Форуми

burgas1.org :: Форуми :: Бургас :: Всичко за Бургас
 
<< Назад | Напред >>

Градски транспорт в Бургас - настояще и развитие

Отиди на страница       >>  
Редактори: ji, WarKiller, Elkisa, simonkurt
Автор Отговор
blago84
19 окт 2008: 11:12
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Отварям тази тема с идеята да се дискутира моментното състояние и възможностите за развитие на системата за масов градски транспорт в Бургас с оглед на увеличаващото се население, трансформациите протичащи в урбанизираните райони на града и бъдещото разрастване на същите. Ще се радвам да се получи градивна дискусия по темата.
Най-отгоре
ji
19 окт 2008: 21:03


Регистриран потребител #1
Регистриран: 16 сеп 2008: 21:58

съобщения: 3888
супер слабо използван
хората или ходят пеша или се качват на колата си и паркират пред вратата на офиса
не смятам че в сегашната степен на ползване на градски транспорт има нужда да се преустройва оптимизира и коментира кой знае колко
ако намеренията на общината за въвеждане на ограничен режим за паркиране в центъра са сериозни може би евентуално ще започне да се ползва по-сериозно

за мен по-интересно е разглеждането на транспорта извън рамките на град бургас
мисля че цялостния поглед върху нещата трябва да се промени и да спрем да разглеждаме нещата в границите между метро и корабостроенето на края на меден рудник

анализите за градските агломерации го показва
реално поморие е квартал на бургас
хората там работят в бургас
децата им учат в бургас
ходят на театър и на кино в бургас
и обратно
половината работещи във винпрома в поморие са живеещи в бургас
разстоянието между табелата за край на бургас и начало на поморие е 2-3 километра

границите на една свястна транспортна схема мисля че трябва да са доста по-шороки
айтос поморие несебър созопол дори
при наличието на бърз и лесно достъпен транспорт опциите ни като жители на агломерация бургас ще са супер разнообразни и интересни както и възможностите за развитие на региона ще са много по-големи след като в крайна сметка обхава по население ще се увеличи
хората усещат това като бъдеще на бизнеса
примерно в момента навсякъде по спирките и радиостанциите в бургас рекламират някакъв хотел в Ахелой с голям спа център
рекламата е нещо от рода "след работа шофирам до спа центъра ... тренирам във фитнеса ... после в сауната ... разпускам след тежкия ден"
явно реклама насочена не към туристите а към хората които живеят тук
степента на застрояване едва ли ще продължи да расте в същото темпо но и в сегашния си вид района до влас е достатъчно населен че ако имаме широки пътища и бърз редовен и лесен транспорт можем да кажем че това е един град
винаги съм си мислим за железопътната линия до поморие и възможността да се превърне в опция за градския транспорт
все пак доколкото знам тя доста заобикаля и не съм убеден че изобщо може да бъде преустроена подходящо

[ Редактирано 19 окт 2008: 21:04 ]
Най-отгоре
blago84
19 окт 2008: 23:30
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Няма как да не изразя съгласие с казаното. Даже според мен трябва да се погледне и към селищата навътре в сушата - Айтос и Средец например.

Не знам сега какво е положението, но още пазя спомена за тъпканиците в сутрешния автобус (12) на отиване към даскало...

А и поне според мен центъра не е пригоден за голямото автомобилно движение... Задръстванията даже от Славейков към центъра (които почти се допират) са станали нещо обичайно... Аз смятам че трявбва да се действа от рано, за да не повторим софийската грешка... тука няма отпушване вече...
Най-отгоре
valjoooo
20 окт 2008: 22:51
Гост
като за начало да вземат да сменят основно автопарка че тези които преди 10 години бяха добре сега са мега бараки
Най-отгоре
blago84
21 окт 2008: 07:41
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179

Първата вълна вече е тук :) 5 броя, чисто новички, до края на годината ще има още пет.
Най-отгоре
valjoooo
21 окт 2008: 21:58
Гост
10 за кой по напред трябва да са поне 30-40 дано ги направят до 1-2 години че иначе батак
Най-отгоре
valjoooo
22 окт 2008: 13:51
Гост
Показаха новото лице на обществения транспорт в Бургас
Източник: News.Burgas24.bg 13:35 / 22.10.2008

Огромен постер с размери 3 на 2.40 м. скъсаха кметът на Бургас Димитър Николов и управителят на „Бургасбус" Петко Драгнев, за да се види зад него новото лице на обществения транспорт в града. Постерът изобразяваше грохнал, пенсиониран автобус от автопарка на общинския превозвач, а зад него се показа един от новите автобуси, които ще обслужват гражданите на Бургас.

Община Бургас закупи десет новопроизведени автобуса от марката „Тедом". Доставката на първите пет вече е осъществена. Останалите ще пристигнат до края на годината. Новите автобуси идват след проведена процедура по Закона за обществените поръчки, в която участие взеха общо 6 фирми. Победител в конкурса стана чешката "Тедом", а лизинговата компания, финансираща доставката е "Уникредит Лизинг"АД. Общата стойност на инвестицията възлиза на 5 800 000 лв.

И десетте „Тедом"-а са с газови двигатели. Те са нископодови, с накланяща се платформа, улесняваща достъпа на трудноподвижни лица. Автобусите са дълги 12 метра, с 30 седящи места и капацитет, позволяващ да поемат повече от 90 пътници. Двигателите им са проектирани и произведени специално за работа на природен газ CNG, с налягане при впръскване 220 бара. Вместимостта на резервоарите им е 960 куб. дм. Това предполага изминаването на 400 км. пробег с еднократен заряд, а употребата на метан намалява разходите за гориво с около два пъти, в сравнение с тази на дизела. Петте машини от втората партида ще бъдат оборудвани с климатици. Новите автобуси ще се движат по линии с номера 12, 12А, 4 и 15 .

В церемонията по представяне на новите автобуси участие взеха още зам.-кметът на община Бургас Красимир Стойчев, Драгомир Йелечек - представител на управителното тяло на фирма „Тедом", общински съветници и служители на „Бургасбус".

„Досега един от основните замърсители на въздуха в града бяха изпаренията от старите возила в обществения транспорт.

Стараем се по всякакъв начин да намалим емисиите вредни газове, затова избрахме автобуси, които ще се движат с метан. Другото ни важно изискване беше да са икономични", заяви кметът Николов.

„ В "Бургасбус" искрено се надяваме чрез тази нова доставка на автобуси да осигурим на своите клиенти по-голям комфорт и приятно пътуване. Основни приоритети във фирмената политика на общинския превозвач продължават да бъдат обновяването на автопарка и повишаване качеството на обслужване на пътниците", добави Петко Драгнев.

Церемонията завърши с ритуално поливане на вода пред новите автобуси и обикалка с тях по улиците на Бургас. За гостите на събитието друга общинска фирма - „Хляб и хлебни изделия", беше приготвила атрактивни печива във формата на волан. В тура с новите возила се включиха и хора с увреждания, които изпробваха системата им за качване на инвалидни колички.

Номерът на линията и маршрутът на новите „Тедом"-и се изписва на електронен дисплей отпред, отстрани и в задната част на машината. Така хората, които я гонят, няма да се чудят дали тичат след правилния автобус.











[ Редактирано 22 окт 2008: 13:51 ]
Най-отгоре
dolphin_bs
23 окт 2008: 10:41
Регистриран потребител #27
Регистриран: 15 окт 2008: 10:07

Местоположение: Бургас
съобщения: 82
Някой знае ли нещо повече за идеята да се възстанови железопътния транспотр м\у Поморие и Бургас.Представете си само,една елекричка колко би улеснила движението.Наскоро имах удоволствието да се возя на метрото в Копенхаген.То дори нама водач.Управлява се автоматично.Само 3 вагончета,от аерогарата им до центъра и обратно....Удобно и бързо.При готов релсов път м\у Бургас и Поморие какво пречи да се движи елекричка,която да минава и през Летище Бургас и да достига през Окр Болница до Централна гара.Новото Общинско ръководство,мисля,че имат идея това как да стане,но не знам до къде им стигат възможностите.
Най-отгоре
blago84
23 окт 2008: 13:13
Регистриран потребител #32
Регистриран: 19 окт 2008: 10:12

Местоположение: Chicago, IL, USA
съобщения: 179
Това е една напълно обречена идея... ЖП линията е лошо проектирана, още по лошо изпълнена, за поддържана изобщо да не говорим, заради няколкото си прелеза пречи на движението, и на практика минава през никъде...

Аз също искам градски/крайградски железопътен транспорт в Бургас, но за целта трябва да се изработи съвсем нов схема, с безконфликтни трасета, която да залегне в устройствения план и да бъде поетапно изпълнявана през годините.

Намирам за най-удачно нещо тип Light Rail (като това на аватара ми), защото Метро ще ни дойде множко, а от трамвай няма практически смисъл. Light Rail системите стоят посредата и са доста разпространени в Германия (а и не само там) и намират приложение основно в градове с население между 200 000 и 1 000 000 души - категория която попада и Бургас. Мисля че това е бъдещето на града ни (особено с оглед на бъдещото му разрастване)
Най-отгоре
valjoooo
23 окт 2008: 13:18
Гост
специално през летище Бургас трудно би минавала даже трудно би достигала линията минава близа до керамичния завод а оттам до самото летище няма как да се стигне освен ако няма специалне превоз което си е адски нерентабилно
по верочтно е ако някога наистина стане това реалност самата линия да обслужва хора до села и места съседни до Каблешково и директно до Поморие
Най-отгоре
Отиди на страница       >>