕ.
ВСЕ ПАК Е НЕЩО И ТО НЕ Е МАЛКО.
Най-отгоре
noemis
05 фев 2009: 16:46
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Ето как смятат да разбият 50-те мил.евро:

Проектът предвижда удължаване с 19 км на тролейбусната мрежа от квартал "Меден рудник" до комплексите "Славейков" и "Изгрев" на стойността 5 млн. евро. Ще бъдат купени 20 нови тролейбуса за 6 млн. евро, а за разширяването на тролейбусното депо на "Бургасбус" са предвидени 3 млн. евро. Изграждане на нова начална станция с пълна електроника и автоматичен контрол ще струва 5 млн. евро. Проектът включва и създаването на интегриран център за управление на цялостния трафик в Бургас с пълен контрол по електронен път на светофарите, електронни табла и предаването на информация чрез GPS. Четири милиона евро ще струва осветяването на автобусните спирки, електронното издаване на автобусни и тролейбусни билети и събирането на автоматична информация за маршрутите на всички превозни средства в обществения транспорт на града.

Вторият етап на проекта на стойност 25 млн. евро предвижда изграждане на нова метанстанцията, която ще позволи по-пълно обновяване на градския транспорт и поетапно преминаване към това гориво на 100 градски автобуса.

В рамките на проекта ще бъде изградена и вътрешноградска железница, при която частично да се използва и съществуващата жп инфраструктура.

ЦЯЛАТА СТАТИЯ

Дотук като се съберат (сумите в синьо)общо 48 мил.евро.
Това не са малко пари и нека все пак да не забравяме, че техническата помощ по инициативата е безвъзмездна.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
05 фев 2009: 18:24


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3792
още един цитат на николов от друга медия

"Общата стойност на проекта в размер на 49 млн. евро Бургас би могъл да акумулира за около десет години", обясни кметът на града Димитър Николов.

dnevnik.bg


!dodge
след 10 години сигурно хората ще имат летящ градски транспорт


[ Редактирано 05 фев 2009: 18:25 ]
Най-отгоре
noemis
20 фев 2009: 14:33
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Спирките в Бургас на концесия за 15 години

dnevnik.bg

Общината в Бургас е готова с проекта за отдаване на концесия на автобусните спирки в града. Те са разпределени в два пакета - в централната част на града и в крайните квартали. Така кандидатите за бъдещи концесионери ще се състезават за целия пакет. Фирмите, които спечелят концесионната процедура, ще поемат ангажимента да изградят заслони, да благоустроят и поддържат районите на спирките на градския транспорт. В замяна на това получават правото да разполагат около заслоните рекламни съоръжения, от които да реализират приходи.

Администрацията е определила 30 хил. лв. като минимален праг на концесионното възнаграждение, което трябва да получи от бъдещите стопани. Договорите са с 15-годишен срок. В първата година от него концесионерите ще са освободени от възнаграждението, което дължат на общината. Аргументът на администрацията е да им бъде дадена възможност на първоначални инвестиции.

Общината иска от бъдещите стопани да инвестират в благоустрояване и озеленяване на районите не по-малко от 790 хил. лв. Спирките в целия град трябва да бъдат еднотипни, а проектът за тях ще се утвърди от администрацията на кмета.



Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
12 мар 2009: 15:37
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

За пешеходците и велосипедистите на Бургас
От: жителите и гостите на град Бургас

Ние, жителите и гостите на град Бургас, бихме желали да бъде изградена пешеходна и велоалея, която да свързва комплекс Меден Рудник с централната градска част и да осигурява спокойно и безопасно придвижване на пешеходците и велосипедистите.
Считаме, че молбата ни е изпълнима и ще бъде удовлетворена.
Линк на петицията: http://bgpetition.com/velosipedna_aleia/index.html


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
24 мар 2009: 18:33
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

„Джаспърс” представи концепцията „Бургас Супер Бус”

24.03.2009
burgasnews.com




„Бургас Супер Бус” е работното заглавие на концепцията за модернизация на градския транспорт в Бургас, която подготвят консултантите по програмата „Джаспърс”. На този етап от работата си те предлагат различни възможности за съдържанието и параметрите на проекта, с който Община Бургас ще кандидатства за безвъзмездна помощ от ЕС в размер около 50 млн. евро. Днес /24 март/ ръководителят на консултантската група Гуидо Брюгеман представи резултатите от проведените досега проучвания на състоянието и възможностите на транспортната схема в Бургас. Това стана в присъствието на Жан Франсоа Биро – представител на Европейската инвестиционна банка, кмета Димитър Николов, зам.-кмета Ивелина Василева, представители на общинска администрация, транспортните фирми в града „Бургасбус”, „Бургас Волан” и „Комфорт”, общински съветници и представители на местния бизнес.
Гуидо Брюгеман формулира 6 възможни варианта за модернизация на градския транспорт в Бургас:

1. Подмяна на старите автобуси с нови
2. 1 + разширяване на тролейбусната мрежа на север
3. 1 + прекратяване на тролейбусната транспортна услуга
4. 2 или 3 + изграждане на специални ленти само за движение на автобуси
5. Свързване на проекта за подобряване на градския транспорт с проекта „Супер Бургас”
6. Продължение на тролейбусната мрежа и изграждане на железница

Съветът на консултантите бе Община Бургас да насочи вниманието си към варианти 4 и 5. Изпълнението на всяка от предложените опции трябва да е придружено от пакет общи мерки:

- Въвеждане на електронна система за таксуване
- Изграждане на нови спирки с дисплеи, показващи в реално време движението на автобусите
- Въвеждане на синя зона за паркиране
- Обособяване на велоалеи
- Разширение на тролейбусното депо, ако тролеите останат като транспортна алтернатива
- Изграждане на метан-станция, ако бъдат предпочетени метановите пред дизеловите автобуси
- Изграждане на система за видеонаблюдение.

* Философията на „Бургас Супер Бус” се основава на изграждането на специални пътни ленти, с различен цвят асфалт, по които да се движат само автобуси от градския транспорт.

Заради уникалното разположение на Бургас, който е ситуиран по линията юг-север, условно по тази линия трябва да върви и новият път. Предложението на консултантите е той да тръгва от „Меден рудник”, да се движи покрай езерото „Вая” – градски център – посока север. Съществуват няколко възможности за очертаване маршрута на тази линия, които могат да се прецизират допълнително.
Според Гуидо Брюгеман отварянето на града към морето е чудесна идея. Той каза ласкави думи за проекта „Супер Бургас”, но сподели, че от него не става ясно как ще бъде осигурен достъпът до пристанищната територия. Консултантите предложиха вариант за изграждане на отсечка /виадукт – мостово съоръжение/, което да е част от специалното трасе за автобуси. Виадуктът може да свърже високата сграда на Океански риболов /до стадион „Черноморец”/ с ЖП-гара, условно казано.
Проектът за специалните трасета предвижда изграждане на една представителна спирка в центъра на града. „На нея ще ти е толкова приятно да чакаш, че ще съжаляваш, когато автобусът дойде”, заяви Гуидо Брюгеман. „Градът си е ваш, вие трябва да покажете воля и желание в него да се случват хубави неща”, каза още той.
Отношение по това предложение взе и кметът Димитър Николов.
„Можем да си спестим много критики, ако не правим нищо. Аз не искам това. За да се случват хубавите неща в Бургас, целият град трябва да се обедини. За такива каузи си струва човек да хаби нерви и усилия. Нека се прицелим в големите неща. Нека мобилизираме всички ресурси на общината, за да подобрим транспортното й обслужване, а не само да чакаме като манна небесна парите от ЕС”, каза той в обръщение към присъствалите на срещата бургазлии.
Предвижда се специалните автобусни ленти да са с дължина 15 км. и от първата до последната спирка да се стига за 7-8 минути.
В дискусията се включи и Жан Франсоа Биро, който обясни, че ще поиска Бургас да получи повече от предвидените по тази мярка на ОП "Регионално развитие" средства, в сравнение с другите големи български градове.

* Твърдо решение за това какво трябва да включва проектът за модернизация на градския транспорт в Бургас ще бъде взето в началото на май.

Вече приключиха първоначалните проучвания на състоянието и възможностите на транспортната му схема. Те показват, че 120 000 пътници ежедневно ползват услугите на градския транспорт. Предизвикателството е да се запази и увеличи този брой пътници. Консултантите препоръчват промяна на някои маршрути и на автопарка, в който според тях има возила с колекционерска стойност.
От проведените анкети с пътници в градския транспорт е станало ясно, че те смятат тролейбусите за бавни и ненадежни. Ползват ги само 7 % от пътниците. За сравнение – 38 % ползват автобус 211.
Бургас трябва да избере един от двата варианта – или да се премахне тролейбусния транспорт, или да го превърне в гръбнак на транспортната система.
Относно автобусите в градския транспорт беше направена забележката, че всеки от тях е с различен цвят, цената за поддръжката им е висока, защото са от различни марки и видове, липсват корпоративен имидж, спирки, табели, графици, маркетинг. Беше даден пример с автобусите в Лондон, които до един са червени, въпреки че над 30 фирми в града се занимават с обществен транспорт.
Бяха отправени препоръки за бързо изготвяне на политика за паркингите в града и въвеждане на синя зона, за да може парите от платените паркоместа да се реинвестират в инфраструктура.
Консултантите благодариха за съдействието, което им оказва Община Бургас, транспортните фирми в града и студентите от Бургаски свободен университет, които помагат в техните проучвания.


Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
blago84
25 мар 2009: 19:44
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Аз не виждам нищо кой знае колко ново или революционно... Общо взето симулира се дейност... Най-много накрая да купят 20 автобуса и да нарежат тролейбусите и да кажат "На ви модерен транспорт"... Не знам да се смея ли или да плача...
Най-отгоре
noemis
08 юли 2009: 17:49
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Бургас умува върху 4 варианта за пълна модернизация на транспортната си схема

News.Burgas24.bg
08.07.2009




Консултантите по програма „Джаспърс" предложиха 4 варианта за параметрите на проекта, с който Община Бургас ще търси европейско финансиране за пълна модернизация на транспортната си схема. Различните опции са изготвени въз основа на подробни предпроектни проучвания, извършени в града през последните няколко месеца.

Те бяха представени от експерта по организация на градския транспорт Гуидо Брюгеман, в присъствието на Жан Франсоа Биро - представител на Европейската инвестиционна банка, и други членове на консултантския екип.

Първият предложен вариант е т. нар. „План Минимум". Неговата реализация ще струва 40 млн. евро. Тя включва подмяна на всички стари автобуси в градския транспорт с нови.

Вторият вариант се нарича „Бързи автобусни ленти". Стойността му е 55 млн. евро. Тази възможност също предвижда обновяване на автопарка, но и обособяване на специални ленти за движение на една нова автобусна линия, която почти напълно да покрие периметъра на пет от сега съществуващите. Маршрутът й ще започва от „Меден рудник", ще се движи покрай езерото „Вая" - градски център - посока север.

Третият вариант в основни линии повтаря втория, но включва и няколко допълнителни компонента - изграждане на интермодален терминал за пътници до ЖП-гара и отсечка /виадукт - мостово съоръжение/, която да е част от специалното трасе за автобуси. Затова се нарича „Бързи автобусни ленти +" и реализацията му би струвала 75 млн. евро.

Четвъртият вариант е най-скъп - 162 млн. евро, и се отнася до изграждането на модерна трамвайна мрежа в Бургас, която да е с дължина около 14 км. и мотрисите отново да се движат от „Меден рудник" към центъра, след това по ул. „Стефан Стамболов" и на север, с терминал при магазин „Карфур".

Всички предложени опции са разчетени за 15 години напред, прогнозирани са разходите по тях, социалните ефекти и възможното влияние върху околната среда.
Консултантите по програма „Джаспърс" препоръчват изпълнението на пакет от задължителни мерки, независимо кой ще е избраният вариант. Сред тях са въвеждането на система зе електронно таксуване на пътници в градския транспорт, изграждането на нови автобусни спирки, внедряването на съвременна информационна и система за паркиране /синя зона/, изграждането на велоалеи. Стойността на този задължителен пакет от мерки е 10 млн. евро. При избор на варианти от 1 до 3 обновяването на автопарка на градския транспорт ще струва минимум 18 млн. евро.

Препоръката на консултантите от „Джаспърс" е Община Бургас да избере варианта „Бързи автобусни ленти" /Вариант 2 или Вариант 3/. Според тях експресната автобусна линия може да обхване почти половината от целия пътникопоток в Бургас. Превозните средства по маршрута й ще се движат на 3 минути и много по-бързо от сега ще стигат от точка до точка, а новите им двигатели по стандарт Евро 5 ще отделят много по-малко вредни емисии във въздуха.

Кметът Димитър Николов и екипът му внимателно ще обмислят избора си, за да е съобразен както със специфичните нужди на Бургас, така и с неговите възможности, тъй като при спечелване на предпочетения проект Общината трябва да осигури 20 % съфинансиране.

===================
А какво стана с плановете за градска железница?

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
blago84
10 юли 2009: 14:06
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Според мен правилният избор е вариант 4
1 е чисто замазване на положението, 2 и 3 са компромиси, които ще подобрят ситуацията но само временно и то за не твърде дълъг период,
4 макар и да е определен като "трамвай" предлага много добри перспективи за доразвиване и постепенно надграждане до рапид транзит система (това което повечето хора разбират като "градска железница" - освен това, макар това да е най-соленият вариант за общината, чрез него ще дойдат и най-много пари отвън и ще получим основата върху която да надграждаме. Категорично "ЗА" вариант 4!
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>