Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Градски транспорт в Бургас - настояще и развитие

Отиди на страница   <<        >>  
Редактори: ji, Elkisa
Автор Отговор
noemis
24 авг 2009: 13:22
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
По всичко изглежда, че ще избрат третия вариант:
Третият вариант в основни линии повтаря втория, но включва и няколко допълнителни компонента - изграждане на интермодален терминал за пътници до ЖП-гара и отсечка /виадукт - мостово съоръжение/, която да е част от специалното трасе за автобуси. Затова се нарича „Бързи автобусни ленти +" и реализацията му би струвала 75 млн. евро.


Специалисти по градско планиране и транспорт дадоха препоръки към проекта по програма „Джаспърс”

.............
Повечето предпочитания и коментари бяха насочени към варианта "Бързи автобусни ленти +", според който новото специално трасе за автобуси трябва да се превърне в гръбнак на градския транспорт и да свърже юга /разрастващият се "Меден рудник", където е концентрирана по-голямата част от работещото население в Бургас/ със севера. Бургаски архитекти направиха забележката, че трасето трябва да стига и до крайните квартали - Сарафово и Крайморие, както и да кореспондира с индустриалните зони на града. От "Бургасбус" обясниха, че е предвидено към специалната лента да има периферни връзки чрез други автобусни линии. Те разясниха концепцията за обособяване на два буферни паркинга с терминали на север и юг, които ще дават алтернатива на хората от крайните квартали и съставните селища да стигат до тях с лични автомобили и да ги оставят там, за да не влизат в централна градска част, която и без това е задръстена с превозни средства. Предвидено е те да бъдат поощрявани чрез продажбата на комбиниран билет за паркинг и градски транспорт, за да могат да продължат пътя си от съответния терминал до работното място с автобус.

Различни изказвания бяха направени във връзка с варианта за изграждане на трамвайна мрежа. В крайна сметка участниците в обсъждането се обединиха около мнението, че това е прекалено скъп и нерентабилен вариант за сегашните мащаби и възможности на Бургас, но той трябва да залегне като потенциална възможност в плановете за развитие на града.
................
Докладът за извършената работа през Фаза I на пилотния проект за интегриран градски транспорт в община Бургас, осъществяван с подкрепата на финансовата инициатива JASPERS, може да бъде разгледан и коментиран от всеки в раздел "Форуми" на сайта на Община Бургас:

Български: http://file.burgas.bg/jaspers/1/bg/index.html
ЦЯЛАТА СТАТИЯ


Очевидно проблемът с финансирането се е оказал решаващ.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
blago84
26 авг 2009: 12:02
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
За съжаление до там стига мисленето на нашите общинари... Или просто комисионната, която някой ще прибере за покупката на определена марка автобуси е отдавна договорена и всичко се тласка в тази посока.
(Някак си ми се вижда странно, че вече циркулират слухове, какво точно ще се закупи с парите от Джаспърс... при положение, че още дори не е избран вариант за реализация...)
Най-отгоре
noemis
04 окт 2009: 22:53
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

... в Бургас ? Забравете !
Градът има шанс за подобряване на жизнената среда и на транспортната схема в частност, а трамвайният транспорт е с доказани предимства


factor-bs.com





Няма да скрия, че следя с почти болезнен интерес всичко, което се случва в моя роден град, независимо от това, че от близо 50 години не живея постоянно в него. Така попаднах на един материал под заглавие “Трамвай в Бургас? Забравете!”, поместен в електронното издание на местен патриотичен вестник от 10 юли 2009 г., отнасящ се до резултати от анализа и проучването на специалисти по европейската програма “Джаспърс” във връзка с транспортната схема на Бургас и перспективите за нейното развитие. Мисля, че не само на мен, но и на други интересуващи се по въпроса читатели би направил не особено добро впечатление общият тон на споменатата публикация – подигравателно песимистичен, но това е може би заслуга и позиция на нейния автор?! Именно това звучене ме подтикна да споделя мнението си по поставения проблем, но и да предложа някои решения, които са само в интерес на Бургас и неговите граждани.

Междувременно наскоро бяха обявени и някои резултати от представянето на Общия устройствен план (ОУП) на Бургас, който представя допълнителен материал и насоки за коментари и мнения не само на специалисти, но и на гражданите на града.

Определено считам, че бургаската общественост е в дълг към обсъждането на проблемите на собствения си град с необходимата задълбоченост, загриженост и обективност, поради което се надявам гласът ми да не е изолирано явление.

Предимствата на Бургас засилват миграцията към града

През последните години населението на Бургас нарастна значително и сега градът заема заслужено четвърто място в страната. Този факт е трудно да бъде обяснен с някакво значително икономическо развитие на града през т. нар. период на прехода, още повече че редица производства, съществували в близкото минало бяха закрити или количествено намалени.

По-скоро това се дължи на засилената миграция не само към Бургас, а въобще към черноморския ни регион поради неговата специфична географска привлекателност и очертаващи се перспективи най-вече в областта на строителството и туризма. Тук определено трябва да се отчетат и редицата предимства, които предлага Бургас за бъдещо развитие на всички съществуващи отпреди форми на транспорт и за разнообразни нови промишлени дейности. Несъмнено посочените обстоятелства и в бъдеще ще бъдат движещ фактор за нарастването на града по отношение на население, на територия и на икономическа значимост, независимо от настоящата (надявам се, временна) криза.

Този процес обаче не бива да бъде оставен на спонтанното му протичане и развитие, а трябва умело, с тактически стъпки и стратегическа насоченост да се направлява от ръководителите на града, като се използват всички предоставяни икономически и политически възможности. Дори само по една естествена причина – морето, Бургас е град от подчертано отворен тип и това му дава редица решаващи за развитието му предимства. Последните задължително трябва да се използват, което изисква най-вече широк перспективен поглед на градската управа към проблемите на града и начините за тяхното решаване, както и актуална, непрекъснато поддържана техническа и икономическа осведоменост на съответните ресорни ръководители.

Накратко казано те трябва да знаят как се решава една или друга задача не само у нас и да търсят реализирането на съответната инициатива или предложение на световно ниво!

Мащабните проекти – жертва на провинциално мислене

За съжаление, именно поради ограничения кръгозор на много от бургаските ръководители в близкото минало не може да се отрече провинциалният характер на редица досегашни (и твърде палиативни) промени на градската среда в Бургас. Не е необходимо те да се изброяват, защото това само засилва болката от изгубени и проиграни реални възможности.

Едно от обясненията за съхраняването в значителна степен на провициалния (уви!) облик на града е страхът на споменатите ръководители да поемат мащабни проекти, освен ако не им бъдат наложени “отгоре” и очевидната професионална и управленска некомпетентност на съответните “отговорни” личности.

Почтеността изисква тук да се извиня за неволно допуснатия под влияние на емоция назидателен тон на бележките си, защото за радост напоследък виждам, че общинското ръководство на Бургас прави достояние на обществеността редица идеи със съществено значение и търси начини за тяхното превръщане в реалност.

Пример за тази дейност е участието на бургаската община в програмата “Джаспърс” – надявам се, че съобразяването с някои резултати от съответното проучване би дало уникален шанс на Бургас за съществено подобряване на жизнената среда чрез усъвършенстване на вида и схемата на градския транспорт. Известна истина е, че всяка нова транспортна връзка (включително и вътрешно-градска) е предпоставка за цялостно и многопосочно развитие на прилежащите й райони. Така че обсъждането на ОУП на Бургас не може да бъде отделено от резултатите и препоръките на проучването на “Джаспърс”, поради което очаквам с интерес разгръщането на дискусия по ОУП на града и в частност по въпросите на транспорта.

„Джаспърс” – възможностите на европейското мислене

В достъпната информация за проекта се говори за четири предлагани от “Джаспърс” варианта за развитие и усъвършенствуване на транспорта в Бургас. Не коментирам първия от тях, тъй като той залага единствено на подмяна на автобусния парк и това едва ли е някакво решение на транспортните проблеми на града.

Разликата между първия и втория вариант се състои в допълнителното изискване за създаване на едно (!) ново трасе, пресичащо града, което да замени пет съществуващи линии. Ако това е така, колко линии ще останат въобше в Бургас, при положение, че в момента линиите, обслужващи централната част на града са от този порядък ?! Положителната страна на третия вариант е ударението, което той слага на инфраструктурни промени – изграждане на специални трасета и виадукти.

Нещо наистина ново за града обаче представлява идеята на последния, четвърти вариант на проекта – изграждане на трамвайна линия от най-отдалечения комплекс – “Меден рудник” до западната част на комплекс “Изгрев”. Съвсем естествено, разходите за реализиране на вариантите нарастват в посока от първия към последния. Прави впечатление, поне от съдържанието на публикациите, че бъдещето на съществуващия тролейбусен транспорт в разгледаните варианти се обсъжда доста неясно или въобще липсва.

По повод на изложеното до тук бих желал да изкажа скромното си мнение във връзка с транспортните проблеми на Бургас и предлаганите за тях решения.

Автомобилния поток пред входа на Морската градина - през тунел

Всеки, който живее или е бил в Бургас едва ли ще се наеме да твърди, че състоянието на транспорта в града е отлично. И все пак, през последните няколко години се направиха похвални стъпки към обновяване на автобусния и тролейбусния (доколкото последният го има!) парк.

Нещата обаче изглежда свършват до тук. Мрежата на градския транспорт в Бургас е неравномерно разпределена на територията му и в редица участъци не осигурява бързо и удобно придвижване – например за да стигне пътник от западната част на комплекс “Славейков” до западната част на комплекс “Изгрев” е необходимо той да отиде до болницата с един автобус и от там обратно с друг автобус да стигне до целта си. Отчайваща е картината с номерацията на линиите – защо, например няма една линия 12, а едно и също трасе се обслужва от автобус 12 и друг с номер 12А, движещи се в обратни посоки по едно и също трасе. В течение на годините (изглежда с цел икономии) отпаднаха линии 2, 11 и 9, като някои от тях бяха обединени. А съществуват ли линии с номерация 3, 5, 8 и 10?

Как един нежител на Бургас би се ориентирал с какво превозно средство да пътува, ако не познава тази “уникална” номерация на линиите в градския транспорт?! Да не говорим за табелите на колите, които би трябвало да указват основните точки на съответния маршрут – някъде наистина ги има, но другаде изобщо липсват! Някои от внесените коли втора употреба си носят още надписи на немски, холандски и пр. езици и никой от шофьорите не прави труда да ги смени – сякаш с тях се гордеят!

Представяте ли се как би се чувствувал един немски турист например, когато види нищо незначеща за Бургас табела на немски? Състоянието на спирките по градските линии е в повечето случаи плачевно, дори отблъскващо – мръсотия, разруха, липсващи или нищо не означаващи указателни табели и прилепени криви, панаирджийски боядисани павилиони.

Една стара идея – пропускането на автомобилния поток пред входа на Морската градина през тунел, остава и до днес нереализирана, а тук движението, особено през лятото е твърде интензивно и опасно за пешеходците (такова решение бе приложено във Варна още преди 40 г.). Изобщо намаляването на конфликтните точки в транспортната схема на Бургас чрез движение на две нива се очертава като много важна задача пред общината.

Тролейбусният поток трябва да се развива

За тролейбусния транспорт не ми се ще да говоря – докато през 1991 г. имаше две тролейбусни линни до комплекс “Меден рудник”, не след дълго остана само една и тя недовършена (еднопосочна!!!), която като примка опасва ул. “Христо Ботев”, бул. “Сливница”, бул. “Москва” и бул. “Иван Вазов” и продължава към комплекс “Меден рудник” !? Така един пътник на тази линия в по-голямата част от нея може да се движи само в една (!) посока!?

Определено считам, че тролейбусният транспорт в Бургас трябва да се развива, защото за разлика от автобусния той не замърсява околната среда, а всеки чувства “ароматния” въздух в Бургас и знае на какво се дължи това. Твърдението, че тролейбусите са бавни превозни средства не отговаря на истината, понеже тяхната скорост зависи от техническото им състояние и от състоянието на пътя. В много български градове освен София – Пловдив, Варна, Плевен, Стара Загора, Враца, Казанлък (!), Сливен, Перник, Добрич, Русе, Велико Търново, Хасково и др. бяха изградени по няколко тролейбусни линии, които работят ефикасно и никой не мисли да ги закрива, а напротив – мрежата им се разширява!

Препоръката на специалистите от “Джаспърс” да се се възприеме третият вариант, предлаган от тях, е твърде подвеждаща, защото под претекст за икономия на средства се утвърждава (може би завинаги!) автобусният превоз като единствена алтернатива на градския транспорт в Бургас.

Доколкото може да се вярва на статистиката, населението на Бургас в момента е (или наближава) около 250000 души. Повечето европейски градове от подобен мащаб отдавна ползват предимно трамваен транспорт. За сравнение първият трамвай в София е пуснат в движение още през 1901 г. при население на града от около 80000 души (само бургаският комплекс “Меден рудник” днес наброява около 80000 души!).

И още нещо: Градовете с трамваен транспорт например в нашата спътничка и конкурентка в ЕС – съседна Румъния, са доста: Букурещ, Яш, Тимишоара, Арад, Браила, Брашов, Плоещ, Галац, Крайова и др. Подобно е положението и в Унгария, Чехия, Словакия – да не говорим за Германия, Франция, Белгия и пр. Изводите от тези данни следват сами.

Трамвай от центъра до „Меден рудник” и „Крайморие”

Трамвайният (и изобщо релсовият транспорт) е с доказани предимства –комфорт, плавност на движението, по-висока скорост, тъй като трамвайното трасе е обособено, възможност по трамвайните линии (при едно и също междурелсие, както при ж.п. линиите) в определени часове да се придвижват ж.п. вагони за транспортиране на стоки в рамките на града и не на последно място, естествено, екологичност.

Вариантът за трамвайна линия от к.с. “Меден рудник” (а защо и не от проектирания нов комплекс „Крайморие”?) поне до центъра на града (например гарата) може да се изгради постепенно. Ако се вземе предвид опитът поне на София при развитие на трамвайната мрежа не е трудно да се установи, че ако веднаж е поставено началото на този вид транспорт, неговото разширение вече не е толкова трудно.

Учудващо е, че в много от материалите, отнасящи се за проекта на “Джаспърс” вариантът с трамваен транспорт е представен така, като че ли той изключва всички други съществуващи сега (автобусен и тролейбусен) видове транспорт. Точно обратното, изграждането на един или два трамвайни маршрута ще облекчи движението в града и ще разтовари другите линии.

Ако градската управа наистина мисли за радикално усъвършенстване на транспортната мрежа на Бургас, тя уверено би трябвало да се ориентира именно към въвеждане и на трамваен транспорт.

Предвижданото съгласно новия ОУП отварян е на Бургас към ограждащите го езерни водни площи и морето, трябва да бъде свързано непременно с изграждане на нови транспортни трасета и едно от тях (край езерото Вая) може да бъде трамвайното !

Не на последно място бих искал да посоча, че “трамвайният” вариант, би се свързал много удачно с проекта “Супер Бургас”, който мисля, че се отчита от новия ОУП по един наистина уникален и впечатляващ начин – както функционално, така и визуално, а това ще бъде само от полза за общата физиономия на града.

Железопътен транспорт и до Поморие

Трасето на съществуващата ж.п. линия до Поморие би могло да се използва за изграждане на трамвайна линия поне до кв. Сарафово, а защо не и по-нататък.

Пътуването по такава линия, съчетано с морския пейзаж, би представлявало интересна туристическа атракция. Между другото, гарите в Бургас са се използвали много по-рационално в далечното минало, отколкото сега.
Наистина, ако обичаме града си и искаме да го видим като проспериращ във всяко отношение европейски град, не трябва да се отнасяме скептично към всеки смислен нов проект, чертаещ неговото бъдещо развитие, а свързвайки го с мечтите си да съдействаме за успешното им превръщане в реалност.

Искрено се надявам общинското ръководство на Бургас да се вгледа внимателно в проектите “Джаспърс”, “Супер Бургас” и в новия Общ устройствен план на града, да не приема бекритично предлаганите в тях решения като единствени, но и да се съобрази с мненията от провежданото по тях обсъждане, да вземе смели и компетентни решения и така да осигури достойна жизнена среда на бургаските граждани сега и в бъдеще. Бургас заслужава това !

Автор: проф. дтн Георги А. Ненов, ВТУ „Т. Каблешков”- София

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
22 юни 2010: 08:19


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3852
Бургас получи покана за интегрирания градски транспорт
Общината е конкретен бенефициент по "Регионално развитие"

Най-честите оплаквания и оправдания, които можеш да чуеш от близки и познати за постоянните закъснения, са свързани със задръстванията и градския транспорт.
Спасение от несгодите да се придвижваш от точка А до точка Б, притиснат от трафика и неудобствата на сменящите се сезони, мнозина намериха в покупката на собствени автомобили, които естествено доведоха до сериозни затруднения с придвижването, замърсяването и липсата на достатъчно паркоместа в по-големите градове, или, с други думи, собственият превоз не разреши проблема, а точно обратното.

Необходими са по-огранизирани мерки, планиране и средства. Нужен е интегриран териториален подход – система от взаимно свързани и целенасочени действия, които да направят градския транспорт удобен, екологичен и бърз, така че да ни мотивира да изоставим колите и да започнем да ползваме градския транспорт.

Разрешение на проблема идва по операция 1.5 "Системи за интегриран градски транспорт" на оперативна програма "Регионално развитие", от която могат да се възползват София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора, Русе и Плевен.
Планираният финансов ресурс е в размер на 210 127 475 евро, а ефективното усвояване на средствата ще е първият ход към изграждане на по-достъпна инфраструктура на обществените транспортни мрежи.
В най-напреднала фаза е проектът на община Бургас, която от миналата година е бенефициент по техническа помощ за разработване на интегриран градски транспорт, осъществяван с подкрепата на финансовата инициатива JASPERS.

Към момента екип от консултанти е направил нужните проучвания, анализи и подготовка на проектно предложение за цялостно модернизиране на транспортната система на град Бургас.
В основата на проекта стои концепцията за въвеждане на бърз автобусен транспорт (Bus Rapid Transport), която включва изграждането на приоритетни и сегрегирани автобусни ленти.

Предимство ще имат пешеходците, велосипедистите и автобусите за сметка на автомобилите. Ще бъде въведена такъв вид транспортна схема, при която с предимство ще се ползват пешеходците, велосипедистите и автобусите за сметка на автомобилите.
Той предвижда обновяване на въвеждане на нов автобусен парк, обновяване и разширяване на автобусното депо, обособяване на централна автобусна спирка, свързваща маршрута на BRT с централната градска част, автобусен терминал в близост до жп и морската гара, обновяване и разширяване на автобусен терминал в комплекс "Меден рудник", изграждане на пешеходни мостове, светофарна уредба с приоритет за автобусите на градския транспорт, интегрирана електронна билетна система, система за видеонаблюдение, единен център за управление и контрол на трафика.

В началото на месеца управляващият орган на регионалната програма обяви процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ и покани община Бургас за представи проектно предложение по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ "Подкрепа за интегриран градски транспорт за община Бургас". Общият размер на схемата е 109 526 480 лева, като общината ще трябва да осигури задължителен финансов принос в размер на 5 476 324 лева. Проектът трябва да се подаде в срок до 10 септември.

Дейностите, които ще получат подкрепа включват:
- Разработване на планове за управление на трафика и внедряване на автоматизирани системи за управление и контрол чрез въвеждане и подобряване на системите за управление и информационно обслужване;
- Подобряване на достъпността на градските автобусни спирки – платформи за хора с увреждания, премахване на пречките за ориентация и информация, светлинно и звуково обявяване на спирките, ясно визуално означаване на линиите, разписания, разбираеми и за хора с намалено зрение, информация за незрящи и др.;
- Обновяване на транспортната инфраструктура – контактна мрежа, подобряване на спирки, бази за ремонт и поддръжка и оборудване;
- Развитие на инфраструктурна маршрутна мрежа с нови дестинации до по-отдалечени жилищни райони;
- Осигуряване на система за защита от шума – осигуряване на трамвайните линии с антивибрационни и шумозащитни елементи;
- Разработване и подобряване на системи за обществен градски транспорт, използващи автобуси, трамваи, тролеи, които отговарят на европейската нормативна уредба за вредни емисии от двигателите и използване на възобновяеми/алтернативни енергийни източници в градския транспорт;
- Рехабилитация и реконструкция на улични мрежи, включително системи за видеонаблюдение и др. във връзка с развитието на интегрирана система за градски транспорт; - Изграждане/ реконструкция/ рехабилитация на пешеходни алеи и тротоари, изграждане на велосипедни пътеки и алеи, пешеходни зони, алеи за пешеходци и велосипедисти, подлези, транспортна инфраструктура, включително свързани дейности, като поставяне на указателни знаци, маркировка и др. като част от интегрираната система за градски транспорт;
- Мерки във връзка с организация на паркирането в близост до възлови точки на масовия градски транспорт.
Най-отгоре
noemis
22 юни 2010: 17:22
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Ето кой взима спирките (но не всички!):

Фирма на Красимир Гергов получава спирките на Бургас

Източник: в. "Сега"

Община Бургас ще връчи автобусните спирки в града и околността на фирмата на рекламния бос Красимир Гергов "Пиеро 97 МА", оповести шефът на отдел "Стопански дейности" Ивелина Стратева. Гергов взима местостоянките за 15 години и ще може да рекламира върху тях. Той е бил предпочетен след търг, на който са се явили трима кандидати. Рекламният бос е предложил да плаща на общината 67 667 лева годишна вноска и да направи първоначална инвестиция от 2.2 млн. лв. за издигане на нови заслони, което било най-добрата от трите оферти. Остава общинските съветници да гласуват договора на следващото си заседание.
Спирките в Бургас бяха в неугледен вид от почти 20 години. Същевременно върху тях и в момента няма никаква информация за това какви автобуси и на какъв интервал се движат. Кметът Димитър Николов бе обещал при встъпването си в длъжност да реши проблема, като ги отдаде на фирма. Още тогава опозицията в Бургас го обвини, че вече се е договорил с Гергов. "Както и предупредих преди две години, община Бургас ще помогне за засилване на монопола на рекламния пазар на Красимир Гергов. Той вече е монополист на пазара за телевизионна реклама, сега се опитва да стори същото и с рекламните билбордове", каза общинският съветник Валери Симеонов, който е собственик на тв "Скат". Симеонов предупреди, че Гергов ще играе важна роля на предстоящите местни и президентски избори догодина.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
ji
04 авг 2010: 13:43


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3852
понеже вчера пак 12А не спря на коята спирка
и лед като съм се обаждал няколко пъти и съм писал писма няколко пъти до бургасбус ... безрезултатно ....
и вече ми писна .........
предприех друга тактика ...
http://www.bgpetition.com/sres_burgasbus/index.html
ей ся ги размазах батка ........


[ Редактирано 04 авг 2010: 13:44 ]
Най-отгоре
ji
04 авг 2010: 14:29


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3852
е има няколко правописни грешки
смятай до каква степен могат да изкарат човек извън нерви тея бургасбус
Най-отгоре
WarKiller
07 авг 2010: 11:57
Регистриран потребител #16
Регистриран: 05 окт 2008: 14:38

съобщения: 829
Айде. Ковнах и аз един пирон. Съберат ли се 20 подписа - смятай, че нещата са се променили. :)

Изработка на сайт Бургас
Най-отгоре
noemis
19 окт 2010: 15:15
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431

Бургазлии ще се возят на 67 нови автобуса за 24 млн. евро

Източник: News.Burgas24.bg

До броени дни Община Бургас ще обяви обществена поръчка за избор на изпълнител, който да достави 67 чисто нови автобуса за градския транспорт, съобщи кметът Димитър Николов. Поръчката е част от големия проект "Интегриран градски транспорт на Бургас", който се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие" и е на стойност 67 млн. евро.

24 млн. евро е сумата, предвидена за закупуване на 28 метанови и 39 дизелови автобуса. Община Бургас реши да има и от двата вида, тъй като е трудно да се предвиди как ще се движат цените на различните горива през следващите години.
Пътниците в морския град вече се радват на 10 модерни метанови автобуса, закупени от Общината с нейни средства. С пристигането на поръчаните 67, Бургас ще стане първият български град, в който 100 % от автобусите за обществен превоз са нови.

"Апликационната форма на проекта "Интегриран градски транспорт" вече е внесена за разглеждане в Управляващия орган на Оперативната програма. Ние обаче бързаме да подготвим предварително необходимите процедури и документация, за да съкратим сроковете за реалното изпълнение. За нас решаването на транспортните проблеми на града е приоритет, а бургазлии достатъчно дълго са чакали това, така че искам хубавите неща да започнат да се случват възможно най-скоро", каза още кметът Николов. Днес той е в София, за да договаря с министъра на здравеопазването прехвърлянето на държавен терен в активите на Община Бургас, за изграждането на професионален спортен басейн в района на минералните бани.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
noemis
31 окт 2010: 19:50
noemis

Регистриран потребител #2
Регистриран: 17 сеп 2008: 11:22

съобщения: 3431
Готово е проучването за жп възел Бургас
Изпълнителите препоръчаха на възложителя вариант С-етап 1 в три варианта с възможност за реализация на С-етап 2


http://sg.stroitelstvo.info/





Дружество по ЗЗД "Евротранспроект 2010" с водещ изпълнител "Евротранспроект" завърши работата по техническата помощ за развитие на жп възел Бургас. Проектът се финансира от програма ИСПА със средствата, спестени от първоначално обявените търгове за проучване на жп обектите София - Пловдив, Пловдив - Бургас, София - Перник - Радомир, София - Горна Оряховица - Мездра. В същата група е и проектът за Кюстендил - Гюешево, жп възел София, Пловдив - Михайлово, сигнализацията на жп възел Бургас.
Проектът ще бъде включен в резервния списък на оперативна програма "Транспорт" за този програмен период, защото след завършването му лесно може да бъде подготвена апликационна форма за кандидатстване за еврофинансиране. За съфинансиране може да се разчита на Световната банка или Европейската инвестиционна банка. Според предложения от изпълнителя вариант С-етап 1 инвестиционната стойност на проекта е 33 967 965 лв.
В разработката предложихме три варианта, казва инж. Валентин Михайловски, ръководител проект. Единият е да се придържаме към съществуващата ситуация - той е базов вариант, наречен алтернатива "минимум".

Какво има сега на терена?

В железопътния възел се включват различен тип гари с различно предназначение, като общата дължина на възела е 15 м. Той започва от гара Долно Езерово, следва разделен пост Лозово, гара Разпределителна, гара Владимир Павлов и гара Бургас. В зоната на пристанище Бургас също има жп коловози, които са разделени на две: Бургас-изток и Бургас-запад. Те са в по-голямата си част на територията на пристанището, отколкото на територията на железниците.
Има жп клонове в южната индустриална зона, която почти не работи. От гара Владимир Павлов има жп линия, която минава през града, покрай плажа и води до Сарафово.

Вариант В предвижда ремонт

на съществуващите коловози и запазване на технологията на действие на жп възела - правят се капиталовложения, но нищо от процеса на работа не се осъвременява.

Третият вариант - С, променя

работата в целия възел. Целта е влаковете, които обслужват пристанището, да бъдат ускорени. Там има основно контейнерни и блок-влакове, за които е необходима преработка. Другата цел е да се намали движението на влаковете и затова предложенията на проектантите са за осъвременяване на пристанищната инфраструктура. Всичките препоръки са съобразени с пристанище Бургас и бъдещия контейнерен терминал, както и с проекта "Супер Бургас". В гарата се влиза с 25 км в час, а до гара Владимир Павлов се възстановява скоростта от 130 км в час. Преустройването на гара Владимир Павлов е такова, че да има преки връзки с пристанището. Корекция има и за локомотивите, които отиват в депо или излизат оттам, като идеята е да се съкрати времето за маневриране. При силен трафик има интензивна маневрена дейност на гара Владимир Павлов, а в целите на разработката е влаковете да не правят маневри, а да влизат директно в гарите.

Според втория етап на вариант С

е добавено допълнително развитие, свързано с желанието на общината да има крайградска железница, като част от проекта "Супер Бургас". Така трасето, което от Владимир Павлов се отправя към Сарафово, ще направи и връзка с летището. Прелезът на сега съществуващата железница към Поморие в бургаската морска градина (към хотел "Парк") ще бъде премахнат, като железният път се качи на горно ниво. Това в проекта не е направено, само е показано, че е възможно. Жп гара Владимир Павлов ще бъде реорганизирана и в нея ще се включат нови коловози.
Пак по желание на общината се предвижда вариант скоростният трамвай да достигне и отдалечения квартал "Меден рудник".
Според разработвания Общ устройствен план южната индустриална зона няма да остане индустриална, ще се превърне в офис територия, така че до нея също е добре да има градска железница, чието трасе ще е успоредно на пътя, минаващ през блатата. Тъй като в тази зона има два пътни надлеза (двата подхода към пътния възел Бургас - Созопол - "Меден рудник"), преминаването на железницата ще бъде добре премислено.

За повишаване на безопасността на движението

се предвижда изграждане на две спирателни позиции и автоматично обръщане на стрелките. Това ще обезопаси процедурата по така нареченото разпускане на вагоните, което сега, в началото на ХХІ век, се прави ръчно.
Проектът за жп възела Бургас е свързан със "Супер Бургас" и рехабилитацията на Пловдив - Бургас, но той ги предхожда като проект. Затова в него се предвижда да бъдат рехабилитирани главните коловози, целият възел да бъде съоръжен с осигурителна инсталация от нов тип, като бъде изграден нов диспечерски пункт за сигнализация и телекомуникация на гара Бургас, от който ще се управляват влакове, стрелки и т.н. В страната все още няма такава инсталация за съвременно управление на движението.
Проектът за жп възел Бургас, като съчетава няколко проекта, предлага промени, които да осигурят въвеждането на нова съвременна технология и оптимизиране на работата на целия железопътен възел.

Велосипедът не само начин на придвижване - това е и начин на живот.
Най-отгоре
Отиди на страница   <<        >>